- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (61 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Terminal DCT Gdańsk zamówił 10 suwnic
DCT Gdańsk złożył zamówienie na 10 nowych półautomatycznych suwnic. Nowe maszyny są niezbędne w związku z rozbudową. Wiosną 2024 r. gdański terminal wzbogaci się o kolejne głębokowodne nabrzeże.
We wrześniu tego roku rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego - tzw. T3 w terminalu kontenerowym DCT. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm Budimex i Dredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. W osiągnięciu tego wyniku pomogą nowe suwnice oraz modernizacja obecnie używanych maszyn.
Zarówno nowe suwnice typu ARTGs, jak i zmodernizowane suwnice obecnie wykorzystywane zostaną wyposażone w najnowsze technologie ARTG firmy Konecranes. Zdalne stacje operacyjne (ROS) będą nadzorować obsługę ciężarówek, technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) będzie w stanie zidentyfikować indywidualne numery kontenerów, a rozpoznawanie ciężarówek wewnętrznych/zewnętrznych będzie oparte na technologii identyfikacji radiowej (RFID), która przechwytuje inteligentne etykiety za pomocą fal radiowych.
Nowe suwnice zapewnią wysoką wydajność, ale przede wszystkim przewidywalność operacji, a także poprawią bezpieczeństwo, ponieważ interakcja człowiek-maszyna będzie znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych, ręcznie obsługiwanych RTG.
- Ten zakup zdecydowanie przyczyni się do rozwoju i wzrostu zaawansowania technologicznego naszej firmy, a także zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo zarówno naszym pracownikom, jak i klientom. Jestem pewien, że pomoże nam to szybciej i skuteczniej ruszyć z naszymi nowymi ambitnymi projektami w najbliższej przyszłości. Nasza współpraca z firmą Konecranes odzwierciedla również nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania i inwestycje, świadcząc usługi o niskim śladzie węglowym, zarówno na etapie budowy, jak i wdrażania nowego sprzętu - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-29 21:27
(1)
Hałas z terminala już obecnie daje się mocno we znaki mieszkańcom zwłaszcza w godzinach nocnych. Po rozbudowie będzie jeszcze gorzej.
- 4 15
-
2022-08-30 01:23
Mieszkańcom plaży? :o
- 4 5
-
2022-08-29 16:35
Plaża to tylko plaża a terminal to biznes. (5)
Gdyby gdańskie władze nieco pomyślały perspektywicznie, to zlikwidowali by tą obecną końcówkę linii tramwajowej a zamiast tego na wysokości obecnej pętli skręcili linię w prawo i zrobiliby nowe Stogi-Plaża ze dwa kilometry w stronę Górek Zachodnich. DCT widać by było z bezpiecznej odległości, dźwięki maszyn były by mocno w tle a kawał plaży by ożył. Już słyszę ryki ekologów i je rozumiem ale zasada 5 drzewek za jedno wycięte zrobiła by swoje.
- 20 10
-
2022-09-01 19:34
I 15 łodzi podwodnych
- 0 0
-
2022-08-29 22:40
Morawiecki i inni z PiS obiecywali, że będzie port w Westerplatte (3)
Szkoda, byłby ... polski, a tak będzie holenderski (Maersk) w Stogach.
Co jeszcze rozwali Mateusz? KPO i system prawniczy, energetyka i kopalnie... To ju zmu się udało!- 1 4
-
2022-08-31 08:26
Maersk nie jest holenderski
A dunski. Nazwa firmy to nazwisko zalozyciela. Bo byl ze swego dziela dumny.
Zaden z rzadow nie ma zwiazku powstaniem tego terminala, wymyslili go Brytyjczycy a zbudowaly go pieniadze australijskich emerytow.
Historia tego przedsiewziecia to antywzorzec bolesnie opisujacy antyzdolnosci krajowych "sfer gospodarczych" w zakresieA dunski. Nazwa firmy to nazwisko zalozyciela. Bo byl ze swego dziela dumny.
Zaden z rzadow nie ma zwiazku powstaniem tego terminala, wymyslili go Brytyjczycy a zbudowaly go pieniadze australijskich emerytow.
Historia tego przedsiewziecia to antywzorzec bolesnie opisujacy antyzdolnosci krajowych "sfer gospodarczych" w zakresie planowania i przewidywania tak dlugoterminowych przedsiewziec gospodarczych. Jego poczatki to glebokie lata 90', gdzie paru facetow snulo sie po "przedpokojach" polskiej gospodarki z tym pomyslem. Gdynia ich wysmiala, Gdansk laskawie sie zgodzil, co cichu cieszac sie na latwe dochody z cudzych pieniedzy. Centrala niespeclalnie sie interesowala, wychodzac z zalozenia, ze tyly ma zabezpieczone a jak Australijczycy umocza kase, to na scierwie tez bedzie mozna sie pozywic.
I sie przeliczono.
Skarb Panstwa pojawil sie "na gotowe", gdy powstala zalozona "gorka" a fundusz postanowil skapitalizowac zysk.- 4 0
-
2022-08-30 22:44
No popatrz
Ci Duńczycy potrafią wszystko sprzedać. Może kupię sobie Bornholm.
- 2 0
-
2022-08-30 11:42
Maersk jest hollenderski O
Tego nie wiedziałem
- 5 0
-
2022-08-30 11:38
Bez pracowników i tak nic nie wypracują. (3)
Terminal to nie tylko maszyny ale i ludzie którzy tam pracują.
Nie mając wyrownań inflacyjnych , mając małą ilość zmieników na zmianie .Ludzie będą się zwalnić przechodząc do lepiej płatnej pracy.Już to robią.
Jak to się mówi. "Z niewolnika nie ma pracownika"
Warunki pracy są coraz trudniejsze a pensje bez zmian. Przykro mi ale sprzęt musi mieć operatorów a przy takich zarobkach wiadomo konkurencja nie śpi .- 15 3
-
2022-08-30 13:41
Mała ilość zmienników bo ludzie nie chcą przychodzić. Tego nie wiesz? Czy nie pasuje do tezy?
- 0 4
-
2022-08-30 13:12
(1)
Dlatego dążą do tego żeby było jak najmniej ludzi w pracy po to jest automatyzacja
- 2 2
-
2022-08-30 22:03
Operatorów
Będzie 1/5 obecnego stanu, ale to dotyczy urządzeń placowych, które i tak potrzebują operatora w ostatniej fazie załadunku/ rozładunku. Natomiast z uwagi na duże zaawansowanie techniczne urządzeń "automatycznych", potrzebny będzie wysokowykwalifikowany personel techniczny w Dziale Utrzymania Ruchu. I tutaj mała zagadka - stamtąd też zwalniają się
Będzie 1/5 obecnego stanu, ale to dotyczy urządzeń placowych, które i tak potrzebują operatora w ostatniej fazie załadunku/ rozładunku. Natomiast z uwagi na duże zaawansowanie techniczne urządzeń "automatycznych", potrzebny będzie wysokowykwalifikowany personel techniczny w Dziale Utrzymania Ruchu. I tutaj mała zagadka - stamtąd też zwalniają się ludzie, doświadczeni ludzie, a wdrażanie technika to conajmniej 1.5 - 2 lata, a tu nagle na przestrzeni paru miesięcy odchodzi 7 osób i kolejni szukają nowego zajęcia. Outsourcing myślicie?? Tu każde 15 min przestoju to koszta, a korporacja nie lubi kosztów, a dochody, więc nikt nie poczeka na serwis 2 dni.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.