- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
- 2 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (70 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (171 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
"Remontowa" i Lotos Serwis budują platformę... współpracy
Dwie gdańskie firmy połączyły siły i... być może za kilka lat właśnie w Gdańsku powstanie ważny ośrodek modernizacji platform off-shore. Gdańska Stocznia Remontowa i Lotos Serwis podpisały list intencyjny i stworzyły platformę... współpracy.
Gdańska Stocznia Remontowa i Lotos Serwis zamierzają razem modernizować platformy off-shore. Spółka Grupy Lotos wie wszystko o rafinacji ropy i liniach technologicznych, a GSR remontuje już 12 platformę. Właśnie od tej przebudowy rozpocznie się współpraca obu firm. Platforma FPF-1 została przyholowana do Gdańska 9 listopada ubiegłego roku. Choć GSR ma doświadczenie w modernizacji tego typu obiektów, to po raz pierwszy ma przebudować platformę na pływającą rafinerię. Dlatego do prac ma się włączyć Lotos Serwis.
- Współpraca oznacza wejście na nowy dla nas rynek, dający ogromne możliwości rozwoju i wykorzystania naszych kompetencji - twierdzi Leszek Dylik, prezes Lotos Serwisu. - Gdańska Stocznia Remontowa poszukiwała partnera w celu stworzenia swoistego ośrodka modernizacji platform off-shore. Oni znają się na elementach pływających, ale potrzebowali specjalistów od linii technologicznych do rafinacji ropy. I znaleźli go w naszej spółce.
- Po pierwsze, jesteśmy wielkimi zwolennikami współpracy w regionie. Po drugie, jako czołowa stocznia remontowa w Europie poszukujemy najlepszych i najbardziej kompetentnych partnerów, stąd intencja współdziałania właśnie z Lotos Serwisem - mówi z kolei Jarosław Flont, prezes GSR. - Prace dla sektora naftowego to ścieżka rozwoju, którą kroczymy już od kilku lat i zamierzamy to kontynuować. Zatem i kooperacja z Lotos Serwisem ma wieloletnią perspektywę.
Platforma o długości 82 m, szerokości 75 m i wysokości ok. 30 m oraz wyporności 26 639 ton i masie ok. 17 000 ton należy do koncernu Petrofac, wiodącego na świecie właściciela i operatora platform. Zbudowała ją w 1977 r. japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. Po przebudowie platforma trafi na pola naftowo-gazowej firmy w brytyjskim sektorze Morza Północnego. Platforma ma ponad 30 lat. Przebudowa w "Remontówce" ma przede wszystkim zapewnić platformie 15 dalszych lat "życia". Według nieoficjalnych informacji, GSR wygrał przetarg na tę przebudowę z konkurentami m.in. ze stocznią Keppel Verolme z Rotterdamu i szkocką Nigg Yard.
Wspólne prace GSR i Lotos Serwisu nad przebudową platformy powinny zakończyć się na przełomie 2013 i 2014 r. - Jesteśmy obecnie na etapie definiowania harmonogramów, struktury organizacyjnej i zarządczej oraz warunków komercyjnych dla tego projektu - podsumowuje Leszek Dylik i podkreśla, że zanim doszło do podpisania listu, jego spółka przeszła kilka audytów prowadzonych przez właścicieli platform off-shore - mi.n. firmę Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, do której należy FPF-1.
Lotos Serwis to spółka Grupy Kapitałowej Lotos powstała w 2003 roku na bazie wydzielonych służb utrzymania ruchu, w wyniku realizacji programu restrukturyzacji korporacyjnej i organizacyjnej. Działa w branżach: mechanicznej, elektrycznej oraz automatyki i systemów sterowania. Realizuje usługi z zakresu utrzymania ruchu, obsługi urządzeń i instalacji, wykonawstwa remontów oraz diagnostyczno-pomiarowe.
Platforma socjalna "Safe Caledonia".
Miejsca
Opinie (20)
-
2013-05-26 12:35
Tak chcieliscie, tak głosowaliscie...... (1)
Nie odpowiadała wam komuna /wszystko za darmo, czy sie stoi czy sie leży 2 tys się należy/ , to macie próbkę yankesowskiego kapitalizmu do którego tak tęskniliscie. Macie do tego plebana który to wszystko aprobuje bo jemu tez jest O.K !! Niech żyje prawica !
- 7 9
-
2013-05-27 10:16
Gdzie tym masz kapitalizm?
Na razie mamy socjalizm-rynkowy (z umiarkowanie wolnym rynkiem).
I prawdzie tak, teraz żyje mi się lepiej. Bo wtedy można było się dorobić jedynie na wierności partii, dziś można jeszcze ciężką pracą i pomysłowością.- 2 0
-
2013-05-26 10:13
wyzysk w GSR (1)
Gdyby jeszcze chcieli więcej płacić to wszystko było by dobrze. A nie że zwykły "szary" pracownik żeby zarobić 3 tyś. na rękę musi z domu zrobić sobie "hotel" bo 99% miesiąca musi spędzić w remontówce. To jest paranoja Żeby mieć tylko jeden dzień wolny w miesiącu. Pozdrawiam wszystkich nie zadowolonych z wynagrodzeń w GSR.
- 59 10
-
2013-05-27 07:14
czy nie lepiej byłoby gdyby na teranie stoczni gdańsk zrobić eleganckie nabrzeże jak w miami (usa)
przynajmniej mieszkańcy mieliby gdzie pójść na spacer .......
ta kupa złomu co jest obecnie odstrasza poważnych inwestorów no i te zw. zawodowe - kto zainwestuje swoje prywatne pieniądze buahahah- 0 6
-
2013-05-26 12:48
ile zaplaca? (2)
ciekawe ile dostanie pracownik w Polsce za prace przy remoncie tej platformy.... W Nigg Yard placa 14 funtow na godzine za pomocnika i praca wyglada tak 12 godzin dziennie przez 17 dni i 3 dni przerwy lub 24 dni i 7 dni przerwy!!! A ciekawe ile w Polsce placa??????
- 17 7
-
2013-05-27 00:26
A ile kosztuje jedzenie i mieszkanie wynajęte samemu, a nie w 10 typa?
- 7 0
-
2013-05-26 18:27
Daj cynk jak można się na ta stocznie dostać
- 6 0
-
2013-05-26 23:25
Sprostowanie
Greater Stella Area to nie nazwa firmy, a pole naftowe w centralnej części Morza Północnego, na którym platforma będzie pracować. Firma, dla której jest przebudowywana platforma to Ithaca Energy, a tak naprawdę spółka 3 brytyjskich firm Ithaca Energy, Petrofac (która jest właścicielem platformy) oraz Dyas.
- 7 0
-
2013-05-26 20:42
wpisz w nawigacje :)
a tak po prawdzie, to raczej po znajomości, możesz też próbować dowiedzieć się od nich emailem która firma jakie roboty przeprowadza i w zależności od fachu zadzwonić bezpośrednio do nich.
- 1 0
-
2013-05-26 20:07
No.., niezły... podest dla dobrego koncertu ;)
- 2 1
-
2013-05-26 19:06
więcej takich inwestycji i bendzie praca dla trujmiasta i okolic wkoncu sie coś ruszy
- 5 2
-
2013-05-26 12:19
Nie jestem na 100% pewien, ale "offshore" chyba pisze się łącznie. (1)
- 7 1
-
2013-05-26 14:54
Różnie piszą, sam pracuję w tej branży i spotkałem razem, oddzielnie i z myślnikiem
- 2 1
-
2013-05-26 14:28
na przedmiesciach europy
bylem kilka miesiecy w stoczni Keppel i widzialem zakres prac tej stoczni , Gsr jej do piet nie dorasta bo tez buduja i remontuja polskimi rekoma za dobre pieniadze idize - idzie
- 7 4
-
2013-05-26 12:04
Jedną platformę mogliby zburzyć...
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.