- 1 Gra dewelopera z Gdańska hitem (12 opinii)
- 2 Trzeci raz szukają prezesa Energi (49 opinii)
- 3 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 5 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 6 Złoty polski ma już 100 lat (168 opinii)
Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu
Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.
Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.
Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty
- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.
- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.
Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców
Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.
W debacie wezmą udział:
- Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
- Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
- Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
- Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
- Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
- Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.
Czekamy na pytania naszych czytelników
Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl
Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.
Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.
W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
Miejsca
Opinie (113) 6 zablokowanych
-
2019-08-20 17:27
gdzie bedzie szedl dochod lotosu po fuzji
przed fuzja do gdanska
po fuzji do warszawy
proste?- 16 1
-
2019-08-20 14:59
Nie a fuzji z Orlenem. I nie dla tych co chcą tego, jak niejaki Płażyński! I on ma reprezentować interesy Gdańska i Pomorza? Żenada.
- 20 3
-
2019-08-20 14:27
"vox populi, vox dei?"
nie w gospodarce...
- 4 0
-
2019-08-20 13:36
Tutaj nie ma co dyskutować! Lotos musi pozostać w" rękach" Gdańska!!!
- 27 10
-
2019-08-20 12:46
Dobór gości gwarantuje ciekawą dyskusję
tak karpie będą głosować za przyśpieszeniem Świąt Bożego Narodzena- 8 4
-
2019-08-20 12:43
Dyskutanci tak dobrani aby opcja pisowska miała przewage
- 12 10
-
2019-08-20 12:17
Durne promocje z jakimś szklankami
Hot dog kawa kartą rabat batonik
Kasjerzy wciskają bo obszarowe panny mają ciśnienie na dobry wynik
Obszarowe to korpoludki- 5 4
-
2019-08-20 11:56
a kto bedzie dyskutował?
ludzie dulskiej czy ktoś z ministerstwa? Gadanie po próżnicy.
- 11 9
-
2019-08-20 10:53
Tylko jak to wszystko na się do Rosyjskich wpływów w Orlenie? (2)
Jakie są plany zabezpieczenia known-how Lotosu? Oraz czemu połączenie jest w tym kierunku kiedy to Orlen na większe kłopoty związane głównie z przestarzałą linią technologiczną?
- 64 11
-
2019-08-20 11:15
know-how Lotosu? nie rozśmieszaj mnie, know-how to ma Exxon, BP, Aral, Chevron ale nie Lotos
- 4 7
-
2019-08-20 11:06
o, fachowiec ekspert się znalazł
Know-how Lotosu ? Nie ma czegoś takiego, wszystko jest na obcych licencjach. Lotos nie ma żadnych instalacji i rozwiązań technologicznych które by zaprojektowali i zbudowali sami.
Mimo tego istnieją tam działy darmozjadów, które niby się tym, między innymi, zajmują... A przynajmniej powinni....śmiechu warte.- 10 12
-
2019-08-20 11:12
Kto odpowie za remont platformy Petrobaltic
Tam dopiero miliony utopione za tą kwotę już pewnie ze dwie nowe by kupili . No e ma być drogo jak zawsze w Petrobaltyku .
- 21 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.