• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa

VIK
3 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Trwa budowa kolejnego nabrzeża kontenerowego w Baltic Hub.

Dwie pogłębiarki przygotowują tor wodny prowadzący do nowego terminalu, a z dwóch pontonów równolegle prowadzone są tzw. roboty kafarowe. Trwa budowa kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.



- Obecnie na wodnym placu budowy trwają roboty czerpalne, w obszarze przyszłościowego basenu portowego nabrzeża T3. Prace realizowane są dwiema pogłębiarkami, ssąco regulującymi, z których każda może zabrać na swój pokład ponad 5 tys. m sześc. urobku z dna. Materiał w zależności od jakości deponowany jest w odpowiednio przeznaczone miejsca - informują władze Baltic Hub.
Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2022 r. rozpoczęto prace nad rozbudową terminalu kontenerowego w Porcie Gdańsk. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu.

- Równolegle trwają roboty kafarowe, na fragmencie północnego nabrzeża zamykającego terminala T3, równocześnie z 2 pontonów roboczych. Same prace budowlane zakładają wykonanie robót czerpalnych o kubaturze ponad 4 mln m sześc., budowę nabrzeża głębokowodnego o długości 717 m. Sam terminal T3 będzie miał powierzchnię 36,5 ha, głębokość 17,5 m i będzie półautomatyczny, co jest nowością w Polsce i trendem obecnym w tej chwili na świecie - informuje Baltic Hub.
Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub. Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.

Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nie zgadzam się

    Koniec plaży na Stogach. To samo czeka plażę na Westerplatte. Gdańsk niszczy plaże i turystykę plażową. Mieszkać nad morzem i nie móc w nim wykąpać. Porażka władzy regionalnej.

    • 2 0

  • Brawo Gdańsk, na przekór pisowcom (17)

    Niech patrzą co to prawdziwa Polskość i inwestycje, a nie jakieś zdradzieckie działania typu sprzedaż Lotosu albo śmieszne kopanie rowu na mierzei.

    • 83 108

    • Jak tam Westerplatte?

      Dalej macie tam dzikie wysypisko. Wstyd!!! A rządzą tacy światli i kulturalni ludzie, a nie podkarpacki plebs.

      • 0 0

    • (5)

      ta" prawdziwa" z Brukseli? Gdyby nie obecny rzad RP Gdansk i Polska bylyby juz niemieckim skansenem. Bez przekopu, trasy kaszubskiej, autostrad i terminali w portach.

      • 24 17

      • Trasa kaszubska

        byłaby już dawno, ale PiS zablokował i zamroził jej budowę na kilka lat. Mamy teraz dziękować, że łaskawie zbudowali? Przekop to inwestycja całkowicie nietrafiona, już zawsze będziemy do tego dokładać, bo nigdy na siebie nie zarobi.

        • 0 0

      • Lukaj dalej TVP jak młody pelikan. (1)

        Przebiłeś już piątkę Obajtkowi za rżnięcia Polaków na marża za paliwo? PiS nie lubi Unii bo przeszkadza mu w okradaniu Polaków. Dla Kaczyńskiego to nie do pomyślenia, że sędzia może ich skazać za to że sprzeniewierzają nasze pieniądzę. Przecież to zamach na naszą suwerenność.

        • 5 14

        • ja przybijam Obajtkowi piątkę za rżnięcie Duńczyków, Szwedów, Holendrów, bo tam paliwo podrożało a potem staniało w takiej samej proporcji. Największe zasługi ma Pis w Niemczech, bo tam paliwo podrożało proporcjonalnie bardziej. Ten Obajtek to jednak niezły macher, skoro pół Europy jednym mrugnięciem załatwia. Jedynie do Hiszpanii nie sięgnął.

          • 6 3

      • (1)

        a tak jesteśmy amerykańskim podnóżkiem za który za chwilę zaczniemy wojować, ginąć i niszczyć nasz kraj - lepsza perspektywa

        • 1 12

        • Lepiej być niemiecką kolonią, bez armii, waluty, własnego przemysłu, transportu itd?

          Żeby to jeszcze ci w Berlinie mieli łby na karku, ale jak widać to kompletnie pogubione dzieci we mgle, nie odnajdujący się w obecnych realiach. Gdyby ryży z kumplami rządzili Polską, to Ukrainy by juz nie było, a Ruscy stali by na naszej granicy i uzgadniali z Niemcami co dalej z terenem między ich granicami.

          • 16 5

    • Chyba (1)

      fakTy?

      • 4 4

      • Masz absolutna racje,redakcja to sami gdynianie, jak cos sie dzieje w Gdansku to napisze ze to w 3miescie, a jak w Gdyni to w

        • 0 1

    • nie "na przekór" tylko to jest właśnie woda na młyn i interes Pisowców (2)

      przez takie wielkie inwestycje, oni pokazują że da się rozwijać Polskę, to jest przysługa zrobiona Pisowi. Pis by właśnie chciał, żeby jak najwięcej budowac, jak najszerzej otwierać okno na świat, nie powinniśmy na to pozwalać! Tę budowę wprost należy nazwać niepotrzebną i przede wszystkim megalomańską.

      • 3 10

      • ironii ktoś nie zauważył, hahaha

        • 1 2

      • Weź leki.

        • 7 2

    • Duża część udziałów w terminalu to rząd polski (1)

      Gdański samorząd nie ma żadnego udziału w rozwoju portu i terminala kontenerowego. Czasami lepiej milczeć...

      • 32 3

      • i całe szczęście że tak to właśnie jest

        • 14 4

    • Decyzję o rozbudowie to chyba w Chinach zostały podjęte (1)

      • 22 3

      • Gdyby nie obecna sytuacja, port

        nigdy nie byłby rozbudowywany. Tak zawsze był nie POtrzebny.

        • 20 14

    • Wyłącz TV

      Jakim to trzeba być durniem żeby pisać takie bzdurne komentarze. Właścicielami BalticHub (DCT) są: PSA 40% (Singapur), Polski Fundusz Rozwoju30% (rząd Polski) oraz Fundusz emerytalny z Australii 30% swoje chore polityczne gadki zostaw dla takich jak ty.

      • 43 3

  • Ta inwestycja bez szans na sukces (8)

    Port Elbląg to jedyne miejsce w Polsce gdzie warto budować i rozwijać bazę przeładunków morskich, sam prezes zbawiciel pobłogosławił swoja łopatką te plany, a my za nie zapłaciliśmy.

    • 88 92

    • Rozwój wbrew opozycji

      Prymitywny wpis wyznawcy telewizji wyborczej.

      • 1 1

    • No właśnie przecież jest port w Hamurgu! (1)

      • 9 5

      • i w Lubece!

        • 2 0

    • Gdzie tacy sie rodzą? (1)

      ...

      • 19 7

      • Właśnie, gdzie się prezes narodził? W Betlejem chyba?

        • 9 4

    • (1)

      Dokładnie!! Wstrzymać budowę, bo to tylko Pisowi służy, rządowi i krajowi (wiadomo że to jedno i to samo)! Trzeba zrobic wszystko, żeby powstrzymać rozbudowe portu. Gdzie są ekolodzy i ich sponsorzy?? No róbcie coś!

      • 18 5

      • Gdzie są Sądy NiezaPISłe.

        • 5 4

    • Ile dokładnie zapłaciłeś że swojej kieszeni ? Podatkiem 12procent?

      • 2 4

  • Ja 44 (4)

    To są inwestycje rządowe barany

    • 27 8

    • Państwo nie ma w tym nawet 1/3 udziału. (1)

      Gdyby nie zagraniczni inwestorzy to by budowy nie było.

      • 0 1

      • No nie

        No to się mylisz bo 30% udziału ma właśnie państwo.

        • 1 0

    • A gdzie tu glabie widzisz firmę rządowa . Chyba ze koryto+

      • 2 0

    • Nie oczekuj zbyt wiele wiedzy od TVNienawidzących.

      • 1 4

  • Szkoda tylko że niedługo nie będzie miał który robić bo ludzi mają kompletnie gdzieś

    • 0 0

  • Brawo PiS !! (7)

    Gdyby nie PiS nadal stali bysmy w miejscu z najnizsza krajowa 1300 br..W koncu Polska sie rozwija dlatego wszyscy tak szczekaja..nie zatrzymywac sie !! Brawo Jaroslawie !!

    • 19 26

    • Przecież to jest budowane za pieniądze zagranicznych inwestorów.

      Rządowy wkład to tylko teren pod budowę.

      • 0 0

    • Prostaku , co PiS ma do rozbudowy dct . (2)

      • 3 1

      • Ma i to dużo ! (1)

        DCT dzierżawi tereny od Zarządu Portu Morskiego Gdańsk SA, która w 98% należy do państwa ! Rozbudowa to też był przetarg rozpisany przez ZMPG - inwestor buduje za swoje i dzierżawi grunty na których buduje na 30 lat !

        • 1 2

        • To ze dzierżawi to jest dzierżawiacym i inwestorem a dzierżawca jaki w tym ma udział finansowy poza tym ze

          udzielił zgodę .

          • 1 0

    • Tu nic się nie zgadza z TVNic

      • 2 4

    • (1)

      Masz jakiś tik nerwowy,, że tak stawiasz te podwójne kropki i wykrzykniki ??

      • 5 1

      • gotów ginąć na froncie za jarosława i kłamczucha

        • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    super (6)

    fajnie, że nasz region się rozwija, oby tak dalej!

    • 93 21

    • PO co nam port skoro jest w Hamburgu?? (3)

      • 7 3

      • Nie wiesz PO co?

        PO to samo co Lotos tzn żeby PiS mógł później za bezcen sprzedać a wybrani na tej transakcji mogli zarobić do kieszeni. Tak było z Lotosem który tylko w ostatnich latach w modernizację i rozbudowę zainwestował 10 mld PO to żeby PiS 30% udziałów oddał w tak naprawdę nie wiadomo jakie ręce decyzje o przyszłości Lotosu za 1 ,125 mld zł. Dobrze że wybory są już na jesień.

        • 3 0

      • (1)

        w Lubece i Bremie też jest! nawet taras widokowy (czynny) tam mają!

        • 3 1

        • Taras widokowy

          Akurat taras widokowy to by się bardzo przydał

          • 0 0

    • gdyby natura chciała, to sama by ten port północny zbudowała (1)

      • 11 6

      • :) kciuk w górę

        • 4 1

  • A kilometr nowej Świętokrzyskiej powstanie za 3.5 roku. Mają rozmach Sk.....:)

    • 2 0

  • Szkoda mi tej plazy pochodze ze stogow kiedys tam bylo pieknie dzis wszystko zniszczone od prawej do lewej tam juz nie odpoczną ludzie ani zwierzeta wszystko zniszczone

    • 3 1

  • Po zakończeniu T3 w zatoczce przy plaży, będzie można latem, zażyć kąpieli w wonnych borowinach.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane