• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy terminalu DCT znów protestują

VIK
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".



Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.

W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.

Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Pikieta Solidarności i załogi DCT

VIK

Miejsca

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Wejdzie automatyzacja jak w innych dużych portach to pracownicy będą zadowoleni.

    • 9 9

    • automatyzacja kosztuje

      a człowiek jest dużo tańszy...

      • 0 1

    • Wejdzie to wejdzie. (2)

      Wejdzie to wejdzie a póki co chcemy bezpiecznie pracować.

      • 9 4

      • (1)

        Wszyscy niby chcą bezpiecznie pracować, a nażekają na przepisy BHP.

        • 6 5

        • Nie na przepisy a na ich przestrzeganie przez pracodawce

          • 3 0

  • . (5)

    Szanowni Państwo którzy pracują w biurze. Państwo dalej nie rozumiecie istoty sprawy. Nie wiem czy wiecie ale pracujemy w zespołach roboczych i tak bezpieczeństwo operatora sts zależy od ckr, lukowego, kierowcy i na odwrót. Bezpieczeństwo operatora RTG czy wózka zależy od kierowcy i na odwrót. Nie wiem może państwo nie zdaja sobie sprawy ale pracując w zespołach roboczych posługujemy się radiem i powinno być tak aby wszyscy wzajemnie się rozumieli co znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy natomiast zbudowano tu współczesna wieże Babel i tego się obawiamy. Nikt tu nie broni obcokrajowcom pracować ale dobrze by było gdyby nauczyli się naszego języka tak aby nie stwarzać zagrożenia.

    • 80 2

    • (4)

      To może warto by bylo, by przedstawiciel związku był podczas egzaminu na kierowcę i sprawdzenia umiejętności posługiwania się językiem polskim ??

      • 10 0

      • Taka prawda

        Polacy nie chcą pracować to biorą tych co chcą, tak jest wszędzie.

        • 1 0

      • (2)

        A może warto by było aby kierowca po prostu zdał egzamin na poziomie B1 i uzyskal certyfikat? Po co w to związek mieszać.

        • 13 1

        • (1)

          B1 to by niektórzy Polacy nie zdali

          • 6 1

          • Prosiłbym aby nie obrażać swoich pracowników. Serdecznie Ciebie pozdrawiam.

            • 2 0

  • (2)

    Spójrzmy prawdzie w oczy,podwykonawcza firma w DCT,która zajmuje się lashingiem czy czopami jest zwykłą śmieciówą. Liderzy czy chłopaki,którzy pracują tam po kilka lat nie mają szans na umowę o pracę. Nazwa firmy zmienia się co rok,pracodawca,pan "koń" ich nie szanuje,więc jak oni mogą szanować pracodawce i prace? Kto jest gorszy,Ukrainiec,który robi po 300-350h w miesiącu czy polak,który po dniówce w swojej pracy przychodzi dorobić na nocke na DCT.
    DCT od zawsze próbuje robić z siebie dobrego pracodawce,chwalą się rekordami,ale jakim kosztem? Kosztem braku szacunku do ludzi,bo pozwalanie na to,aby na terenie DCT pracowały osoby przemęczone jest brakiem szacunku do tych ludzi jak i do samych siebie. Mógłbym książkę napisać o wadach i zaletach pracy w dct,ale szkoda na to czasu. Kto przepracował tam chociaż pół roku dobrze wie jak tam jest

    • 24 2

    • Kiedy będzie lepiej?

      W każdym polskim porcie jest tak samo, jakieś wieski, mirki, franki, zenki, marki którzy wychowani w komunie myślą że wszystkie rozumy pozjadali, jak się dorwą do jakiejś funkcji bryg. lub st.bryg to aby zmiane odbębnić i swoje $ wpada, a ludzie robią na nich, sprzęt nie sprawny , warunki kolonialne ....dużo by pisać, każdy wie co się dzieje i nic z tym nie robi bo wygodnie się siedzi na stołku i opier....la. gdzie jest Pip, UDT....? Już nikt nie pamięta jak zblocze spadło na sztauera w PgEks!!!! Ludzie giną bo sprzęt wysłużony i często nie sprawny....Nie tak dawno tragedia w porcie w Gdyni bo maszyna hamulce nie sprawne.....każdy szybko zapomina, tylko garstka krawaciaży robi kasę a ludzie nie są szanowani i sami sobie na to pozwalają!!!!

      • 5 1

    • Nie pasuje? To kto ci każe tam robić? Załóż swoją firmę w tym przyjaznym przedsiębiorcom państewku to bardzo szybko zrozumiesz o co w tym chodzi, żeby wyjść na plus

      • 2 10

  • blady strach

    Każdy boi sie o to że straci prace,stąd brak jakichkolwiek odezwów i walki o swoje.
    Pracują i marudzą ale nie tam gdzie trzeba.
    Pracy za takie pieniądze na rynku jest multum!
    Do tego pracownicy którzy "zasiedzieli sie" w dct i nie widza problemu bo sami je generują przy tym opier....lając sie i zwaląc odpowiedzialność na ludzi nie kompetentnych.
    Peace!

    • 5 2

  • W remontowej podobne klimaty (1)

    Jak wyżej...

    • 6 1

    • To zmień firmę

      • 2 3

  • Solidarność (2)

    Brawo, dobra robota . Wreszcie robicie to co związek powinien robić

    • 18 11

    • No no... w Stoczni Gdańskiej też robili co do nich należy...

      • 1 2

    • Tak robią dobrze , kler kazał zamknąć sklepy w niedzielę bo wiernych z forsą brakuje

      ta niby solidarność Pisowa rozkaz wykonała

      • 4 1

  • Słyszałem ze w nocy 3/4 osób na tirach to kierowcy z jednostki wojskowej z Pruszcza

    • 4 1

  • Normalnie bym napisał, że lewacy i socjaliści z tej Solidarności,

    ale tak szczerze... k...a, 30 lat doili nas, ile im jeszcze mało? 1000 ojro żeby zapłacić per osoba to dużo? W Australii pewnie na ojro to dwa razy tyle trzeba... jeszcze źle?

    • 11 2

  • PiS = Przeproście i Spadajcie

    • 9 11

  • kto Wam te banery przygotował!? (9)

    wszystkie z błędami...
    Wstyd!

    • 13 23

    • Zdanie zaczyna się od wielkiej litery. (6)

      Ty natomiast, zacząłeś od drugiego wyrazu. Jeżeli chcesz kogoś pouczać, zacznij najpierw od siebie.

      • 4 4

      • Profesorze! (5)

        Obraziłeś mnie, jestem kobietą! Poprawnie powinno być napisane 'zaczęłaś'.

        Pracownica drugiego piętra

        • 5 9

        • Dct

          Renia to ty?

          • 6 0

        • To proszę następnym razem pisać w formie osobowej. (2)

          Założyłem, że rozmawiam z mężczyzną, bo nigdy bym nie przypuszczał, że z ust kobiety może wylewać się tyle jadu.

          • 7 2

          • Ja poproszę abyś nie zabierał głosu w nie swojej sprawie (1)

            Upośledzeni nie wiedzą co to znaczy priorytet

            • 1 3

            • Ależ to jest moja sprawa.

              Będę zabierał głos, bo takie jest moje konstytucyjne prawo i nikt nie będzie mi mówił co mam robić, a w szczególności "pracownicy z drugiego piętra".

              • 7 1

        • Co mówi.?

          • 2 0

    • Myślisz? (1)

      Wstyd to kraść.
      Banery miały być przekazem dla ludzi a nie testem.

      • 7 3

      • Naprawdę?

        "Wstyd to kraść" - to zwróć się z tym przekazem do obecnie panujących poprzez Waszą centralę tzw. 'Solidarności'

        • 9 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane