• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu

VIK
20 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie.

Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.



Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.

Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty



- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.

- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.

Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców



Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.

W debacie wezmą udział:

  • Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
  • Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
  • Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
  • Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
  • Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
  • Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.


Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.

Czekamy na pytania naszych czytelników



Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl

Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.

Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.

W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (113) 6 zablokowanych

  • Jesienią PiS w odstawkę i temat wykreowany przez złodziei i przestępców z tej partii przestanie istnieć.

    Obajtek na bruk. Dziękuję za uwagę.

    • 3 3

  • Fantastycznie jałowa to będzie dyskusja. (2)

    Przyszłość Lotosu jest przesądzona, za sprawą Jarka, Mateusza i Andrzeja.
    Jedyne co może stanąć na przeszkodzie, to opinie KE w tej sprawie.
    Dziękuję za dyskusję, zajęło mi to 30 sekund.

    • 129 18

    • Dobor gosci

      Jeden z Orlenu reszta to wyraźni przeciwnicy połączenia. Najlepszy ten z BP czyli konkurencji Orlenu buahahaha

      • 0 0

    • lotos

      dobrze pier...... gość polać mu....

      • 0 0

  • wszyscy w Polsce zaakceptowali podejście PIS (11)

    suweren nas wybrał i nie prowadzimy żadnych dyskusji, więc nie wiem po co dyskutować. To nie jest władza, która rozumie takie pojęcia jak proces legislacyjny, stabilność, państwo prawa etc.

    Trzeba dać im kopa we wrześniu, bo z nimi tylko taka dyskusja.

    • 137 43

    • nie rozśmieszaj mnie, poprzednia władza może coś więcej rozumiała ? (10)

      Kopa trzeba dać, jak słusznie zauważyłeś, tym którzy nawet po 4 latach nie mogą się pogodzić z odklejeniem od koryta.

      • 16 32

      • no właśnie rozumiała (9)

        bo ustawy były głosowane w dzien. Był trybunał konstytucyjny itd.

        Nie było tak, że premier chodził przez 3 lata i mówił, że nie ma pieniedzy a potem starszy pan decydował, ze chce sobie porządzić więc nagle znajduje sie 40 baniek.
        Nie było tak, że jak starszy pan chciał, żeby była 8 klasowa podstawówką to robiono to w jeden rok i pakowana do rocznika 700 tys osob skoro normalnie jest 350 tys

        Bo jak społeczeństwo nie zgadzało się na acta to rząd się wycofał.

        • 32 7

        • oj, baaardzo krótką masz pamięć i mocno wybiórczą (7)

          kto zajumał kasę z OFE, żeby załatać w ostatniej chwili dziurę w kasie państwa, kto twierdził że pieniędzy nie ma i nie będzie, kto nie robił nic w sprawie VATowskich wałków, kto wprowadził gimnazja nie pytając się ludzi o zdanie, kto dał wolną rękę deweloperom na zabetonowanie Gdańska.....

          • 14 24

          • reforma edukacji (4)

            miała miejsce w 1997. Miała określone cele i była całościowym remontem systemu edukacji. Sprawdź wyniki testów PISA skutki były pozytywne. Jak każda reforma powodowała bałagan. PIS nie zreformowął nić tylko spowodował bałagan po raz 2.
            Popieram "zabetonowanie Gdańska". Ze względu na oszczędność miejsca, poprawę komunikacji urbaniści w dzisiejszych czasach wzywają do zagęszczania tkanki miejskiej. Widzisz jak PIS coś zmienia to wynika to z decyzji starszego pana. Zmiany PO można przynajmniej jakoś powiązać z opiniami naukowców. PIS opiera swoje analizy na chłopku roztropku który udaje inteligenta po wsadzi apropo i de facto albo element animalny do swojej wypowiedzi.

            • 14 8

            • Bałagan w edukacji po raz drugi to tak naprawdę wprowadziła PO (3)

              swoją reformą edukacji, PIS go tylko trochę zwiększył cofając skutki reformy PO

              • 5 15

              • jakiej reformy PO? (2)

                Do dzisiaj na stronie Sejmu widać, kto głosował za wprowadzeniem gimnazjów. Te same osoby, które z ich likwidacji zrobiły sobie program wyborczy.

                • 9 2

              • A kto posłał 6-latki do szkoły przy okazji zmieniając podstawę programową? (1)

                • 2 0

              • Przecież trolle od rudego mają zapłacone za amnezję. Nic nie pamiętają.

                • 1 1

          • OFE to przynosiły zyski poniżej poziomu inflacji

            a w sprawie VATowskich wałków wprowadzono odwrócony VAT. A gimnazja panie Kacprze to zostały wprowadzone, kiedy miałem 12 lat i byłem drugim rocznikiem - rządziła wtedy koalicja AWS-UW (w której byli zarówno działacze obecnych PO, jak i PiS). Ciekawe, czy Dorota Arciszewska-Mielewczyk pamięta, że głosowała wtedy ZA. Ciekawe, czy pamięta o tym radny Bytowa - Jerzy Barzowski. Ciekawe czy pamięta o tym sam Jarek, który też głosował ZA.

            • 14 2

          • Nie zapomnij że Pinokio teraz całkowicie zabiera naszą kasę z ZUS, na potrzeby obietnic wyborczych JaroZbawa

            • 18 6

        • Gimnazja to za AWS były jeszcze.

          A z vatowskimi przekrętami walczyć pomógł jednolity plik kontrolny przygotowany za po. Tylko efektu przyniósł po ponad roku od wprowadzenia w życie już za PiS.

          • 17 2

  • jałowa dyskusja tak jak dyskusja o BO

    Jedyny wpływ to jeden głos w wyborach

    • 2 0

  • Eksperci z PO (2)

    Ci eksperci reprezentują opcję PO, pod dyktando UE. Dlaczego tam nie ma naszego największego eksperta, europosła L. Podatki płyną i płynąć będą do Gdańska i fuzja tu nie ma nic do tego. To za rządów Olechnowicza rafineria z zakładu liczącego 1800 pracowników w wyniku pączkowania stała się firmą mającą 5000 pracowników. Tylko podstawowa część pracowników produkcji licząca 800 osób dalej się nie zmieniła. Powstał moloch o rozrośniętej biurokracji. Nie wiem ile jest aktualnie spółek Lotosu, ale chyba około 40. W każdej jest zarząd z niebotycznie wysokimi wynagrodzeniami, rada nadzorcza, itp. A dalej jest tylko 800 pracowników zmianowych z których żyje ten moloch. Zobaczcie przez kogo jest finansowany portal Trójmiasto. Reszta bez komentarza. A ta cała pseudo dyskusja ma związek z wyborami. Gdzie był portal trójmiasto jak rafinerię chciano sprzedać ruskim.

    • 7 5

    • To dlaczego jej nie sprzedano? (1)

      • 0 0

      • To dlaczego jej nie sprzedano

        Wszystko było dopięte na ostatni guzik. Osobista decyzja premiera Olszewskiego przerwała ten przekręt.

        • 0 1

  • Dobra fuzja

    Silna polska firma ma być konkurencją dla UE. Ale antypolakom to nie pasi.

    • 3 7

  • Cwaniacka kasta już ustaliła

    zabierają nam Lotosa i żaden kwik nie pomorze.

    • 4 3

  • i tak juz jest wszystko ustalone, co to za mydlenie oczu o debacie...

    zniszczyc, zepsuć, bo nie rentowne, nie opłaca się...
    uważam., że konkurencja byc powinna nawet w takiej branży na polskim rynku
    bye bye Lotos....

    • 1 2

  • Rafineria to straszny truciciel miasta (3)

    Bardzo niebezpieczne związki chemiczne, pochodne rafinacji ropy, uwalniają się do otoczenia i środowiska. Taki zakład absolutnie nie powinien być zlokalizowany w mieście.
    Błąd lokalizacji został popelniony świadomie za komuny, gdy nie liczono się z ludźmi i ich zdrowiem. Teraz konsumują go nastepne pokolenia.
    Skąd 1 miejsce Gdańska w nowotworach?

    • 5 14

    • ;) może z usypanej góry odpadów fosforowych ?

      • 0 0

    • Szadolki sa ok

      Tam dopiero jest eco

      • 1 0

    • ??

      A wez wytlumacz konkretnie jak sie te zwiazki uwalniaja i zatruwaja ? Pracuje tam i smiem twierdzic ze piszesz kolego glupoty ;) wszystko plynie w rurach jak Ci ma dojsc do skazenia

      • 4 1

  • (3)

    Od kiedy monopol to rozwój...

    • 22 7

    • Oto poziom dyskusji z jełopami (1)

      • 3 1

      • Jak dostaniesz po kieszeni, to od razu Cię oświeci...

        • 0 2

    • w Pislandzie wszystko ma być narodowe jak za komuny

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane