• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT z kolejnym rekordem

VIK
14 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Ponad 206 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, przeładowano w marcu tego roku w gdańskim terminalu kontenerowym DCT. Jest to wzrost o 9 proc. w porównaniu z poprzednim rekordem terminalu ustanowionym w styczniu 2020 r.



Osiągnięcie to jest istotne zwłaszcza w świetle trudnej sytuacji pandemicznej, ciągłych wyzwań w globalnej branży logistycznej oraz trwającego konfliktu na Ukrainie. Pomimo trudnej sytuacji na rynku w 2021 r. DCT przeładowało rekordową ilość ponad 2 092 432 TEU. Ten rok zaczął się bardzo obiecująco, czyli rekordem w marcu.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Tym ostatnim rekordem udowodniliśmy, że jesteśmy odporni pomimo zawirowań w branży, wykorzystując korzystną lokalizację DCT i utrzymując najwyższą jakość usług. W tym roku DCT Gdańsk obchodzi 15-lecie istnienia. Od 15 lat dążymy do zbudowania prawdziwego bałtyckiego hubu i bramy transportowej dla Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i krajów bałtyckich. DCT będzie nadal rozwijać się i inwestować, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Oczekiwany wzrost w dłuższej perspektywie czasowej stanowi podstawę do budowy naszego trzeciego terminalu głębokowodnego, Baltic Hub 3 - powiedział Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.
Czytaj też:

Maersk rezygnuje z rosyjskiej ropy. Nie ma kto bunkrować kontenerowców



Po zakończeniu budowy Baltic Hub 3 DCT zwiększy swoje zdolności przeładunkowe o 1,7 mln TEU do ponad 4,5 mln TEU rocznie. Inwestycja, której wartość szacuje się na 500 mln euro (ok. 2,3 mld zł), obejmie budowę nabrzeża (zlokalizowanego na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 17 m i 36-hektarowego terenu.

DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim posiadającym nabrzeże o głębokości 17 m, co umożliwia przyjmowanie największych kontenerów na świecie. Jest też największym terminalem kontenerowym na Bałtyku pod względem przeładunków. DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (33) 2 zablokowane

  • (6)

    No i prezes dostanie ekstra premię a ludzie muszą robić za psie pieniądze

    • 41 13

    • (1)

      zmień pracę, weź kredyt

      • 15 10

      • Nie bredź.

        • 6 8

    • A gdzie

      nie trzeba "robić" za psie pieniądze bez specjalistycznego wykształcenia i z prawem jazdy jako jedyny as w rękawie?

      • 11 2

    • Prezes

      Jest obcokrajowcem ;))

      • 4 0

    • Było trzeba się uczyć, może zostałbyś prezesem i też byś dużo zarabial

      • 1 3

    • Ludzie tez dostali premie

      • 1 0

  • Realnie (4)

    Prezes ma minimum 1 mln rocznie podstawy plus dodatki premie pewnie 1,5 mln , czyli w rok 20 letnia pensja przeciętnego pracownika, życie ....

    • 22 8

    • (2)

      Prezes Glapiński

      • 5 5

      • tanio... (1)

        go wyceniasz...

        • 5 0

        • Ale

          To netto kwoty :)

          • 1 0

    • Ale w czym problem ?

      DCT to prywatna firma działająca wg zasad rynkowych. Jeżeli właściciela stać na to by tyle mu płacić, to jego sprawa.

      • 4 2

  • Chcialem (2)

    Tam pracować jako kierowca ale chyba bym się czuł jak chomik w klatce w kółko cały czas ale tak to spoko fajnie wygląda!

    • 19 3

    • Nie jest źle

      Można się przyzwyczaić i ma to też swoje plusy

      • 7 0

    • Masz rację, lepiej cały tydzień siedzieć w kabinie i weekend jak się uda w domu

      • 3 0

  • Chińszczyzna zalewa nas

    • 8 7

  • Nie narzekajcie tak nad swoim życiem. (1)

    W Polsce żyjemy a w Polsce jest wszystko pipiepszone tak że trzeba z tym żyć a nie narzekać.W DCT Gdańsk ludki narzekają ale pracują tak że tego.

    • 14 11

    • Tak, tak, Polska zly kraj, Polska najgorszy kraj. Wszystko zle. Gdyby tylko bylo tak, jak na Zachodzie. Czlowiek bylb po prostu szczesliwy. Czymkolwiek ten Zachod nie jest.

      • 0 2

  • Operacyjny (1)

    Witam , kiedyś miałem przyjemność pracować w Dct , ciekawe doświadczenie , Dct była firma konkurencyjna jeżeli chodzi o zarobki , lecz teraz to dno , poznając rynek zewnętrzny śmiem stwierdzić że strasznie są ludzie oszukiwani jeżeli chodzi o zarobki , Dct nie docenia pracownika , począwszy od stawek na umowach skończywszy na premiach ........ Bym o wiele więcej pisał . Walczcie o swoje bo należy Wam się za ciężka robotę . Pozdrawiam .

    • 25 4

    • Karol to ty?

      • 1 0

  • (7)

    ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, przynajmniej 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Miasta Gdańska.

    • 22 13

    • zarabia ten, kto ryzykuje i inwestyje (5)

      Jak miasto zaryzykowalo?

      • 5 4

      • (4)

        a jak państwo zaryzykowało?

        • 5 6

        • A jak "ten" zaryzykował?

          • 2 1

        • (1)

          A jak zaryzykowało ryzyko i terminal zaryzykował?

          • 4 0

          • Fizyk powinien dostac

            • 2 1

        • wyłożyło kasę

          na dodatek, w górce.

          • 2 1

    • dla SP terminal niewiele zarabia

      Tyle co z 30% udziału skapnie. Od dwóch lat, bo wcześniej całe zyski szły poza granice.
      Pobierane cła i podatki nie są zarobkiem, bo zapłacimy za nie w cenach towarów.

      • 5 1

  • Rekordy, kasa (3)

    Ah jak miło się czyta takie reportaże, czemu redakcjo nie napisałaś że dzięki tym rekordom dnia 8.04.22 r. pod czas złych warunków pogodowych, kontener spadł na samochód w którym był człowiek, brakował 1 metr aby dct miało pierwszego trupa.

    • 21 1

    • Co ty za głupoty gadasz !!!! Nie zabiło by to był pusty kontener !!! Jedynie co kabina by się pogieła.Tak że nie dramatyzuj bo większe zagrożenie jest jak jeżdżą z telefonem w ręku .

      • 0 12

    • Bhp

      Sektor w którym wiało został zamknięty, reszta była bezpieczna BHP czuwało i trzymało wiater. Pod bramą czeka 300 więc jeden mniej zawodnik nie stanowi problemu.

      • 2 0

    • Rekord

      Co wy z tym kierowcą ?
      Rekord jest jeden raz na jakiś czas, a pracowników jest bardzo dużo, zreszta pracownika imv i tak bolały już plecy, był wyeksplatowany wiec żadna strata dla firmy.

      • 0 0

  • Nie narzekajcie,zawsze możecie się zamienić z kierowcami zewnętrznymi co przyjeżdzają po pudła i stoją w baju i obgryzają paznokcie z nerwów ze ich RTG omija

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane