• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont Traktu Konnego. Gdańsk zamawia projekt

Maciej Naskręt
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.

Do wiosny przyszłego roku ma powstać dokumentacja techniczna dla przebudowy Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska. Jednak do remontu została wyznaczona tylko połowa wspomnianej ulicy. Sprawdzamy dlaczego.



Czy Gdańsk nadąża z naprawami zużytych ulic?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy Traktu Konnego. Wyłonione w przetargu biuro projektowe zajmie się odcinkiem między ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Chodowieckiego - w rejonie Placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska

Trakt Konny to dodatkowa jezdnia dla ruchu w stronę centrum Gdańska w ciągu al. Zwycięstwa. Jak powstała ta dodatkowa jezdnia? Zwiększony ruch pojazdów mechanicznych zmusił włodarzy miasta z początku lat 20 do przeprowadzenia rozległej modernizacji, która zakończyła się w 1926 r. Wydzielono wtedy torowisko, utwardzono dwie oddzielne jezdnie i utworzono dwie ścieżki rowerowe oraz włączono właśnie koński trakt do systemu komunikacyjnego.

Furmanki dawno zniknęły, a ich miejsce zajęły samochody. Z Traktu Konnego obecnie korzystają najczęściej kierowcy jadący w ul. 3 Maja od strony Wrzeszcza, a także mieszkańcy dzielnicy Aniołki. Obowiązuje tam prędkość maksymalna 50 km/h, czyli 20 km/h mniej niż na głównej jezdni.

DRMG ma zamiar wyłonić wykonawcę na początku jesieni. Do 22 września zainteresowane biura mogą składać oferty. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, a 40 proc. okres rękojmi. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.

Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać. Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać.
Do remontu przeznaczona jest tylko część traktu. Dlaczego?

Miasto wyznaczyło do przebudowy tylko 600-metrowy fragment wspomnianej drogi. Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?

- Odcinek, dla którego powstanie niebawem projekt, jest dużo łatwiejszy do realizacji. Przewiduje on poprawę nawierzchni jezdni i chodników. Natomiast fragment Traktu Konnego od strony Wrzeszcza wymaga prac przy przebudowie sieci podziemnych - tam zakres prac jest bardzo szeroki - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Opracowywanie dokumentacji dla całej wspomnianej ulicy zwiększyłoby koszty i wydłużyło prace z powodu uzgodnień z gestorami sieci. Niewykluczone, że miasto fragment Traktu Konnego bliżej Wrzeszcza wyremontuje wspólnie z Politechniką Gdańską.

Jeśli nie będzie niespodzianek, to remont między ul. Smoluchowskiego a Chodowieckiego ruszy w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (73) 2 zablokowane

  • Czy będą progi spowalniające. Kierowcy strasznie tam pędzą.

    • 2 7

  • Tworzono kiedyś wizję budowy nawierzchni tej drogi z betonu.
    Czy temat umarł na etapie projektowania?

    • 1 3

  • Chciałbym żeby w takim stanie w jakim jest teraz Trakt Konny była Wita Stwosza.

    Rozumiem że kasy nie ma bo poszła na namalowanie białej linii i przejście dla pieszych obok podziemnego.

    • 2 4

  • pas dla rowerów jak na Jana Pawła II

    tam powinien być

    dla mnie ogólnie bez różnicy, bo jak potrzebuję, to i tak tamtędy jadę na rowerze, ale byłoby wygodniej

    • 5 2

  • nie można sie rozpędzić do 80 ...

    • 1 0

  • Ma być wyremontowany a powinien zostać zlikwidowany (1)

    Po co w ogóle jest ten bypass? Gdyby dołączyć te pasy z al. G to byłby fajny teren na pierzeję kamienic.

    • 2 6

    • ok ok, trochę zbyt fantastycznie

      jestem za ograniczaniem ruchu aut w mieście, ale to uważam za słaby pomysł. tam powinien być pas rowerowy i węższe pasy dla aut.

      • 1 2

  • elpol

    Co z ul.Niepołomnicka urzedasy zapomnieli jaka jest tam masakra deweloper rospie****ł ulice i jest ok brawo urzedasy

    • 1 2

  • Trakt powinien stać się ciągiem spacerowym Wrzeszcz-Aniołki-Śródmieście. (1)

    • 1 5

    • ej dooobra

      bez przesady

      kawał dalej jest wielki park, w którym i tak nikogo prawie nie ma

      • 5 0

  • Czy po remoncie Traktu będą miejsca parkingowe będą nadal bezpłatne? (1)

    • 3 1

    • Oby nie

      • 1 0

  • Brawo Budyń! Tak trzymać.

    Czyli od 1926 r. żadnego postępu nie zanotowano.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane