- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (226 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (178 opinii)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (77 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (68 opinii)
- 5 Zmiany w Grupie Baltic, Jest nowy zarząd (3 opinie)
- 6 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
Samorządowcy: zróżnicować godziny pracy
Samorządowcy apelują do wojewody, by wpłynął na zmianę godzin pracy największych firm w Trójmieście należących do Skarbu Państwa. Wszystko po to, by w obliczu pandemii koronawirusa nie było tłoku w komunikacji miejskiej w godzinach szczytu.
Już teraz widać, że te wytyczne się nie sprawdzają. Nie wiadomo bowiem, kto ma liczyć i dyscyplinować pasażerów, jeśli przekroczony zostanie limit zajętych miejsc.
Czytaj też: Kto ma liczyć pasażerów?
W godzinach szczytu podstawiane są więc praktycznie wszystkie dostępne autobusy, trolejbusy i tramwaje, które "dublują" kursy. To bardzo kosztowne dla samorządów, które już wcześniej dopłacały do komunikacji publicznej. Jest też groźne dla zdrowia mieszkańców.
Jak pokazują przykłady z piątku, ludzie zdeterminowani, by dotrzeć na czas do pracy, za nic mają rządowe obostrzenia.
Zatłoczone autobusy w Gdańsku (101 opinii)
Dlatego pomorscy samorządowcy chcą zmian, które sprawią, że szczyt komunikacyjny zostanie rozciągnięty w czasie.
- Proponuję wystąpić do największych pracodawców w województwie z wnioskiem o zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Obecnie realizujemy zalecenie i napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej nie przekracza liczby połowy miejsc siedzących. Jednakże wymaga to korzystania z wszelkich rezerw, a już teraz wielu kierowców przebywa na zwolnieniach lekarskich lub korzysta z opieki nad dzieckiem. - pisze prezydent Gdyni Wojciech Szczurek w piśmie do wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha. - W kolejnych tygodniach może ich ubywać, np. z uwagi na kwarantanny. Rozciągnięcie szczytów komunikacyjnych związanych z rozpoczęciem i zakończeniem pracy pozwoli uniknąć ryzyka braku możliwości zapewnienia odpowiedniej liczby kursów w kolejnych tygodniach. Zarazem samo w sobie wydaje się być uzasadnione - jako środek zapobiegający przenoszeniu się choroby - nie tylko w kontekście komunikacji miejskiej.
W piątek, przy okazji spotkania z wojewodą, prezydent Gdańska również wręczyła oficjalne pismo w tej sprawie.
- W Gdańsku mamy najnowocześniejsze tramwaje, 50 proc. z nich to pojazdy, w których jest 28 miejsc siedzących. Specjalnie takie zamówiliśmy, by jak najwięcej pasażerów się w nich zmieściło, ale na stojąco. Więc dzisiaj tramwaj jadący przez całe miasto może zabrać 14 osób. To jest nieekonomiczne i nie gwarantuje dowiezienia ludzi do pracy - tłumaczyła w programie Onet Rano Aleksandra Dulkiewicz. - Wszystkie największe spółki należące do Skarbu Państwa, jak Lotos, Port Gdańsk i firmy z branży stoczniowej zaczynają pracę o 6 rano. Może należy te godziny trochę poprzestawiać, by ludzie mogli swobodnie dojechać do pracy.
Wojewoda nie ustosunkował się na razie do tych propozycji.
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (327) ponad 20 zablokowanych
-
2020-03-27 22:47
Wspominalem i zwracałem się do premiera, ministra zdrowia i wojewody 16 marca
I zapanowała cisza, nikt nie chciał podjąć tematu pomimo, że wtedy jeszcze więcej osób jeździła do pracy, a tu mija dwa tygodnie i dopiero ktoś chce coś zdziałać...
- 10 0
-
2020-03-27 22:51
Autobus 132 z ronda kociewskiego jedzie jeden a bardzo dużo osób kończy prace o 14
Podstawić dwa autobusy
- 9 1
-
2020-03-27 22:54
Normalne jaja co tam za pustostany pracują ??
Przywrócić normalny rozkład jazdy jak był i wszystko będzie OK. Czy to tak ciężko pomysleć niż wymyślać bzdury ??
- 26 1
-
2020-03-27 23:09
kolejny kretyński pomysł gdańskiego magistratu
Pewnie - najlepiej niech ci ze spółek SP zaczną pracować w nocy , w niedziele i soboty. Magistrat i kolesie oczywiście bez zmian - bo jakże by inaczej.
Najprostsze i najuczciwsze ( i najmniej dochodowe !!!!) rozwiazanie oczywiście nie przychodzi wam do głowy - udostepnic za darmo wszystkie parkingi, znieść te cholerne hamulcowe opłaty i zachęcić ludzi do najbezpieczniejszej jazdy samochodem. Powtarzane jak mantra ściemy pt. "zamykamy parkingi, zostawiamy opłaty by zmusić ludzi do siedzenia w domu i tak ofiarnie walczyć z wirusem" zamiećcie pod dywan - nikt wam już nie wierzy!!!! żenada !!!!!- 31 2
-
2020-03-27 23:14
Powinni już 2 tygodnie temu wyłączyć strefę płatnego parkowania, ludzie przesiedliby się do samochodów. Ale nie lepiej wymyślać kolejne bzdury jak zmiana godzin pracy czy unikanie zwiększenia mobilności w strefach aby tylko nie stracić kasy
- 30 1
-
2020-03-27 23:15
Niech nie opowiadają głupot.... (1)
Lepiej niech Dulczessa opowie opinii publicznej jak dyrektorzy w urzędzie zmuszają pracowników do
przychodzenia do urzędu w czasie kwarantanny i to nie panie z okienka ale pracowników którzy mogą pracować zdalnie. Groźby, przymuszanie i lekceważenie zagrożenia przez aroganckie kierownictwo to nasza codzienność. Zobaczycie że Gdańskie ognisko coronawirusa będzie na Nowych Ogrodach zobaczycie- 24 2
-
2020-03-28 12:32
Nie potraficie sie postawic albo tego zglosic?
- 0 1
-
2020-03-27 23:22
maja refleks s...ny
- 8 0
-
2020-03-27 23:24
Gdansk ma najnowocześniejsze bydłowozy a nie tramwaje (1)
proponuję w urzędzie miejskim pozabierać krzesła, na stojąco więcej urzędników się pomiesci
- 30 3
-
2020-03-27 23:38
Opinia do wyróżnienia !
- 10 0
-
2020-03-27 23:40
Bezczelne manipulacje
więcej pojazdów, i likwidacja opłat parkingowych !!!! Tylko to zmieni patologiczne decyzje magistratu Gdańska , i wpłynie na bezpieczeństwo mieszkańców, !! Oni jak do tej POry działają na naszą szkodę ! KOmpletne bezmózgi , czy dywersanci ?? Jak ich nazwać inaczej ???????
- 25 1
-
2020-03-27 23:56
Szkoda mi mojego pięknego miasta od lat tak rządzonego,by swoim żyło się dostatnio,a mieszkańcom coraz gorzej i gorzej...
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.