- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (16 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (104 opinie)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
Pandemia zmieniła nasze zwyczaje komunikacyjne?
Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia komunikacyjne. Jak bardzo? Chcą to sprawdzić naukowcy i urzędnicy, a wyniki badań zostaną wykorzystane do tego, by oferta transportu publicznego na Pomorzu była jeszcze bardziej atrakcyjna. Aby im pomóc, wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań przez telefon lub wziąć udział w krótkiej internetowej ankiecie.
Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, zachowania komunikacyjne mieszkańców Pomorza siłą rzeczy musiały ulec zmianie. Część firm została tymczasowo zamknięta, a w wielu innych zdecydowano się na zwiększenie możliwości korzystania z pracy zdalnej. Nie działały uczelnie, szkoły czy restauracje.
Wiele osób regularnie jeździło jednak do pracy. I tak samo jest do tej pory: część nadal pracuje zdalnie, inni wrócili do biur, a są też tacy, których pracy po prostu nie da się wykonywać w domu. Jedno jest pewne: wiele się zmieniło. Jak wielkie zmiany poczyniła pandemia w naszych zwyczajach komunikacyjnych? Sprawdzą to specjaliści.
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej i Uniwersytet Gdański przeprowadzają badania zachowań transportowych mieszkańców w okresie przed, w czasie i po zakończeniu epidemii COVID-19. Wyniki zostaną wykorzystane do kształtowania oferty transportu publicznego i w celach naukowych.
Badania dotyczą podróży po metropolii gdańskiej za pomocą środków komunikacji miejskiej (ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo) oraz kolei SKM i POLREGIO.
Eksperci chcą sprawdzić preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców miast i gmin tworzących Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej w okresie przed, w trakcie i po pandemii. W badaniu wezmą udział mieszkańcy w szerokim przekroju wiekowym - od 16 do 80 lat - z obszaru widocznego na grafice:
Badania przeprowadzane będą dwutorowo. W obu przypadkach są całkowicie anonimowe: nie trzeba podawać żadnych danych ani nigdzie się logować czy zakładać kont. Będzie to ankieta telefoniczna metodą CATI lub samodzielne wypełnianie ankiety internetowej. Realizatorem badań CATI jest agencja badawczo-konsultingowa Danae sp. z o.o. - lider badań na zlecenie sektora publicznego.
Jeśli ankieter do nas nie zadzwoni, można też samodzielnie wziąć udział w ankiecie internetowej. W tym celu wystarczy kliknąć w poniższy link i poświęcić chwilę czasu - nie więcej niż 4 minuty. Jest ona całkowicie anonimowa.
WEŹ UDZIAŁ W ANKIECIE
Wyniki zostaną zebrane i opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego, a efekty ich badań będą stanowiły nie tylko naukowe dane, ale też fundament, który pozwoli budować ofertę komunikacji publicznej w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla mieszkańców Pomorza w każdych okolicznościach.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Opinie (48) 1 zablokowana
-
2020-11-17 08:24
rowerowy (5)
rower taaa dojedź na 6 rano do rafinerii rowerem z z Osowej lub z Banina albo z trąbek mądralo
a nawet będąc zwykłą Grażynką w żabce na ujeścisku dojedz na rowerku na 6 do tej żabki np z przymorza a nie wiem weź kredyt zmień prace zapomniałam- 45 7
-
2020-11-17 08:53
Ojej, biedni ludzie (1)
Pomysł też, co oni czują jadąc golfem 18 letnim, gdy obok jadą suvy za 100k I więcej
- 3 9
-
2020-11-17 12:29
Czują politowanie
Bo za 20 lat taki golf będzie dalej jeździł a SUV za 100k będzie już na smietniku
- 10 2
-
2020-11-17 10:17
No i co tym skrajnym przykładem chcesz pokazać?
Z Osowej do rafinerii lecisz obwodnicą jedną i drugą omijając miasto to jesteś szybciej samochodem. Jak ktoś na 8 do centrum jedzie z tych bardziej cywilizowanych dzielnic to szybciej dojedzie rowerem. Do tego sporo ludzi użyje rower tylko do podjechania do pociągu. I samochód i rower są w mieście dobre tylko to zależy od trasy. A w ogóle to jakbym w rafinerii pracował to bym się na Przeróbkę przeprowadził albo ewentualnie Orunię lub Stogi i wtedy bym sobie rowerem śmigał. Mieszkania tańsze niż w Osowej a miejsce dużo bardziej cywilizowane.
- 7 0
-
2020-11-17 09:53
da się (1)
Ja jeżdżę od 10 lat trasę Przymorze-Pruszcz Gd. i nie sarkam.
- 6 3
-
2020-11-17 10:12
Pewnie, ze sie da. Kilkanascie lat jezdzilem rowerem prawie 20km do pracy ale cale zycie tak bym nie chcial.
- 10 1
-
2020-11-17 11:13
Nie prawda
Bilety za drogie
- 7 1
-
2020-11-17 10:51
Nie uwzględniono w ogóle takiej możliwości, że ktoś się więcej musiał przemieszczać podczas pandemii
- 10 0
-
2020-11-17 10:38
Miałam ostatnio tyle odpychających sytuacji od komunikacji miejskiej, że nie wiem czy wrócę po pandemii. I jeszcze cudowna zmiana rozkladu, że szybciej z Przymorza dojdę do Sopotu pieszo, niż doczekam sie autobusu po pracy..
- 18 1
-
2020-11-17 10:37
Ankieta
Szkoda, że wyniki ankiety nie będą prawidłowe. Ankieta wielorazowego użytku. Można spreparować wyniki.
- 9 1
-
2020-11-17 07:09
(1)
W ankiecie brakuje odpowiedzi - jedna prosta i tania taryfa dla całego obszaru
- 36 1
-
2020-11-17 10:15
Juz na pierwsze pytanie nie jestem w stanie odpowiedziec zgodnie z prawda. U mnie nie bylo "glownie", bo do pracy wolalem jechac rowerem lub isc na pieszo. Na zakupy wlasnym samochodem, a do centrum traficarem.
- 5 0
-
2020-11-17 09:39
Brak odpowiedzi
Brakuje podstawowej odpowiedzi : komunikacja miejska bez kolei
- 3 0
-
2020-11-17 09:37
Tak, zmieniła
teraz już absolutnie wszędzie jeżdzę własnym ekonomicznym autem. Chcąc polegać na komunikacji zbiorowej lub chlapać się przy dojazdach rowerem, skuterem lub hulajnogą - dzięki.
- 10 2
-
2020-11-17 09:09
Co z łącznikiem
Lucznicza - hokejowa.
Gdzie przetarg?- 2 1
-
2020-11-17 08:27
Jak nie będę musiał dzielić autobusu z obrzyganymi i obsikanymi menelami to się zastanowię.
- 12 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.