- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (39 opinii)
- 2 Gra Manor Lords światowym hitem (29 opinii)
- 3 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (27 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (57 opinii)
- 5 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (32 opinie)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Coworking, czyli biurko do wynajęcia
Zamiast płacić tysiące zł za wynajęcie biura, wydają na nie tylko 200 - 300 zł miesięcznie. Przy okazji korzystają z darmowego internetu, do dyspozycji mają salę konferencyjną i kuchnię. Coworking staje się coraz bardziej popularny.
A co to takiego? Coworking to możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w wynajętym pomieszczeniu, przy wynajętym biurku.
Cezarego Piechowiaka do stworzenia działalności coworkingowej zainspirowało życie.
- Idea powstała, gdy poziom efektywności pracy, którą wykonuję zmalał poprzez wykonywanie jej w domu - opowiada Cezary z modernaoffice.pl - To ciągłe przenoszenie się, spotkania z klientami w kawiarniach, inne sprawy do zrobienia, rozbijały mój dzień na tyle, że padło postanowienie wynajmu małego biura. Tu zaczęły się schody w postaci niemałych kosztów związanych z uruchomieniem własnej placówki i urządzeniem jej na potrzeby biura. Nie było mnie na to stać. Wiedziałem, że w podobnej sytuacji, jak moja jest wiele osób. Do tego, gdy przez przypadek zobaczyłem takie biuro coworkingowe w Malmo w Szwecji, pomysł przeniosłem do Gdyni.
Grażynie Ledochowicz z biurogdynia.net pomysł podsunęli znajomi.
- Narzekali, że mimo, iż czas w biurze spędzają sporadycznie, muszą opłacać miesięczny czynsz, jakby byli w nim ciągle - mówi Ledochowicz. - U nas klient płaci tylko za to, czego potrzebuje i z czego korzysta. Nie musi utrzymywać lokalu, czy ponosić kosztów utrzymania pracującej w niej osoby.
W Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER historia z coworkingiem zaczęła się jeszcze inaczej.
- W 2005 roku Miasto Gdańsk powołało Gdańską Fundację Przedsiębiorczości (GFP), której celem było zaoferowanie młodym przedsiębiorcom i osobom planującym własną działalność wsparcia merytorycznego - opowiada Agnieszka Meller, menedżer Inkubatora w GFP. - W listopadzie 2011 r. Fundacja została administratorem Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. Coworking jest ściśle powiązany z networkingiem, na który kładziemy duży nacisk. Planując działania networkingowe, nie sposób było pominąć w naszej ofercie możliwości pracy w strefie coworkingu, w ramach której oferujemy freelancerom oraz mikro firmom potrzebującym nie biura, a jedynie miejsca do pracy w określonych przez siebie dniach i godzinach - Biurko dla start-upa. Poza kompletnie wyposażonym stanowiskiem pracy w strefie openspace, w której jest 18 stanowisk pracy, zapewniamy także: miejsce na spotkania biznesowe, odbiór korespondencji, merytoryczne wsparcie doradcy, a także dostęp do wiedzy oraz doskonałe otoczenie networkingowe i komunikacyjne. W ofercie posiadamy również usługi Wirtualnego Biura.
Biuro Ledochowicz nie jest typowym lokalem coworkingowym. Świadczy usługi dla firm, które potrzebują biura od czasu do czasu, na spotkanie, szkolenie, czy konferencję, a także dla osób pracujących na co dzień w systemie coworkingu potrzebujących kameralnego miejsca. Pani Grażyna prowadzi także usługi biura wirtualnego.
- Wiele osób jest zaskoczonych, że mogą mieć biuro z obsługą sekretarki przez parę godzin w tygodniu, że mogą zarejestrować pod atrakcyjnym adresem swoją działalność. A osoby, które zetknęły się z tym typem działalności po prostu pytają o termin i proszą o ofertę - mówi Ledochowicz.
Wirtualne biuro funkcjonuje też w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Usługi w tym zakresie świadczy Pomorskie Centrum Biznesu www.firmowebiuro.pl. Na pakiet wirtualnego biura składają się m.in.:obsługa korespondencji, usługa odbierania połączeń (zespół recepcyjny odbierający telefony w imieniu firmy), dedykowana lokalna linia telefoniczna, system telefoniczny umożliwiający przekierowanie połączeń na wybrany numer, preferencyjne ceny na materiały biurowe i usługi kurierskie oraz dostęp do w pełni wyposażonych salek konferencyjnych.
W Modernaoffice.pl jej właściciele poszli jeszcze dalej i zajmują się również promocją swoich użytkowników na rynku pracy.
- Jesteśmy nie tylko biurem coworkingowym z możliwością doraźnego lub stałego korzystania z pełnej, profesjonalnej infrastruktury biuro - mówi Cezary Piechowiak - Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, których specyfika działania czyni nieopłacalnym zatrudnianie osobno specjalistów m.in. z takich dziedzin, jak: rachunkowość, pomoc prawna, informatyka, telekomunikacja, szkolenia i wiele innych niezbędnych do prowadzenia nowoczesnej firmy. Dlatego cały czas poszerzamy grono specjalistów, dajemy możliwość zasięgnięcia u nich porady, nawiązania stałej współpracy na indywidualnie dopasowanych i uzgodnionych warunkach, a przede wszystkim podjęcia współpracy w oparciu o pakiet usług.
Cena wynajmu gabinetu lub salki konferencyjnej w www.biurogdynia.net kształtuje się w okolicy 30 zł, w pakietach od 22 zł za godzinę, usługa biura wirtualnego od 99 zł miesięcznie. W GFP miesięczny koszt wynajęcia biurka dla start-upa zaczyna się od 300 złotych bez żadnych dodatkowych opłat. Inną propozycją, która jest dostępna na zasadzie "od ręki", jest biurko na godziny, usługa oferowana od poniedziałku do piątku, w godzinach 7-17. Obejmuje ona stanowisko pracy z dostępem do internetu już od 35 złotych netto za 5 godzin. Wirtualne biuro w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym kosztuje miesięcznie od 295 do 450 zł, cena zależy od pakietu. W Moderna Office koszt miesięcznego wynajmu biurka startuje już od 220 zł miesięcznie, pokoju biurowego - od 550 zł miesięcznie, wirtualnego adresu i sekretariatu - od 100 zł.
- Atmosfera sprzyjająca wydajnej i kreatywnej pracy, są bardzo komfortowe warunki, np. nie trzeba pamiętać o takich rzeczach, jak papier do drukarki. Do tego jest kuchnia, gdzie można zjeść prawdziwy i smaczny obiad. Są też mili ludzie - wylicza Bartosz Michałowski, projektant stron WWW, który w Moderna Office wynajmuje biurko.
- Dla mnie taka wzajemna kooperacja jest szansą na pozyskanie nowych klientów i poszerzenie zakresu działania. Gdybym miała sama się reklamować, pewnie nie przyniosłoby to oczekiwanego skutku. W grupie siła! - śmieje się Grażyna Bieszk, księgowa sąsiadująca biurkiem w Modernie z radcą prawnym Jakubem Mańczak.
Korzyści płynące z dzielenia przestrzeni do pracy, czyli inaczej coworkingu są znaczące. To nie tylko niskie koszty najmu, brak kaucji czy opłat za media. To także brak kosztów urządzenia i wyposażania własnego biura, jego utrzymania, bezpłatny dostęp do profesjonalnego sprzętu i wyposażenia biurowego czy możliwość skorzystania z obsługi sekretariatu. A jednak można pracować w jeszcze inny sposób, mając swoje biuro w Smartfonie, choć ten sposób najwyraźniej jeszcze przed nami. Według najnowszych badań Consumer Barometer już 15 procent Polaków korzysta ze Smartfonów, 3 procent z tabletów. W Europie procent ten jest dwukrotnie większy, wiele wskazuje jednak na to, że niedługo tradycyjne biuro będzie tylko dodatkiem do wirtualnego.
Jesteś zainteresowany coworkingiem w Trójmieście? Więcej znajdziesz w naszym katalogu.
Miejsca
Opinie (31) 9 zablokowanych
-
2012-07-31 11:31
a płacimy w podatkach za to wszystko MY (2)
oczywiście w pieniądzach wypranych przez większą maszynkę niż budżet RP
- 22 16
-
2012-07-31 12:11
ty raczej nie (1)
tracisz czas na trollowanie w necie..
- 7 6
-
2012-07-31 12:22
każdy pracuje tak jak się ustawi
- 4 1
-
2012-07-31 13:09
ceny...
"W Moderna Office koszt miesięcznego wynajmu biurka startuje już od 220 zł miesięcznie"
taaaa.... zapomniała pani napisać że za tą cenę dostaje się możliwość korzystania z biurka tylko 8 dni w miesiącu...- 31 2
-
2012-07-31 13:38
(1)
w dzisiejszych czasach wszyscy chcą pracować w 'biurze' - nawet za wszelką cenę.
- 12 3
-
2012-07-31 14:39
Dziwna(y) jesteś
Jeśli ktoś pracuje umysłowo, a nie ma biura, to chyba lepiej, ze nie musi siedzieć w chlewie z krowami albo w kawiarni, tylko jest taki wynalazek, jak biuro??
Jakiś kompleks sprzedawczyni czy jak...?- 5 5
-
2012-07-31 13:38
ja kiedyś szukałem dobrego biura do co-workingu (3)
Jest tak mało propozycji, że aż szkoda gadać. Piszecie o czymś co jest fajne ale nie ma możliwości. Wystarczy kliknąć w ostatni link w artykule, odnoszącym się do katalogu. 3 firmy. Reszta albo nie ma nawet strony www, albo brak porządnego co-workingu i skupia się na wirtualnym biurze. Co-Wrokingu w Trójmieście nie ma. Nie będę jeździć 10 km do biura w korkach autobusami (GPNT) bo mi się to nie opłaca. W ogóle GPNT to jeden wielki nie wypał. Postawiony daleko od centrum z dostępnym dojazdem w korkach. Nie jara mnie taka oszczędność bo więcej wydam na dojazdy niż wynajem własnego biura w centrum Sopotu czy nawet Gdańska albo Gdyni.
- 12 4
-
2012-07-31 13:47
polecam Business Link w Olivia Gate (blaip.pl)
- 3 4
-
2012-07-31 15:18
GPNT - czyli gdański? (1)
Daleko od centrum? Hm? to chyba jakaś pomyłka? Lokalizacja idealna, no chyba że się mieszka na wygwizdajewie.
- 2 3
-
2012-08-03 11:45
Jak Oliwa dla Ciebie wygwizdowo to przepraszam bardzo ;)
Ale z tego co wiem jest to geograficzny środek Trójmiasta
- 0 0
-
2012-07-31 13:50
slaba oferta
niestety oferta slaba - bo biuro gdzies na peryferiach gdyni a nie w centrum. Cena 220 zlotych za 8 dni + trzeba doliczyc 100 na rejestracje adresu firmy....
- 10 3
-
2012-07-31 14:00
fajna sprawa:)
jeśli ktoś jest freelancerem, to nie ma potrzeby siedzenia w biurze dzień w dzień - cena jest atrakcyjna. niebawem zakładam działalność, na pewno skorzystam :)
- 5 12
-
2012-07-31 14:12
Miejsce dla przedsiębiorcy (3)
widać Pani redaktor zapomniała wspomnieć o AIP Business Link w Olivia Gate w Oliwie.
- szukałem i znalazłem odpowiednie miejsce dla siebie.
polecam !!- 14 6
-
2012-07-31 14:23
przypomnienie
nie zostało opłacone a więc się nie pojawiło ;)
- 7 2
-
2012-07-31 14:32
Zawsze się znajdzie jakaś niezadowolona jęczybuła
o której nie napiszą w tekście i później jęczy, że tekst sponsorowany.
- 2 4
-
2012-07-31 15:48
Pani Redaktor nie zapomniała - to AIP BL praktycznie nie istnieje na płaszczyźnie współpracy pro-przedsiębiorczej Trójmiasta. Co z tego że jest - jak nikt nic nie wie. Słabe kierownictwo = słaba promocja = kasa unijna wyrzucona w błoto.
- 4 2
-
2012-07-31 14:39
słabiutko (3)
niestety koszt biurka wynosi ok 500 zł netto w większości Gdyńskich coo. w podobnej cenie podnajmiesz pomieszczenie od innej firmy z własnymi 4 ścianami, a inkubator to już przedsięwzięcie komercyjne wystarczy spojrzeć na Gdynia i Gdańsk, takie słodkie bułeczki można opowiadać jak w tym artykule jak ktoś nie miał z tym styczności
- 13 1
-
2012-07-31 14:45
aa
A co z inkubatorami, byłeś kiedyś? Może jakieś słowa o tym ?
- 2 0
-
2012-07-31 16:22
Super oferta (1)
widać że nie masz kompletie pojęcia o czym piszesz a jak większość polaków po prostu pierwszy do krytyki i oceniania - w cenie kilkuset zł masz biuro bez inwestowania w sprzęt, meble, drukarki itp oraz dziwne umowy z kaucją i 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia- masz szybki internet, domene, kalendarz, przestreń dyskową i inne potrzebne dodatki i wielu ciekawych ludzi z których usług korzysta się na codzień - sam działam w ten sposób i jestem bardzo zadowolony. Po prostu trzeba mieć na siebie pomysł a nie płakać na etacie w marnej firmie.
- 3 8
-
2012-07-31 17:02
mam działalność Konradku
i wolę swoje rozwiązanie, nie mam kaucji, sprzęt wolę swój, internet mam 25 mb na wyjściu wątpię czy masz lepszy, domenę, kalendarz to mnie rozśmieszyłeś buhahah
- 6 1
-
2012-07-31 14:48
byłem
mają same duże pomieszczenia, i dla 2 roku już mało atrakcyjne, byłem potem na szkoleniach w inkubatorze Gdańsk, pustki i wygwizdowie, a Gdynia zawaliła się szklanymi skrzydłami myśląc tylko o zrobieniu z Gdyni finansówki dla obcego kapitału, takie słodkie gadanie nic więcej
- 10 0
-
2012-07-31 15:55
(2)
W GPF biurko dla start-up'a kosztuje niemałą sumkę, niestety... Dodając do tego koszty opłaty ZUS i innych "drobnych" datków na państwo to trzeba mieć ze 2000 na same opłaty.... słabe wsparcie dla przedsiebiorcy...
- 15 0
-
2012-07-31 19:33
Hahaha, "Byznesmen" który nie wie co to koszty, VAT i jak razem ze składkami zus działają na podatek :)
- 0 2
-
2012-10-03 16:19
Po cholerę za Państwowe pieniądze tworzyć "start-upy" , inkubatory, centra wspierające rozwój przedsiębiorczości skoro wystarczyłoby wszystkich zwolnić i zmniejszyć podatki?
Firmy same by się pojawiły - chociażby wychodząc z szarej strefy.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.