- 1 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (73 opinie)
- 2 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (26 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (117 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (154 opinie)
- 5 Spółka Mondry pozostanie w "zbożowym" (17 opinii)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (176 opinii)
Aleja Hallera w Gdańsku do remontu
W ciągu dwóch lat urzędnicy chcą przynajmniej częściowo wyremontować al. Hallera w Gdańsku. Na modernizację całej alei nie ma pieniędzy, dlatego władze miasta, po konsultacjach z radą dzielnicy Wrzeszcz Dolny, chcą wytypować odcinek do remontu w pierwszej kolejności. Jeszcze w tym roku miasto chce przebudować dwa fragmenty ścieżki rowerowej.
Od tamtej pory drogowcy pojawiali się na alei tylko w ramach wiosennego łatania dziur. A degradacja trasy z roku na rok postępuje coraz bardziej. W wielu miejscach tworzą się dziury, muldy i koleiny. O komfortowej jeździe z optymalną prędkością, jak ma to miejsce choćby na przebiegającej po drugiej stronie torów kolejowych Marynarki Polskiej (wyremontowanej w 2011 r. w ramach inwestycji przed mistrzostwami Europy), można póki co jedynie pomarzyć.
Remont w ciągu dwóch lat. Ale tylko częściowy
Pojawiła się jednak szansa, że niebawem droga doczeka się remontu. Na spotkaniu z mieszkańcami i radnymi Dolnego Wrzeszcza poinformowały o tym władze Gdańska.
- Miasto analizuje zakres prac drogowych oraz typuje odcinki ul. Hallera do realizacji. Będą one wybrane do końca roku 2018 i remontowane w roku 2019 w ustalonym zakresie i wytypowanych długościach, dlatego dzisiaj jeszcze trudno mówić o dokładniejszych szczegółach - mówi Dariusz Wołodźko z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
O tym, w jakim zakresie i jakiej formule (inwestycyjnej czy bieżącego utrzymania) będą przeprowadzone prace, zadecyduje Wydział Programów Rozwojowych. Żadne decyzje jeszcze nie zapadły, a zakres robót zależeć będzie w największym stopniu od finansów. Na dziś wiadomo tylko, że na przebudowę al. Hallera w pełnym zakresie od wiaduktu kolejowego do pętli w Brzeźnie, pieniędzy nie wystarczy.
- Temat został poruszony w poniedziałek podczas spaceru po dzielnicy z prezydentem Piotrem Grzelakiem. Według jego zapowiedzi, remont ma zostać przeprowadzony w 2019 r., ale niestety nie na całym odcinku, bo nie ma na to pieniędzy. Jako rada dzielnicy zostaliśmy zobowiązani do wskazania odcinka, który ma być remontowany w pierwszej kolejności. Prawdopodobnie będzie to fragment między ul. Mickiewicza a Kościuszki - mówi Krystian Kłos, przewodniczący zarządu rady dzielnicy Dolny Wrzeszcz.
W tym roku nowe ścieżki rowerowe
Zanim miasto znajdzie środki na remont pierwszego odcinka al. Hallera, chce zmodernizować fragmenty ścieżki rowerowej wzdłuż alei prowadzącej na plażę. Prace mają zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.
- Dwa odcinki trasy rowerowej wzdłuż ul. Hallera planujemy zrealizować w ramach Projektu Unii Europejskiej. Chodzi o trasę wzdłuż wschodniej strony al. Hallera od skrzyżowania z ul. Gdańską i Chrobrego do ul. Wczasy oraz odcinek wzdłuż zachodniej strony przy restauracji Balladyna przed wjazdem na osiedle "Nadmorski Dwór". Dla obu odcinków posiadamy już stosowne pozwolenia - dodaje Wołodźko.
Modernizacja pozostałego odcinka trasy rowerowej między Gdańską a ul. Kościuszki (wraz z przełożeniem chodnika na obecną ścieżkę, a ścieżki w miejsce obecnego chodnika) także jest planowana, ale w dalszej perspektywie. Zadanie to znalazło się na liście rezerwowej w rankingu inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w ruchu pieszych i rowerzystów. Termin wykonania przebudowy nie jest obecnie znany i uzależniony będzie od dostępności środków finansowych.
Opinie (155)
-
2017-02-24 11:14
Jak była Marksa to lepiej wyglądała.
- 9 3
-
2017-02-24 11:13
Ta "aleja"
To jest dramat... Wszyscy jarają się odnowioną Wajdeloty, ale Wrzeszcz Dolny nie kończy się tylko na taj ulicy!
- 13 3
-
2017-02-24 11:03
ulica chłopska
ta ulica też się domaga remontu tylko dziury zaklejają a ruch jest teraz większy w tym rejonie
- 4 4
-
2017-02-24 10:57
Pomysł na uzasadnienie dużego dofinansowania, a tym samym na zwiększenie zakresu
Proponowałbym zacząć lobbować o to, aby remont Hallera połączyć z przebudową torowiska na "zielone" torowisko tramwajowe. Ekologia, Hałas, Transport zbiorowy, Wszystko to tematy które są mocno promowane i wspierane przez UE.
- 1 5
-
2017-02-24 10:43
Dla władz Gdańska są ważniejsze sprawy niż jakaś tam Hallera. (1)
"Chcemy wspierać zarówno działania realizowane w krajach objętych działaniami wojennymi, jak i w krajach przyjmujących uchodźców. Chcemy wspierać i okazywać solidarność z uchodźcami, będącymi ofiarami wojny, przebywającymi już w Europie i tym w Polsce" - to fragment dokumentu, który wczoraj został przyjęty podczas sesji gdańskiej Rady Miasta. Za przyjęciem apelu głosowało 21 radnych, przeciw dziewięciu. żródło Onet.
- 15 2
-
2017-02-24 10:52
odbudowa dróg
Zapewne chodziło o odbudowywanie dróg ...........w Syrii
- 7 2
-
2017-02-24 06:37
zamiana (4)
Zamienic aleje piesza z sciezka rowerowa? Kto wpadl na taki pomysl? To zamiast spacerowac wsrod aleji drzew,mam sie przemieszczac przy plocie obok dzialek.A rowerzysci piekna aleja spacerowa? Jakis chory pomysl.
- 25 10
-
2017-02-24 10:27
świetne miejsce do spacerowania - skraj ruchliwej (mimo wszystko) ulicy
rowerzystów jest tam dziesięciokrotnie więcej od pieszych (w większości zresztą działkowców, idących od zaparkowanego w błocie auta).
- 3 2
-
2017-02-24 07:08
tak sie wszedzie od zawsze buduje.( przynajmniej w krajach cywilizowanych) (1)
drogi rowerowe wyznacza sie mozliwie najblizej krawedzi jezdni. Rowerzysta jest wtedy bardziej widoczny przez kierowcow( zwlaszcza wazne na przejazdach i wyjazdach ze stref wewnetrznych na których kazdy kierowca wie ze rowerzysta ma pierwszenstwo.)
- 12 2
-
2017-02-24 07:13
Nie mówiąc już o tym, że obecnie rowery jeżdżą wzdłuż płotu a piesi muszą wychodząc z bramy przeciąć drogę rowerową żeby dojść na chodnik.
Wyjezdzajace z bram samochody też mają zerową widoczność, czy nie wymuszają pierwszeństwa.
Jedno i drugie jest bardzo niebezpieczne, dobrze, że wreszcie zrobią tę drogę rowerową porządnie.- 6 2
-
2017-02-24 06:55
Segregacja ruchu od najszybszego do najwolniejszego.
Piesi poruszają się najwolniej, dlatego powinni być najbardziej na zewnątrz drogi.
Obecną sytuacja (samochody - piesi - rowery) jest odwrócona i sprzyja wypadkom. Bardzo dobrze, że to w końcu wyprostują.- 7 4
-
2017-02-24 10:15
**** mają pieniądze na trawę a na remont drogi już zabrakło
- 7 3
-
2017-02-24 10:11
bez przesady
niektóre drogi to by chciały mieć taką nawierzchnię - np. chmielna. Tam to prawdziwa ścieżka zdrowia dla zawieszenia
- 4 2
-
2017-02-24 06:36
(3)
Mieszkam w Brzeźnie i ten odcinek drogi to patologia. Może wogule przestać remontować drogi i zmusić ludzi do korzystania z rowerów w imię ekologiczne i walki że smogiem. Nie ma pieniędzy ? A gdzie są pieniądze ze sprzedaży zajezdni ROBYGOWI ?A no tak podzielone między urzędników i na nic więcej już nie starczyło. Może ze sprzedaży działek wzdłuż Hallera starczy ale to pewnie trochę potrwa.
- 79 9
-
2017-02-24 09:54
do my
A ja to bym cię zmusił do poprawnego pisania -czopie
- 6 2
-
2017-02-24 08:23
Ortografia
na poziomie ulicy hallera. Kuleje.
- 13 1
-
2017-02-24 06:50
P
Pewnie wyremontują odcinek wzdłuż inwestycji Robyga, tak jak z Waldeloty dla Górskiego
- 20 5
-
2017-02-24 06:18
Uff, w końcu (4)
Ile można było czekać na przynajmniej częściowy remont tej dziurawej drogi.
Szkoda tylko wydawania pieniędzy na ścieżkę rowerową.- 59 48
-
2017-02-24 09:51
Scieżki rowerowe
A mnie nie szkoda uważam że ścieżki rowerowe są konieczne jak i jezdnie
- 3 1
-
2017-02-24 09:24
Na szczęście pieniądzy na ścieżkę rowerową nie będzie
Będą za to na drogę dla rowerów.
- 5 1
-
2017-02-24 07:43
Czarny dwor
To sciezka rowerowa z czasow Gomulki i bardzo niebezpieczna dla wszystkich uzytkownikow.Horr
- 5 3
-
2017-02-24 06:44
Budyń obiecywał na Euro2012...
Czekajcie sobie jeszcze kilka lat
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.