- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (41 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Czytelnicy pytają: czemu SKM nie jeździ do Pruszcza i Tczewa?
Ubiegłotygodniowy paraliż drogowy na południu Gdańska sprawił, że w Raporcie na nowo rozgorzała dyskusja na temat regionalnych przewozów kolejowych, a więc alternatywy dla zakorkowanych dróg. Wiele głosów dotyczyło m.in. konieczności przywrócenia połączeń SKM między Trójmiastem a Pruszczem Gdańskim i Tczewem. Sprawdziliśmy, czy to możliwe.
Powodem utrudnień była wówczas kumulacja dwóch zdarzeń: opadów deszczu i wypadku na Trasie Sucharskiego.
Opady deszczu sparaliżowały południe Gdańska (45 opinii)
Prosimy o przywrócenie SKM
Prosimy o przywrócenie SKM
Jednym zdaniem rozpętał gorącą dyskusję nad przywróceniem kursowania SKM dalej niż do Śródmieścia Gdańska.
- Nie mogę zrozumieć, dlaczego SKM do Tczewa via Pruszcz została zlikwidowana - Polregio nie zawsze ogarnia, a popyt jest bardzo duży. Nie da rady jeździć po żadnym z tych miast niestety, a w taką pogodę szczególnie. Może trzeba wystąpić z jakąś petycją ws. przywrócenia SKM na trasie Gdynia - Tczew?
- Co to znaczy "nie zawsze ogarnia"? Rano regio jeździ co jakieś 7-10 minut, prawie tak samo często jak SKM. A pomysł petycji wspieram, niech się marszałek wykaże.
Rozkłady jazdy pociągów w twoim telefonie
- A ty dojeżdżasz z Tczewa, że się wypowiadasz? Zachowajcie sobie to SKM w Trójmieście i niech ani kilometr dalej nie wyjeżdża. Myślisz, że tu ktokolwiek ma ochotę na dojazd 15 minut dłuższy i do tego w syfie zamiast normalnego pociągu? Z SKM w Tczewie nikt nie korzystał, bo było do wyboru regio szybsze i wygodniejsze, w Wejherowie rano są w zasadzie dwa kursy regio, a ludzie pchają się do nich, wiedząc, że będą stać całą drogę. Mimo że obok jedzie pusta SKM. Jak myślisz czemu? Może dlatego, że dojadą do Gdańska 25 minut szybciej? A może dlatego, że wolą stać w ogrzewanym impulsie, niż siedzieć w zimnym i brudnym EN57?
- To niech Pruszcz Gdański wyłoży na te pociągi SKM. Wybudowali sobie sypialnianą dzielnicę, nie płacą tutaj podatków żadnych, a jeszcze by chcieli kolej z metropolii.
- SKM do Tczewa nie zmieni diametralnie sytuacji. Potrzebna byłaby SKM, która w Pruszczu odbijałaby w stronę obwodnicy, aby jechać z nią równolegle przez Borkowo i Kowale, a następnie połączyć się z PKM. Wtedy byłaby szansa, że mniej osób musiałoby korzystać z auta.
- Bez sensu wciskać tam SKM, gdy prawie nie ma wolnego czasu na przejazd, bo co chwilę coś jeździ. Bardziej jest problem w tym, że zamiast połączonego pociągu z dwóch to jedzie jeden. Często jest tak, że jedzie jeden spóźniony i wszyscy się pchają tam, a 10 minut później jedzie drugi już mniej zapełniony. Rozkład jest ok, tylko pociągi puszczane nie uwzględniają spóźnień i godzin prac. Ludzie, którzy tym zarządzają, nie jeżdżą pociągami. Taka prawda.
To tylko niektóre z głosów w dyskusji o tym, że na drogach jest za dużo samochodów, a wielu kierowców wjeżdżających do Trójmiasta od strony Malborka, Tczewa czy Pruszcza Gdańskiego mogłoby korzystać z transportu szynowego.
Ale czy na pewno?
Na torach nie ma miejsca na SKM
Na początek - pewne wyjaśnienie. SKM z Gdańska, Sopotu i Gdyni kursuje do tzw. Małego Trójmiasta po własnej linii nr 250, która kończy się przed Rumią.
Inaczej sprawa wygląda w kierunku przeciwnym, a więc w stronę Pruszcza Gdańskiego, Tczewa czy nawet Malborka. Tor SKM kończy się na stacji Śródmieście. Dalej na południe prowadzą tory należące do PLK, którymi kursują pociągi towarowe, dalekobieżne i regionalne (między oboma szlakami nie ma połączenia).
I to właśnie te ostatnie obsługują połączenia z Gdańskiem, wyczerpując w zasadzie przepustowość kolejowego szlaku.
Tak jest od 2020 r., gdy Samorząd Województwa Pomorskiego pełniący funkcję organizatora przewozów kolejowych w województwie podpisał z przewoźnikami kolejowymi umowy na obsługę poszczególnych linii kolejowych.
- Spółka PKP SKM w Trójmieście jest przewoźnikiem aglomeracyjnym, więc podpisaliśmy umowę z Marszałkiem Województwa Pomorskiego na przewozy użyteczności publicznej na odcinku Gdańsk Śródmieście - Lębork. Ta umowa na przewozy obowiązuje do 2026 r. - przypomina Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Z Trójmiasta do Tczewa 42 pociągi dziennie w dni robocze
Jak dodaje Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego, który jest organizatorem przewozów kolejowych na Pomorzu, między Tczewem a Trójmiastem w dni robocze kursują 42 pociągi, w soboty - 30, a w niedziele - 28. Obsługuje je spółka Polregio.
- Tak więc średnio w godzinach szczytów przewozowych pomiędzy Tczewem a Gdańskiem kursuje od 2 do 4 pociągów w ciągu godziny. Czas przejazdu pomiędzy Tczewem a Gdańskiem Głównym wynosi około 25 minut. Najszybszy pociąg jedzie 22, a najwolniejszy 36 minut. Znaczna część pociągów zestawiona jest ze zmodernizowanych lub nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dzięki zastosowaniu Taryfy Pomorskiej - wspólnej oferty przewozowej na pociągi PR i SKM w województwie pomorskim, jadąc z Tczewa, można na podstawie jednego biletu przesiąść się w Trójmieście na pociągi SKM - podkreśla Piotrowski.
Jak to wygląda w praktyce?
O ocenę połączeń kolejowych między południem naszego województwa a Trójmiastem zapytaliśmy jednego z redakcyjnych kolegów, mieszkańca Tczewa, który na co dzień raczej porusza się autem niż transportem zbiorowym. Mimo to jego zdaniem dojazd koleją z Tczewa do Trójmiasta jest szybki i bardzo wygodny.
- Jako mieszkaniec Tczewa uważam, że połączenie z Gdańskiem jest bardzo dobre - mówi Michał. - Stosunkowo często korzystam z pociągów pospiesznych, które w nieco ponad 20 minut dojeżdżają do Gdańska. Z małą liczbą przystanków po drodze. Pracuję w centrum i do miejsca pracy z dworca w Gdańsk idę pieszo, więc dla mnie jest to bardzo korzystny dojazd. Co prawda, w godzinach szczytu składów mogłoby być więcej, bo jest odczuwalny ścisk. I może właśnie w porannych i popołudniowych godzinach przydałyby się dodatkowe pociągi? Mam znajomych, którzy mieszkają w mniejszych mieścinach na trasie do Gdańska, w którym są perony, ale na których pospieszne się nie zatrzymują.
Polregio: obłożenie pociągów to tajemnica przedsiębiorstwa
Aby ostatecznie rozstrzygnąć, czy z połączeń kolejowych między Trójmiastem a Pruszczem, Tczewem czy Malborkiem rzeczywiście mogłoby korzystać więcej osób (by nieco ograniczyć napływ aut i korki w Trójmieście), zapytaliśmy Przewozy Regionalne o znany z przewozów lotniczych współczynnik wypełnienia pasażerskiego na danej linii.
Danych jednak nie uzyskaliśmy, bo przewoźnik uznał je za "tajemnicę przedsiębiorstwa".
Pociąg PKM na malowniczym moście w Niestępowie
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-24 07:16
(32)
Przecież do Pruszcza i Tczewa jeżdżą składy Regio(dawne Przewozy Regionalne). Można sie na nie przesiąść bezpośrednio z SKM na każdej głównej stacji między Gdynia a Gdańskiem. Nawet w przypadku podróży między Gdynia a Gdańskiem Głównym Regio jest szybsze względem SKM, poniewaz składy te nie zatrzymują się na stacjach pośrednich typu Redlowo,
Przecież do Pruszcza i Tczewa jeżdżą składy Regio(dawne Przewozy Regionalne). Można sie na nie przesiąść bezpośrednio z SKM na każdej głównej stacji między Gdynia a Gdańskiem. Nawet w przypadku podróży między Gdynia a Gdańskiem Głównym Regio jest szybsze względem SKM, poniewaz składy te nie zatrzymują się na stacjach pośrednich typu Redlowo, Żabianka, Wyścigi, Politechnika, itp. Tutaj bardzo chwale.
Jedyny mankament składów Regio jest taki, że nie mają własnych szyn, współdziałać je z ruchem towarowym, Intercity i tak dalej, mając względem pociągów dalekobieżnych mniejszy priorytet. Stąd szczególnie w godzinach między 16 a 18 robią się często opóźnienia, rowniez stosunkowo rzadko kursują. To jest do poprawy.
Jeśli chodzi o Południe Gdańska i jeden wielki chaos komunikacyjny, tak kończy się zostawianie możliwości kreowania przestrzeni miejskiej niewidzialnej ręce wolnego rynku(co przecież wszyscy swojego czasu tak chwalili, bo to zerwanie z komunizmem i tak dalej xD). Skutkiem tego zamiast atrakcyjnej przestrzeni do życia powstał chaotyczny wysyp nie skomunikowanych ze sobą wysepek-fortec mieszkalnych. Jedyna nadzieja to puszczenie tam SKM z zasięgiem nawet do zad*pia typu Borkowa i Kowale(choć to już nie Gdańsk). Myślę jednak, że dość sporym problemem są nawyki tamtejszych mieszkańców, którzy w instynkcie mają coś co pcha ich w korki, żeby potem przerzucać swoją frustrację na miasto. Dlatego ja przy zakupie mieszkania w akceptowalnej cenie i normalnym miejscu zdecydowałem się olać rodzinny Gdańsk, broń boże nie pchać się na południowe słoikolandie i wybrałem Pruszcz, czego nie żałuję:)- 179 34
-
2024-04-25 11:58
Popieram. Sam wybrałem 2 mieszkania w Tczewie 60 i 54 m2 zamiast jednego w Gdańsku 64 m2.
- 2 0
-
2024-04-25 10:12
Bo myślisz. A jak z myśleniem u mieszkańców tzw południa Gdańska widzisz codziennie. Stoją w korkach zamiast jechać autobusem. Tam SKM nic nie pomoże. Bieda finansowa często jest sprzężona z biedą umysłową.
- 1 0
-
2024-04-25 07:27
Ale te pociągi które jeżdżą pod mój dom nie podjeżdżają!
- 2 0
-
2024-04-24 17:53
Słowo klucz: przesiąść się (1)
Nie każdemu jest łatwo się przesiadać co peron, każdy wie, że z tym się wiąże pełno problemów. A na takim np. przymorzu wysiada pełno pracowników i studentów. Nie wspominając o tym, że pociągi po prostu jeżdżą za rzadko i do Pruszcza to czasami jak sardynki w puszce. To ma być mniej korków czy jest okej?
- 10 0
-
2024-04-25 07:28
Trzeba się przesiąść ! Jak żyć kiedy to trzeba zrobić ?!
- 1 2
-
2024-04-24 17:15
(1)
SKM ma jeździć tylko w obrębie Trójmiasta i takie było założenie gdy powstawała w latach 50-tych XX w jeszcze będąc normalna kolejką PKP. Pozostałe miejscowości od zawsze były w rękach PKP lub jak kto woli dzisiaj spółek córek. Inaczej nazwę SKM trzeba wykreślić z rejestru bo nie będzie to Szymka Kolej Miejska tylko pociąg podmiejski.
- 10 2
-
2024-04-25 09:39
Miasto od tego czasu się rozrosło trochę, zauważyłeś?
- 2 2
-
2024-04-24 13:20
Abc (1)
Podobno podczas modernizacji odcinka Tczew - Gdańsk osobom które proponowały pozostawienie rezerwy terenu oraz wydłużenie obiektów inżynierskich (wiadukty, tunele i przepusty) pod dodatkową parę torów grożono zwolnieniem z pracy. Nie wiem, czy to prawda? Czas już pomyśleć nad budową drugiego toru SKM do Trójmiasta, w ten sposób udrożniłoby przejazd
Podobno podczas modernizacji odcinka Tczew - Gdańsk osobom które proponowały pozostawienie rezerwy terenu oraz wydłużenie obiektów inżynierskich (wiadukty, tunele i przepusty) pod dodatkową parę torów grożono zwolnieniem z pracy. Nie wiem, czy to prawda? Czas już pomyśleć nad budową drugiego toru SKM do Trójmiasta, w ten sposób udrożniłoby przejazd pociągów POL Regio nie po torach PLK SA tylko SKM, co z kolei blokuje lobby POL Regio. Zamiast tego mamy przestoje, bo trza puścić towarowy albo Pendolino. Nowa SKM mogłaby zatrzymywać się na stacjach pośrednich, co przykładowo czwarty przejazd byłby z pominięciem stacji pośrednich, zmniejszajac czas przejazdu. Zamiast tego mamy, to co mamy. Jako Samorząd OdNowa będziemy rozmawiać z firmami kolejowymi, I Marszałkowskim i inwestorami o budowę kolejnego toru. W przeciwieństwie do nowo projektowanej PKM do Łostowic na skrzyżowaniu (ul. Sandomierska) z linią Warszawa - Gdańsk nie ma rezerwy pod dodatkowe tory. Ale pod Forum Radunia jest tunel pod dodatkowe tory to fakt.
- 6 3
-
2024-04-25 16:59
PolRegio niczego nie blokuje. Tym bardziej, że jest poza PKP, w której grupie spółek jest PLK - firma od torów.
- 0 0
-
2024-04-24 11:39
(1)
Pruszcz też już zaczyna powoli wyglądać jak południe Gdańska.
- 15 3
-
2024-04-24 12:36
Te nowe osiedla między pruszczem a Gdańskiem tak. Ale sam Pruszcz jest w porządku.
- 7 1
-
2024-04-24 10:47
O wodzu nowe pociągi masz
Podaj rozklad
- 5 2
-
2024-04-24 09:52
Dokładnie
W Pruszczu znalazłem się z tych samych pobudek. Taniej niż w Gdańsku, a jest nieźle skomunikowane. Południowe dzielnice przegrały z Pruszczem czasem dojazdu do Gdańska, Sopotu itd. A wizja PKM za 8 czy 10 lat mnie nie przekonała.
Z począku narzekałem, że nie ma SKM w Pruszczu, ale po pierwszym przejechaniu Regio do Sopotu (ok 25min) już nie wzdychałem do SKM.- 29 3
-
2024-04-24 09:49
SKm (3)
A po co się przesiadać Powinno być tak jak kiedyś SKM od Wejherowa po Tczew czy to takie trudne w Polsce tak bo muszą zarobić jeszcze mafiosi którzy rozdrobnili kolej
- 12 13
-
2024-04-25 07:29
i na Stogi powinny jeździć , oczywiście bez przesiadki!
- 2 0
-
2024-04-24 10:48
Przesiadka i strata czasu (1)
- 6 1
-
2024-04-25 07:32
Trzeba było kupić mieszkanie koło fabryki to na piechotę byś miał 3 minuty i przesiadać byś sie nie musiał i czasu nie tracił . To śa twoje wybory gdzie mieszkasz i pracujesz
- 1 0
-
2024-04-24 09:35
(2)
Tu nie chodzi o to, że coś jeździ czy nie jeździ. Ci "mityczni ludzie", którzy się skarżą też nie istnieją. Standardowo tłoczą propagandę "anty auto" i bajki jak to wszyscy marzą o komunikacji miejskiej.
- 8 16
-
2024-04-24 19:54
Dzień dobry
Ma Pan/Pani okazję poznać mit dziś.
Mając do wyboru jazdę autem z Pruszcza do Gdańska, Gdyni czy Sopotu vs zbiorkom prawie zawszę wybieram zbiorkom w postaci pociągu.
Nie dość że szybciej, nie muszę szukać miejsca postojowego, za które częściej niż rzadziej trzeba dodatkowo opłacić a dziecko ma dodatkową przygodę.
Ogółem,Ma Pan/Pani okazję poznać mit dziś.
Mając do wyboru jazdę autem z Pruszcza do Gdańska, Gdyni czy Sopotu vs zbiorkom prawie zawszę wybieram zbiorkom w postaci pociągu.
Nie dość że szybciej, nie muszę szukać miejsca postojowego, za które częściej niż rzadziej trzeba dodatkowo opłacić a dziecko ma dodatkową przygodę.
Ogółem, to nie żaden trend anty-samochodowy a stwierdzenie faktu: duże aglomeracje nie są w stanie stworzyć infrastruktury drogowej pozwalającej na transport indywidualny. Wyłącznie komunikacja zbiorowa. Niestety, w Polsce to dalej kuleje na potęgę i pokutuje przekonanie że 30 letni trup na 4 kółkach to jakiś splendor i powód do nobilitacji.- 7 3
-
2024-04-24 11:59
Mierzysz wszystkich swoją miarą
- 9 2
-
2024-04-24 08:43
Problkem jest chocby taki, że nie da sie własnie na każdej stacji przesiąść... (3)
za ś sam pomysł ciągłego przesiadania się jest do kitu.
Poza tym pociągów jest za mało i jeżdżą stanowczo zbyt wolnoooo..... Gdańsk - Tczew to powinno być max 15 min.
Tak samo SKM... np. od Gdańska Głównego do Śródmieścia toczy się jakieś 3 min!!! Absurd. to powinno być max 1 min.
Ogólnie cała komunikacja zbiorowa jest przestarzała i koszmarnie powolna!!!!- 14 19
-
2024-04-24 12:01
15 minut... człowieku jeszcze 10 lat temu Gd. Główny - Tczew trwał 40 minut
- 7 1
-
2024-04-24 10:35
(1)
15 minut to jeżdżą pociągi IC nei zatrzymuujące sie po drodze do Tczewa . W przypadku pociągów Polregio to niemożliwe , chyba że chodiz o przejazd do Pruszcza Gdanskiego ale tam właśnie jest taki czas przejazdu obecnie
- 10 0
-
2024-04-25 09:44
Pociagi powinny jeżdzić z prędkościami 500 km/h nie 40 km/h!!!
- 0 0
-
2024-04-24 08:48
Przy dłuższych przejazdach w Trójmieście (5)
np. Gdańsk Główny - Gdynia Główna, czy Wejherowo/Rumia - Gdańsk ludzie wybierają regio bo jest szybciej.
Nie rozumiem tych głosów, że SKM byłoby lepsze. na pewno jechałoby się dłużej niż polregio.
Do p. Rzecznika Pomorskiego. Tak kupione są nowe składy, które teraz chwilowo weszły na SKM, ale wchodzą i na regio. Te składy maja za małonp. Gdańsk Główny - Gdynia Główna, czy Wejherowo/Rumia - Gdańsk ludzie wybierają regio bo jest szybciej.
Nie rozumiem tych głosów, że SKM byłoby lepsze. na pewno jechałoby się dłużej niż polregio.
Do p. Rzecznika Pomorskiego. Tak kupione są nowe składy, które teraz chwilowo weszły na SKM, ale wchodzą i na regio. Te składy maja za mało miejsc siedzących! Jeszcze raz, dwa człony głównie dla rowerów to grube nieporozumienie. Co to za polityka? Gdańskie tramwaje z najmniejszą liczbą miejsc siedzących spośród tego typu w Polsce. Pomorskie impulsy z najmniejsza liczba miejsc siedzących spośród tego typu w Polsce.- 18 8
-
2024-04-25 17:03
Inni jeżdżą z rowerami i tobie nic do tego. Nie chcesz to nie korzystaj z roweru.
- 0 0
-
2024-04-24 08:52
Podziękuj lobby rowerowemu (3)
Te składy mają iść na PKM-kę, a tam co chwila pewna grupa marudzi, że nie może ze swoim pojazdem do pociągu wejść.
- 12 9
-
2024-04-24 12:03
Lobby rowerowe, jak to brzmi... (2)
Światową gospodarką rządzi nie branża paliwowa, nie potężne koncerny motoryzacyjne, a lobby rowerowe...
- 15 3
-
2024-04-24 13:25
(1)
dzięki temu lobby rozbiera się linie kolejowe po to by potem robić ścieżki rowerowe więc coś w tym jest...
- 7 4
-
2024-04-24 15:26
Czy to lobby jest z tobą w pokoju?
- 2 4
-
2024-04-24 08:26
Jedno co mogliby poprawić to wydłużyć składy (1)
Bo do Pruszcza często dojeżdżają już zapełnione, a tam bardzo dużo osób w godzinach szczytu potrafi wsiąść.
- 20 1
-
2024-04-24 08:36
To SKM nie rozwiąże tego problemu bo do Lęborka zazwyczaj chyba jedzie pojedynczy EN57 albo EN71 i też jest tłok
- 13 2
-
2024-04-24 07:27
SKM do Tczewa (7)
Podczas modernizacji odcinka Tczew - Gdańsk osobom które proponowały pozostawienie rezerwy terenu oraz wydłużenie obiektów inżynierskich (wiadukty, tunele i przepusty) pod dodatkową parę torów grożono zwolnieniem z pracy. Nowo projektowana PKM do Łostowic na skrzyżowaniu (ul. Sandomierska) z linią Warszawa - Gdańsk nie ma rezerwy pod dodatkowe tory. Ale pod Forum Radunia jest tunel pod dodatkowe tory.
- 128 6
-
2024-04-24 22:44
Rezerwa terenowa pod Sandomierską
Akurat w przetargu na PKM Południe pod Nową Sandomierską jest planowana rezerwa na 2 dodatkowe tory oraz też jest planowana możliwość wjazdu na linię SKM z torów od strony Tczewa przed stacją Śródmieście, więc nie jest aż tak źle jak się wydaje.
- 5 0
-
2024-04-24 10:25
Szok
Żeby tylko bylo zle zeby nie działalo
- 5 0
-
2024-04-24 08:42
jak by budyń naciskał to by było
ale walczył o stołek w radzie nadzorczej GPEC i nie miał głowy do takich drobnostek. Każdy organizuje sobie transport. Zostaje samochód.
- 18 17
-
2024-04-24 07:42
Nie ma miejsca pod wiaduktm na Hucisku (3)
I tu jest pies pogrzebany. Rezerwa dwóch torów została zabrana przez SKM zamiast na szybką kolej.
SKM się nie rozwija, Polregio z Tureckim Kurierem również. Kupują tabor, który będzie stał w krzakach- 10 14
-
2024-04-24 08:12
przecież zaraz SKM będzie skomunalizowana na spółkę z marszałkiem (2)
- 6 6
-
2024-04-24 12:50
(1)
Oby.
- 0 5
-
2024-04-25 00:16
Apage!!!
Jak funkcjonują komunalne "spółki", widzimy na każdym kroku.
- 2 0
-
2024-04-24 07:43
(11)
Bez rozbudowy wydzielonej linii SKM do Pruszcza nawet nie ma sensu podejmować znowu tego tematu. Nawet obecnie jazda SKM dalej niż Wejherowo to jakieś nieporozumienie. SKM to kolej aglomeracyjna a od połączeń regionalnych jest regio i tak powinno zostać. SKM ma przewagę tylko tam gdzie ma swoje tory niezależne od torów dalekobieżnych, nawet mówi
Bez rozbudowy wydzielonej linii SKM do Pruszcza nawet nie ma sensu podejmować znowu tego tematu. Nawet obecnie jazda SKM dalej niż Wejherowo to jakieś nieporozumienie. SKM to kolej aglomeracyjna a od połączeń regionalnych jest regio i tak powinno zostać. SKM ma przewagę tylko tam gdzie ma swoje tory niezależne od torów dalekobieżnych, nawet mówi się że to takie nasze metro. To czy wyobraźcie sobie żeby metro w Warszawie wyjeżdżało z podziemi i jechało na przykład do Mińska Mazowieckiego? Raczej nie...
- 161 12
-
2024-04-24 13:28
(1)
nie wiem tylko gdzie będzie miejsce na dodatkowe tory - dwa obecne kolejne dwa do Pruszcza no i dwa na PKM a jeszcze jest łącznik jednotorowy w kierunku Gdańska Portu Północnego.
- 3 1
-
2024-04-24 14:26
Cztery przez Orunie są przwidziane
ale przyszłościowo to i tak za mało.
W najblizszych 10 latach zakładam, że teren przylegajacy od zachodu do Traktu św Wojciecha zostanie zabudowany. Powinna wtedy do Pruszcza jeździć SKM2 (Gdynia-Osowa-Wrzeszcz-Gdańsk-Pruszcz). na tej linii nowe przystanki między Orunią a Lipcami i Pruszcz chce też dodatkowy u siebie. Będzie więc co 15 minutale przyszłościowo to i tak za mało.
W najblizszych 10 latach zakładam, że teren przylegajacy od zachodu do Traktu św Wojciecha zostanie zabudowany. Powinna wtedy do Pruszcza jeździć SKM2 (Gdynia-Osowa-Wrzeszcz-Gdańsk-Pruszcz). na tej linii nowe przystanki między Orunią a Lipcami i Pruszcz chce też dodatkowy u siebie. Będzie więc co 15 minut ( a może częściej) SKM do Tczewa i szybkie 200km/h (już teraz tyle jest) po dalekobieżnych a gdzie regio do Tczewa i towarowe? 4 tory zamiast przez Orunie powinny na Południowym odchodzić w kierunku linii z Portu Północnego i omijać Orunie i Pruszcz od wschodu. Obecne tory przez Orunię powinny pozostać tylko dla przewozów aglomeracyjnych ewentualnie gdy jest miesce regio. odejście na Południowym pozwoliłoby też zlikwidować, tę kuriozalna linię z Olszynki do Południowego przez Orunie. Dodatkowo nie byłoby kłopotów z odejściem linii dużych prędkości przez Radunicę (bo to wydarzyłoby sie na Gdańsku Południowym), co teraz jest problemem.
Problem polega, że PKP ciągle myśli na wczoraj. PO-PSL wymyśliło, 10 lat temu tę bardzo zachowawczą modernizację linii (jak nazywał sie ten minister z PSL? Engelhart? co poleciał wtedy) i nie spodziewam się teraz po nich niczego perspektywicznego.- 5 0
-
2024-04-24 08:22
(8)
co do ostatniego zdania - tak właśnie się na świecie dzieje...Włochy, Emiraty - osobiście takim "metrem" jeździłem, czyli : raczej nie..bo?
- 8 7
-
2024-04-24 08:31
(7)
Jechałeś takim metrem które wyjeżdża ze ścisłego centrum aglomeracji i jedzie wspólną infrastrukturą przez krzaki i pola? Po to mamy rozdzielenie na SKM i regio żeby mogły różne zadanie realizować i się dopełniać nawzajem
- 19 7
-
2024-04-24 11:01
Problem jest tylko taki (4)
Że ludzie którzy mogą korzystać z skm bo jadą tylko po Trójmieście, Redzie, Rumii, Wejherowie korzystają z pociągów regio i w związku z tym jest tłok i to też rodzi dodatkowe opóźnienia. A osoby mieszkające w innych miejscowościach na trasie regio nie mają innego wyboru. Mają tylko ten środek lokomocji. Uważam że bilety skm nie powinny być honorowane w regio
- 1 18
-
2024-04-24 13:30
Skm to też spółka więc czemu chcesz zabronić honorowania biletów w regio?
- 6 0
-
2024-04-24 11:14
Może rób tłok u siebie i tu nie przyjeżdżaj (2)
To nie bedziesz miał powodu narzekać. A nie organizujesz życie mieszkańców miast, w których jesteś tylko gościem
- 10 4
-
2024-04-24 14:04
Jak sama nazwa wskazuje (1)
pociągi regio służą do przewozów regionalnych czyli między miejscowościami w regionie a nie do przejazdów w mieście i właśnie po to są żeby mieszkańcy mniejszych miejscowoości mogli dojechać do miasta wojewódzkiego np. do szpitala, urzędu, szkoły, uczelni i pracy
- 3 3
-
2024-04-24 19:22
Dlatego z Gdańska do Sopotu jeżdżę regio
- 6 0
-
2024-04-24 10:43
Tak
- 2 1
-
2024-04-24 09:18
Tak, ta bywa to stosowane
Amsterdam, Lizbona i wiele innych
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.