- 1 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (188 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (88 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (143 opinie)
- 4 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (40 opinii)
- 5 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (116 opinii)
- 6 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (63 opinie)
Branża morska coraz ważniejsza dla gospodarki kraju
Gospodarka Morska - filar polskiej przedsiębiorczości, była głównym tematem zakończonego w piątek Forum Gospodarki Morskiej. Forum to od 2015 roku nowa nazwa gdyńskiego wydarzenia znanego wcześniej jako Międzynarodowe Forum Gospodarcze w Gdyni. Forum miało w tym roku formę otwartych paneli dyskusyjnych, w które zaangażowani byli praktycy biznesu z poszczególnych branż morskich, a także przedsiębiorcy i naukowcy. Wręczono też nagrody Innowacyjna Gospodarka Morska.
Motto panelu "Przemysły Morskie", brzmiało "Siłą sektora są nie tylko duże firmy". Uczestnicy panelu skupili się na kondycji polskiego przemysłu okrętowego, przewadze konkurencyjnej firm odnoszących sukcesy na rynkach europejskich i światowych, a także istotnych czynnikach budowania sukcesu przemysłów morskich w Polsce. Liderem panelu jest Jerzy Czuczman, prezes Towarzystwa Okrętowców Polskich KORAB oraz dyrektor Biura Związku Pracodawców Forum Okrętowe.
Podczas panelu "Porty Morskie" rozmowy dotyczyły głównie czynników wspierających, a także hamujących rozwój polskich portów morskich. Głównymi zagadnieniami były problemy aktualnej sytuacji w portach morskich oraz w ich otoczeniu gospodarczym, prawnym, politycznym i ekonomicznym. Liderem panelu był Krzysztof Szymborski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia.
W trakcie panelu "Logistyka Morska", którego liderem był Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Turystyki, poruszone zostały m.in. tematy odnoszące się do perspektyw rozwoju portów morskich, akumulacji kapitału w łańcuchu usług logistycznych oraz globalizacji systemów informacyjnych.
Istotnymi zagadnieniami panelu "Ship Management" były kwestie związanie z rozwojem tej działalności w Polsce, wyzwaniami oraz korzyściami płynącymi dla gospodarki i rynku pracy. Liderem Panelu był Piotr Masny, członek zarządu Polskiego Związku Zarządców Statków.
- Dzięki tym dorocznym spotkaniom możemy porozmawiać o rzeczach ważnych dla naszej branży. Cieszymy się z coraz większego zainteresowania i wsparcia dla branży morskiej ze strony rządowej. Jednak to przede wszystkim w firmach musi być chęć do zmian i aktywnego działania na rynku. Jak pokazuje Forum jest coraz więcej powodów do zadowolenia i nagradzania kolejnych firm. Powstaje coraz więcej statków i produktów, które zasługują na wyróżnienie - stwierdził Piotr Soyka, prezes remontowa Holding.
W 2015 roku odbyła się już trzecia edycja wręczania nagrody Innowacyjna Gospodarka Morska mającej na celu kreowanie pozytywnego wizerunku przemysłu stoczniowego i innych przemysłów morskich. W tym roku nagrody Innowacyjna Gospodarka Morska przyznano w trzech kategoriach.
W kategorii "Osobowość" wyróżniono Jerzego Litwina - dyrektora Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku - za wieloletnią działalność na rzecz gospodarki morskiej i wystawę "Statki. Nasza pasja" w Ośrodku Kultury Morskiej w Gdańsku.
W kategorii "Produkt" nagroda przypadła spółce Salt Ship Design za opracowanie projektu specjalistycznego statku. W kategorii "Przedsięwzięcie Organizacyjne" nagroda trafiła do Gdańskiej Stoczni Remontowa za przeprowadzenie licznych projektów przebudowy jednostek typu FPSO i FSO.
- Na Wybrzeżu i w Trójmieście dzieje się bardzo dużo pozytywnych rzeczy jeśli chodzi o gospodarkę morską. Jako Trójmiasto stajemy się jednym z czołowych ośrodków przemysłu morskiego i coraz ważniejszym elementem gospodarki kraju. Dobrym przykładem może być to co dzieje się obecnie w spółkach Remontowa Holding. Równocześnie budowanych jest 19 rożnego rodzaju statków, a wartość poszczególnych kontraktów waha się od 20 do ponad 100 mln euro - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe i Remontowa Shipbuilding.
Rozwojowi branży morskiej sprzyja polska gospodarka, która znajduje się obecnie w fazie ożywienia, a w najbliższym czasie może wejść w fazę ekspansji. Wskazuje na to przygotowywany przez Bank Zachodni WBK tzw. zegar koniunktury. Utrzymujemy solidny wzrost gospodarczy na poziomie ponad 3 proc.
- Mamy do czynienia z solidnym wzrostem inwestycji, zarówno jeśli chodzi o inwestycje prywatne (czemu sprzyja wysoki poziom wykorzystania mocy wytwórczych), jak i publiczne (czemu sprzyjają środki unijne). Następuje Kontynuacja poprawy na rynku pracy. Od początku 2014 roku obserwujemy dynamiczny wzrost liczby ofert przypadających na 100 bezrobotnych. Wskaźnik ten stale rośnie. Stopa bezrobocia kontynuuje trend spadkowy, a wzrost polskiego eksportu wciąż znajduje się na solidnym poziomie - podsumował Maciej Reluga, główny ekonomista Banku Zachodniego WBK.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (56) 1 zablokowana
-
2015-10-11 14:26
ważniejsze są muzea i pomniki oraz "projekty"
ile kasy poszło na konkrety, a ile na bzdety
- 6 2
-
2015-10-11 11:08
Przykład siły naszego przemysłu stoczniowego
http://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/wybudowany-w-remontowej-prom-statkiem-roku-w-danii.html
- 5 4
-
2015-10-10 21:23
co za bzdura ten cały plebiscyt
pracuje na terminalu i jedyne "sukcesy" jakie sa odnoszone to sztuczne pompowanie wydajnosci poprzez uszczuplanie innych składowych.
robią sobie bogaci prezesi zjazd, wpuszczają akredytowane media, wymieniają sie przyciskami do papieru i idą na ZAMKNIETA impreze
dosc powiedzieć, ze zazwyczaj są następcami odwołanych szefów, ktorzy naprawde przyłożyli sie do rozwoju firmy ale komus nie odpowiadała ich pracowitość i zmienili sobie prezesika
po wtóre są to zazwyczaj społki córki państwowych firm, upadłych na przełomie lat 90.. sprzedane za bezcen, dziwnym cudem prosperują nadal w branży ukrywając dochody w stratach
wielka mi filozofia.- 19 4
-
2015-10-10 20:01
Dorota Pyć miała dobre wystąpienie
Możemy się spierać o to kto powinien rządzić, ile jest jeszcze do zrobienia i kto ma lepiej lub gorzej ale to wszystko idzie w dobrym kierunku. Remontowa zawalona zamówieniami, DCT buduje drugi terminal, porty się rozwijają. Nie przesadzajmy, że każda firma z tej branży ma obowiązek się utrzymać bez względu na to jakie usługi świadczy i jakiej jakości. Wolny rynek. Słuchałem Minister Pyć jak mówiła o roli prawa. Ono jest ważne i przez ostatnie lata sporo się wydarzyło w prawie co ma wpływ na to że nasze firmy są na najwyższym poziomie i zwiększa się ich konkurencja.
- 13 9
-
2015-10-10 16:50
Nie byłem. Dużo straciłem? (2)
- 9 7
-
2015-10-10 17:36
(1)
Przepraszam, że nie sprecyzowałem. Chodziło mi o poczęstunek.
- 5 2
-
2015-10-10 19:58
jedrus nie straciles
możesz jeszcze zjeść swoje fekalia
- 1 4
-
2015-10-10 17:25
Porty są a co z resztą? (1)
Porty są i to coraz nowocześniejsze, stocznie też zaczynają się budzić z letargu i niszczycielskiej działalności polityków. A gdzie statki ? Gdzie Polska Bandera ? Polski Marynarz pływa pod obcymi banderami u obcych armatorów. Pozostali ZARZĄDCY którzy korzystając z tanich bander wykorzystują marynarzy podobnie jak kierowców TIR-ów pseudo przedsiębiorcy. Chyba jednak nie ma się z czego cieszyć? Festiwale, konkursy, nagrody a dziadek leśny w UM jak był tak jest i penie będzie.
- 29 9
-
2015-10-10 18:51
misiek, zamów statek w stoczni i pływaj pod polską banderą
albo kup używany i przeflaguj na polską.
- 5 8
-
2015-10-10 17:29
zebranie towarzystwa wzajemniej adoracji ............. (1)
- 29 8
-
2015-10-10 17:34
moja refleksja
Towarzystwo wzajemnej adoracji!
- 13 3
-
2015-10-10 17:18
teraz ważna kiedy to jest wszystko zlikwidowane a majątek przekazany kolesiom tak ma wyglądać branża morska?
- 10 4
-
2015-10-10 10:09
a gdzie? (1)
a gdzie PRS S.A.? mekka leśnych dziadków z branży morskiej?
- 43 12
-
2015-10-10 14:17
Oni spia.
- 7 6
-
2015-10-10 10:48
Zmanipulowani przez liderów górnicy ze swoimi ruszczeniami są ważniejsi
- 38 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.