• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bielizna Esotiq, odzież Reserved. Trójmiejskie marki ruszają na Zachód

Wioletta Kakowska-Mehring
24 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Na początek Esotiq&Henderson otworzyła dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie.

Gdański producent bielizny firma Esotiq&Henderson właśnie otwiera dwa salony w Niemczech. Kilka tygodni temu pierwszy salon pod marką Reserved u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła firma LPP. Trójmiejskie spółki odzieżowe ruszyły na Zachód.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


- Niemcy to bardzo dojrzały rynek, kilkukrotnie większy od polskiego. Największy rynek odzieżowy w Europie i jeden z czołowych na świecie - twierdzi Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq&Henderson. - Statystyczny Niemiec wydaje na ubrania kilkakrotnie więcej niż statystyczny Polak. Dla polskich marek to bardzo atrakcyjne miejsce zbytu. Esotiq to marka, która stawia na rozwój i stale poszukuje nowych możliwości ekspansyjnych. Chcemy, żeby nasza marka była obecna nie tylko w garderobie polskiej klientki, ale również tej poza granicami naszego kraju.

Na początek powstały dwa salony w nowych centrach handlowych w Stuttgarcie. Pierwszy z nich mieści się w Centrum Handlowym Gerber w samym centrum Stuttgartu, drugi w Galerii Handlowej Milaneo. - Otwarcie salonów w Stuttgarcie realizuje naszą strategię ekspansji, która zakłada otwieranie nowych punktów w czołowych lokalizacjach największych miast Niemiec i Europy Zachodniej - dodaje Adam Skrzypek.

Rynek niemiecki - choć niełatwy - stał się nowym kierunkiem ekspansji naszych firm odzieżowych. Przede wszystkim ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie. Do tej pory firmy stawiały na wciąż chłonny kierunek wschodni.

- Dziś głównie sprzedajemy w Polsce, trochę w Rosji i na Ukrainie - mówił trzy lata temu w rozmowie z nami prezes Adam Skrzypek i dodawał, że bardzo mocno myślą o rynku amerykańskim, europejskim i rynku... chińskim. Teraz przyszedł na to czas.

Na rynek wschodni stawiała też inna trójmiejska marka, czyli firma Taranko. W grudniu ub. roku otworzyła pierwszy sklep w Kazachstanie. W planach ma otwarcie kolejnych dwóch sklepów w tym kraju. Małgorzata Taranko, brand manager firmy jeszcze w lutym w rozmowie z nami przyznała, że spółka szuka nowych kontaktów na Wschodzie. Prowadzi też rozmowy w Rosji. Sprzedaje też rzeczy na Łotwę i Słowację.

Swoje plany zweryfikowała LPP. - W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - kilka miesięcy temu przyznał Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP.

Na początku września w Berlinie otwarto pierwszy sklep gdańskiej spółki pod marką Reserved.

- Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie - mówi Piotr Dyka, wiceprezes zarządu LPP, odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą. - Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze trzy salony Reserved na tym rynku - w Stuttgarcie, Bremie oraz w Hanowerze.

Czy niemieccy klienci polubią trójmiejskie marki? Czy uda się zabrać choć część rynku wielkim graczom z branży? To nie będzie łatwe starcie. Konkurencja dla LPP jest poważna, przede wszystkim hiszpański Inditex, czyli właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, oraz szwedzki koncern H&M. A do tego hiszpańska firma Mango, szwajcarska C&A, czy brytyjska sieć Marks and Spencer. Nie tylko z wszechobecną marką Triumph, ale także z sieciówkami z odzieżą konkurować będzie też Esotiq&Henderson. Coraz częściej także one oferują bieliznę.

Esotiq&Henderson to firma notowana od 2011 na NewConnect w Warszawie. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek na rynku bieliźniarskim. Obecnie sieć Esotiq liczy ponad 200 salonów na terenie kraju. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy firma odnotowała wzrost przychodów na poziomie 4 proc., podczas gdy drugi kwartał zamknęła z wynikiem 17,2 proc. wzrostu przychodu. Unikalne projekty Esotiq powstają między innymi przy współpracy z top modelką Joanną Krupą oraz domem mody Eva Minge.

LPP notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Miejsca

Opinie (49) 2 zablokowane

  • Kupowałem ...

    ... kiedyś produkty LPP...
    Ale odkąd

    1) jakość wyrobów pogorszyła się dramatycznie
    2) okazało się, że firma też macza palce w wykorzystywaniu taniej siły roboczej w Azji i jeszcze trudno jej się było do tego przyznać

    postanowiłem, że już kupować nie będę.

    Poza tym w miarę normalną cenę wyroby LPP mają dopiero gdy na metce widnieje -50% lub -70%.

    • 33 9

  • Haha powodzenia.

    Made in china i kambodża ...

    • 10 3

  • I bardzo dobrze - już dawno powinni skoncentrować się na zachodzie.

    Jak widać ani Rosja ani Ukraina nie popłacają.

    • 5 3

  • Ten szmateks jest na portalu często promowany zapomnieli dopisać tekst sponsorowany.

    Dla przypomnienia ten szmateks ma w Niemczech ceny o połowę niższe bo nikt tam nie kupił by tych szmat po cenach tak wysokich jak w Polsce!!! Jak ktoś chce sobie porównać jakość lpp do zachodniej to wystarczy iść do szmateksów sprzedających na wagę. Jakość jest kosmiczna!! Znam wielu emigrantów żaden nie ubiera się w Polsce bo na zachodzie jest taniej i jakość nieporównywalnie wyższa!! Sam nakupowałem ciuchy z lpp wielokrotnie w różnych porach i wniosek jest jeden to szmaty najgorszej jakości! Lpp-reserved itp. to jednorazówki!!

    • 30 12

  • Bardzo dobrze.

    • 6 4

  • Tych szmat pełno wszędzie teraz, na rynku już lepsze gacie można kupić w przejściu między peronami...

    • 32 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane