- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (29 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (138 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (70 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Będzie remont Traktu Konnego. Gdańsk zamawia projekt
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Remont Traktu Konnego będzie droższy
Do wiosny przyszłego roku ma powstać dokumentacja techniczna dla przebudowy Traktu Konnego . Jednak do remontu została wyznaczona tylko połowa wspomnianej ulicy. Sprawdzamy dlaczego.
Trakt Konny to dodatkowa jezdnia dla ruchu w stronę centrum Gdańska w ciągu al. Zwycięstwa. Jak powstała ta dodatkowa jezdnia? Zwiększony ruch pojazdów mechanicznych zmusił włodarzy miasta z początku lat 20 do przeprowadzenia rozległej modernizacji, która zakończyła się w 1926 r. Wydzielono wtedy torowisko, utwardzono dwie oddzielne jezdnie i utworzono dwie ścieżki rowerowe oraz włączono właśnie koński trakt do systemu komunikacyjnego.
Furmanki dawno zniknęły, a ich miejsce zajęły samochody. Z Traktu Konnego obecnie korzystają najczęściej kierowcy jadący w ul. 3 Maja od strony Wrzeszcza, a także mieszkańcy dzielnicy Aniołki. Obowiązuje tam prędkość maksymalna 50 km/h, czyli 20 km/h mniej niż na głównej jezdni.
DRMG ma zamiar wyłonić wykonawcę na początku jesieni. Do 22 września zainteresowane biura mogą składać oferty. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, a 40 proc. okres rękojmi. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.
Do remontu przeznaczona jest tylko część traktu. Dlaczego?
Miasto wyznaczyło do przebudowy tylko 600-metrowy fragment wspomnianej drogi. Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?
- Odcinek, dla którego powstanie niebawem projekt, jest dużo łatwiejszy do realizacji. Przewiduje on poprawę nawierzchni jezdni i chodników. Natomiast fragment Traktu Konnego od strony Wrzeszcza wymaga prac przy przebudowie sieci podziemnych - tam zakres prac jest bardzo szeroki - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Opracowywanie dokumentacji dla całej wspomnianej ulicy zwiększyłoby koszty i wydłużyło prace z powodu uzgodnień z gestorami sieci. Niewykluczone, że miasto fragment Traktu Konnego bliżej Wrzeszcza wyremontuje wspólnie z Politechniką Gdańską.
Jeśli nie będzie niespodzianek, to remont między ul. Smoluchowskiego a Chodowieckiego ruszy w przyszłym roku.