• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ceny w sklepach coraz wyższe. Inflacja widoczna w sieciach handlowych

erka
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.

Rekordowy poziom inflacji zaczyna być coraz bardziej widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach, wzrosła o 5,99 proc. Średnie ceny podstawowych produktów wzrosły o 2,25 proc. wobec czerwca 2021 r.



Czy odczuwasz znaczny wzrost cen usług i produktów?

Ze wstępnych danych GUS wynika, że w lipcu 2021 r. inflacja wyniosła w Polsce 5 proc. wobec 4,4 proc. w czerwcu i jest to najwyższy poziom od ponad 10 lat.

Tak wysoki poziom inflacji odbija się na cenach produktów spożywczych. W lipcu 2021 r. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 229,98 zł.

To wzrost o 5,05 zł (2,25 proc.) w porównaniu do czerwca br. i o 0,97 zł (0,42 proc.) w porównaniu do lipca 2020 r.

Z zebranych danych wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w lipcu br. były wyższe niż w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.).

Ceny w górę, wydatki w dół. Oszczędzamy głównie na przyjemnościach



Zakupy coraz droższe



Lipiec 2021 r. przyniósł nieznaczny wzrost cen w kanale sprzedaż internetowej w stosunku do czerwca br. Ponownie spośród 10 analizowanych grup produktów pięć było najdroższych w tym kanale sprzedaży. Najwięcej najtańszych grup produktowych (5) można było znaleźć w sieci Lidl (chemia domowa i kosmetyki, dodatki, mrożonki, słodycze i produkty sypkie). Dwie najtańsze grupy produktów stwierdzono w sieci Makro (nabiał i napoje). Ani jednej najtańszej grupy produktów nie było w lipcu w kanale e-grocery oraz w sieciach Biedronka, Intermarché, Kaufland, Tesco oraz w innej sieci Cash&Carry

  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.

Lipiec pokazał, że w przypadku minimalnych cen produktów, liderami są sieci: Auchan i Makro, które oferowały po 11 produktów w cenach minimalnych.

Gdzie najdrożej, a gdzie najtaniej?



Najwięcej najdroższych produktów (10) można było znaleźć w sieciach Tesco i E.Leclerc. Tuż za nim znalazł się kanał e-grocery (dziewięć produktów) oraz inna sieć Cash&Carry (sześć produktów). Najmniej najdroższych produktów odnotowano w lipcu 2021 r. w Biedronce, Auchan Carrefour i Makro (po jednym produkcie) oraz w Intermarché (dwa produkty). 

Ceny energii będą rosły. W 2022 r. będą kolejne podwyżki



Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych moglibyśmy zapłacić 187,07 zł (więcej o 9,97 zł niż w czerwcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 295,09 zł (więcej o 4,95 zł niż w czerwcu). Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w lipcu 2021 r. wyniosła 108,02 zł i jest ona o 5,02 zł mniejsza niż w czerwcu. Jeśli spojrzymy na dane w ujęciu rocznym, to suma koszyka minimalnego w lipcu 2021 r. była wyższa o 5,99 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w lipcu br. tańszy o 7,73 proc. niż w 2020 r.

Tanie przewozy już nie takie tanie



Największy spadek, tj. na poziomie 9,83 proc. odnotowano w sklepach Makro, w których średnia cena spadła o 23,88 zł. Największy wzrost cen względem 2020 roku odnotowano w zeszłym miesiącu w sklepach Tesco (6,43 proc.). 
erka

Opinie (497) ponad 10 zablokowanych

  • Podrożało wszystko. (2)

    Lista 20 podstawowych produktów takich jak mleko, pieczywo czy cukier ceny wszystkich wyraźnie skoczyły w górę. Co więcej, nie są to drobne wahnięcia o kilka groszy. Skoki w cenach sięgają po kilkadziesiąt groszy, czasami nawet ponad złotówkę.
    Śledzie w oleju o niemal o 50 procent!
    Za chleb trzeba będzie w tym roku zapłacić o ponad 1,30 zł więcej niż rok temu; bułka kajzerka o niemal 20 gr; śmietana (18 proc.) prawie o 50 gr, paczka 10 jaj zdrożała o ponad 50 gr. Mleko (3,2 proc.) zdrożało o niemal 60 gr; makaron o ponad 1 zł. Cena śledzia w oleju (650 g) skoczyła w górę o 5 zł, kilogram schabu podrożał o ok. 3 zł, czekolada mleczna (100 gr) zdrożała prawie o złotówkę, a cytryny o niemal 2 zł i 50 gr.
    Za typowy "koszyk" trzeba było w sklepie zapłacić ok. 107 zł. Dla porównania w zeszłym roku, w tym samym czasie, było to jedynie ok. 82 zł. Dziękujemy, Dojna Zmiano!

    • 1 0

    • Nie rozumiem.... praca pokora umiar... tym sie kierujemy. Wszystko dla narodu! Wstajemy z kolan

      Beatka

      • 0 0

    • Notariusz prezesa...

      "Andrzej Duda odwiedza polskie miasta w czasie trwającej kampanii. Tym razem, w czasie wizyty w Turku prezydent postanowił uspokoić Polaków i odniósł się do problemu rosnących cen i panującej drożyzny. Słyszę i widzę, że rosną ceny mówił Duda, i przyznał z rozbrajającą szczerością: no proszę państwa rosną."

      " Rosną ceny. No proszę państwa rosną. Ale chcę państwa uspokoić wiele z nich rośnie tylko przejściowo. mówił prezydent."

      Patrzac na pelne ksiezyce i spasione brzuchy to partia nie odczuwa zadnych podwyzek

      • 0 0

  • Podatki

    Polacy to naród największych hipokrytów. Wszyscy chcą zjeść ciastko i mieć ciastko. Tak samo tzw. Europejskie Wartości. Europejskie wartości kończą się w Polsce tam gdzie trzeba zapłacić europejskie podatki.

    • 0 0

  • Niezle to pis rozegral

    Drukuja kase i rozdaja ludziom bez pojecia o ekonomii. Rozdawnictwo powoduje inflacje, wiec pieniądz coraz mniej warty, traca wszyscy.

    Potem biora sobie TVP oraz trole internetowe do komentarzy i wypisuja "ze to nic dziwnego ze jest inflacja... Bo ludziom sie zyje lepiej" eheheh rozegrali to 1klasa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane