• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Australijczycy wybudują Pomorskie Centrum Logistyczne warte 180 mln euro

Robert Kiewlicz
13 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Nowoczesne centrum logistyczne zlokalizowane będzie w sąsiedztwie Portu Północnego i terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Australijska grupa Goodman wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku. Na terenie o powierzchni 186 ha powstanie kompleks obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, hal produkcyjnych, obiektów. Inwestycja jest warta ok. 180 mln euro.



Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego. Zagospodarowanie Pomorskiego Centrum Logistycznego.
W piątek w siedzibie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie podpisana zostanie umowa na budowę największej inwestycji logistycznej w północnej Polsce - Centrum Logistycznego, które powstanie na przedpolu terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku. W uroczystości uczestniczyć będą wykonawcy inwestycji, Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego, prezydent miasta Gdańsk i prezes PAIiIZ.

O prawo udziału w inwestycji walczyły dwie firmy: brytyjski Helios w konsorcjum z DCT Logistics Hub w Gdańsku oraz grupa Goodman. Wygrała ta druga firma.

- Nie chcemy ujawniać żadnych szczegółów na temat inwestycji przed podpisaniem umowy - zastrzega Błażej Ciesielczak, dyrektor generalny Goodman Polska. - Wszelkie informacje i dokładne plany zagospodarowania terenu przedstawimy w piątek.

Inwestor nie zostanie jednak właścicielem gruntu. Będzie on nadal należał do Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego. W oparciu o długoletnie umowy dzierżawy Goodman sfinansuje budowę i wybuduje Pomorskie Centrum Logistyczne. Wstępna koncepcja zagospodarowania przewiduje, że może tu powstać nawet do 700 tys. m. kw. powierzchni magazynowych oraz do 40 tys. m. kw. powierzchni biurowych.

Zaletą centrum będzie bezpośrednie połączenie z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk, oraz możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.

Rozwój centrum logistycznego wspierać mają planowane projekty rozbudowy okolicznej infrastruktury komunikacyjnej, w szczególności Trasy Sucharskiego, tunelu pod Martwą Wisłą i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Goodman International Limited to notowana na australijskiej giełdzie grupa zajmująca się nieruchomościami logistycznymi. Grupa prowadzi działalność na terenie od Australii i Nowej Zelandii, przez Azję do Europy. Wartość rynkowa grupy wynosi obecnie ok. 8 mld euro. W Polsce Goodman rozpoczął działalność w 2005 roku.

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze, ale transport ciężki wyprowadzić poza Gdańsk !!!

    Podstawowy warunek.

    • 5 0

  • Pytanie

    Baltic sea - co to znaczy - przewertowałem słownik języka polskiego i nic tam nie znalazłem.

    • 1 1

  • Ni z rybki ni z pipki dyrektorem generalnym Goodman Polska został kol. Błażej Ciesielczak , no właśnie jak się zostaje takim dyrektorem ??? , z jakiego to chłopisko jest "lęgu" ...

    • 0 4

  • Nowe ,wspaniałe Centrum bedzie miało nazwę...

    Gdansk Snow Center, jechałem dzisiaj na DCT , tragedia to mało powiedziane,
    nieodśniezone drogi, lodowica no ite mijanki z tirami na gazetę..
    Budyń- wstydz się, trzeba zaprosić Australijczyków na DCT na podisanie umowy a nie uciekac do Warszawki z tymi iprezami.
    Lepiej jest w Sopocie, w Gdyni super-czarne drogi,brawo Szczurek.

    • 0 5

  • trasa kaszubska to błąd

    Trasa Kaszubska to błąd ponieważ ma prawie identyczny przebieg jak obecna droga krajowa nr 6 z Gdyni do Leborka. Powinnismy inwestować w rozbudowę drogi S7 na odcinku Karczemki - Żukowo, a nastepnie dalej tak jak obecnie przebiega droga wojewódzka nr 211 aż do skrzyżowania w Nowej Dąbrowie z drogą krajową nr 6. Później wystarczy pociągnąć od tego miejsca S6 do obwodnicy Slupska i mamy jeden ciąg od Trojmiasta na zachód prawie w linii prostej! Do ruchu turystycznego, nadmorskiego wystarczy obecna droga nr 6, z czasem też można ją dobudować ale zachowajmy kolejność. Glupotą jest inwestowanie w drogi jednopasmowe jak miało to miejsce na odcinku Karczemki-Żukowo czy też cała droga 211. Efekt komunikacyjny jest minimalny! Aby móc normalnie podróżować po kraju potrzebne są dwa pasy w każdą stronę i powinniśmy zacząć się tego domagać!

    • 1 4

  • Tak trzymać... (3)

    ..i walic wsiochów z Gdyni z ich "duzym" statkiem, brawo Gdańsk!

    • 3 9

    • wyjmij słomę z butów... (2)

      i zamilcz jak przyjechałeś do Trójmiasta

      • 2 1

      • A kuter umyles? (1)

        • 1 1

        • a i pewnie sieci byś mógł rozplatac.Kolego z rybackiej wioski.haha

          • 1 2

  • a gdzie się podzieją dziki sarny i lisy?

    • 0 2

  • u nas wszystko się ro bi od d... strony.Wybudujcie najpierw trasę Sucharskiego bo jak wyjedziecie z! tego CENTRUM !!!!!

    • 0 3

  • zacznie sie kolejny wyzysk ludzi

    za 300 euro miesięcznie

    • 1 5

  • gratulacje dla Gdańska

    z Sopotu.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane