• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • Dotychczas w miarę akceptowałem tą firmę (4)

    ale do końca roku rozstaję się z nimi i niech spierd...ą na drzewo. Pozatym, matoły co drugi dzień w skrzynkach zostawiają nam ofertę dla nowych klientów za 3/4 ceny. Tylko żaden osioł nie wpadł na to, że cały blok ma Multimedię i niby kto ma na nowo przystąpić do ich klubu.

    • 100 2

    • Jeżeli masz tv na siebie to wymów umowę o niech weźmie żona na siebie.

      • 0 0

    • (2)

      Uprzejmie informujemy, że ulotki zostawiają przedstawiciele handlowi, którzy nie mają pojęcia kto gdzie i co ma. My za to wiemy doskonale, gdzie mamy klientów.

      • 11 19

      • Sami się domyślcie gdzie mają swoich klientów :)

        • 23 1

      • Gratulujemy tak błyskotliwych przedstawicieli.

        Z pewnością konkurs na te stanowiska wygrali najlepsi z okolicy.

        • 27 3

  • rezygnacja z uslug

    Dzwownia do mnie z infolinii 1 dzien przed koncem umowy i informuja ze pakiet ktory mam:
    TV + internet + hbo w cenie 140 zł jesli przelduze umowe to bede placic 180 zł za to samo.
    Za pozno obudzilem sie i nie zdazylem z wypowiedzeniem. Jesli teraz bym zdecydowal wypowiedziec umowe to musialbym zaplacic podwojna wartosc 2 kolejnych faktur aby sie z nimi rozstac.
    Gdy zapytalem, czy mozna w jakis sposob zmniejszyc wysokosc abonamentu na nowy okres umowy poinformowali mnie ze o nizszy pakiet to moge prosic tylko w punkcie lokalnym w godzinach 8-16 (normalni ludzie w tych godzinach pracuja). Jednak udalo sie telefonicznie zrezygnowac z HBO, wiec rachunek ma sie ksztaltowac na tej samej wysokosci co placilem teraz z tym HBO 140 zł. Oszusci! proponuja ten same warunki programowe i chca 40 zł wiecej na miesiac za ten sam pakiet. Dodatkowo okazalo sie ze przez ta rezygnacje z HBO weszlo to w okres wypowioedzeniania i faktura kolejna ktora miala byc juz na 140 zł jest na 210 zl (to efekt mojej rezygnacji z HBO) doliczyli sobie 70 zł kijki.

    • 0 0

  • Opinia

    Mam bez przerwy coś, ta kara to zasłużona rzeczywiście nie informują o niczym, a rekompensaty za brak tv lub awarii żadnej, opryskliwe panie z obsługi klienta to karygodne niech ktoś z tym coś zrobi

    • 0 0

  • (1)

    Jest jeszcze telewizja internetowa. Nie ma sensu płacić zdziercom z Multi Mediów za jakieś dziadowskie pakiety ze stu ilomaś programami z czego ogląda się najwyżej dwadzieściaparę.

    • 2 0

    • jest jest, odkryłem niedawno i co lepsze są tam kanały premium + premium dla dorosłych zupełnie za friko

      • 1 0

  • Należało im się (1)

    Bez informowania kogokolwiek zabrali z dnia na dzień pakiet BBC i wstawili nikomu niepotrzebne badziewne programy. Za czasów jedynego, prawdziwego Top Gear z Clarksonem Mayem i Hammondem to było jak zbrodnia!

    • 2 0

    • racja, w zamian dali kolejne kanały z multiplexu, które i tak muszą operatorzy dodawać do swoich pakietów, bo są po prostu

      • 1 0

  • Monopolista z Cisowej (1)

    Cisowa MM ma monopol. Czy ktos wie dlaczego brak konkurencji?

    • 2 0

    • upc chcieli tam wejść, ale pewnie spółdzielni podpłaciła multimedia, bo nie mogą się tam wcale dostać, ale próbowali już nie raz. Dlatego podłączają inne lokalizacje, a Cisowa i Chylonia muszą się męczyć dalej

      • 2 0

  • Logitus (1)

    Dlatego wybierzmy Logitusa z Gdanska. Wspierajmy lokalnych dostawcow!

    • 2 10

    • wszystko fajnie ale zasięg mają jeszcze bardzo mały, są zwłaszcza na nowych dalekich osiedlach poza gdańskiem

      • 0 0

  • Po co Kablówka czy Antena Satelitarna (11)

    Za 5 lat nikt już nie będzie oglądał telewizji z satelity czy kablówki. wszyscy będą oglądali to co będą chcieli i kiedy będą chcieli przez Internet !!. Taka jest przyszłość telewizji, sam już mam tylko Internet. Oglądam player TVN, VOD i coraz więcej tego jest, wszystko za darmo, jedynie za internet płace.

    • 54 30

    • Na VOD jest dwa miliony reklam, 3x w 20 minutowym programie (1)

      • 1 0

      • na którym, na którymś z darmowych?

        czy może na którymś z płatnych,
        napisz na którym

        • 0 0

    • i będą zabierali swoje 55" czy 65" telewizory na wycieczkę w plener (4)

      pomyśl, zanim coś napiszesz. Ja sobie cenię oglądanie filmów na dużym ekranie z odpowiednim nagłośnieniem. Nikomu nie bronię oglądanie w laptopie, ale to zabiera przynajmniej 90% wrażań wizualno-dźwiękowych.

      • 11 11

      • (3)

        A słyszałeś o czymś takim jak Smart TV albo kabel HDMI ?

        • 12 2

        • ale co to ma do rzeczy? Kabelek HDMI i komputer? Sprawniej i szybciej jest HDMI i dekoder!! (2)

          masz Smart TV, widziałeś jak to chodzi i co tam jest? Jam mam TV na Androidzie i Smart to jest ostatnie badziewie na jakie patrzę.
          Dzisiaj masz TV z DVB-S, podłączasz kabel z anteny, moduł warunkowy i oglądasz.
          Poza tym oferta przez net jest po pierwsze mocno ograniczona a po drugie bitrate tych transmisji jest żenująco niski, zarówno jeżeli chodzi o obraz, jak i w szczególności o dźwięk. TV będą się miały dobrze jeszcze wiele lat.
          Odbierz sobie polską TV przez net za granicą!. Ja pomimo tego, że płacę abonament C+, mam niektóre kanały przez net, ale nie mogę ich odbierać poza granicami.Wtedy niestety jestem skazany na internet i to na pirackie serwisy, ale wyjścia innego nie ma.

          • 4 2

          • C+ już nie istnieje trolu :D

            • 1 0

          • Kwestia czasu a jakość i ilość się poprawi. Ja juz nie wracam to tradycyjnej telewizji. Jal podpisze umowę na 2 lata z jakąś multimedia to za dwa lata oferta TV w Internecie będzie dużo lepsza.

            • 1 0

    • Mógłbyś wyjaśnić skoro tyle wiesz o TV via Internet (3)

      Co i w jaki sposób można oglądać z kanałów kablówki w Internecie.

      • 12 13

      • przez internet, kiedyś nie było internetu to firmy kładły kable (firmy -kablówki)

        teraz zakłądasz firmę, wykupujesz prawa do transmisji i nadajesz TV przez internet,
        do telewizora podłączasz tylko pendrive który kupiłeś od firmy, tam jest twoje zakodowane prawo dostępu i aplikacja która umożliwia ci zmianę kanałów pilotem. Szukaj w internecie Fire TV stick.

        • 2 0

      • (1)

        skoro pytasz, to nie jesteś wart odpowiedzi

        • 6 36

        • Nie ma głupich pytań, za to debili poznaje się po odpowiedziach.

          • 48 3

  • Multimedii juz dawno ktos powinien walnac solidna kare

    To byl kiedys jedyny operator co wymagal podpisania weksla in blanco przy zamawianiu u nich uslug. Pozniej sie z tego wycofali, ale wyjatkowo anty-klienckie podejscie im zostalo.

    • 3 0

  • Uważajcie na UPC! Wykorzystuje starsze osoby! (6)

    Moja Mama ma 88 lat, ale na szczęście nadal ma świadomy umysł! Zadzwoniła do mnie po wizycie przedstawiciela UPC, który próbowali jej wcisnąć dekoder! Mama ma telewizję analogową - jest to świadoma tej decyzji, bo starszej osobie trudno posługiwać się dwoma pilotami. Pan z UPC próbował jej wcisnąć ciemnotę, że bez dekodera telewizor nie będzie odbierał. Mama poskarżyła się, że ten człowiek "coś majstrował" przy telewizorze i potem zupełnie znikł obraz. Chciał, żeby podpisala jakiś dokument, ale mama na szczęście odmówiła!!!Natychmiast pojechałem do Mamy - okazało się, że WSZYSTKIE kanały w telewizorze zostały ROZRTROJONE!!! Zrobił to przedstawiciel UPC, żeby naciągnąć mamę na dekoder!!

    • 85 4

    • Zloz reklamacje a nawet rozwaz zlozenie zawiadomienia na policji

      Zloz reklamacje w UPC! Nawet jesli w przypadku twojej mamy to nic nie zmieni to ustrzezesz inne starsze osoby, ktore ten oszust na pewno sprobuje naciagnac. Starsi ludzie maja czesto naprawde male emerytury i dla nich nawet 40 zl za abonament to duze pieniadze. A dwa, ze czasem nauczenie sie tak prostej rzeczy jak obsluga nowego pilota dla starszej osoby jest zrodlem stresu i zmartwien. Jesli zas celowo rozprogramowal telewizor badz cos celowo uszkodzil, to zloz zawiadomienie na policji o podejrzeniu popelnienia wykroczenia lub przestepstwa. Nawet jesli umarza sprawe, to gosc najje sie strachu. Przez to ze w Polsce nie walczymy z oszustami tylko kazdy pochyla glowe, to jest jak jest.

      • 1 0

    • Można założyć za jedyne 150 zł antenę do odbioru telewizji naziemnej. 21 programów za darmo. Jak za komuny. Telkom-Telmor Mickiewicza

      • 11 4

    • To nie był przedstawiciel (1)

      Po pierwsze przedstawiciele nie mają prawa zmuszać do instalacji, ani do podpisywania czegokolwiek, robi to dopiero instalator, po drugie zawsze na wstępie muszą się przedstawić, po trzecie zaś mają identyfikator, po czwarte nie mają prawa a DOTKNĄĆ sprzętu klienta..

      • 8 13

      • Przedstawiciel? Oni są nimi tylko z nazwy. To był pospolity naciągacz.

        To do czego mają prawo daleko różni się od tego co robią by zdobyć premiową część wynagrodzenia. System, wynagradzania powoduje, że przedstawiciele stają się hienami gotowymi zrobić wszystko by uzyskać lepszy wynik, zrealizować plany sprzedażowe, przypodobać się przełożonemu i zgarnąć kasę.
        Dziś już nie ma sprzedawców - są siłowe wciskacze w ramach kreowania potrzeb u klienta, cross-salingu i pseudo promocji.

        • 15 1

    • miało być ROZSTROJONE... (1)

      literówka :-(

      • 14 1

      • okrojone?

        • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane