• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biznes, który zaczął się od... sprzeczki

Robert Kiewlicz
9 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda.

Trójmiejscy programiści stworzyli jedyną na świecie porównywarką ubrań, w której cena nie odgrywa roli. Liczy się sugestia innych w czym będziemy prezentować się najkorzystniej. Spółka Lookmash została zawiązana w lipcu 2011 i jest właścicielem porównywarki ubrań i widgetu dla sklepów internetowych, który robi furorę na europejskim rynku e-commerce.


Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Postanowił więc stworzyć aplikację, która rozwiązałaby kłopoty w przymierzalni.

Pomysł na biznes powstał w 2011 roku, a zapoczątkowała go... sprzeczka. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Nie mogąc rozwiązać problemu, zadecydował, że najlepiej byłoby zapytać o radę kogoś innego, ale nie było to wtedy możliwe.

Po przeszukaniu internetu okazało się, że nie znalazł żadnej strony lub aplikacji, która rozwiązałaby problem w przymierzalni czy przyspieszyła proces podejmowania decyzji co włożyć przed wyjściem z domu. Zebrał zespół i postanowił, że sam stworzy proste narzędzie, które porównuje zdjęcia tak, że inni mogą wybrać najlepszy zestaw ubrań.

Pomysł szybko zainteresował inwestorów. W pierwszej połowie 2011 SpeedUp Venture Capital Group zainwestował w Lookmash 125 tys. euro. Spółka poszukuje jednak wciąż kolejnych źródeł inwestycji. W najbliższej przyszłości Lookmash chce skoncentrować się na wprowadzeniu swojego serwisu na rynki środkowo i wschodnioeuropejskie. Twórcy Lookmash wdrożyli już swój produkt w kilkunastu sklepach modowych i docelowo zamierzają go wprowadzić do innych sektorów e-commerce. Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.

Co w największym stopniu wpływa na wartość startupu?


Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Co odróżnia Lookmash od innych serwisów z porównywarkami? Jest to widget, dzięki któremu sklepy internetowe po zainstalowaniu wtyczki udostępniają możliwość porównania ubrania z innymi przed dokonaniem zakupu.

- Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań aplikacji stanowi ona użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów - twierdzi Łukasz Brzeziński. - Zaskakujący jest fakt, iż, mimo że żyjemy w erze smartfonów, Facebooka oraz szerokiego dostępu do internetu, to w podejmowaniu decyzji liczy się głównie MMS. Klienci sklepów przesyłają zdjęcia z przymierzalni z pytaniem, co powinni kupić. Uważamy, że nasza aplikacja na smartfony ma szansę zdetronizować MMSy.

Darmowa aplikacja dostępna jest na rożne rodzaje telefonów. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Zrównoważony rozwój i poprawa konkurencyjności rybołówstwa - otwarcie nowego portu rybackiego w Kużnicy ; Czy Europa "dwóch prędkości"szybko i wolniej zmierza do załamania gospodarki - rozmowa z prof. Dariuszem Filarem ; Z tarczą czy na tarczy- pierwsze efekty pomorskiej misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.

Miejsca

Opinie (46)

  • ..z portalu korzysta masa unikalnych użytkowników." nie wiem..śmiać się czy płakać..;D

    • 3 0

  • skad te dane.

    Dość mocno denerwują mnie artykuły tego typu.
    Koloryzowanie czegoś co jest średnie lub słabe na mega hit.
    "Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników."
    Skąd te dane ? Witryna nie ma nawet polowy tych odwiedzin, a aplikacje w google markecie pobrało znikome 1000 osób.

    • 6 7

  • jak mozna na cos takiego marnowac kase ani to porzyteczne ani nikomu potrzebne!

    Ale przydatne dla kogo? dla celebrytów dla nowobogadzkim buraków co to siemuszą pokazac itp!!

    • 4 3

  • ale Kanski zdziadział (1)

    pusty przemiał różowotęczowych temacików

    • 3 0

    • różowotęczowy to ty jestes ,ale przygłup..

      • 0 3

  • :O

    Takie coś pokazuje tylko jak ludzkość cofa się w rozwoju. Jeszcze trochę i ludzie sami nie będą potrafili skorzystać z toalety. Szkoda że Polacy zamiast bawić się w takie "biznesy" nie stwarzają firm produkcyjnych byśmy mogli kiedyś mieć gospodarkę solidną jak niemiecka.

    • 6 0

  • to ma być biznes? (1)

    co to ma być? ze niby ktoś wejdzie poklika na fotki i z tego będą pieniądze? co za bzdura. ale za to fejsbukowość 100%. wow.

    • 1 4

    • to jeszcze nie wiesz na czym mozna kase zrobic...

      wiesz ze jest firma ktora sprzedaje działki na księżycu? Tak tak, dobrze przeczytałeś(aś) na KSIĘŻYCU..
      Znam inne, ktore sprzedaja gwiazdki z nieba..

      Jest popyt to jest i podaż, ot co.

      • 2 0

  • :) (1)

    Fakt :D

    • 0 1

    • Bzdura na maxa!!

      • 1 0

  • Proponuję (2)

    Panu Łukaszowi zrobić najpierw porządek z włosami, jakieś kołtuny, ni to krótkie, ni to długie...

    • 18 30

    • (1)

      właśnie zapuszcza:)

      • 5 1

      • a może zadżungla?

        • 6 3

  • :) (2)

    Koleś wygląda jak Kuba Wojewódzki :)

    • 5 3

    • połowa hipsterów wygląda jak on

      • 4 0

    • Chyba jak syn Wojewódzkiego i Figurskiego :P

      • 4 0

  • z tego co widzę, to tam jest lekka prześmiewka

    np. co kupić (okazja: impreza). Do porównania kalosze i szpilki. Kalosze: 52%, szpilki: 48%.
    albo cko kupic (okazja: randka), do wyboru buty trekingowe (72%) i buty na obcasie (28%)..

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane