• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Środki ochronne na pokładzie An-225 Mrija

ms
14 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Samolot An-225 Mrija na lotnisku w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.
  • Samolot transportowy Antonow An-225 Mrija z ładunkiem środków ochrony bezpośredniej podchodzący do lądowania w Warszawie.

Ponad 90 ton fartuchów ochronnych, osłon na twarz (tzw. przyłbic), ochraniaczy na buty i masek ochronnych przywiózł do Polski z Chin samolot An-225 Mrija, który we wtorek rano lądowało na Okęciu. Jednym z organizatorów transportu była gdańska Grupa Lotos.



We wtorek rano, na warszawskim lotnisku Okęcie, wylądował Antonow An-225 Mrija. Największy transportowy samolot na świecie wystartował w poniedziałek z lotniska w chińskim Tianjinie.

Maszyna przywiozła do Polski środki ochronne wykorzystywane podczas pandemii koronawirusa SARS-Cov-2.

Na pokładzie samolotu znajdowały się m.in.:

  • maski ochronne typu FFP2 (7 mln sztuk),
  • medyczne kombinezony,
  • ochraniacze na buty,
  • przyłbice chroniące twarz.


Łącznie - zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych - ładunek środków ochronnych ważył 96 ton.

Antonov An-225 Mrija przed lądowaniem w Warszawie



Ponieważ jednak towar, który przyleciał do Polski jest bardzo lekki, jego tonaż nie ma wielkiego znaczenia. Bo choć udźwig Mriji jest niemal dwuipółkrotnie większy, to ładownia samolotu i tak była niemal w całości wypełniona. Dlatego An-225 przyleci do Polski co najmniej jeszcze jeden raz - pod koniec kwietnia.

Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości. Choć materiały ochronne dostarczone do Polski z Chin są lekkie i ważą nieco ponad 90 ton (samolot może przewieźć 250 ton ładunku) to i tak ładownia An-225 Mrija była nimi wypełniona niemal w całości.
Realizacja tak dużego transportu w tak trudnym czasie była możliwa dzięki współpracy polskiej dyplomacji (w tym ambasady RP w Pekinie), rządu i dwóch dużych spółek z udziałem skarby państwa: KGHM Polska Miedź oraz Grupy Lotos.

- To, że ten samolot mógł przylecieć do Polski to efekt wielu dni żmudnych negocjacji - mówił obecny przy rozładunku premier Mateusz Morawiecki. - Miliony maseczek, tysiące kombinezonów i innych środków ochronnych trafią za chwilę do Agencji Rezerw Materiałowych.
Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku. Powstał tylko jeden samolot transportowy typu An-225. To największy transportowiec świata, który na pokład może wziąć ok 250 ton ładunku.
- Naszym wspólnym celem był (i jest nadal) jak najszybszy transport jak największej liczby środków ochrony indywidualnej - dodał Paweł Jan Majewski, obecny na lotnisku prezes zarządu Grupy Lotos. - Wiemy jak bardzo te rzeczy są teraz potrzebne służbom w naszym kraju. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią akcji na tak wielką skalę.
Z towaru zamówionego przez Grupę Lotos na pokładzie An-225 przyleciało 200 tys. sztuk fartuchów ochronnych i 100 tys. par ochraniaczy na buty. To mniej więcej jedna trzecia sprzętu zamówionego przez gdański koncern. Reszta czeka w Chinach.

Dlatego szef koncernu paliwowego podkreślił, że nie jest to ostatni transport realizowany przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Samolot Antonow An-225 Mrija ("mrija" po ukraińsku znaczy "marzenie") to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-piętrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR, w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.
12:00 15 KWIETNIA 20

(29 opinii)

Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
Sprawdzą zgodność zamówienia ze specyfikacją? Czy będą testować na medykach.
Do Warszawy - największym samolotem świata - przywieziono z Chin maseczki, kombinezony i przyłbice dla służb medycznych. Problem polega jednak na tym, że zarówno Holandia, jak i Finlandia stwierdziły wcześniej, że sprzęt, który zamówiły i sprowadziły z Chin, nie nadaje się do użytku w szpitalach. Nie spełniał on norm zagwarantowanych w dołączonych do niego certyfikatach i tym samym nie był zgodny z zamówieniem.
Zobacz więcej
ms

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Samolot Antonow An-225 Mrija (16)

    Według PAP miało byś 400 ton ładowność samolotu 250 ton wylądowało 80 ton kto tu kłamie?

    • 97 28

    • (10)

      Maseczki i kombinezony to nie gruz, przy pełnym załadunku ważą tylko te 80-90 ton.

      • 14 5

      • Jesteś i**otą po prostu. (3)

        Tona pierza i tona gruzu ważą tyle samo !!!

        • 6 1

        • i**ota

          • 0 0

        • Haha

          To jeszcze policz objetosc

          • 0 0

        • A według Ciebie 1200m3 gruzu i 1200m3 pierza waży tyle samo?

          • 9 0

      • A w TVPiS powiedzieli że 400 ton (5)

        Więc gdzie te pozostałe 320-310 ton?

        • 14 4

        • W tvpis mówili że robią 20 tysięcy testów dziennie ..aż prezenter się zaśmiał

          • 3 1

        • Nic takiego nie powiedzieli a ty wiedzę czerpiesz

          z mema stworzonego na tę okoliczność, ktory to w swej treści miał tego typu rewelacje niby o 400 tonach. Puknij się w łeb

          • 3 3

        • Za resztę kupili paliwo do tego 6-cio silnikowca.

          • 3 0

        • Prawdę mówili było 400 reszta pewnie przyleciala mniejszymi samolotami gdzie przyjaciele kaczki, rozprowadzą towar po swoich firmach a my będziemy kupować maseczki od nich za +500% ceny

          • 5 9

        • przylecą w późniejszym terminie - dwa kursy jeszcze będą

          • 6 1

    • (1)

      Jakbyś wiedział ile waży karton maseczek a ile stali wszystko stałoby się prostsze nieuku

      • 8 1

      • Po co komu maseczki z stali.

        • 0 0

    • Jak to kto?

      Pinokio Krzywousty. Znawca wirtualnego bilansu!

      • 3 1

    • Sasin

      • 1 0

    • wybory

      Nikt nie kłamie , hołota jak zwykle nie wie o cym mówi bo i skąd, Paniusia Witek o Katyniu uczyła się z przedwojennych książek, itd. itp. . no cóż jelita... jaki kraj taka jelita

      • 4 3

  • Śmiechy chichy ale może tak pomyśleć

    Zakontraktowanie na szybko gotowego i przelot komercyjnym samolotem transportowym w obecnej chwili to koszty i konkurowanie z innymi państwami.
    To jest swego rodzaju mały sukces.
    Było minęło, pora na dalsze działania.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film An-225 Mrija przywiózł sprzęt zamówiony m.in. przez Lotos

    Maseczki

    Premier dużego kraju wita maseczki na lotnisku.. makabra.. 90 ton Kulczykowa z własnych zasobów kupiła 54 tony.. bez rozgłosu

    • 0 0

  • czy juz moze przyjsc do mnie wnuczka mieszka na drugim osiwdlu

    • 0 0

  • Zaraz zaraz

    A respiratory i testy ?

    • 0 0

  • Brawo Panie premierze

    Kolejny sukces w walce z coronavirusem, a ci co na Pana psioczą... podziękują w szpitalach

    • 0 0

  • (5)

    Ale maszyna.Brawo dla rządu,na pewno przyda się ten sprzęt,za poprzedników wszystko by szło do Niemiec.Czuway!

    • 64 172

    • Nastepny swir Niemcy, Niemcy, masz cos z glowa na tle Niemcow? Sprowadzili 80 tyon i przeplacili 11 razy i co nie czuwales glabie?

      • 0 0

    • (2)

      To może teraz wyjaśnij współforumowiczom, jakie to wszystko za poprzedników szło do Niemiec zamiast do Polski? Bo nie każdy ogląda TVPiS...

      • 21 8

      • I to jest właśnie wasz błąd (1)

        Trzeba obejrzeć i fakty i wiadomości TVP. Wtedy zrozumiesz kto jaka propagandę wali

        • 9 5

        • No, widziałem

          Piękny materiał o tym, jak Jarosław "dostał specjalne pozwolenie" na wejście na zamknięty cmentarz, pokazali podrobioną fakturę, powiedzieli, że TVN to PZPR...

          A Ty, szary człowieku, który nie mogłeś świeczki babci zapalić siedź cicho i nie marudź, w końcu sąsiad sprzedał Cię za 500+

          • 16 4

    • sprostowanie

      teraz też krajowa produkcja wysokiej Jakości jest wysyłana do Niemiec, a nam zostaje przepłacone chińskie badziewie. Wiem bo firma produkująca maski ochronne szukała pilnego transportu do Niemiec ( 33 palet )

      • 1 7

  • Do wszystkich pseudoznawców transportu lotniczego porównanie poniżej. (12)

    AN-225 przywiózł: 7 mln maseczek, 200 tys. kombinezonów, 250 tys. przyłbic.
    Dla porównania fundacja Dominiki Kulczyk zamówiła: 2,5 mln maseczek, 100 tys. kombinezonów, 100 tys. przyłbic i 100 tys gogli. Ten transport przyleci, uwaga 4 (!) samolotami (słownie: czterema) Lot Cargo (Boeing 787 ?), a jest to mniej niż połowa transportu z AN-225. Ktoś jeszcze napisze, że wynajem Mrija to zły pomysł?

    • 3 3

    • (2)

      Bądź pewien ze gdy by transport AN był tańszy o czterech lotów Lot Cargo to fundacja Dominiki Kulczyk wybrała by ten wariant.Czemu nie wybrała ...bo wie w przeciwieństwie do rządu RP jak zarządzać finansami ,bo co innego jest wydawać swoje pieniądze a czym inny jest wydawanie pieniędzy podatników.

      • 2 1

      • Następny co nie wie, a klepie. (1)

        Ta fundacja dostała loty za darmo, a dokładnie zapłaciła za nie Kancelaria Premiera ( czyli KPRM)

        • 0 2

        • Ale zapłaciła duzoooooo mniej niż za Antonowa.

          • 1 0

    • (7)

      Teraz porównaj koszty. Wynajęcie Antonowa kosztowało podatnika 3mln dolarów. Puszczenie nawet 10 samolotów LOT, nie wyniesie połowy tego

      • 3 1

      • Skąd wiesz jakie były koszty wynajęcia AN? (negocjowane) (6)

        Ile kosztowałaby alternatywa w LOT, wiesz?

        Znamy tylko słowa prezesa KGHM, że to była najtańsza opcja dla takiego transportu. Ja nie potrafię tego obalić. A ty?

        • 1 2

        • (4)

          Koszty wynajmu AN są jawne i wyniosły nas 3miliony dolarów

          • 1 0

          • Przestań bredzić, nie wiesz ile to kosztowało. (3)

            Zacytuję: "- Koszt stanowi tajemnicę handlową i nie możemy go podać. Ale zapewniam, że byliby państwo zaskoczeni. To wprost nieporównywalnie taniej w porównaniu do rozłożenia tego transportu na kilka innych mniejszych samolotów. Warunki finansowe były naprawdę świetne mówi w rozmowie z money.pl Piotr Chęciński, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej KGHM.

            • 2 2

            • (2)

              A może trochę grzeczniej?

              • 1 0

              • A co jest niegrzecznego w określeniu "brednie". (1)

                Staram się pisać dosadnie, bo dość mam głupoty na tym forum, wypowiedzi głupich i niedoinformowanych ludzi oraz kompletnej bezmyślności.
                I zastanów się, zanim stwierdzisz, że ciebie też nazywam głupkiem, kimkolwiek jesteś (bo jak większość się nie podpisałeś, a może -łaś)

                • 0 1

              • Widzisz, pod spodem jest racjonalne podliczenie kosztów. Czy się tobie podoba, czy nie - rachunek jest prosty i jednoznacznie pokazuje, ze przewiezienie tego samego towaru cargo byłoby wiele tańsze . Czasem gdy buzują emocje, głowa się odcina.

                • 1 0

        • Pekin -Warszawa 2,6 dolarów za 1kg czyli 90 ton = 234.000 $

          • 1 0

    • Głupi jesteś jak każdy pisior. Przywieźli ledwo 80 ton, tyle to zabiera jeden duży dreamliner.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    szopka (45)

    Taniej byłoby to sprowadzić kilkoma samolotami cargo, ale władza potrzebuje igrzysk dla gawiedzi.

    Ten samolot nie służy do tego, żeby transportować przedmioty, które można podzielić na mniejsze samoloty. służy do transportu dużych niepodzielnych elementów, a przynajmniej tak mówi rachunek ekonomiczny.

    • 340 99

    • (29)

      Podobno taki lot wyszedł taniej niż wiele mniejszych. Podobno. Lepiej żeby wypowiedział się ktoś obeznany.

      • 44 14

      • (15)

        W tym przypadku nie potrzebne byłoby wiele mniejszych. Wystarczyłby jeden lot samolotu o łądowności 100t. Wychodzi taniej i szybciej. Taki samolot jak ten wykorzystuje się do transportu wielkogabarytowych łądunków (np. przy transporcie zbiorników z Rockfinu z Małkowa, o czym mogliśmy się przekonać kilka miesięcy temu). W przypadku transportu wielu mniejszych produktów (maseczki, płyny itp.) transport antonovem jest totalnie bez sensu... no chyba, że planujesz rozgłośnić sukces w propagandowej tvp.

        • 49 32

        • (7)

          Ale tu nie o tonaż chodzi, tylko o ładowność. 100 t środków ochronnych nie wejdzie ci do samolotu o ładowności 100 t

          • 46 4

          • (6)

            Akurat w przypadku transportu maseczek, płynów i innych małogabarytowych przedmiotów nie byłoby z tym najmniejszego problemu

            • 6 42

            • (5)

              Wiesz, co to jest tzw ładunek przestrzenny? Jakim środkiem transportu oplacalny jest przewóz styropianu lub wełny mineralnej? Zwykłym "tirem", czy transportem specjalistycznym?

              • 32 3

              • Air Canada przerabia swoje pasażerskie na improwizowane cargo (3)

                po usunięciu foteli (trzymają się na prostych klamrach) dostajesz do dyspozycji 3-5x objętość przestrzeni ładunkowej dolnej. Czyli samolot pasażerski, do którego normalnie pakujesz około 130m³ może łącznie przewieźć ponad 600m³ lekkiego ładunku. Przy tym robi to ekonomiczniej - bo i spalanie nowoczesne maszyny mają o wiele mniejsze, niż samolot z sześcioma zabytkami pod skrzydłami

                • 17 5

              • w europie nie da rady (2)

                wymontować foteli z samolotu.
                Znaczy niby da ale normy, certyfikaty, odbiory, przepisy

                • 4 4

              • Bzdura

                Wiesz tyle o transporcie lotniczym co pis o uczciwości...

                • 0 0

              • w lożach tłumaczy się ile za "pomoc z COVID" zapłacimy albo ile "oddamy" z interesu chinom - np. 5G

                a reszta skupi się na maseczkach i tym ile to m3 wiezie to czy tamto....

                • 1 2

              • Czy ci panowie na tle ładowni to prezesi KGHM -u i Lotosu?

                • 4 10

        • Czasami warto przed napisaniem komentarza przeczytać artykuł (2)

          Ten samolot ma ładowność 250 ton, a zmieścił 90 ton tej przesyłki i był pełny.

          • 5 1

          • No kolego to ty też czytaj, bo pier*dolisz glupoty akurat ten samolot ma ładowność 400 ton, no i przywiózł trochę wiecej niż 80 (1)

            • 2 3

            • 250 ton ładunku + 150 ton paliwa

              Mareczku kochany. W baku maseczek nie przewieziesz;) na pustym baku samolot nie poleci.

              • 3 2

        • (3)

          to jest ładunek przestrzenny

          • 23 0

          • (2)

            To prawda. Jaką objętość ma tona zbiornika, a jaką tona maseczek? To nie to samo co słynna zagadka z podstawówki: co waży więcej? kilogram pierza, czy kilogram ołowiu? A co do ciężaru ładunku, to im ten samolot dłużej stoi, to nabiera masy. Rano mówili, że leci do nas ponad 70 ton, wylądowało ponad 80, a tu patrzcie! rozładowują 96 ton. Na miejscu celników sprawdziłbym te ekstra 20. Może to kontrabanda chińskiej mafii.

            • 10 2

            • to ukryte szczątki tupolewa (1)

              po drodze lądowali w rosji, więc wszystko się zgadza,
              na flight radar jest historia tego lotu, można wszystko sprawdzić

              • 2 13

              • Ałmata nie jest w Rosji

                Poza tym, jak sprawdzisz historię lotu to zobaczysz, że szerokim łukiem Rosję omijali.

                • 5 0

      • (3)

        Taki transport kosztuje w granicach 3 mln dolarów!

        • 3 3

        • Dlatego filantrop Owsiak... (2)

          ... Chciał się że swoim towarem podłączyć.

          • 6 5

          • (1)

            Jestes wstretny, gdyby nie Pan Owsiak to szpitale nie mialyby zadnych urzadzen

            • 5 7

            • z jednym promilem funduszu NFZ

              owsik wypełnia sprzętem wszystkie szpitale.

              • 5 0

      • boeing 747cargo ma ładowność 140 ton więc raczej by też weszło (7)

        • 9 24

        • (6)

          Tu nie problem w tonazu, tylko w m3 ładunku.

          • 30 0

          • no właśnie 747-400F ma przyzwoitą przestrzeń ładunkową (600m³ góra/150m3 dół kadłuba) (5)

            jest też wersja 747-LCF mająca powiększoną ładownię do 1840m³ (kontra 1200m³ AN-225).

            • 7 2

            • A (4)

              A będziesz ręcznie ładował ten towar do tego samolotu???
              Tutaj wózki widłowe wjeżdżają do środka ładowni

              • 15 2

              • Bzdury chłopie!!! To są lekkie kartony że sprzętem. (2)

                Jakie problemu w rozładunku. A widziałeś zdjęcia??? Wózek widłowy stoi a pokazowe kartony pojedynczo zjeżdżają z samolotu. To jest dramat! Robią z ludzi kretynów na każdym etapie. W działaniach rządu nie ma nic, powtarzam nic, co miałoby zwalczać wirusa. Jest tylko my, nasza propaganda i nasze wybory. nawet testów robią mniej, luzować chcą niby gospodarkę. Zaraz się okaże, że przed wyborami wygasili epidemię. A maseczki, które kupili w Chinach za nasze pieniądze z podatków od dziś lub jutra będzie sprzedawać poczta w cenie z kosmosu. Mamy teraz zapłacić i dać zarobić na maseczkach, za które sami już zapłaciliśmy. Ludzie, obudźcie się i rozejrzyjcie. Trojmiasto.pl - nie puszczajcie artykułów z tą propagandą. Wystarczy tego na tvp. :/

                • 19 7

              • Gdyby maseczek nie kupili to byś wrzeszczał : mordercy!!!!

                • 4 2

              • ;)

                Ot,cała prawda:(

                • 4 4

              • Lufthansa ładuje ręcznie

                Ale tam się liczy czas i koszty

                • 5 6

      • Mówili wiele razy , że nichuchu

        • 1 0

    • Podaj liczby.

      Takie kocopoły to każdy i**ota może pisać. Widać powyżej.

      • 0 0

    • Ale Sasin...

      tak już się spasł na wikcie suwerena, że nie zmieściłby się na tle mniejszego samolotu.

      • 1 3

    • Co ty to nie rząd tylko lotos

      • 1 0

    • (3)

      Samoloty LOTu stoją i się kurzą, więc można było je w to zaangażować.
      Wygląda na to, że duże polskie firmy inwestujące na Ukrainie miały interes w tym żeby Antonov to zlecenie wykonał.

      • 15 25

      • Jasne rozkręcamy w samolotach siedzenia! (2)

        Otworzymy nowe drzwi, będziemy latać a jak się skończy to nowe drzwi zaspawamy. Potem będziemy montować siedzenia i czekać na atesty. Koszta horrendalne...

        • 17 6

        • zdjąć siedzenia to nie problem, to tylko kilkadziesiąt śrubek

          załadować kartony - również nie. Lufthansa normalnie układa kartony na siedzeniach swoich A330.

          • 11 2

        • Maski można upychać pod siedzenia, ochraniacze w schowkach nad głowami, a milion Chińczyków załaduje to w 37 sek. I to jeszcze za grosze.

          • 7 9

    • (1)

      Stefan. "Dyżurny specjalista od wszystkiego", na tym forum. Nie ma wiekszej szopki...

      • 10 0

      • On by to przewiózł swoim Wartburgiem przez Himalaje. No, ze szwagrem, oczywiście.

        • 7 0

    • A Ty Stefan

      pewnie już przeliczyłeś,oszacowałeś straty i wiesz,że to się absolutnie nie opłacało.Nie,ale to nie i raz jeszcze nie.
      "Uwielbiam" takich snafcóf.

      • 8 1

    • Spokojnie

      Stef nie wziął dzisiaj pigułek. Zazwyczaj nie pisze głupot.

      • 3 0

    • Nie oglądasz chyba TVN...

      ...jasno powiedzieli, że tym jednym było taniej niż kilkoma. Dlatego wzięli ten.

      • 4 0

    • A te mniejsze samoloty polecą na twoją ślinę czy mocz?

      • 7 2

    • m

      Nieprawda, tu się Pan/ Pani myli nie byłoby taniej, sprzęt może nie waży dużo ale objętościowo wypełnił cały samolot. Proszę nie uprawiać propagandy. Cieszmy się że jest ta pomoc i przychodzi z różnych stron.

      • 26 6

    • Igrzyska to były kochany za POprzedników.Szczaw i mirabelki,pieniędzy nie ma i nie będzie...zapomniałeś?)

      • 34 42

  • Opinia do filmu

    Zobacz film An-225 Mrija przywiózł sprzęt zamówiony m.in. przez Lotos

    Teraz...

    Proszę dostarczyć wraz z formularzem wyborczym...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane