• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum Goodmana ma pierwszych najemców

VIK
4 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pierwszy obiekt w nowym centrum ma być gotowy już w marcu. Pierwszy obiekt w nowym centrum ma być gotowy już w marcu.

Pomorskie Centrum Logistyczne w sąsiedztwie terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, którego budowa rozpoczęła się we wrześniu ub. roku ma już pierwszych klientów. Goodman podpisał umowy najmu z dwoma operatorami logistycznymi - Kuehne + Nagel oraz Terramar.


Docelowo na 109 hektarach powstaną obiekty zajmujące 500 tys. m kw. Docelowo na 109 hektarach powstaną obiekty zajmujące 500 tys. m kw.

Czy w Trójmieście brakuje nowych przestrzeni magazynowo-biurowych?


Na początek australijski inwestor Grupa Goodman przygotował obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 mln euro. To jednak daleka przyszłość. Pierwszy magazyn (przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska) ma być gotowy w marcu tego roku. Z racji na modułowy charakter, owe 14 tys. m kw. to będzie tylko część większego obiektu, który docelowo zajmie prawie 65 tys. m kw. Całość będzie powstawała systematycznie, ale zgodnie z zapotrzebowaniem. Na razie 3 870 m kw zajmie firma Kuehne + Nagel, a 3 970 m kw. gdyńska spółka Terramar.

Terramar świadczy kompleksową obsługę spedycyjną i logistyczną ładunków w transporcie morskim, lądowym i lotniczym. Głównym udziałowcem działającej od 1992 r. firmy jest spółka Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Umowa najmu powierzchni w Pomorskim Centrum Logistycznym jest pierwszą tego typu umową pomiędzy Terramar a Goodman.

- Terramar jest czołowym operatorem logistycznym wykorzystującym transport multimodalny. Nasze centrum logistyczne w Gdańsku jako jedne z niewielu oferuje również dostęp do transportu morskiego, dzięki czemu jest idealnym rozwiązaniem właśnie dla takiego klienta - twierdzi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę.

Kuehne + Nagel to z kolei światowy lider w dziedzinie spedycji morskiej, lotniczej, drogowej, kolejowej, magazynowaniu oraz świadczeniu zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Firma jest również jednym z wiodących operatorów logistycznych w Polsce działając w 19 lokalizacjach i zatrudniając 1 800 pracowników. Kuehne + Nagel jest także jednym z największych klientów Goodman w Europie kontynentalnej - obecnie wynajmuje już ponad 460 000 m kw. powierzchni magazynowej.

- Dobrze skomunikowana lokalizacja centrum logistycznego z pewnością pomoże zwiększyć efektywność naszej multimodalnej działalności - powiedział Tobias Jerschke, dyrektor zarządzający Kuehne + Nagel w Polsce.

- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 6 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.

Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.
VIK

Miejsca

Opinie (40) 7 zablokowanych

  • 1 (2)

    -rozjeżdżanie ulic tirami ciąg dalszy !!!

    • 1 14

    • tam jest linia kolejowa płaczku z Gdyni

      • 5 1

    • Nie dość że linia kolejowa ( i rozbudowane bocznice) to nowa droga, połączona już z drogą krajową na Warszawę, a niebawem (parę miesięcy) z drogą tranzytową na Gdynię, i AUTOSTRADĄ. Więc co tu rozjeżdzać - po to własnie budowali wielką nową drogę. Bardzo dobrze że tam będzie logistyka a nie gdzieś w centrum miasta - dzięki temu TIRy własnie będa omijały miasto a w zasadzie nie będą do nieg wjeżdząły. Z autostrady na południową i do potru.

      • 3 0

  • Panie Błażeju

    a jakie można u Was wynając najmniejsze powierzchnie, bo ja chciałem tylko na wózek z parówkami i bedę sprzedawał Gooddogi po 2pln od buły. wejdziecie ze mną w dil?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane