- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (50 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Zobacz, jak wygląda cięcie blach. Ruszyła budowa okrętu Delfin
W Remontowa Shipbuilding rozpoczęto budowę pierwszego z serii dwóch okrętów rozpoznania radioelektronicznego typu Sigint (signal intelligence). Okręty powstaną dla polskiej Marynarki Wojennej.
W listopadzie ub. roku Agencja Uzbrojenia MON podpisała umowę ze szwedzką spółką Saab na zaprojektowanie, wyprodukowanie i wsparcie dwóch okrętów rozpoznania radiolokacyjnego typu Sigint (Signal Intelligence) w ramach projektu Delfin dla Marynarki Wojennej RP.
- Całkowita wartość kontraktu wynosi ok. 620 mln euro, a dostawy jednostek zaplanowano na rok 2027 - poinformowała spółka Saab.
Przedsiębiorca kupił sobie okręt podwodny
Saab Kockums AB pełni rolę głównego wykonawcy, odpowiedzialnego za projekt i produkcję obu okrętów, w tym integrację zaawansowanych systemów na potrzeby misji wywiadowczych.
Podwykonawcą została Remontowa Shipbuilding, która jest odpowiedzialna za budowę gotowych do operowania okrętów oraz wykonanie wszelkich koniecznych testów, w tym przeprowadzenie pełnego zakresu prób dokowych HAT oraz morskich SAT.
Okręty rozpoznania radioelektronicznego pod kryptonimem "Delfin" przeznaczone są do pozyskiwania danych wywiadowczych w pełnym zakresie zadań Marynarki Wojennej. Zastąpią one eksploatowane obecnie przez Marynarkę Wojenną jednostki rozpoznania radioelektronicznego projektu 863: ORP Nawigator i ORP Hydrograf zbudowane odpowiednio w latach 1975 i 1976 w Stoczni Północnej im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku, czyli w obecnej Remontowa Shipbuilding.
- Jesteśmy z tego dumni, Polska Saab zdecydował się na współpracę w zakresie systemów statków wywiadowczych Marynarki Wojennej. Wniesiemy wkład w postaci naszych możliwości, budując zaawansowane platformy z wiodącymi na świecie czujnikami, w pełni integrując kompletne systemy misji, w których mamy wieloletnie doświadczenie - powiedział Micael Johansson, prezes i dyrektor generalny Saab.
Afera na Wyspach z polską stocznią w tle
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-27 14:04
No proszę między nawigatorem i hydrografem (8)
Będzie tylko 50 lat różnicy, jeśli je "zbudują i zwodują"
- 34 4
-
2023-04-28 08:46
Czemu w cudzysłowie? Czyżby remontowa nie wywiązała się z poprzednich 3 okrętów - czyżby malkontenctwo wychodzi jak słoma z butów?
- 3 1
-
2023-04-27 17:57
To one jeszcze tam stoja w porcie w gdyni? Sluzylem na Nawigatorze
- 3 0
-
2023-04-27 15:47
A może będzie jak z promem w Szczecinie? Przyjedzie TVP nastąpi uroczyste otwarcie w obecności najwyższych władz (5)
partyjnych i państwowych. A no końcu okaże się że poklejony taśmą kadłub spocznie na śmietniku historii :))))))))))))))
- 7 14
-
2023-04-27 16:59
Będzie tak jak z przekopem mierzei i tunelem pod Świną. (4)
Pomimo ujadania malkontentów natura jednak zechciała przekop. Protesty Niemców przeciw budowie tunelu też mają swoje poparcie w bezdomnych maliniakach.
- 16 6
-
2023-04-28 08:48
ta tępa baba która o tym mówiła nie zna za grosz historii
bo tam były 3 przesmyki w historii przez wydmy
- 1 2
-
2023-04-27 19:15
(2)
Tunel w Świnoujściu buduje samorząd a rząd tylko przypisuje sobie zasługi a przekaop mierzei kosztował 2mld zł i ciągle ponosimy koszty utrzymania bez zyskow
- 7 8
-
2023-04-28 02:34
I budowany z funduszy tak znienawidzonej przez pisuar UE
- 2 0
-
2023-04-27 20:52
To podobnie jak stadion szmatokopów
- 2 2
-
2023-04-28 08:40
Stocznia Północna (2)
Dawna Stocznia Północna ma wieloletnie tradycje w budowie okrętów dla MW .Miałem kiedyś okazję uczestniczyć przy budowie bloków dla francuskiej Stoczni DCN a były to helikopterowce /co to ich Anton za dolara sprzedawał/. Pozdrowienia dla załogi Kadłubowni- były mistrz tego wydziału.
- 9 0
-
2023-04-29 20:26
To ty jesteś jednym z tych co lenistwem i niekompetencją rozp.... stocznie.
- 2 0
-
2023-04-28 16:49
byly pracownik
pozdrawiam bylego mistrza
- 0 0
-
2023-04-27 18:39
Palenie blach (10)
kiedyś było to normalne, wielokrotnie i bardzo często wykonywane bo budowano dużo statków i okrętów.Moim zdaniem
już niedługo, po wyborach przystąpi się do odbudowy przemysłu stoczniowego. Oczywiście bardzo ważne będzie stworzenie
szkół zawodowych, mam nadzieję ,że odnowi się Conradinum czyli Technikum Budowy Okrętów oraz Wydział Budowy Okrętów w Politechnice Gdańskiej.- 30 7
-
2023-04-28 09:02
Conradinum funkcjonuje, a woio połączyło się z mechanicznym, bo nie było chętnych, żeby się tam uczyć
- 6 0
-
2023-04-28 00:20
Twoim zdaniem?
A jakie przesłanki są ku temu , że masz takie zdanie?
- 1 1
-
2023-04-27 20:49
(5)
Już widzę jak ktoś będzie szedł do zawodówki by później iść do stoczni spawać/montować i truć się oparami różnymi za stawkę niższa niż dają w lidlu.
- 9 8
-
2023-04-29 00:40
50 zl na reke w lidlu daja?
- 1 1
-
2023-04-28 06:01
co za bzdury opowiadasz.. (3)
..o pracy w stoczni . Praca w stoczni w różnych zawodach była interesująca, ciekawa. Pracowałem w stoczni 40 lat
i zawsze chroniono pracowników przed jakimiś zagrożeniami, były prowadzone regularnie szkolenia i nadzór
nad wykonywaniem prac spawalniczych, malarskich czy montazowych albo elektrycznych.- 7 3
-
2023-04-30 11:49
Sorry, ale pracowałem w przychodni stoczniowej i nie przestrzeganie BHP i związane z tym choroby to była codzienność.
- 0 2
-
2023-04-28 07:55
(1)
A ja pracowałem ponad czterdzieści lat i widziałem sporo wypadków przy pracy, śmiertelnych też mam kolegów z chorobami zawodowymi, wielu nie doczekało emerytury itp.
- 8 2
-
2023-04-29 10:24
w Polsce czy w innych państwach?
- 2 0
-
2023-04-27 20:18
? (1)
A kto niby po wyborach ma przystąpić do odbudowy przemysłu stoczniowego ? leniwy Donald , a może Biedroń. ?
- 9 9
-
2023-04-29 10:24
sądzę, że najlepszym byłby p. Grób/arczyk
ciągle wierzy w promy...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.