- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (62 opinie)
- 2 Gra Manor Lords światowym hitem (43 opinie)
- 3 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (36 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (62 opinie)
- 5 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (37 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów
Będą zwolnienia, ograniczenie liczby otwartych okienek i skrócenie czasu pracy urzędów. Narodowy operator pocztowy zaciska pasa i pracuje nad "długofalowy programem naprawczym". A na razie... reklamuje nową ofertę - produkty patriotyczne i komunijne na majówkę, czyli po staremu.
Czasy się zmieniają, a na poczcie jak zawsze
Działalność Poczty Polskiej jest deficytowa i od lat nikt nie potrafi nic na to zaradzić. Niestety, narodowy operator jest zakładnikiem zobowiązań wobec państwa, które nie ma pomysłu, a może i chęci, na uczynienie z niego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Utrzymywanie nierentownych placówek w myśl misji społecznej niestety kosztuje. A prywatna konkurencja nie śpi. Co więcej, nawet państwowy koncern Orlen, wchodząc z ogromnym kapitałem w rynek paczkomatów, jedynie pogorszył sytuację.
- Wbrew pojawiającym się w przestrzeni medialnej fałszywym przekazom zaznaczamy, że Poczta Polska nie prowadzi redukcji etatów poprzez zwalnianie pracowników. Jedynym przyjętym aktualnie dokumentem w zakresie poziomu zatrudnienia jest plan rzeczowo-finansowy, czyli budżet. Powielana w sensacyjnym tonie docelowa liczba redukowanych etatów odnosi się do naturalnej fluktuacji, czyli niezatrudniania na stanowiska, które pozostają nieobsadzone po m.in. przejściu pracowników na emeryturę. W ramach dostosowania profilu działalności do spadających wolumenów listów, Spółka nie odtwarza stanowisk nieobsadzonych po naturalnym wygaśnięciu stosunku pracy. Proces ten jest w pełni zgodny z obowiązującym prawem pracy. Nie kwalifikuje się przy tym jako zwolnienia grupowe. Co należy podkreślić, proces ten nie jest jednorazowy, lecz rozłożony w czasie. Z uwagi na swój charakter, pracownicy np. przechodzący na emeryturę rozstaja się z Firmą zgodnie z wcześniej założonym harmonogramem, co pozwala uprzednio zorganizować pracę w nowych okolicznościach - poinformowało biuro prasowe Poczty Polskiej na początku kwietnia.
Będzie strajk w Poczcie Polskiej?
Jednak w tym samy komunikacie przyznano, że trwają prace nad długofalowym programem naprawy sytuacji finansowej, który ma zostać przedstawiony Radzie Nadzorczej w najbliższym czasie, ale dopiero po uzyskaniu akceptacji - przedstawiony szerzej.
Do wstępnych ustaleń programu dotarła "Rzeczpospolita", a wynika z nich, że poza ogłoszoną już redukcją zatrudnienia o przeszło 5 tys. osób w skali roku, która ma się odbywać poprzez niezapełnianie wakatów po pracownikach odchodzących na emeryturę czy tych, którym kończą się umowy, dojść ma do zwolnień grupowych. Ich skala na razie nie jest znana, dotyczyłyby głównie administracji. W najbliższych miesiącach ma być wypowiedziany też układ zbiorowy pracy.
"Rzeczpospolita" dotarła do wytycznych dla dyrektorów regionów. Wynika z nich, że urzędy poza dużymi miastami i centrami handlowymi mają być zamykane w soboty, zmniejszona ma być liczba okienek i czas pracy urzędów, więc nie będzie pracy na dwie zmiany.
W okręgu gdańskim, czyli w Gdańsku i Sopocie działa obecnie 73 punkty pocztowe. W Gdyni jest ich 37. Czy część z ich ostatecznie zniknie?
Biura i restauracje zamiast poczty przy dworcu w Gdyni
Od 2012 r. liczba placówek zmalała o jedną piątą, czyli o ponad 1,7 tys. lokalizacji. Jeszcze w 2022 r. było to 7620 punktów. Teraz jest ich już tylko 6727. Choć na razie nie ma sygnałów o planach likwidowania placówek, nowy zarząd zdecydował się jednak na ograniczenie ich funkcjonowania.
Pracownicy poczty domagają się podwyżki
Pracownicy Poczty Polskiej od kilku walczą o lepsze warunki pracy. Trwa spór zbiorowy. Pracownicy domagają się m.in. wzrostu wynagrodzeń zasadniczych o 800 zł czy ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego powyżej płacy minimalnej. Jest to wspólna propozycja siedmiu związków zawodowych działających w PP. Na zmiany nie zgadzał się poprzedni zarząd. Obecny szykuje terapię szokową, ale być może niezbędną.
Opinie wybrane
-
2024-04-18 12:41
W PP brak chęci do zmian i tyle (20)
W zeszłym roku chciałem odebrać przesyłkę z poczty w jednym ze sklepów, z którymi PP ma podpisaną umowę na świadczenie usług (kierunek zmian myślę w dobrą stronę). Sklep czyny był do 23-ciej, ja w tym sklepie byłem parę minut po 21-szej... i przesyłki nie mogłem odebrać, bo o tej porze system PP nie pozwalał na odbieranie i nadawanie przesyłek. Dodam, że z usług innych operatorów bez problemu bym w tym sklepie skorzystał.
- 117 15
-
2024-04-18 15:24
Ja wczoraj pojechalem specjalnie na 17:30 do placowki pp
Na awizo było napisane że w środy jest do 19. Przychodzę a tam drzwi zamkniete i kartka ze otwarte do 17. Jak dla mnie ten komunistyczny twór powinien być rozwiązany. Prezesi itp bez odpraw
- 22 3
-
2024-04-18 14:49
Bzdura kompletna Pis chciał zreformować pocztę ale potrzeba na to setki milionów to nie jest proiryted panstwa (3)
I by to zrobił ale bezrozumowce wolały zagłosowac na klamstwa POKOlewackie ! Trzeba by zwolnic tysiace urzedników szkodnikow w Poczcie na stanowiskach kierowniczych siedzacych tak jeszcze od czasów rzadu SLD!!
Nowe rowizazania kosztuja krocie !!A teraz bedzie tylko zamykanie placówei zwalnianie ludzie ale tych co najwiecej pracowali kierowników sie przeniesie do innych placówek- 6 26
-
2024-04-18 15:24
Miał na to 8 lat i palcem nie kiwnął (2)
Tym panom już dziękujemy!
- 18 6
-
2024-04-18 20:47
zrobił i to bardzo wiele ale ty ruski trolu naturalnie nic niewiesz
- 1 9
-
2024-04-18 17:34
Nie zlikwidował poczty a to już dużo
Teraz tusk ich zaora
- 5 2
-
2024-04-18 13:57
Placówki poczty są w atrakcyjnych lokalizacjach, warte miliony złotych
Będzie na czym robić lody
- 22 5
-
2024-04-18 13:17
Prócz chęci do zmian jeszcze trzeba pieniędzy
Jak poczta miała się rozwijać, skoro poczty zagraniczne dostają co roku setki milionów euro, a poczta (wbrew obiegowej opinii) od 2009 ani grosza dotacji (Unia zabroniła)?
- 12 8
-
2024-04-18 13:16
wrócił tusk i nic się nie opłaca
- 15 15
-
2024-04-18 13:04
w okresie międzywojennym, Poczta Polska czy komisariaty, to były jedyne placówki państwa polskiego, jedyna administracja (11)
Wiedziałem, że jak ten zostanie premierem, to załatwi naszą pocztę
- 14 22
-
2024-04-18 15:06
(2)
W ciągu trzech miesięcy ją "załatwił"? Idź na pocztę, kup sobie młotek (na pewno mają) i walnij się w tą pustą głowę.
- 20 9
-
2024-04-18 15:32
prezes poczty, mianowany przez tuska, zamówił miski dla psów za pół miliona (1)
- 7 7
-
2024-04-18 19:24
To chociaż miski będą
Chociaż pewien poseł dla swoich psów też załatwił pół miliona i teraz szczekają w komentarzach
- 1 1
-
2024-04-18 14:03
Mam sąsiadkę która pracuje na poczcie i jest gorącą zwolenniczką tuska (2)
Muszę zapytać ją o zwolnienia grupowe xd
- 14 7
-
2024-04-18 16:36
Muszę zapytać ją o zwolnienia grupowe xd (1)
Radośnie się uśmiechnie.
- 2 3
-
2024-04-18 17:37
Uśmiechnięta POlska xd
- 2 2
-
2024-04-18 13:10
(3)
Tobie się wydaje że poczta za PiSu funkcjonowała wzorowo i obecny rząd zaorał ja w trzy miesiące?! Naprawdę twoim zdaniem wielkie organizacje tak działają?
- 26 10
-
2024-04-18 13:19
nikt wtedy nie wyrzucał hurtowo ludzi na bruk (2)
- 17 9
-
2024-04-18 14:11
Przeczytaj jeszcze raz (1)
Nikt nikogo nie zwalnia, a poprostu nie ma rekrutacji po odejściu na emeryturę.
PP ma setki wakatów i to jest jej największy problem i dopóki nie przejdzie restrykturyzacji i przeniesienia pracowników z miejsc przewalania papierów do pracy to nic nie ugra.- 6 14
-
2024-04-18 16:39
Przeczytaj jeszcze raz
Tak trzymać. "poza ogłoszoną już redukcją zatrudnienia o przeszło 5 tys. osób w skali roku, która ma się odbywać poprzez niezapełnianie wakatów po pracownikach odchodzących na emeryturę czy tych, którym kończą się umowy, dojść ma do zwolnień grupowych. "
- 7 0
-
2024-04-18 13:10
w okresie międzywojennym to jeden minister nakazywał budowanie toalet pod chłopskimi chałupami
co nie znaczy że ten przepis ma nadal obowiązywac
cos co bylo kiedys nie musi nadal istniec.- 6 7
-
2024-04-18 12:30
Niestety (19)
poczta od lat to sklepy wielobranżowe brakuje jeszcze tylko mięsa i wędlin.
Dodatkowo drogie znaczki a teraz jeszcze od pierwszego kwietnia podwyżki usług i znaczków.
I jeśli wysyłając życzenia za granicę mam płacić za priorytet bo tak sobie poczta wymyśliła to dziękuję. Kartka życzeniami nie jest ani fakturą ani pismem urzędowym.
rozwiń...poczta od lat to sklepy wielobranżowe brakuje jeszcze tylko mięsa i wędlin.
Dodatkowo drogie znaczki a teraz jeszcze od pierwszego kwietnia podwyżki usług i znaczków.
I jeśli wysyłając życzenia za granicę mam płacić za priorytet bo tak sobie poczta wymyśliła to dziękuję. Kartka życzeniami nie jest ani fakturą ani pismem urzędowym.
Dodatkowo dużo opłaty robi internetowo w domu. Ale są ludzie starsi
i nie muszą wszystkiego umieć różne choroby i przypadłości i mają prawo skorzystać z poczty tylko niech poczta będzie poczta jak za komuny a nie sklepem od wszystkiego.- 103 24
-
2024-04-19 22:09
A u innych (1)
W sklepach rtv agd widze batoniki sieci ross... alko do picia miesnym gumy turbo itp
Tam to nie razi?- 0 1
-
2024-04-20 10:03
Sek w tym ze 1) podwyzka byla zrobiona po cichu. Na dwa dni przed kupowalam zapas znaczkow i nie bylo informacji o podwyzce. Pare dni pozniej trzeba bylo nabyc znaczki doplatowe. 2) 5 zeta za widokowke z wakacji? To jest jednak drogo. 3) cena do jakosc uslug to juz wogole rozpacz.
- 0 0
-
2024-04-18 14:44
POkemon dzieki temu ze sa wielobrazowe przynosza mniejsze straty nie oczekuje od bezmózga by wiedział jakie koszty i dlaczego (4)
Bezmózgowce pokazali brak mózgu na wyborach do sejsmu i do władz miasta to czego oczekiwać? Poczta Polska ma praktycznie tyle placówek co biedronka które trzeba utrzymywać !
komunikacja miejska tez przynosi straty ,ale jak sie wydaje setki milionow tylko na system fala tylko w trójmieswcie to Pokemony juz klaszczą!- 9 18
-
2024-04-18 15:09
,,,,,,,,, (3)
Otóż gdyby nie były sklepami a służyły do tego co kiedyś to by to inaczej wyglądało. Poczty zrobiły się sklepami
bo większość społeczeństwa robi to mobilnie przelewy czy inne sprawy przez internet. Wiadomo starsi nie zrobią i tu jest pies pogrzebany połowa klientów odeszła. Więc poczta ratuje się czym może wypaczając status tego czym powinna być poczta plus opłaty często z księżyca by wyjść na swoim.- 13 4
-
2024-04-18 15:47
Tak, wyglądało by inaczej (2)
Po prostu poczty już by nie było. Poczta bardzo dobrze zarabia na tych duperelach i książkach które są na każdej poczcie. Szczególnie w małych miejscowościach
- 4 6
-
2024-04-20 10:04
Sa kraje gdzie stoja automaty pocztowe. Wazysz list. Oplacasz. Drukuje od razu "znaczek" na kopercie i wciaga do srodka (odpowiednik wrzucenia do skrzynki). Szybko, wygodnie i taniej niz oddzialy.
- 0 0
-
2024-04-18 18:48
absurd ceny też zawyżone pierdół.
- 7 2
-
2024-04-18 13:54
Co Tusk załatwi następnie? (3)
Stawiam na pkp.
- 16 15
-
2024-04-18 15:50
(1)
Pis obiecał że nie będzie rozbierania linii kolejowych i co?
- 5 6
-
2024-04-18 17:42
Nie było
Uruchomili wiele połączeń które Tusk zlikwidował
- 4 5
-
2024-04-18 14:15
Ja stawiam na LOT.
Bo przez ostatnie osiem lat stanął na nogi.
- 14 8
-
2024-04-18 13:16
Niemców szczególnie gryzie w oczy gdańska poczta numer 1, bohatersko broniona we wrześniu 1939 roku (2)
chyba też ją zamkną wraz z muzeum
- 14 21
-
2024-04-18 13:17
niech zamykają ten skansen PRL (1)
- 5 15
-
2024-04-18 14:25
Komuch z PZPR pisze by zamykac skansen z PRLu :)
- 11 4
-
2024-04-18 13:06
Po co nam poczta polska skoro jest poczta niemiecka? (4)
- 16 16
-
2024-04-18 15:51
(1)
A po co parlamentarzyści pchają się do Brukseli skoro sejm i senat mamy w Polsce?
- 8 1
-
2024-04-18 17:44
Zapytaj Magdaleny czy jej tam źle
- 3 0
-
2024-04-18 13:18
poczty unikam jak ognia (1)
ostatnio na jednym portalu aukcyjnym człowiek upierał się że wysyłka tylko przez pocztę, to zrezygnowałem z zakupu. Szkoda życia i nerwów.
- 16 11
-
2024-04-20 10:05
Tez rezygnuje jak widze, ze tylko poczta w opcji.
- 0 0
-
2024-04-18 12:19
(24)
Poczta Polska,gdyby 5 lat temu wprowadziła paczkomaty byłaby liderem.Teraz za późno,niestety została głęboko w PRL,czasy się zmieniają,trzeba elastycznie dostosowywać się do zmian,i nie polega to na zalaniu oddziałów książkami,maskotkami czy dewocjonaliami.
- 135 13
-
2024-04-18 17:24
nie jest za późno , nie na państwową spółkę, kwestia odpowiedniego budżetu
mając odpowiednie środki i dobrą kadrę wykosiliby wszytskich na lokalnym rynku. Infrę cały czas mają największą.
Ale o czym tu gadać jak funlkcjonowanie tej placówki nie zmienia się od kilkudzisięciu lat.- 11 0
-
2024-04-18 15:10
(2)
Z Pocztą Polską jest ten sam problem co z TVP i PR. Są jednocześnie spółkami, czyli mają zarabiać, ale jednocześnie muszą prowadzić misję społeczną, która jest deficytowa i niedochodowa. Tak się nie da. Wóz albo przewóz. Trzeba się na coś zdecydować.
- 18 1
-
2024-04-18 16:39
Patriotyczne żelki?
- 1 7
-
2024-04-18 16:36
Mogli by przestać robić za chłopca do bicia i podnieść ceny listów w okolice kosztów. Bo na razie to dotują działanie sądów i urzędów.
- 6 0
-
2024-04-18 14:32
POKowcy z komunistami od zawsze chcieli likwidacji Poczty Polskiej dlatego niechca jej naprawiac to jednoczesnie stołki dla (2)
zarzadów PZLu z Lewica podpisali uklad bziorowy dla kardy kierowników których jest wiecej niz listonoszy bo to koleisie po znajomosci politycznej i ten uklad gwarantuje im do emerytury prace oraz dochody niemoga byc zwolnieni i przeniesieni na nizsze stanowisko!
Pocztowcy,listonosze sa grupa która zarabia naj mniej w Polsce !!!Tiskzarzadów PZLu z Lewica podpisali uklad bziorowy dla kardy kierowników których jest wiecej niz listonoszy bo to koleisie po znajomosci politycznej i ten uklad gwarantuje im do emerytury prace oraz dochody niemoga byc zwolnieni i przeniesieni na nizsze stanowisko!
Pocztowcy,listonosze sa grupa która zarabia naj mniej w Polsce !!!Tisk zlikwidował połowe placówek w Polsce !!Bo twierdził ze ludzie na wsi nie zasługuja na urzad posztowy !!Ale to nic w koncu likwidował wszysko co sie da tak samo komisariaty i jednostki wojskowe! To naczelny likwidator z ramienie Berlina. i Moskwy- 12 10
-
2024-04-18 23:53
Kiedy zrozumiesz, że Komuna się skończyła i Wasza PP jest wrzodem dla wszystkich podatników ?
Ile można do Was dopłacać, a nic się nie zmienia ?
- 0 1
-
2024-04-18 16:25
To dlaczego tam pracują ?
- 2 5
-
2024-04-18 14:19
8 lat było na reformę
Tego reliktu komunizmu. I co?
Taką drogę przyjęła ówczesna władza.- 13 7
-
2024-04-18 13:58
Za tuska polecone odbierałem w kwiaciarni i mięsnym (3)
Wrócił Tusk, wraca stare
- 16 6
-
2024-04-18 15:10
czemu mam dopłacać do kolejnego państwowego molocha!! (1)
pis już dopłacił z moich 70 mln mogli z niej uczynić nowoczesną firmę a nie upychać swoich pociotków !!! komu jeszcze dopłacać : górnicy, rolnicy ? czemu stoczniowcą nie dopłacają? pis najgorsze zło - nikt tak nie podzielił Polaków jak kaczyński . mogę pocztę odbiearać i w biedronce !! bez kolejki i o połowę taniej
- 10 4
-
2024-04-18 15:14
Poczta Polska
Od 2009 roku do dziś nie dostała ani grosza pomocy/dotacji.
- 4 3
-
2024-04-18 14:27
likwidatura
zwijanie państwa, po co nam jak jest w Berlinie
- 12 3
-
2024-04-18 13:17
wracają czasy grupowych zwolnień (6)
kto starszy to pamięta czasy Bieleckiego, Lewandowskiego, Buzka, Balcerowicza, Wałęsy, Tuska. Krwiożercza polityka liberałów która zrujnowała ludzi i gospodarkę
- 18 9
-
2024-04-18 19:34
Samej
Pazernej nacji
- 1 0
-
2024-04-18 16:18
Posprzàtamy porzàdnie po Pis (2)
Oczywiście lepsze rozdawnictwo za nasze.
Skończyło się marnotrawstwo!- 5 3
-
2024-04-18 17:46
Tusk rodzaje na potęgę
Deficyt 200 miliardów złotych
- 4 1
-
2024-04-18 16:32
a kto posprząta po KO?
- 7 2
-
2024-04-18 15:12
(1)
Tak, tak, dzisiaj Morawiecki i inne tłuki z PiS grzeją temat na X i widać że już tutaj dotarli. Wejdź na money . pl i poczytaj o przyczynach obecnych zwolnień a łuski Ci z oczu spadną.
- 7 5
-
2024-04-18 17:47
Money pl czyli stronka szwabskiego axel springer
Wiarygodni jak tvn I wyborcza
- 6 2
-
2024-04-18 13:07
poczta niemiecka DP to jedna z najwiekszych niemieckich firm, zatrudnia tysiące osób (2)
dlaczego tusk chce wykończyć pocztę polską?
- 17 14
-
2024-04-18 14:24
Bo DP chce być liderem przesyłek w PL
Jak się ograniczy PP do jednego okienka w mieście, to DP będzie liderem.
- 13 5
-
2024-04-18 13:20
sama się wykańcza
pisowcy myśleli że jak wstawią do placówek przepisy kulinarne siostry Eutanazji i inne bzdury to firma się będzie rozwijać. A listonosz nawet listu nie umie przynieść.
- 19 12
-
2024-04-18 12:54
(1)
Może ktos wykonał krecią robotę? Nie wiadomo.
- 6 1
-
2024-04-18 13:03
Poczytajcie sobie gdzie pan Brzoska pracował zanim wymyślił InPost ;)
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.