• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vistal debiutuje na rynku niemieckim

Wioletta Kakowska-Mehring
4 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Zgodnie z zamówieniem spółka wyprodukowała 10 belek typu VFT, z których to zostanie zmontowana konstrukcja mostu w Grossbeeren. Zgodnie z zamówieniem spółka wyprodukowała 10 belek typu VFT, z których to zostanie zmontowana konstrukcja mostu w Grossbeeren.

Firma Vistal zrealizowała pierwszy kontrakt na rynek niemiecki. Są to elementy mostu. Gdyńska spółka remontuje, modernizuje i wytwarza konstrukcje mostów od ponad 20 lat, ale głównie na potrzeby polskiego rynku.


Most kolejowy w Kungsgarden w Szwecji. Most kolejowy w Kungsgarden w Szwecji.
Elementy mostu stalowego Stadshusbron transportowano barkami. Elementy mostu stalowego Stadshusbron transportowano barkami.

Zaczęło się w 1991 roku od mostu przez Wisłę w Zakroczymiu. Od tamtej pory firma zrealizowała ponad 130 obiektów mostowych (były to mosty, wiadukty, ale także kładki dla pieszych). Zdecydowana większość zleceń dotyczyła obiektów realizowanych na naszym rynku. Od 2011 roku firma pozyskuje też zlecenia za granicą. Do tej pory były to dwie kładki dla pieszych - jedna w Malmö w Szwecji, druga w Mandal w Norwegi, stalowy most Stadshusbron w Szwecji i kolejowy w Kungsgarden, również w Szwecji. Teraz Vistal debiutuje na rynku niemieckim. Zgodnie z zamówieniem spółka wyprodukowała 10 belek typu VFT (z betonową płytą na pasie górnym), z których to zostanie zmontowana konstrukcja mostu w Grossbeeren. Średni ciężar jednej belki wraz z płytą betonową to 39 ton, a długość wynosi 32 m.

Vistal Gdynia istnieje od 1991 roku. W ciągu tych lat firma najbardziej zaistniała właśnie w tzw. branży mostowej. Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy stanowią mostowe konstrukcje stalowe. W Trójmieście firma zajmowała się m.in. montażem mostu wantowego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Ma też na koncie bardzo wiele konstrukcji mostowych, m.in. wiadukt kolejowy na Drodze Różowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, wiadukt w ciągu ul. Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, wiadukt nad torami PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, czy estakadę nad al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

Firma, choć specjalizuje się w mostach, jest w pełni przygotowana do wykonywania różnego rodzaju ponadgabarytowych konstrukcji stalowych. Ostatnio pozyskuje zlecenia na potrzeby bardzo atrakcyjnego rynku offshore, czyli dla morskiego przemysłu wydobywczego. W połowie kwietnia gdyńska firma przekazała klientowi dwie duże konstrukcje, które mają stanowić część instalacji rozbudowywanego kompleksu platform morskiego pola naftowego Eldfisk, eksploatowanego przez ConocoPhillips Norge.

Firma przechodzi też zmiany organizacyjne. Jeszcze niedawno Grupę tworzyło 12 spółek. Zdecydowano jednak o połączeniu spółek Vistal Euro-Cynk i Vistal Shipyard oraz spółek Vistal Konstrukcje (zajmująca się prefabrykacją konstrukcji) i właśnie Vistal Mosty (oferująca montaże konstrukcji na budowach).

Miejsca

Opinie (17) 2 zablokowane

  • Brawo. (1)

    I można bez związków coś budować, nie to co stocznia gda.

    • 34 5

    • Głupi czy tylko udajesz???

      • 0 10

  • Śniadek był w radzie nadzorczej Stoczni Gdynia a ta padła! (1)

    Zapytajcie wielebnego Śniadka czy to dobrze że Ojciec Dyrektor Tadeusz R. przytulił pieniądze na ratowanie stoczni gdańskiej. W odpowiedzi tak będzie manewrował że jego oczy będą przypominały losowanie Lotto!

    • 20 7

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Brawo!!!

    Jednak można!. Oby tak dalej. Zachodnie zlecenia za rozsądne pieniądze.

    • 17 1

  • ej lemingi czym sie podniecacie? To prywatna firma jest.Niema zadnego porównania do stoczni (1)

    I gdybys cie iały rozumek wiekszy od muszki owocówki to zasługa upadku stoczni nie zwiazków ale zasługa Brukseli co konkurencje wycieła dla zachodnich! Ale wystarczy miec rozumek !!Było kilkanascie procesów ale wszystkie o korupcje zostały uniewinnione!!Kierownictwo i prezesie wteczkach przyniesieni z ramienia partyjnego celowo robiły niegospodarnosc i działały na szkode stoczni by doprowadzic do upadku!I sie im udało!!

    • 6 23

    • xyz

      Słownik nie gryzie.

      • 1 3

  • jaki prezes taka firma (1)

    wlasciciel matyka zawsze dawal zarobic ludzia i ludzie mu tym odplacaja dobra robota aby system korupcyjno nepotyczny ich nie zniszczyl

    • 14 2

    • Matołkom dziękujemy

      "Ludzią"?!!! A po jakiemu to? Ludzie - celownik komu? czemu? - LUDZIOM!!!

      • 1 0

  • za most obok galeri baltyckiej miasto nie zaplacilo 10 mln bo hydrobudowa upadla

    • 2 3

  • A na serio

    jak z zarobkami ?

    • 5 1

  • prawda (2)

    Śniadek był w radzie nadzorczej Stoczni Gdynia a ta padła! (1)
    Zapytajcie wielebnego Śniadka czy to dobrze że Ojciec Dyrektor Tadeusz R. przytulił pieniądze na ratowanie stoczni gdańskiej. W odpowiedzi tak będzie manewrował że jego oczy będą przypominały losowanie Lotto!

    • 4 0

    • Nie pluj chachmęcie

      • 1 1

    • trol sie powtarza i popisuje ra stoczniowiec a raz jakis mik

      • 0 1

  • Jak za dużo zarobią będę musiał ich wykończyć

    Angela nie po to mnie wybrała na gubernatora tej kolonii abym siał ferment wśród jedynych słusznych korporantów, zza Odry. Aby tylko mniej takich ferfluchte wiadomości, europejska kampania oczerniająca te ferszwinde polskie mięso mocno mnie wyczerpuje.

    • 0 0

  • Barka

    to nie barka, a dźwig pływający :)

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane