• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Najczesciej pilotami zostają mlodzi ludzie bogatych rodziców. Zeby zostac pilotem trzeba miec szczescie.

    • 0 0

  • m

    Skoro mowa o szkoleniach, odsyłam do AP-Aviation Alojzy Bylok z Bielsko Białej, robią bardzo dobre. Dostaniecie tam zarówno szkolenie do licencji śmigłowcowej turystycznej PPL(H), teoretyczne i praktyczne, jak i zawodowej CPL(H) oraz wiele innych.

    • 0 0

  • :/

    to ja w Norwegii jako nauczyciel w przedszkolu mam więcej $$

    • 0 0

  • szalu nie ma

    37.rocznie.. brutto czy na rękę? zasadnicza różnica. ale.nawet jak na reke to jednak 12k zl miesięcznie i mysle ze na taki poziom odpowiedzialności i stresu to jednak male pieniadze.

    • 0 1

  • Tu nie chodzi o wyszkolenie pilotów tylko by złapać frajerów co zapłacą za kurs!! (1)

    a a wywalić pod byle pretekstem z takiego szkolenia to żaden problem

    • 1 0

    • Biadolenie

      Płacić za naukę trzeba wszędzie, tu bonusem jest zatrudnienie. Każdy gdzieś zaczyna a problemem nie jest zdobycie szkolen samodzielnie tylko złapanie pierwszej pracy. Powodzenia

      • 0 0

  • oferta dla FRAJRÓW - zrób kurs za swoje (+utrzymanie) a my dorzucimy 45 tyś EURO... taaaaa (1)

    po wybuleniu "swojej" kasy okarze sie że "masz coś ze zdrowiem" ewntualnie uwala na egzaminie wewnetrznym (bookaże sie że mają pilotów w bródi polowświerzynek trzeba sie pozbyc bez konsekwencji finansowych)

    Ludzie -kupiłem w WIZZAIR bilet z Lwowa na Krym (jeszcze ukraiński)
    a wcześniej trase Karowice-Lwów (tez WIZZAIREm)
    Juak byismy z rodziną we Lwowie to się okazało ze linia... sprzedała nasze bilety (kupione połroku przed wakacjami)komus innemu bo... pozwalało na to Ukraińskie prawo ( w sezonie ten bilet kosztował więcej nizpółroku wcześniej)
    Wsiedliśmy do pociagu do Polski...
    Oodszkodowanie w postaci 50 EURO Mogłem sie starac w sadzie ukraińskim..... (adwokat wziałby wiecej)
    Przedpłaty za pokoje też nie zwrócono.... ale rozumiem włascicieli kwatery....

    Ta firma to JEDEN WIELKI PRZEKRĘT.

    Lecciepodpisujcie kontrakt na szkolenie w języku jaki nie znacie i w pańtwie jakiegoprawa nieznacie

    Powaliło was ???

    Jakwas odrzuca w połowie szkolenia macie w plecy tyle że w Polsce mielibyscie dobry start zyciowy

    ja juz nie wspominam że za 10 lat pilt bedzie tak potrzebnym zawodem jak dzis furman...
    Samochody autonomiczne juz jeżdzą to co samolot nie poleci ????
    Będa drony pasażerskie bo tak taniej
    Jeden operator obsługuje 5-8 maszyn (tylko nadzór na ladowaniem, bo start to w automacie poleci nie wspominajac o reszcze trasy)

    Pilot samolotu to zawód BEZ PRZYSZŁOSCI
    Taki bezrobotny tyle że z kredytem na reszte zycia

    To samo tyczysielekarzy pierwszego kntaktu i innych specjalosciniehirurgicznych
    AI załatwi i te zawody bo bedzie lepsza(juz dziś lekarzma 30 % trafność diagnozy a program 80-85% przy pierwszym podejsciu do pacjenta)

    Braćkredyt na zawody bez przyszłosci ????

    Ludzie w barcelonie runął nawet najstarszy zawód świata.... pierwszy burdel z lalkami wygladającymi jak zywe kobiety...
    Za 10 góra 15 lat nie będzeipracy a dochód gwarantowany, bo żaden człowiek z automatem nie wygra tym bardziej inteligentnym

    A WIZZ AIRR napisałem powyżej.
    Potrafia człowieka Pi pi pi bez mydła z usmiechem na twarzy

    • 3 3

    • Jak pijesz to nie pisz i odwrotnie

      • 1 0

  • Wow 37k na rok z doświadczeniem... Lepiej i taniej wyjdzie się na kursie programowania (14)

    Jwt. Lepiej iść na kurs programowania. Doświadczony programista zarobi tyle samo w PL jak nie więcej.... Każdy niech robi co lubi.

    • 93 3

    • czyli 3 tys euro za taka odopowiedzialnosc to smiesznie małe pieniadze! Zgadzam sie juz lepiej (9)

      niech opłacą kurs informatyczny

      • 31 4

      • Informatyk musi skonczyc Universytet a nie jakies tam kursy... (7)

        I dodatkowo stale uzupelniac wiedze... Poza wiedza trzeba takze miec talent do programowania nie wszyscy sie do tego nadaja.....

        • 13 9

        • jasne (5)

          bo pisanie kodów to jest mega odpowiedzialne zadanie wymagające ogromnych możliwości intelektualnych, rzadkiego talentu i żelaznych nerwów.
          życie i zdrowie ludzi od tego zależy.
          nie to co jakiś tam pilot.

          • 19 9

          • Znaczy nie rozumiesz (2)

            do jakich celow stanowisko programisty jest przypisane... Gdybym nie mial racji krytykujac ciebie to wtedy programistow nie wynagradzano by tak wysoko. Nawet jak na polskie warunki.

            • 3 4

            • programistów tak samo jak inne zawody na które jest popyt (1)

              wynagradza się "dobrze" właśnie dlatego bo jest na nich popyt. Nie wynika to z tego że trudno zostać programistą tylko z tego że branża jest bardzo dynamiczna.

              • 6 2

              • Nie, wynagradza się wysoko bo przede wszystkim, pomijając popyt, programiści wytwarzają produkty o bardzo wysokiej wartości. W Polsce na dowolnego pracownika jest wysoki popyt, ale jak widzisz Polacy nie zarabiają dużo właśnie przez niewielką wartość, którą wytwarzają.

                • 2 0

          • śmiem twierdzić, że żeby być pilotem wcale nie trzeba mieć ogromnych możliwości intelektualnych, rzadkiego talentu.

            • 4 5

          • No chyba, że piszesz kod do autopilota ;-)

            Arcan

            • 17 2

        • Te kursy to tak jakbyś zrobił licencjat.

          Mniej więcej tak samo rozległa wiedza do przyswojenia. Mówię to jako inżynier i pilot. Do tego kasę trzeba położyć dość konkretną.

          • 4 2

      • doświadczony inżynier projektujący mosty, albo statki też tyle zarabia, a często mniej

        a odpowiedzialność taka sama. Jesteśmy biednym krajem i tu się płaci mniej. Takie zarobki są nadal atrakcyjne.

        • 3 1

    • dla jednego lepiej, dla innego nie

      Są ludzie dla których latanie to sens życia. Piloci sobie żartują że jak chcesz zarobić miliony w lotnictwie to najpierw musisz zainwestować miliardy. Grubo przesadzone ale oddaje trochę realia. Niemniej ja bym nie mógł siedzieć za biurkiem i klepać kody.

      • 5 1

    • Jak rynek juz nasyci sie programistami to zarobki spadna.

      Tak jest w kazdej specjalnosci...

      • 14 2

    • Zgadzam sie że trochę mało jak na taką odpowiedzialność (1)

      Ale z tymi programistami nie przesadzałbym. 37k na rok to zarabiają Ci co akurat nie są po kursie :)

      • 19 2

      • Tu tez mowa o srednich zarobkach doswiadczonych pilotow a nie po kursie

        • 11 2

  • Średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie. (8)

    Czyli lekko ponad 3000 euro na miesiąc.
    Sorry, ale za tak stresującą pracę i odpowiedzialność to jest padlina.

    Kucharz pracujący na statku offshore pod norweską banderą zarabia 45000 NOK miesięcznie (płatne 12 miesięcy w roku) i pracuje w systemie 1 miesiąc na statku, 1 miesiąc w domu. 540000 NOK rocznie czyli ok. 58 tys. euro rocznie (sic!)

    • 38 2

    • Pytanie o prestiż, nie każdy ma ochotę pracować na statku, w kuchni i nie widzieć kobiety miesiąc czasu. Praca pilota to rozłąka ale co kto lubi a życie ucieka. W życiu najlepiej pracować z pasją i po prostu cieszyć się czasem. Ta ciągłe parcie za pieniędzmi jest idiotyczne. Co kto lubi, myślę że w kopalni żelaza w Szwecji zarobi się jeszcze więcej.

      • 0 0

    • to jest płaca dla świerzaka co mu się sypnął dopiero wąs pod nosem (1)

      doświadczony pilot na lewym fotelu dostaje 180 tys. euro rocznie + bonusy. Mówię o długich lotach w Wizzie, FlyDubai czy np. Air China gdzie pracuję

      • 1 0

      • Chwila

        Długie loty w Wizz?tak w jednym zdaniu porownujesz z air China ? To do siebie nie pasuje.

        • 0 0

    • pomysl o lekarzach w polsce.

      państwo znalazło nas jeleni i po 13 latach nauki daje nam 3500 brutto z marudzeniem żę zapłaćcie sobie jeszcze za szkolenia sami. W efekcie stać na to tylko lekarzy biznesmenów którzy mają gdzieś pacjentów i robią to dla forsy a 90% biduje w blokach i zapija smutki alkoholem.

      • 4 3

    • (1)

      eldorado się skonczylo

      • 6 1

      • Praca dla ludzi z mocnym, wieloletnim doświadczeniem, dziesiątkami kursów i perfekcyjnym angielskim wciąż jest, ale już nie za takie pieniądze jak kiedyś.

        • 5 0

    • ile z tego jest na reke?

      • 3 1

    • Popieram Cię

      U mnie 30 tys. euro rocznie ma 3/e , który siedzi przed monitorami i filtr wody morskiej czyści 1 dziennie. Praca w systemi 6 tyg statek- 6 tyg wolne w domku.
      P.S To początkowa stawka 'swieżaka' na moim Fpso

      • 4 3

  • to wygląda raczej jak sprzedaż garnków, a nie szkolenie ... (1)

    a ten pseudo pilocik to gdzie ma czapkę ?... przepraszam to raczej pierwszy oficer ,a nie kapitan - instruktor

    • 1 1

    • on nawet nie jest pilotem i nigdy nim nie był jest wynajętym modelem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane