- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (90 opinii)
- 2 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (115 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku (11 opinii)
- 4 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (27 opinii)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (59 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (50 opinii)
Biznes, który zaczął się od... sprzeczki
Trójmiejscy programiści stworzyli jedyną na świecie porównywarką ubrań, w której cena nie odgrywa roli. Liczy się sugestia innych w czym będziemy prezentować się najkorzystniej. Spółka Lookmash została zawiązana w lipcu 2011 i jest właścicielem porównywarki ubrań i widgetu dla sklepów internetowych, który robi furorę na europejskim rynku e-commerce.
Pomysł na biznes powstał w 2011 roku, a zapoczątkowała go... sprzeczka. Twórca Lookmash, Łukasz Brzeziński, pokłócił się podczas zakupów z żoną co do tego, w której koszuli wygląda lepiej. Nie mogąc rozwiązać problemu, zadecydował, że najlepiej byłoby zapytać o radę kogoś innego, ale nie było to wtedy możliwe.
Po przeszukaniu internetu okazało się, że nie znalazł żadnej strony lub aplikacji, która rozwiązałaby problem w przymierzalni czy przyspieszyła proces podejmowania decyzji co włożyć przed wyjściem z domu. Zebrał zespół i postanowił, że sam stworzy proste narzędzie, które porównuje zdjęcia tak, że inni mogą wybrać najlepszy zestaw ubrań.
Pomysł szybko zainteresował inwestorów. W pierwszej połowie 2011 SpeedUp Venture Capital Group zainwestował w Lookmash 125 tys. euro. Spółka poszukuje jednak wciąż kolejnych źródeł inwestycji. W najbliższej przyszłości Lookmash chce skoncentrować się na wprowadzeniu swojego serwisu na rynki środkowo i wschodnioeuropejskie. Twórcy Lookmash wdrożyli już swój produkt w kilkunastu sklepach modowych i docelowo zamierzają go wprowadzić do innych sektorów e-commerce. Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.
Ideą Lookmash jest dostarczenie użytkownikowi narzędzia, które rozwiąże odwieczny problem: które ubranie założyć, kupić, aby być pewnym, że się w nim dobrze wygląda. Co odróżnia Lookmash od innych serwisów z porównywarkami? Jest to widget, dzięki któremu sklepy internetowe po zainstalowaniu wtyczki udostępniają możliwość porównania ubrania z innymi przed dokonaniem zakupu.
- Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań aplikacji stanowi ona użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów - twierdzi Łukasz Brzeziński. - Zaskakujący jest fakt, iż, mimo że żyjemy w erze smartfonów, Facebooka oraz szerokiego dostępu do internetu, to w podejmowaniu decyzji liczy się głównie MMS. Klienci sklepów przesyłają zdjęcia z przymierzalni z pytaniem, co powinni kupić. Uważamy, że nasza aplikacja na smartfony ma szansę zdetronizować MMSy.
Darmowa aplikacja dostępna jest na rożne rodzaje telefonów. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata.
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu: Zrównoważony rozwój i poprawa konkurencyjności rybołówstwa - otwarcie nowego portu rybackiego w Kużnicy ; Czy Europa "dwóch prędkości"szybko i wolniej zmierza do załamania gospodarki - rozmowa z prof. Dariuszem Filarem ; Z tarczą czy na tarczy- pierwsze efekty pomorskiej misji gospodarczej w Stanach Zjednoczonych.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.
Miejsca
Opinie (46)
-
2012-11-09 08:43
Sam szukam inwestora w serwis, który ma bardziej określony model monetyzacji niż wyżej wymieniony.
"Z platformy Lookmash miesięcznie korzysta obecnie już ponad pół miliona unikalnych użytkowników." Jasne...10mln :)
Pomysł pomysłem, ale powodzenia biznesowego nie wróżę.- 7 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.