- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (136 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Pracownicy terminalu DCT znów protestują
"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".
Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.
W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.
Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.
Pikieta Solidarności i załogi DCT
Miejsca
Opinie (108) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-24 16:07
(4)
Wejdzie automatyzacja jak w innych dużych portach to pracownicy będą zadowoleni.
- 9 9
-
2019-09-25 09:37
automatyzacja kosztuje
a człowiek jest dużo tańszy...
- 0 1
-
2019-09-24 16:08
Wejdzie to wejdzie. (2)
Wejdzie to wejdzie a póki co chcemy bezpiecznie pracować.
- 9 4
-
2019-09-24 16:17
(1)
Wszyscy niby chcą bezpiecznie pracować, a nażekają na przepisy BHP.
- 6 5
-
2019-09-24 21:51
Nie na przepisy a na ich przestrzeganie przez pracodawce
- 3 0
-
2019-09-24 15:14
. (5)
Szanowni Państwo którzy pracują w biurze. Państwo dalej nie rozumiecie istoty sprawy. Nie wiem czy wiecie ale pracujemy w zespołach roboczych i tak bezpieczeństwo operatora sts zależy od ckr, lukowego, kierowcy i na odwrót. Bezpieczeństwo operatora RTG czy wózka zależy od kierowcy i na odwrót. Nie wiem może państwo nie zdaja sobie sprawy ale pracując w zespołach roboczych posługujemy się radiem i powinno być tak aby wszyscy wzajemnie się rozumieli co znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracy natomiast zbudowano tu współczesna wieże Babel i tego się obawiamy. Nikt tu nie broni obcokrajowcom pracować ale dobrze by było gdyby nauczyli się naszego języka tak aby nie stwarzać zagrożenia.
- 80 2
-
2019-09-24 15:28
(4)
To może warto by bylo, by przedstawiciel związku był podczas egzaminu na kierowcę i sprawdzenia umiejętności posługiwania się językiem polskim ??
- 10 0
-
2019-09-25 07:39
Taka prawda
Polacy nie chcą pracować to biorą tych co chcą, tak jest wszędzie.
- 1 0
-
2019-09-24 15:31
(2)
A może warto by było aby kierowca po prostu zdał egzamin na poziomie B1 i uzyskal certyfikat? Po co w to związek mieszać.
- 13 1
-
2019-09-24 16:37
(1)
B1 to by niektórzy Polacy nie zdali
- 6 1
-
2019-09-24 16:53
Prosiłbym aby nie obrażać swoich pracowników. Serdecznie Ciebie pozdrawiam.
- 2 0
-
2019-09-24 21:18
(2)
Spójrzmy prawdzie w oczy,podwykonawcza firma w DCT,która zajmuje się lashingiem czy czopami jest zwykłą śmieciówą. Liderzy czy chłopaki,którzy pracują tam po kilka lat nie mają szans na umowę o pracę. Nazwa firmy zmienia się co rok,pracodawca,pan "koń" ich nie szanuje,więc jak oni mogą szanować pracodawce i prace? Kto jest gorszy,Ukrainiec,który robi po 300-350h w miesiącu czy polak,który po dniówce w swojej pracy przychodzi dorobić na nocke na DCT.
DCT od zawsze próbuje robić z siebie dobrego pracodawce,chwalą się rekordami,ale jakim kosztem? Kosztem braku szacunku do ludzi,bo pozwalanie na to,aby na terenie DCT pracowały osoby przemęczone jest brakiem szacunku do tych ludzi jak i do samych siebie. Mógłbym książkę napisać o wadach i zaletach pracy w dct,ale szkoda na to czasu. Kto przepracował tam chociaż pół roku dobrze wie jak tam jest- 24 2
-
2019-09-24 23:35
Kiedy będzie lepiej?
W każdym polskim porcie jest tak samo, jakieś wieski, mirki, franki, zenki, marki którzy wychowani w komunie myślą że wszystkie rozumy pozjadali, jak się dorwą do jakiejś funkcji bryg. lub st.bryg to aby zmiane odbębnić i swoje $ wpada, a ludzie robią na nich, sprzęt nie sprawny , warunki kolonialne ....dużo by pisać, każdy wie co się dzieje i nic z tym nie robi bo wygodnie się siedzi na stołku i opier....la. gdzie jest Pip, UDT....? Już nikt nie pamięta jak zblocze spadło na sztauera w PgEks!!!! Ludzie giną bo sprzęt wysłużony i często nie sprawny....Nie tak dawno tragedia w porcie w Gdyni bo maszyna hamulce nie sprawne.....każdy szybko zapomina, tylko garstka krawaciaży robi kasę a ludzie nie są szanowani i sami sobie na to pozwalają!!!!
- 5 1
-
2019-09-24 21:55
Nie pasuje? To kto ci każe tam robić? Załóż swoją firmę w tym przyjaznym przedsiębiorcom państewku to bardzo szybko zrozumiesz o co w tym chodzi, żeby wyjść na plus
- 2 10
-
2019-09-24 21:58
blady strach
Każdy boi sie o to że straci prace,stąd brak jakichkolwiek odezwów i walki o swoje.
Pracują i marudzą ale nie tam gdzie trzeba.
Pracy za takie pieniądze na rynku jest multum!
Do tego pracownicy którzy "zasiedzieli sie" w dct i nie widza problemu bo sami je generują przy tym opier....lając sie i zwaląc odpowiedzialność na ludzi nie kompetentnych.
Peace!- 5 2
-
2019-09-24 20:03
W remontowej podobne klimaty (1)
Jak wyżej...
- 6 1
-
2019-09-24 21:57
To zmień firmę
- 2 3
-
2019-09-24 18:09
Solidarność (2)
Brawo, dobra robota . Wreszcie robicie to co związek powinien robić
- 18 11
-
2019-09-24 21:56
No no... w Stoczni Gdańskiej też robili co do nich należy...
- 1 2
-
2019-09-24 20:12
Tak robią dobrze , kler kazał zamknąć sklepy w niedzielę bo wiernych z forsą brakuje
ta niby solidarność Pisowa rozkaz wykonała
- 4 1
-
2019-09-24 21:01
Słyszałem ze w nocy 3/4 osób na tirach to kierowcy z jednostki wojskowej z Pruszcza
- 4 1
-
2019-09-24 20:18
Normalnie bym napisał, że lewacy i socjaliści z tej Solidarności,
ale tak szczerze... k...a, 30 lat doili nas, ile im jeszcze mało? 1000 ojro żeby zapłacić per osoba to dużo? W Australii pewnie na ojro to dwa razy tyle trzeba... jeszcze źle?
- 11 2
-
2019-09-24 20:00
PiS = Przeproście i Spadajcie
- 9 11
-
2019-09-24 14:20
kto Wam te banery przygotował!? (9)
wszystkie z błędami...
Wstyd!- 13 23
-
2019-09-24 15:50
Zdanie zaczyna się od wielkiej litery. (6)
Ty natomiast, zacząłeś od drugiego wyrazu. Jeżeli chcesz kogoś pouczać, zacznij najpierw od siebie.
- 4 4
-
2019-09-24 15:59
Profesorze! (5)
Obraziłeś mnie, jestem kobietą! Poprawnie powinno być napisane 'zaczęłaś'.
Pracownica drugiego piętra- 5 9
-
2019-09-24 19:53
Dct
Renia to ty?
- 6 0
-
2019-09-24 17:01
To proszę następnym razem pisać w formie osobowej. (2)
Założyłem, że rozmawiam z mężczyzną, bo nigdy bym nie przypuszczał, że z ust kobiety może wylewać się tyle jadu.
- 7 2
-
2019-09-24 17:19
Ja poproszę abyś nie zabierał głosu w nie swojej sprawie (1)
Upośledzeni nie wiedzą co to znaczy priorytet
- 1 3
-
2019-09-24 17:46
Ależ to jest moja sprawa.
Będę zabierał głos, bo takie jest moje konstytucyjne prawo i nikt nie będzie mi mówił co mam robić, a w szczególności "pracownicy z drugiego piętra".
- 7 1
-
2019-09-24 16:27
Co mówi.?
- 2 0
-
2019-09-24 14:33
Myślisz? (1)
Wstyd to kraść.
Banery miały być przekazem dla ludzi a nie testem.- 7 3
-
2019-09-24 14:46
Naprawdę?
"Wstyd to kraść" - to zwróć się z tym przekazem do obecnie panujących poprzez Waszą centralę tzw. 'Solidarności'
- 9 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.