• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii

Robert Kiewlicz
8 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Sopocka Ergo Hestia to grupa towarzystw oferujących ubezpieczenie majątkowe na życie. Jest jedną z największych instytucji finansowych w kraju. Należy do grupy kapitałowej największego reasekuratora na świecie - Munich Re. Sopocka Ergo Hestia to grupa towarzystw oferujących ubezpieczenie majątkowe na życie. Jest jedną z największych instytucji finansowych w kraju. Należy do grupy kapitałowej największego reasekuratora na świecie - Munich Re.

Na ubezpieczeniowym rynku plotkuje się, że już w kwietniu do zarządu sopockiej Ergo Hestii ma dołączyć nowa osoba. Ze stanowiska ma podobno zrezygnować obecna wiceprezes Małgorzata Makulska. Wiosna ma przynieść nie tylko zmiany kadrowe. Na polskim rynku ubezpieczeń pojawiło się już kilku nowych graczy. Jeden z nich szuka w Trójmieście siedziby na polską centralę.




Katarzyna Śliwińska jest obecnie dyrektorem Biura Ubezpieczeń Indywidualnych w Ergo Hestii. Wcześniej kierowała Biurem Marketingu i PR. Katarzyna Śliwińska jest obecnie dyrektorem Biura Ubezpieczeń Indywidualnych w Ergo Hestii. Wcześniej kierowała Biurem Marketingu i PR.
Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu Grupy Ergo Hestia. Odpowiedzialna za strategię, rozwój i działanie sieci sprzedaży oraz aktywność marketingową. Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu Grupy Ergo Hestia. Odpowiedzialna za strategię, rozwój i działanie sieci sprzedaży oraz aktywność marketingową.
Katarzyna Śliwińska, która obecnie jest dyrektorem Biura Ubezpieczeń Indywidualnych sopockiego ubezpieczyciela. Wcześniej zajmowała kilka stanowisk w Hestii. Kierowała m.in Biurem Marketingu i PR. Jej stanowiska nie były bezpośrednio związane z ubezpieczeniami, dlatego rok temu objęła stanowisko szefowej Biura Ubezpieczeń Indywidualnych.

Jednak zgodnie z przepisami dotyczącymi działalność towarzystw ubezpieczeniowych członek zarządu powinien posiadać doświadczenie zawodowe niezbędne do zarządzania zakładem ubezpieczeń. Organ nadzoru może w drodze decyzji odmówić wyrażenia zgody na powołanie osoby wchodzącej w skład zarządu krajowego zakładu ubezpieczeń, jeżeli nie spełnia ona tego warunku.

Małgorzata Makulska otrzymała podobno propozycję zajęcia stanowiska w monachijskim towarzystwie Munich Re, które jest właścicielem Grupy Ergo. Zmiany kadrowe nastąpić mają w kwietniu. - Bez komentarza. Tak brzmi oficjalne stanowisko zarządu w tej sprawie - usłyszeliśmy w biurze prasowym Ergo Hestii.

To nie jedyne zmiany na rynku ubezpieczeniowym, jakie czekają nas w najbliższych miesiącach. Do wejścia na polski rynek przymierza się brytyjski Prudential plc. Ma to nastąpić jesienią tego roku. Jak na razie spółka prowadzi "cichą" rekrutację i poszukuje siedziby w Polsce. Przedstawiciele ubezpieczyciela odwiedzili już Warszawę oraz Kraków. Nie zdecydowali się jednak na utworzenie tam swojej polskiej centrali. Duże szanse na tę inwestycję ma Trójmiasto. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że rozmowy na ten temat cały czas trwają.

Co na to Ergo Hestia? - Nie obawiamy się konkurencji. Polski rynek zmienia się, wchodzą na niego nowi gracze - to znaczy, że rośnie zainteresowanie Polaków ubezpieczeniami. A to dla nas dobre wiadomości, bo Polacy lubią się u nas ubezpieczać - mówi Maciej Kuźmicz, rzecznik prasowy Grupy Ergo Hestia. - Z roku na rok sprzedajemy coraz więcej polis, trzy kwartały ubiegłego roku pokazały, że rośniemy bardzo szybko, znacznie powyżej średniej rynkowej. Przez ostatnie 20 lat zaufało nam ponad 3,6 mln Polaków. Dziś wystawiamy polisę średnio co 13 sekund i obserwujemy coraz wyższe wymagania klientów w zakresie ubezpieczeń. To tutaj widzimy największe wyzwania, a nie w działaniach konkurencji. My jesteśmy na nią gotowi od początku - to dzięki takiemu podejściu powstała druga co do wielkości Grupa Ubezpieczeniowa w zakresie majątkowym w Polsce.

Brytyjski gigant ubezpieczeniowy

Prudential plc to jedna z wiodących instytucji finansowych Wielkiej Brytanii. Grupa Prudential działa w Stanach Zjednoczonych, Azji, Francji i Niemczech. Ma około 25 mln klientów. Spółka zawierała w Polsce przed II wojną światową polisy ubezpieczeniowe na życie poprzez spółkę Prudential Assurance Company Limited oraz jej spółkę zależną "Przezorność" (już nieistniejącą), w której Prudential Assurance uzyskał pakiet kontrolny w roku 1927.

W latach 1931-1933 Prudential plc wybudował w Warszawie jeden z najwyższych w ówczesnym czasie budynków w Polsce i jeden z najwyższych wieżowców w Europie.

Po agresji na Polskę w 1939 roku, aktywa Prudential związane z działalnością w Polsce uległy konfiskacie przeprowadzonej przez nazistowskie władze okupacyjne. Odmiennie niż niektóre z głównych europejskich towarzystw ubezpieczeniowych, Prudential nigdy nie prowadził w Europie interesów na terenach okupowanych przez nazistów.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (124) ponad 20 zablokowanych

  • NIE IDZ pracowac do EH - zaslugujesz na godne zycie ! (5)

    spróbujcie w takim razie pracy w ergo hestii tam jest dopiero wysysk. Pracuje na infoliniii jako konsultantka kasa marna,(...) zeby awansowac na inne stanowisko musisz chodzic jak piesek i zgadzac sie na wszystko. Premie marne, prawie w ogole ich nie ma... dno... (...). Raz nie dostałam premii bo powiedzieli mi, że jest kryzys i musze to zaakceptować

    Uważajcie na Hestie ostrzegam każdego !!!

    • 33 7

    • Wystarczy się postarać o przeniesienie na inne stanowisko. Porównując infolinię to ta w EH i tak ma dobrą sytuację, socjal, pensja wyższa niż np w Tp, możliwość przeniesienia dla osób, które są tego warte.

      • 3 4

    • pani Marto (2)

      nikt pani tu nie trzyma

      • 4 17

      • (1)

        Marta nie sluchaj tych smieci powyzej - poszukaj lepszej pracy !

        • 14 3

        • ona już podporę

          • 3 8

    • chodzisz na 4 nogach?

      • 2 9

  • houston houston mamy problem (4)

    Zawsze co ukazuje sie artykuł o Hestii jest mnóstwo skarg i żalów na prace w tej "cudownej firmie". wcale sie nie dziwie, przepracowałem tam prawie 8 lat i wiem co sie tam dzieje. :)
    pseudokadra kierownicza nie ma zielonego pojecia czym sie zajmują pracownicy, całymi dniami siedzą przed komputerem, pierdza w krzesło aż echo idzie po sali i zastanawiają sie jak obciąć premię pracownikowi, wymyślając głupie i bezsensowne wymówki. najlepszą wymówką jaką słyszałem to ta ze klient, który dzwonił do konsultanta nie słyszał uśmiechu na twarzy, przez co została ucięta premia 2 zł :) to przekracza wszystkie granice :) robią szkolenia dla pracowników, które trwają po kilka dni, po czym od razu pracownicy siadają na infolinie i z nawału informacji nie wiedza czy dobrych informacji udzielają klientowi, prosząc o pomoc przełożonego, a ten odsyła ich do trenerów bo sam nie ma pojecia o co chodzi, wiec trenera szukaj po wszystkich pokojach. jak znajdziesz to klient ma szczęście bo uzyska prawidłowe informacje a jak nie znajdziesz to .... biedny klient! podejrzewam, ze w większości korporacji jest podobnie ale wypowiadam sie tylko na temat hestii:) nie tylko problemy są z obsługą klienta ale tez z całymi systemami, na których pracują pracownicy. Totalna żenada, wszystko zamula, chodzi jak stara zjechana kosiarka do trawy, może najwyższa pora zainwestować w systemy i ludzi by obsługa posprzedażowa była na jak najwyższym poziomie?

    • 24 1

    • To prawda, pracownicy są 'skołowani", nie mają podstawowej wiedzy

      • 3 1

    • WALI NA SALI...

      ... od niekompetencji i braku profesjonalizmu kierowników

      • 4 1

    • WSPOŁCZUJĘ WAM ALE NIE PRACY TYLKO PRZEŁOŻONYCH !!!

      • 6 1

    • KADRA KIEROWNIKOW NA INFOLINII

      dokładnie !!!! 100% prawdy - kadra kierownica szczegolnie na infolinii to jest zenada pierdy w stołek smiechy hihi i nic wiecej

      • 4 1

  • pamietam GRAFIK PRACY przychodze na 8 do pracy na infolinie a tam wszystkie przerwy zajete - a kiedy pytalam sie kierowniczki czy moge pojsc na przerwe o 9 mowi ze to jest niezgodne z procedurami - a procedury trzeba przestrzegać i mialam przerwe np. o 11:15 !!!! 3:15 min odbierania telefonów BEZ ZADNEJ PRZERWY !!!! rozumiecie cos z tego ?????? // 100% klientów roszczeniowych, zaden nie był mily a wiecie czemu ? bo pracowalam w hestii ktorej nikt nie lubi lacznie z pracownikami ktorzy w niej siedza

    nie pracuje juz tam mam normalnego pracodawce gdzie moge cieszyc sie pracą a nie gnić w niej

    • 16 1

  • WIECZNY BRAK PREMII

    kiedy podeszlam do swojego kierownika na infolinii jak pracowałam ( to był dział obsługi szkod a nie rejestracji) to mi powiedzial pozniej w pokoju - ze nie mam premii bo za czesto do niego przychodzilam z zapytaniem - zenada totalna - jak to czyta ktos z zarządu w ergo srergo niech sie wezmie za kadre na infolinii !!

    • 15 1

  • hestia a szczegolnie kadra kierownikow na infolini to jest niekompetencja - zenada

    • 6 1

  • ERGO HESTIA - JESTEM PEWIEN...

    tam nie głową robi się karierę...

    • 17 2

  • Prima Aprilis

    pan Kiewlicz popełnił falstart...jest dopiero luty chłopie!

    • 1 1

  • kariera

    co niektórzy pną się sukcesywnie w górę biorąc na twarz. najlepsza ścieżka awansu w EH.

    • 3 2

  • Przeczytałem i aż zadzwoniłem do kolegi który tam pracuje. Mówię mu co lud pisze a on na to "no raj na ziemi to to nie jest ale ostatnio jak sprawdzałem to nikt nikogo na siłę tam nie trzyma". Więc o co kaman?

    • 3 4

  • korporacja? takie polskie korporacje (3)

    firma pana kazia, gdzie wszystko zależy od jednego człowieka...

    ...przyjmowanie do pracy, awanse i zwolnienia !

    • 5 0

    • ...w każdej firmie musi być jeden szef!!! (2)

      tylko wtedy jest porządek!

      • 4 3

      • (1)

        okey ale szef z głową a nie papa smerf

        • 4 0

        • Papa Smerf ogarnia i jest

          smerfastycznie!

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane