- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Prawie 15 mln ton ropy przeładowanych w Naftoporcie
Prawie 15 mln ton przeładowanej ropy i paliw - takim wynikiem za 2018 rok może pochwalić się Naftoport. Firma obsłużyła w tym czasie 314 tankowców, z czego jedną trzecią stanowiły zbiornikowce przekraczające 80 tys. ton. W 2019 roku Naftoport zamierza przeznaczyć na inwestycje i na remonty około 20 mln zł, w porównaniu do ok. 12 mln zł w 2018 roku i blisko 13 mln zł dwa lata wcześniej.
Naftoport jest jedynym w Polsce morskim terminalem przeładunku ropy naftowej i największym krajowym terminalem przeładunku produktów jej rafinacji, jednym z największych naftowych terminali przeładunkowych na Bałtyku. PERN posiada 66,67 proc. udziałów w kapitale tej spółki.
Spółka stanowi istotny element logistyki dostaw ropy naftowej, zaopatrując w surowiec rafinerie PKN Orlen i Grupy Lotos, a także TRM Leuna i PCK Schwedt w Niemczech. Przedsiębiorstwo prowadzi także morskie przeładunki produktów naftowych na rzecz Grupy Lotos - za pośrednictwem terminalu Naftoport realizowana jest większość eksportu produktów naftowych z Polski.
Potencjał spółki umożliwia przeładunek ponad 36 mln ton ropy oraz 4 mln ton produktów naftowych w skali roku, zapewniając możliwość pełnego pokrycia potrzeb rafinerii podłączonych do systemu rurociągów PERN. W morskim terminalu spółki prowadzone są przeładunki ropy naftowej oraz benzyny, paliwa lotniczego, oleju napędowego, oleju opałowego, kondensatów i komponentów.
Na terminal Naftoportu składa się pięć stanowisk przeładunkowych (możliwa jest jednoczesna obsługa statków na wszystkich stanowiskach), z możliwością obsługi największych zbiornikowców oceanicznych zawijających na Morze Bałtyckie, w tym statków o długości przekraczającej 300 m. Stanowiska są wyposażone w nowoczesne ramiona przeładunkowe, efektywny system ochrony przeciwpożarowej oraz w instalację do odbioru oparów węglowodorowych ze statków. Do Naftoportu mogą zawijać statki o długości nawet 340 metrów, przy zanurzeniu 15 metrów.
Miejsca
Opinie (30)
-
2019-02-12 13:43
Polska mogla by miec najtanszy prad w Europie i stac sie motobrem tej czesci Europy
Bedzie miala za to prad jeden z najdrozszych...tak jak w Hiszpani.Tylko ze my wegiel mamy....ale codziennie pociagami calymi skladami sciagamy ten kradziony z Donbasu.Placimy raz za wegiel dwa za pakt klimatyczny na Slasku odprawy dla odchodzacych gornikow przenoszacychbsie na Czeski slask i wygaszenia.Zlotousty zamiast pogonic pseudoekologow organizuje im sympozjum na Slasku z darmowym wyszynkiem i zakwaterowaniem a pozniej podskoki,usciski,zdjecia przed fotoreporterami.Tylko gdzie w tym wszystkim sie pytam jest Pokska Racja Stanu?
- 2 2
-
2019-02-12 13:49
Polskie Karlino...czemu nie stoja tam zurawie do wydobycia ropy ?Cale zloze sie wypalilo?Byly jakies wiarygodne badania czy
Siedzimy na skarbie .i o tym nie wiemy?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.