• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ceny w sklepach coraz wyższe. Inflacja widoczna w sieciach handlowych

erka
13 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.
Rosną ceny mediów, paliwa, ale też wielu podstawowych produktów.

Rekordowy poziom inflacji zaczyna być coraz bardziej widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu produktów dostępnych w sieciach handlowych w najniższych cenach, wzrosła o 5,99 proc. Średnie ceny podstawowych produktów wzrosły o 2,25 proc. wobec czerwca 2021 r.



Czy odczuwasz znaczny wzrost cen usług i produktów?

Ze wstępnych danych GUS wynika, że w lipcu 2021 r. inflacja wyniosła w Polsce 5 proc. wobec 4,4 proc. w czerwcu i jest to najwyższy poziom od ponad 10 lat.

Tak wysoki poziom inflacji odbija się na cenach produktów spożywczych. W lipcu 2021 r. Badanie i Raport Koszyk Zakupowy wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 229,98 zł.

To wzrost o 5,05 zł (2,25 proc.) w porównaniu do czerwca br. i o 0,97 zł (0,42 proc.) w porównaniu do lipca 2020 r.

Z zebranych danych wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem, ceny w lipcu br. były wyższe niż w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.).

Ceny w górę, wydatki w dół. Oszczędzamy głównie na przyjemnościach



Zakupy coraz droższe



Lipiec 2021 r. przyniósł nieznaczny wzrost cen w kanale sprzedaż internetowej w stosunku do czerwca br. Ponownie spośród 10 analizowanych grup produktów pięć było najdroższych w tym kanale sprzedaży. Najwięcej najtańszych grup produktowych (5) można było znaleźć w sieci Lidl (chemia domowa i kosmetyki, dodatki, mrożonki, słodycze i produkty sypkie). Dwie najtańsze grupy produktów stwierdzono w sieci Makro (nabiał i napoje). Ani jednej najtańszej grupy produktów nie było w lipcu w kanale e-grocery oraz w sieciach Biedronka, Intermarché, Kaufland, Tesco oraz w innej sieci Cash&Carry

  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.
  • Minimalny koszyk zakupowy w lipcu 2021 jest droższy o 5,99 proc. w skali roku.

Lipiec pokazał, że w przypadku minimalnych cen produktów, liderami są sieci: Auchan i Makro, które oferowały po 11 produktów w cenach minimalnych.

Gdzie najdrożej, a gdzie najtaniej?



Najwięcej najdroższych produktów (10) można było znaleźć w sieciach Tesco i E.Leclerc. Tuż za nim znalazł się kanał e-grocery (dziewięć produktów) oraz inna sieć Cash&Carry (sześć produktów). Najmniej najdroższych produktów odnotowano w lipcu 2021 r. w Biedronce, Auchan Carrefour i Makro (po jednym produkcie) oraz w Intermarché (dwa produkty). 

Ceny energii będą rosły. W 2022 r. będą kolejne podwyżki



Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych moglibyśmy zapłacić 187,07 zł (więcej o 9,97 zł niż w czerwcu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 295,09 zł (więcej o 4,95 zł niż w czerwcu). Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w lipcu 2021 r. wyniosła 108,02 zł i jest ona o 5,02 zł mniejsza niż w czerwcu. Jeśli spojrzymy na dane w ujęciu rocznym, to suma koszyka minimalnego w lipcu 2021 r. była wyższa o 5,99 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był w lipcu br. tańszy o 7,73 proc. niż w 2020 r.

Tanie przewozy już nie takie tanie



Największy spadek, tj. na poziomie 9,83 proc. odnotowano w sklepach Makro, w których średnia cena spadła o 23,88 zł. Największy wzrost cen względem 2020 roku odnotowano w zeszłym miesiącu w sklepach Tesco (6,43 proc.). 
erka

Opinie (497) ponad 10 zablokowanych

  • Proste.. (1)

    Socjal dla nierobów robi swoje. Niestety większość społeczeństwa nie zna podstawowych mechanizmów gospodarki. I myśli że rząd ma jakieś własne pieniądze.

    • 23 10

    • bo takie przedmioty jak ekonomia powinny być juz w szkole podstawowej

      ale po co, czarnek wie co jest potrzebne by były cnoty niewieście

      • 6 2

  • Wszystko dla dobra rządzących nami.

    Im się przecież należy

    • 12 3

  • Glosujecie na i**otow to znow na polkach bedzie tylko ocet i musztarda.

    • 17 6

  • Niemcy zazdroszczą (3)

    Niemiec jest w stanie w ciągu miesiąca wydać 100 euro (serio sprawdzałem w Monachium) i spokojnie się wyżywić. Nie rezygnując z niczego. W Polsce 400zł wydaje się w ciągu tygodnia. Kiedyś (raptem 5 lat temu haha) za 150zł w Lidlu czy Biedronce wózek się uginał, teraz za tę kasę jest jedna siatka... wcale nie wymyślnych artykułów.
    Przepędzić tę obecną bandę i patrzeć dokładnie na ręce następnej władzy.

    • 36 7

    • Kolego,bez różnicy kto rządzi cały czas ten sam syf,drożyzna i dymanie Polskich konsumentów.

      • 6 5

    • Trolu a ruble juz na konto wpłyneły ze takie brednie wypisujesz takim jak ty siue wydaje ze wszyscy jak le mingi maja skleroze (1)

      i demencje i nie pamiętają jakie ceny były i ile wydawali .Wiec moze jakies dowody trolu? A no widzisz brednie to kazdy glupi potrafi wypisywac a ty swoje wklejasz tylko juz po raz setny nawet tego nie prezepisujesz trolu

      • 2 11

      • Ruble to chyba PiS rozdaje.

        Dowody masz w każdym sklepie.
        Używając mózgu porównaj ceny towarów i jednocześnie gramatury. Wszystkie serki, słodycze, jogurty, masło itp. mają delikatnie obniżone gramatury.
        W Niemczech masz większą gramaturę i lepszą jakość - przykładowo z niemieckiego serka Almette nic się nie wylewa, jak kupisz Polski i otworzysz, to po dwóch dniach w lodówce cieknie z tego serka woda (kilka gr płynu). To są triki, żeby nabijać gramaturę i kasę na nieświadomych konsumentach. Czasami zmniejszają ksztaly pudełek, czasami jest w środku dużo powietrza (hitem są jogurty, które mają z wierzchu, centymetrową przestrzeń z powietrzem). Druga sprawa że jesteśmy dojeni nawet na samych cenach, w GER Haribo kosztuje 1 euro, u nas 7-8zł, z czekoladami to samo. Dodatkowo tam są duże promocje i przeceny, bo nikomu tam nie zależy żeby towar leżał na półkach, tam wszystko musi się kręcić. Można w sklepach typu Pepco kupić wazony, małe AGD za 10% nominalnej ceny. Np. kupiłem tam dużą popielniczkę szklaną za 10eurocentów, u nas to jest niemożliwe. Itp. itd.

        • 6 2

  • Komuna kazda gospodarke doprowadzi do ruiny.

    Wystarczylo 6 lat drukowania pieniedzy przez 24 godziny na dobe i mamy efekty.

    • 21 7

  • (3)

    Mateusz mówił że każdego już na wszystko stac

    • 16 5

    • A zapomniałes jak Tusk gadał ze jestesmy juz drugą irlandia nawet ja przegonilismy (1)

      • 3 7

      • Przegoniliśmy i zostaliśmy Białorusią.

        • 5 2

    • Jak tak mówił to tak jest, jak jeszcze potwierdzili w twp to już w ogóle....

      • 0 0

  • Bzdura wierutną.

    Wystarczy posłuchać pana Mateusza albo TVP.

    • 10 5

  • Kraj z narodowej dykty i narodowego kartonu

    • 14 5

  • Tusk gadał ze jestesmy rajską zieloną wyspą !A nawet mamy lepiej niz w Irlandi ludzie wracaja z emigracji!

    nastepnie sam wyemigrował do Brukseli :) Ale hipokryzja le minga jest nieskończona!
    Identycznie jak skleroza i demencja :)

    • 12 13

  • czego nie rozumiecie

    sczepcie się :):)

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane