- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (158 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Pandemia zmieniła nasze zwyczaje komunikacyjne?
Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia komunikacyjne. Jak bardzo? Chcą to sprawdzić naukowcy i urzędnicy, a wyniki badań zostaną wykorzystane do tego, by oferta transportu publicznego na Pomorzu była jeszcze bardziej atrakcyjna. Aby im pomóc, wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań przez telefon lub wziąć udział w krótkiej internetowej ankiecie.
Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, zachowania komunikacyjne mieszkańców Pomorza siłą rzeczy musiały ulec zmianie. Część firm została tymczasowo zamknięta, a w wielu innych zdecydowano się na zwiększenie możliwości korzystania z pracy zdalnej. Nie działały uczelnie, szkoły czy restauracje.
Wiele osób regularnie jeździło jednak do pracy. I tak samo jest do tej pory: część nadal pracuje zdalnie, inni wrócili do biur, a są też tacy, których pracy po prostu nie da się wykonywać w domu. Jedno jest pewne: wiele się zmieniło. Jak wielkie zmiany poczyniła pandemia w naszych zwyczajach komunikacyjnych? Sprawdzą to specjaliści.
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej i Uniwersytet Gdański przeprowadzają badania zachowań transportowych mieszkańców w okresie przed, w czasie i po zakończeniu epidemii COVID-19. Wyniki zostaną wykorzystane do kształtowania oferty transportu publicznego i w celach naukowych.
Badania dotyczą podróży po metropolii gdańskiej za pomocą środków komunikacji miejskiej (ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo) oraz kolei SKM i POLREGIO.
Eksperci chcą sprawdzić preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców miast i gmin tworzących Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej w okresie przed, w trakcie i po pandemii. W badaniu wezmą udział mieszkańcy w szerokim przekroju wiekowym - od 16 do 80 lat - z obszaru widocznego na grafice:
Badania przeprowadzane będą dwutorowo. W obu przypadkach są całkowicie anonimowe: nie trzeba podawać żadnych danych ani nigdzie się logować czy zakładać kont. Będzie to ankieta telefoniczna metodą CATI lub samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. Realizatorem badań CATI jest agencja badawczo-konsultingowa Danae sp. z o.o. - lider badań na zlecenie sektora publicznego.
Jeśli ankieter do nas nie zadzwoni, można też samodzielnie wziąć udział w ankiecie internetowej. W tym celu wystarczy kliknąć w poniższy link i poświęcić chwilę czasu - nie więcej niż 4 minuty. Jest ona całkowicie anonimowa.
WEŹ UDZIAŁ W ANKIECIE
Wyniki zostaną zebrane i opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego, a efekty ich badań będą stanowiły nie tylko naukowe dane, ale też fundament, który pozwoli budować ofertę komunikacji publicznej w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla mieszkańców Pomorza w każdych okolicznościach.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Opinie (48) 1 zablokowana
-
2020-11-17 09:09
Co z łącznikiem
Lucznicza - hokejowa.
Gdzie przetarg?- 2 1
-
2020-11-17 09:37
Tak, zmieniła
teraz już absolutnie wszędzie jeżdzę własnym ekonomicznym autem. Chcąc polegać na komunikacji zbiorowej lub chlapać się przy dojazdach rowerem, skuterem lub hulajnogą - dzięki.
- 10 2
-
2020-11-17 09:39
Brak odpowiedzi
Brakuje podstawowej odpowiedzi : komunikacja miejska bez kolei
- 3 0
-
2020-11-17 10:37
Ankieta
Szkoda, że wyniki ankiety nie będą prawidłowe. Ankieta wielorazowego użytku. Można spreparować wyniki.
- 9 1
-
2020-11-17 10:38
Miałam ostatnio tyle odpychających sytuacji od komunikacji miejskiej, że nie wiem czy wrócę po pandemii. I jeszcze cudowna zmiana rozkladu, że szybciej z Przymorza dojdę do Sopotu pieszo, niż doczekam sie autobusu po pracy..
- 18 1
-
2020-11-17 10:51
Nie uwzględniono w ogóle takiej możliwości, że ktoś się więcej musiał przemieszczać podczas pandemii
- 10 0
-
2020-11-17 11:13
Nie prawda
Bilety za drogie
- 7 1
-
2020-11-17 11:18
Ludzie przemieszczają się po całej aglomeracji (2)
Brakuje połączeń pomiędzy miastami.
31 mogłoby jechać dalej wzdłuż parku do Zaspy,
Pętla na Reja powinna być zlikwidowana, a pojazdy podciągnięte do Oliwy
Itd- 5 1
-
2020-11-17 21:16
Ok (1)
31 wystarczy do Pomorskiej do tramwaju,
A z reja tez przedłużenie do żabianki (ergo areny)wystarczy i już git- 2 0
-
2020-11-17 22:19
Autobus lini S też mógłby kończyć w Oliwie
Autobus S mógłby jeździć do Oliwy. Jeździłbym codziennie.
- 3 1
-
2020-11-17 13:10
(2)
Codziennie jezdze rowerem z Gdyni do Gdanska 18 km w jedna strone:
Tanio, szybko, zdrowo, niezależnie, bez sluchania komentarzy o maseczkach, bez konfliktów, bez ostracyzmu ze strony ludzi.
Mam dwa auta, którymi jeżdzę sporadycznie.- 4 2
-
2020-11-17 15:48
jak jedziesz ulica lub obok to bardzo ,,zdrowo'', spaliny i pyly ponizej 2,5 nanometra, ktore
przenikaja do organizmu bez jakiegokolwiek filtrowania w plucach.
- 3 1
-
2020-11-17 22:19
Mało już dziś takich fajnych kobiet...
- 0 0
-
2020-11-17 19:28
pomerelia :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.