• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu

VIK
20 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie.

Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.



Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.

Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty



- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.

- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.

Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców



Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.

W debacie wezmą udział:

  • Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
  • Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
  • Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
  • Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
  • Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
  • Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.


Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.

Czekamy na pytania naszych czytelników



Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl

Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.

Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.

W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (113) 6 zablokowanych

  • gdzie bedzie szedl dochod lotosu po fuzji

    przed fuzja do gdanska
    po fuzji do warszawy
    proste?

    • 16 1

  • Nie a fuzji z Orlenem. I nie dla tych co chcą tego, jak niejaki Płażyński! I on ma reprezentować interesy Gdańska i Pomorza? Żenada.

    • 20 3

  • "vox populi, vox dei?"

    nie w gospodarce...

    • 4 0

  • Tutaj nie ma co dyskutować! Lotos musi pozostać w" rękach" Gdańska!!!

    • 27 10

  • Dobór gości gwarantuje ciekawą dyskusję

    tak karpie będą głosować za przyśpieszeniem Świąt Bożego Narodzena

    • 8 4

  • Dyskutanci tak dobrani aby opcja pisowska miała przewage

    • 12 10

  • Durne promocje z jakimś szklankami

    Hot dog kawa kartą rabat batonik
    Kasjerzy wciskają bo obszarowe panny mają ciśnienie na dobry wynik

    Obszarowe to korpoludki

    • 5 4

  • a kto bedzie dyskutował?

    ludzie dulskiej czy ktoś z ministerstwa? Gadanie po próżnicy.

    • 11 9

  • Tylko jak to wszystko na się do Rosyjskich wpływów w Orlenie? (2)

    Jakie są plany zabezpieczenia known-how Lotosu? Oraz czemu połączenie jest w tym kierunku kiedy to Orlen na większe kłopoty związane głównie z przestarzałą linią technologiczną?

    • 64 11

    • know-how Lotosu? nie rozśmieszaj mnie, know-how to ma Exxon, BP, Aral, Chevron ale nie Lotos

      • 4 7

    • o, fachowiec ekspert się znalazł

      Know-how Lotosu ? Nie ma czegoś takiego, wszystko jest na obcych licencjach. Lotos nie ma żadnych instalacji i rozwiązań technologicznych które by zaprojektowali i zbudowali sami.
      Mimo tego istnieją tam działy darmozjadów, które niby się tym, między innymi, zajmują... A przynajmniej powinni....śmiechu warte.

      • 10 12

  • Kto odpowie za remont platformy Petrobaltic

    Tam dopiero miliony utopione za tą kwotę już pewnie ze dwie nowe by kupili . No e ma być drogo jak zawsze w Petrobaltyku .

    • 21 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane