- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Vistal debiutuje na rynku niemieckim
Firma Vistal zrealizowała pierwszy kontrakt na rynek niemiecki. Są to elementy mostu. Gdyńska spółka remontuje, modernizuje i wytwarza konstrukcje mostów od ponad 20 lat, ale głównie na potrzeby polskiego rynku.
Zaczęło się w 1991 roku od mostu przez Wisłę w Zakroczymiu. Od tamtej pory firma zrealizowała ponad 130 obiektów mostowych (były to mosty, wiadukty, ale także kładki dla pieszych). Zdecydowana większość zleceń dotyczyła obiektów realizowanych na naszym rynku. Od 2011 roku firma pozyskuje też zlecenia za granicą. Do tej pory były to dwie kładki dla pieszych - jedna w Malmö w Szwecji, druga w Mandal w Norwegi, stalowy most Stadshusbron w Szwecji i kolejowy w Kungsgarden, również w Szwecji. Teraz Vistal debiutuje na rynku niemieckim. Zgodnie z zamówieniem spółka wyprodukowała 10 belek typu VFT (z betonową płytą na pasie górnym), z których to zostanie zmontowana konstrukcja mostu w Grossbeeren. Średni ciężar jednej belki wraz z płytą betonową to 39 ton, a długość wynosi 32 m.
Vistal Gdynia istnieje od 1991 roku. W ciągu tych lat firma najbardziej zaistniała właśnie w tzw. branży mostowej. Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy stanowią mostowe konstrukcje stalowe. W Trójmieście firma zajmowała się m.in. montażem mostu wantowego w Gdańsku. Ma też na koncie bardzo wiele konstrukcji mostowych, m.in. wiadukt kolejowy na Drodze Różowej w Gdyni, wiadukt w ciągu ul. Wiśniewskiego w Gdyni, wiadukt nad torami PKP w Gdańsku, czy estakadę nad al. Grunwaldzką w Gdańsku.
Firma, choć specjalizuje się w mostach, jest w pełni przygotowana do wykonywania różnego rodzaju ponadgabarytowych konstrukcji stalowych. Ostatnio pozyskuje zlecenia na potrzeby bardzo atrakcyjnego rynku offshore, czyli dla morskiego przemysłu wydobywczego. W połowie kwietnia gdyńska firma przekazała klientowi dwie duże konstrukcje, które mają stanowić część instalacji rozbudowywanego kompleksu platform morskiego pola naftowego Eldfisk, eksploatowanego przez ConocoPhillips Norge.
Firma przechodzi też zmiany organizacyjne. Jeszcze niedawno Grupę tworzyło 12 spółek. Zdecydowano jednak o połączeniu spółek Vistal Euro-Cynk i Vistal Shipyard oraz spółek Vistal Konstrukcje (zajmująca się prefabrykacją konstrukcji) i właśnie Vistal Mosty (oferująca montaże konstrukcji na budowach).
Miejsca
Opinie (17) 2 zablokowane
-
2013-05-04 10:30
Brawo. (1)
I można bez związków coś budować, nie to co stocznia gda.
- 34 5
-
2013-05-04 13:30
Głupi czy tylko udajesz???
- 0 10
-
2013-05-04 11:15
Śniadek był w radzie nadzorczej Stoczni Gdynia a ta padła! (1)
Zapytajcie wielebnego Śniadka czy to dobrze że Ojciec Dyrektor Tadeusz R. przytulił pieniądze na ratowanie stoczni gdańskiej. W odpowiedzi tak będzie manewrował że jego oczy będą przypominały losowanie Lotto!
- 20 7
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-05-04 11:50
Brawo!!!
Jednak można!. Oby tak dalej. Zachodnie zlecenia za rozsądne pieniądze.
- 17 1
-
2013-05-04 13:33
ej lemingi czym sie podniecacie? To prywatna firma jest.Niema zadnego porównania do stoczni (1)
I gdybys cie iały rozumek wiekszy od muszki owocówki to zasługa upadku stoczni nie zwiazków ale zasługa Brukseli co konkurencje wycieła dla zachodnich! Ale wystarczy miec rozumek !!Było kilkanascie procesów ale wszystkie o korupcje zostały uniewinnione!!Kierownictwo i prezesie wteczkach przyniesieni z ramienia partyjnego celowo robiły niegospodarnosc i działały na szkode stoczni by doprowadzic do upadku!I sie im udało!!
- 6 23
-
2013-05-04 14:03
xyz
Słownik nie gryzie.
- 1 3
-
2013-05-04 13:52
jaki prezes taka firma (1)
wlasciciel matyka zawsze dawal zarobic ludzia i ludzie mu tym odplacaja dobra robota aby system korupcyjno nepotyczny ich nie zniszczyl
- 14 2
-
2013-05-04 15:57
Matołkom dziękujemy
"Ludzią"?!!! A po jakiemu to? Ludzie - celownik komu? czemu? - LUDZIOM!!!
- 1 0
-
2013-05-04 13:56
za most obok galeri baltyckiej miasto nie zaplacilo 10 mln bo hydrobudowa upadla
- 2 3
-
2013-05-04 15:01
A na serio
jak z zarobkami ?
- 5 1
-
2013-05-04 17:51
prawda (2)
Śniadek był w radzie nadzorczej Stoczni Gdynia a ta padła! (1)
Zapytajcie wielebnego Śniadka czy to dobrze że Ojciec Dyrektor Tadeusz R. przytulił pieniądze na ratowanie stoczni gdańskiej. W odpowiedzi tak będzie manewrował że jego oczy będą przypominały losowanie Lotto!- 4 0
-
2013-05-04 18:18
Nie pluj chachmęcie
- 1 1
-
2013-05-04 20:18
trol sie powtarza i popisuje ra stoczniowiec a raz jakis mik
- 0 1
-
2013-05-06 10:56
Jak za dużo zarobią będę musiał ich wykończyć
Angela nie po to mnie wybrała na gubernatora tej kolonii abym siał ferment wśród jedynych słusznych korporantów, zza Odry. Aby tylko mniej takich ferfluchte wiadomości, europejska kampania oczerniająca te ferszwinde polskie mięso mocno mnie wyczerpuje.
- 0 0
-
2013-05-08 12:36
Barka
to nie barka, a dźwig pływający :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.