• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownicy terminalu DCT znów protestują

VIK
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Osią związkowego sporu z DCT jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

"Ciężko pracujemy, czy do końca zmiany przeżyjemy?", "Swoich ganicie, a cudzych chwalicie?" - pod takimi hasłami pikietowali pod siedzibą terminala pracownicy DCT wsparci przez "Solidarność".



Osią związkowego sporu z zarządem Deepwater Container Terminal Gdańsk jest zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. Kolejną sprawą podnoszoną przez związkowców są kwestie koniecznego rygorystycznego przestrzegania zasad BHP i specjalistycznego przeszkolenia pracowników, dopuszczanych do wykonania zadań na terenie terminalu. Pikietę zorganizowała Komisja Międzyzakładowa NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk, ale akcję wsparli też pracownicy portowi z Gdyni.

To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja tego roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.

W 2017 roku załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem.

Czekamy na komentarz Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Pikieta Solidarności i załogi DCT

VIK

Miejsca

Opinie (108) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

    Adanow (3)

    Niech sobie jeszcze jedną konsole PlayStation podłącza.

    • 9 19

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      nie zapominaj o dodatkowych fotelach do masażu

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Śmiech

      Zapewne Pracownicy byli by skłonni do oddania konsoli o której wspominasz, aby tylko zmieniła się sytuacja z firmą zewnętrzną.
      Chwytanie się drobnostek co właśnie robisz nie wnosi nic sensownego do forum, ośmieszasz tylko i wyłącznie siebie a w dodatku przed samym sobą. :)

      • 9 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pikieta Solidarności i załogi DCT

      Dyskutuj z d.... to Ciebie os.... a. Co ma jakaś konsola do bezpieczeństwa?

      • 4 3

  • Panie i Panowie walczcie o bhp bo z perspektywy biura i wyniku finansowego wszystko jest ok a jak się coś wydarzy to rączki zarządu są zawsze czyste związkowcy trzymajcie się

    • 26 2

  • Opinia wyróżniona

    Nie święci związkowcy (3)

    A może związkowcy wezmą się za segregację śmieci, mycie naczyń po sobie, sprzątanie stanowiska pracy, dbanie o powieżony sprzęt oraz za hejt wymierzony w nie tylko obcokrajowców. Język na radiu pozostawia wiele do życzenia, nie wspomnę o związkowym What's up-ie, szambo.

    • 23 27

    • Święty związkowiec

      Widać ewidentnie że nie rozumiesz problemu jaki występuje w Dct,nikt z nas nie celuje w obcokrajowców z powodów hejtu,rasizmu itp.
      Nie jest normalną sytuacją gdy pracodawca pozwala by na terminalu panowały afrykańskie warunki pracy.Juz naprawdę niedopuszczalne jest by wpuszczać kogoś na sprzęt ciężki bez możliwości porozumiewania się ,problemem jest czas pracy jaki muszą wykonać pracownicy zatrudniani przez agencję ponad trzysta godzin za marne pieniądze.A ten twój wspaniały pracodawca nie zwraca na to uwagi ,jego obowiązkiem jest zapewnić normalne i bezpieczne warunki pracy.A tymczasem głuchy jest na to co się do niedługo mówi.Robi to dlatego że szuka taniego pracownika .Czasy pracy za 10 złoty za godzinę się skończyły.Chcesz spróbować to idź na miesiąc i pomęcz się tak jak oni to zrozumiesz że nie tylko bezpieczeństwo pracy jest zagrożone ale i ci ludzie o których mówisz że ich atakujemy są wykorzystywani.

      • 14 3

    • .

      Pomyliłeś chyba terminal kontenerowy z sortowanią odpadów. To nie w tym dziale.

      • 9 3

    • Ortografia się kłania- powierzony od wiary

      • 2 5

  • (4)

    Jakie zarobki w DCT ?

    • 5 9

    • Za 6 tyś bym tu nie pracował

      • 2 1

    • Siano (1)

      Marne, nawet tu nie startuj.

      • 3 2

      • To czemu jeszcze tam pracujesz?

        • 9 1

    • Na poprzedniej pikiecie

      Zarząd wmawiał nam i wszystkim dookoła, że zarabiamy 5700zl...może jak znajdziesz stare zdjęcia i pokażesz na rozmowie kwalifikacyjnej, to Ci tyle dadzą.

      • 2 0

  • nie sztuka sie narobić

    sztuka jest zarobić...
    I tak się kończy okres heroiczny firmy...

    • 8 1

  • do wójcika płytę nosić

    • 1 4

  • Złote kaczki

    Złote kaczki odbierają bo na szkoleniach oszczędzają?

    • 14 2

  • Ale fajny film (1)

    Same lewary:) aż miło popatrzeć.

    • 22 24

    • eee tam...

      brakuje jeszcze efektów specjalnych i tego specjalisty od palenia opon.
      Ale przecież on teraz zajęty jest kampanią wyborczą...

      • 8 3

  • Norma Europejska ?

    Zapraszamy do byłych Stoczni tu jest takie zatrudnienie normą od dziesięciu lat takie zakłady są fabrykami inwalidów . Kadra na umowach o pracę a reszta ,,murzynów ,, na działalnościach a jak dojdzie do wypadku to rączki czyste mają !

    • 63 3

  • ehhh...

    i oczywiście wszystko odbije się na braku okienek w ebramie a co za tym idzie na biednych kierowcach ....

    • 21 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane