• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stępka pod Jaskółkę położona

Wioletta Kakowska-Mehring
25 lipca 2023, godz. 13:45 
Opinie (78)
  • Położenie stępki rozpoczyna etap montażu poszczególnych elementów okrętu w całość.

W Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę czwartego niszczyciela min dla polskiej Marynarki Wojennej. Jest ORP Kormoran, ORP Albatros, ORP Mewa, teraz będzie Jaskółka. Jednostka ma być gotowa w 2025 roku.



Zgodnie z umową podpisaną w czerwcu 2022 roku, trzy kolejne okręty typu Kormoran mają zostać dostarczone zamawiającemu w latach 2025-2027. Pierwsza będzie Jaskółka, bo takie imię ma nosić kolejny, czwarty już niszczyciel min typu Kormoran. Jednostka otrzymała numer burtowy 604. ORP stanie się dopiero po otrzymaniu bandery. Planowo okręt ma zostać przekazany zamawiającemu w 2025 roku i wejdzie w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. FOW, stacjonującego w Porcie Wojennym Świnoujście.

Trzy niszczyciele min wspólnie ćwiczą na Bałtyku Trzy niszczyciele min wspólnie ćwiczą na Bałtyku
Na zdjęciu (od lewej): Dariusz Jaguszewski, prezes  zarządu Remontowa Shipbuilding, komandor Piotr Skóra, szefa Szefostwa Techniki Morskiej w Inspektoracie Uzbrojenia oraz Henryk Śniegocki, prezes Polskiego Rejestru Statków. Na zdjęciu (od lewej): Dariusz Jaguszewski, prezes  zarządu Remontowa Shipbuilding, komandor Piotr Skóra, szefa Szefostwa Techniki Morskiej w Inspektoracie Uzbrojenia oraz Henryk Śniegocki, prezes Polskiego Rejestru Statków.

Umowę na budowę pierwszego okrętu typu Kormoran zawarto 23 września 2013 roku, a budowę prototypu rozpoczęto w 2014 r. Pierwszy z niszczycieli - ORP Kormoran - wszedł do służby w listopadzie 2017 r. Służy w 13. Dywizjonie Trałowców, wchodzącym w skład 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. W listopadzie 2022 r. banderę otrzymał drugi z serii, czyli ORP Albatros. Trzeci z serii, czyli Mewa, stała się ORP (otrzymała banderę) w lutym tego roku.


Kadłub jednostki zostanie wykonany ze stali amagnetycznej zapewniającej mniejszą wykrywalność pól fizycznych okrętu. Każda z jednostek ma 58,5 m długości, 10,3 m szerokości i wyporność 830 ton. Osiągają prędkość 15 węzłów. Taka charakterystyka okrętu wystarczy do realizacji zadań, do jakich stworzono te niszczyciele min. Ich celem jest poszukiwanie i zwalczanie min morskich, rozpoznawanie torów wodnych oraz zapewnienie bezpieczeństwa na morskich akwenach.


Serię kolejnych trzech okrętów, tak jak i wcześniejszych trzech, buduje Remontowa Shipbuilding w konsorcjum z Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Centrum Techniki Morskiej w Gdyni oraz PGZ Stocznią Wojenną. Projekt okrętu wykonany został przez Remontowa Marine Design & Consulting z Remontowa Holding.

Miejsca

Opinie (78) 10 zablokowanych

  • u śniegockiego dalej się nic nie zmieniło - czyli wciąż się nie myje

    • 10 2

  • (6)

    Czekam na wysyp półinteligentów śmieszków od stępki ze Szczecina.

    • 7 30

    • No co przecież to fakt, że przepalili tam miliony (2)

      • 22 2

      • i jeszcze rocznicowe msze mozna odprawic,wiesz jaki to biznes dla przeora?.

        • 15 3

      • To dojna stępka była

        Ale nie wolno nie docenić wartości propagandowej dka PZPRPiS

        • 5 1

    • z czego sie smiac?,stepka w Szczecinie bedzie wieczna,jak pioro!!.

      • 17 3

    • Półinteligenci to ją tam błogosławili , łapami machali

      Myśląc że Polacy się nabiorą na ustawkę.

      • 4 1

    • Jojo Bredziński król stępki

      • 2 0

  • Kiedy złomowanie tak jak dla innych cudownych projektów? (1)

    • 11 19

    • Fatalista

      Kiedy twój pogrzeb? Chętnie przyjdę.

      • 0 1

  • (3)

    A nie mieli budować w Radomiu

    • 18 12

    • Jaskółka

      Mają budować w Krakowie na stoczni Wawel

      • 8 2

    • Nie, tam tylko jest twój szpital psychiatryczny.

      • 1 3

    • w Radomiu pracuja nad lotniskowcem . Juz jest lotnisko , tylko jeden krok do puszczenia w kaluze .

      • 0 0

  • no

    i inwestycja zakończona

    • 7 18

  • fajny ten Miś (13)

    nawet będzie można prawdziwy protokół zniszczenia wypisać za 3 lata

    • 21 50

    • (10)

      tak jak ze stępką w Szczecinie ? ojoj...a te promy to już dyktę wycinać czy makietę dmuchać do zdjęc ?

      • 7 13

      • Przecież promy są budowane (9)

        Nie w Szczecinie, ale w 3city - bo z pracownikiem w Szczecinie są problemy...

        • 15 4

        • Nie tłumacz wyborcy rudego (5)

          • 11 10

          • 8 lat pispotęga już je buduje (4)

            • 4 4

            • Rudy w jeden dzień zamknął stocznię w Gdyni i w Szczecinie (3)

              • 4 6

              • za to pis otwiorzył w Raomiu , port lotnicy także .... szkoda ze do tego diopłacmy by slugusy pisowe w zarządzie kase miały za nic

                • 4 2

              • Stocznie akurat pis likwidował, ostatnią w Świnoujściu

                • 3 0

              • ile razy mozna prostowac klamstwa?,stocznie Parnica,Szczecinska,Gdynia ,,papiery"na upadlosc zlozyly po dwoch latach 2007rok rzadow PiS.Tusk probowal ratowac,ale umowy wstrzymaly proces,stocznie Polnocna rozlozyl AWS,a Gdanska,,Lenina"Rydzyk dyrektor co zgarnalszmal i,,nie bedziemy reanimowac trupa"

                • 2 0

        • W jakim 3 Village

          Nie w 3 Village tylko we Włoszech. W 3 Village wyciągają tylko kasę z podatnika, a i tak nic z tego nie będzie.

          • 3 7

        • budowane ... hahhahha - tylko kasa się kończy a nowego przelewu od pinokia nie będzie ... i co teraz ?

          • 3 1

        • 8 lat budują

          Ale ten pierwszy we Włoszech!
          W TVPiS nie pokazali?

          • 1 0

    • Umiesz czytać ze zrozumieniem? (1)

      3 takie okręty są już w służbie, bedą kolejne. Misia to w tym przypadu możesz sobie co najwyżej w łóżku poprzytulać.

      • 17 3

      • Umiesz BUCU oglądać film ze zrozumieniem ?

        Problem "MIS"ia nie był że nie powstał, tylko że on powstał, ale nikt nie wiedział po co ta droga słomiana państwowa inwestycja. Paru oszustów tylko zarobiło. Kormoran jest tego przykładem. Pożytek ? ! 130 mln za 1 remont klasowy czyli tyle ile kosztuje wyposażony szpital wojewódzki. Dwa razy przepłynął z Gdyni do Ś-cia. Wyprane mózgi buców, nie zdolne do logicznego myślenia. Ale to o to chyba chodzi. Głupkami łatwiej rządzić ! Ale jak to mówią: "Foorza Remontowa, Pan Piotr patrzy na nas z góry... " :-) :-) :-) Kto pracował w polskich stoczniach tego filmy Bareji nie śmieszą :-) :-) :-)

        • 2 0

  • Patrząc na to co się dzieje na Morzu Czarnym, te okręty są niezbędne. (5)

    • 19 11

    • Potrzebne są okręty bojowe. (2)

      Dobrze uzbrojone. To coś to tylko jednostka pomocnicza.

      • 3 6

      • Przecież będą. (1)

        • 4 4

        • jest porobione a ile jeszcze będzie robione

          TVPiS

          • 1 1

    • (1)

      Chyba żartujesz, tralowce min? Za dużo filmów o 2wojnie światowej oglądasz

      • 4 4

      • To poczytaj sobie mądralo w jaki sposób ruscy minują tory wodne blokując ruch do Ukraińskich portów.

        Poczytaj sobie o rodzajach min, technologiach ich neutralizacji i zaawansowanym sprzęcie jaki jest do tego potrzebny. Potem popatrz na to, jak rozwija się transport morski do Polski i jak rośnie przesył i przeładunki np. surowców energetycznych w naszych portach (o budowie terminala gazowego w Gdańsku słyszałeś?), to może jakimś cudem dotrze do ciebie, po co są te okręty.

        • 4 6

  • Lotniskowiec

    Są plany budowy lotniskowca w Elblągu na którego zostaną częściowo przeniesione samoloty z Malborka i śmigłowce z Pruszcza.

    • 19 14

  • Do Autora - nie ma już Inspektoratu Uzbrojenia, jest Agencja Uzbrojenia.

    • 4 0

  • A czemu tego nie buduje stocznia w Radomiu??? (3)

    • 10 7

    • bo Stocznia w Radomiu, nie jest w Radomiu a w budowie (1)

      • 2 2

      • Aaa , no i rów do przekopu

        • 2 1

    • zebys zmondrzal

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane