• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pandemia zmieniła nasze zwyczaje komunikacyjne?

17 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii. Do mieszkańców Pomorza będą dzwonić ankieterzy, którzy zapytają o zmianę preferencji komunikacyjnych w wyniku pandemii.

Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia komunikacyjne. Jak bardzo? Chcą to sprawdzić naukowcy i urzędnicy, a wyniki badań zostaną wykorzystane do tego, by oferta transportu publicznego na Pomorzu była jeszcze bardziej atrakcyjna. Aby im pomóc, wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań przez telefon lub wziąć udział w krótkiej internetowej ankiecie.



Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, zachowania komunikacyjne mieszkańców Pomorza siłą rzeczy musiały ulec zmianie. Część firm została tymczasowo zamknięta, a w wielu innych zdecydowano się na zwiększenie możliwości korzystania z pracy zdalnej. Nie działały uczelnie, szkoły czy restauracje.

Wiele osób regularnie jeździło jednak do pracy. I tak samo jest do tej pory: część nadal pracuje zdalnie, inni wrócili do biur, a są też tacy, których pracy po prostu nie da się wykonywać w domu. Jedno jest pewne: wiele się zmieniło. Jak wielkie zmiany poczyniła pandemia w naszych zwyczajach komunikacyjnych? Sprawdzą to specjaliści.

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej i Uniwersytet Gdański przeprowadzają badania zachowań transportowych mieszkańców w okresie przed, w czasie i po zakończeniu epidemii COVID-19. Wyniki zostaną wykorzystane do kształtowania oferty transportu publicznego i w celach naukowych.

Badania dotyczą podróży po metropolii gdańskiej za pomocą środków komunikacji miejskiej (ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo) oraz kolei SKM i POLREGIO.

Eksperci chcą sprawdzić preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców miast i gmin tworzących Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej w okresie przed, w trakcie i po pandemii. W badaniu wezmą udział mieszkańcy w szerokim przekroju wiekowym - od 16 do 80 lat - z obszaru widocznego na grafice:
Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie. Mieszkańcy obszarów zaznaczonych na czerwono mogą wziąć udział w ankiecie.

Badania przeprowadzane będą dwutorowo. W obu przypadkach są całkowicie anonimowe: nie trzeba podawać żadnych danych ani nigdzie się logować czy zakładać kont. Będzie to ankieta telefoniczna metodą CATI lub samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. Realizatorem badań CATI jest agencja badawczo-konsultingowa Danae sp. z o.o. - lider badań na zlecenie sektora publicznego.

Jeśli ankieter do nas nie zadzwoni, można też samodzielnie wziąć udział w ankiecie internetowej. W tym celu wystarczy kliknąć w poniższy link i poświęcić chwilę czasu - nie więcej niż 4 minuty. Jest ona całkowicie anonimowa.

WEŹ UDZIAŁ W ANKIECIE



Wyniki zostaną zebrane i opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego, a efekty ich badań będą stanowiły nie tylko naukowe dane, ale też fundament, który pozwoli budować ofertę komunikacji publicznej w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla mieszkańców Pomorza w każdych okolicznościach.

Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych. Ankietę wypełnia się chwilę i nie trzeba podawać żadnych danych.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (48) 1 zablokowana

  • Co z łącznikiem

    Lucznicza - hokejowa.
    Gdzie przetarg?

    • 2 1

  • Tak, zmieniła

    teraz już absolutnie wszędzie jeżdzę własnym ekonomicznym autem. Chcąc polegać na komunikacji zbiorowej lub chlapać się przy dojazdach rowerem, skuterem lub hulajnogą - dzięki.

    • 10 2

  • Brak odpowiedzi

    Brakuje podstawowej odpowiedzi : komunikacja miejska bez kolei

    • 3 0

  • Ankieta

    Szkoda, że wyniki ankiety nie będą prawidłowe. Ankieta wielorazowego użytku. Można spreparować wyniki.

    • 9 1

  • Miałam ostatnio tyle odpychających sytuacji od komunikacji miejskiej, że nie wiem czy wrócę po pandemii. I jeszcze cudowna zmiana rozkladu, że szybciej z Przymorza dojdę do Sopotu pieszo, niż doczekam sie autobusu po pracy..

    • 18 1

  • Nie uwzględniono w ogóle takiej możliwości, że ktoś się więcej musiał przemieszczać podczas pandemii

    • 10 0

  • Nie prawda

    Bilety za drogie

    • 7 1

  • Ludzie przemieszczają się po całej aglomeracji (2)

    Brakuje połączeń pomiędzy miastami.
    31 mogłoby jechać dalej wzdłuż parku do Zaspy,
    Pętla na Reja powinna być zlikwidowana, a pojazdy podciągnięte do Oliwy
    Itd

    • 5 1

    • Ok (1)

      31 wystarczy do Pomorskiej do tramwaju,
      A z reja tez przedłużenie do żabianki (ergo areny)wystarczy i już git

      • 2 0

      • Autobus lini S też mógłby kończyć w Oliwie

        Autobus S mógłby jeździć do Oliwy. Jeździłbym codziennie.

        • 3 1

  • (2)

    Codziennie jezdze rowerem z Gdyni do Gdanska 18 km w jedna strone:
    Tanio, szybko, zdrowo, niezależnie, bez sluchania komentarzy o maseczkach, bez konfliktów, bez ostracyzmu ze strony ludzi.
    Mam dwa auta, którymi jeżdzę sporadycznie.

    • 4 2

    • jak jedziesz ulica lub obok to bardzo ,,zdrowo'', spaliny i pyly ponizej 2,5 nanometra, ktore

      przenikaja do organizmu bez jakiegokolwiek filtrowania w plucach.

      • 3 1

    • Mało już dziś takich fajnych kobiet...

      • 0 0

  • pomerelia :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane