• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port kupił tereny po Naucie

VIK
18 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia. Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Port Gdynia sfinalizował zakup od Stoczni Remontowej Nauta terenu o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni. Port jest tak bardzo wrośnięty w miasto, że coraz trudniej o tereny inwestycyjne. Dlatego władze portu korzystają z każdej okazji do powiększenia swoich granic.



W marcu tego roku Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta. Teren przy ul. Waszyngtona 1 wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione. Zawarta umowa stanowi kolejny krok w realizacji strategii Zarządu Morskiego Portu Gdynia, związany z pozyskiwaniem nowych terenów dla rozwoju funkcji portowo-morskich.

Czytaj też: Port przejmuje część terenów nadmorskich w Gdyni

- Port Gdynia od lat poszukuje nowych terenów rozwojowych i dosłownie każdy metr powierzchni uzyskanej dla portu to duży sukces. Obszar nabyty od Stoczni Remontowej Nauta jest dla spółki istotny ze względu na walory inwestycyjne - podkreśla Adam Meller, prezes ZMPG.
Czytaj też: Vistal sprzedał Nabrzeże Węgierskie

- Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. Możliwości wykorzystania tego miejsca jest naprawdę wiele - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.
Czytaj też: Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju

W sierpniu 2015 roku Port Gdynia kupił już część terenu od Nauty. Na działce o łącznej powierzchni ponad 2 ha zlokalizowanej przy Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdyni powstał m.in. magazyn paszowy. Ostatnio ZMPG za kwotę 39,5 mln zł udało się pozyskać nieruchomości należące do spółki zależnej firmy Vistal, która przeżywa kłopoty. Chodzi o nieruchomości zlokalizowane przy ul. Czechosłowackiej 3 w Gdyni na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Wciąż toczą się rozmowy na temat 11 hektarów zobacz na mapie Gdyni, które Port mógłby kupić od Stoczni Marynarki Wojennej należącej do Stoczni Wojennej. Chodzi o działkę, ale także o możliwość przeprowadzenia inwestycji komunikacyjnych, które połączyłyby tę działkę z resztą portu. Te rozmowy prowadzone są z resortem obrony.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • (3)

    Mam nadzieję, że PO Dalmorze nie. Gdynia miasto portowe ok., ale nowe centrum by się przydało! Skwer Kościuszki i okolice wyglądają kiepsko. Czas stanął w tym miejscu.

    • 36 29

    • po ostatniej reklamie z węglem (1)

      raczej wątpię.
      To miejsce dla wycieczkowców i promów.
      Jeśli już muszą być...

      • 6 2

      • ostatnio wycieczkowiec który stał u nas z wizytą jeden dzień przysłął fakturę

        do portu za czyszczenie statku wewn i zewn z syfu który na nim osiadł przez jeden dzień. port nie wie co z tym zrobić

        • 0 0

    • skoro z zagospodoarowaniem obecnego centrum władze sobie nie radzą

      nie ma powodu, aby zakładać że poradziłyby sobie z terenem wielokrotnie większym

      • 11 1

  • Do redakcji,ale macie stare zdjęcie.Częśc tego terenu przy ul.Węlowej już zasypana jest węglem. (2)

    • 7 3

    • (1)

      Jest tak zasypane że na zdjęciu nic by nie było widać. Jest o tym dziś artykuł na głównej stronie

      • 0 0

      • czesc tego terenu kupili 4lata temu,zburzyli hale produkcyjne i teraz składuja tam wegiel

        • 0 0

  • SUPER ! (9)

    Bandzie deweloperskiej z Gdyni wreszcie ktoś pokazał faka !

    • 105 12

    • (7)

      Przecież jest napisane wyraźnie, że port był jedynym oferentem , który stanął w przetargu. Branża deweloperska jak widać nie była zainteresowana tym terenem, więc nie ma komu "faka" pokazywać. Problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

      • 18 15

      • (4)

        A Tobie kto mieszkanie zbudował? Bez deweloperów większość byłaby bezdomna, kretynie!!!

        • 8 18

        • "A Tobie kto mieszkanie zbudował?"odp.

          Pradziadek

          • 2 0

        • Najwięcej mieszkań (jakie były takie były) wybudowały spółdzielnie mieszkaniowe

          za pieniądze członków spółdzielni.

          • 5 1

        • Murarz z trzema kolegami, których zatrudnił mój ojciec

          gdy kupił działkę na przedmieściu, bo chciał aby dzieci dorastały w spokojnej dzielnicy. A teraz pcha tu się deweloper i chce wybudować wysokościowce z kilkuset mieszkaniami. I spokój diabli wezmą. A urząd mówi że deweloper musi sobie zrekompensować cenę działki. Tyle że działka obok, na której można wybudować tylko 4 mieszkania może być sprzedana za grosze w porównaniu z tym na co pozwolą deweloperowi. Taka gmina!

          • 7 1

        • dziekujemy dobrodziejom deweloperom za to ze wlasna krwawica wyprowadzaja nas z nedzy a sami niedojadaja!

          • 9 2

      • Nie stanęli do przetargu ponieważ się zorientowali,

        że fanaberie Szczurka nie mają szans. Ciekawe co wybuduje Semeco na międzytorzu, w bliskim sąsiedztwie portu i torów kolei towarowej?

        • 1 2

      • port miał prawo pierwokupu

        • 6 1

    • kowalski

      No i teraz trzeba pomyśleć co z tym terenem zrobić. Bo wiadomo ze zakup był polityczny na zamówienie ludu. Państwo odkupiło od państwa.Czegoś może dowiemy się za 10 lat. Chwilowo problem jest z głowy.

      • 10 10

  • To nie port jest wrosniety w miasto tylko deweloperzy za przyzwoleniem Szczurka (zmiana planów zagospodarowania na apartamenty) wrastają się w port

    • 8 0

  • To jest dramat, że trwa walka z czasem i czy uda się uratować tereny portowe przez deweloperami. Miasta na świecie, już nawet nie na świecie, ale w Gdańsku walczą i restaurują nabrzeża za setki milionów PLN bo wiedzą, że logistyka i transport morski jak i budowa oznacza przemysł, prace i miliony dla miasta. Ale nie w Gdyni. Gdynia musi mieć apartamenty i być ekskluzywna. Czyżby kompleks prezydenta w stosunku do gd?

    • 9 1

  • Sobie sprzedali (5)

    Też mi wielka sensacja sami sobie sprzedali ale to nie koniec teraz jeszcze będą musieli umieć ten teren zagospodarować a nie zasypać miałem węglowym aby pół okolic przyportowych gdyni było czarne

    • 14 30

    • Boczka aparthamenty na Waszygtona zasypią węglem (4)

      • 10 2

      • Bzdura, tam nie będzie przeładunków masowych. będą za to miejsca pracy zamiast pustostanów dla warszawiaków. (3)

        • 6 3

        • Jako, że w ciągu ostatnich dwóch lat w ZMPG zatrudnienie wzrosło o 150% (w biurach) i większość zgodnie z zasadą: tak jak się umawialiśmy panie pośle z pisu, najpierw nasi i rodzina to teraz trzeba biurowiec zbudować :)

          • 1 0

        • tam będą przeładunki i terminale kontenerowe ze stadami wagonów i ciężarówek (1)

          Ładunki masowe nadal pozostaną bo hinduskie huty na południu potrzebują węgla. Kierunek sie odwrócił i trzeba go obsłużyć. Klient płaci to się go obsługuje. To się rozkręci po modernizacji 201...

          • 2 0

          • Jeśli będa tam kontenery to tylko przyklasnąć

            • 5 0

  • Syf ogarnia Gdynię, czarną Gdynię.

    • 2 5

  • (1)

    Że port pozwolił na przejęcie tego terenu to aż dziwne. Zarząd portu powinien być cały czas właścicielem tego terenu a stocznia tylko dzierżawcą tudzież najemcą. Więc nie wiadomo za co zapłacił port tyle kasy.

    • 13 1

    • właśnie nie pozwolił...

      "Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona."

      Źródło łatwe do znalezienia w sieci.

      • 3 0

  • No, (4)

    I po Naucie

    • 33 8

    • (1)

      Jestem tam ochroniarzem,godnie zarabiam w tej Naucie, gdzie ja teraz znajdę pracę za taką dobrą stawkę jak tutaj .Chyba ze sobą skończę

      • 0 4

      • Ok

        • 3 0

    • (1)

      Nauta działa na terenie stoczni gdyńskiej i w Gdańsku. Więc nie siej zamętu.

      • 16 2

      • W Gdańsku nikt nie wie, jak długo. No, ale w tej chwili po każdy grosz się schylą.

        • 5 0

  • B.dobrze że Port kupił i widać ma wizję rozwoju (5)

    niemniej niech nie zapomina o budowie Portu Zewnętrznego, w ramach którego miałyby powstać dwa terminale – kontenerowy i pasażerski do obsługi b.dużych wycieczkowców(tzw. cruiserów). – Plan zdecydowanej rozbudowy Portu Gdynia jest dla nas kluczowy, a także wybudowanie tzw. Drogi Czerwonej, opat-u i rozbudowy PKP i połączenie Portu Morskiego z Portem Lotniczym.
    Mam też nadzieje, że P. Horała właściwie się zasłuży dla Gdyni i wspomoże w tych inwestycjach Adama Mellera - prezesa.
    Bo na dzisiaj to się ośmiesza przy wypowiedziach n.t. Gdyni i jej rozwoju, można się tylko zapytać p. Horała gdzieś pan był przez lata bycia radnym. Czyżby u pana na ustach zawsze brak merytoryki tylko "nie bo nie" ???

    • 9 6

    • Marych, który to już pseudonim... miej litość, idzć spać, zagraj w bierki, cokolwiek! (3)

      • 4 2

      • zagraj w bierki:)))) (1)

        Widać wielkiego tu stratega a może pokerzystę ??? Mieszkańcy Gdyni nie są aż tak naiwni, żeby się poddać waszej grze. Wam nie chodzi o dobro tego miasta tylko nikczemną grę pod wasze interesiki. Do tego kłania się problematyka bezpieczeństwa w sieci oraz promowanie pozytywnego wykorzystywania Internetu dla naszego wspólnego dobra.
        Jakies obraźliwe komentarze w sieci to codzienność takich jak ty. Do niedawna mowa nienawiści była domeną internetowych trolli ukrywających się za anonimowymi avatarami, a dziś połączenie jednego i drugim. Obecnie coraz więcej osób nie boi się obrażać innych nawet pod własnym imieniem i nazwiskiem. Nienawistne i obrażające komentarze wylewają się niemal ze wszystkich zakamarków internetu.

        • 1 2

        • a ty pacjencie to jestes GallAnomim?

          • 1 0

      • Może on przechodzi jakieś reinkarnacje i odradza się w nowych postaciach.

        • 2 2

    • chyba jesteś z H. w zmowie

      Bo właśnie ogłosił twoje postulaty jako konieczność dla Gdyni.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane