• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coworking, czyli biurko do wynajęcia

Izabela Małkowska
31 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jakub Mańczak i Justyna Wojtaszczyk dzielą biurko na zasadzie coworkingu. Jakub Mańczak i Justyna Wojtaszczyk dzielą biurko na zasadzie coworkingu.

Zamiast płacić tysiące zł za wynajęcie biura, wydają na nie tylko 200 - 300 zł miesięcznie. Przy okazji korzystają z darmowego internetu, do dyspozycji mają salę konferencyjną i kuchnię. Coworking staje się coraz bardziej popularny.


Czy coworking przyjmie się u nas?


A co to takiego? Coworking to możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w wynajętym pomieszczeniu, przy wynajętym biurku.

Cezarego Piechowiaka do stworzenia działalności coworkingowej zainspirowało życie.

- Idea powstała, gdy poziom efektywności pracy, którą wykonuję zmalał poprzez wykonywanie jej w domu - opowiada Cezary z modernaoffice.pl - To ciągłe przenoszenie się, spotkania z klientami w kawiarniach, inne sprawy do zrobienia, rozbijały mój dzień na tyle, że padło postanowienie wynajmu małego biura. Tu zaczęły się schody w postaci niemałych kosztów związanych z uruchomieniem własnej placówki i urządzeniem jej na potrzeby biura. Nie było mnie na to stać. Wiedziałem, że w podobnej sytuacji, jak moja jest wiele osób. Do tego, gdy przez przypadek zobaczyłem takie biuro coworkingowe w Malmo w Szwecji, pomysł przeniosłem do Gdyni.

Grażynie Ledochowiczbiurogdynia.net pomysł podsunęli znajomi.

- Narzekali, że mimo, iż czas w biurze spędzają sporadycznie, muszą opłacać miesięczny czynsz, jakby byli w nim ciągle - mówi Ledochowicz. - U nas klient płaci tylko za to, czego potrzebuje i z czego korzysta. Nie musi utrzymywać lokalu, czy ponosić kosztów utrzymania pracującej w niej osoby.

Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER historia z coworkingiem zaczęła się jeszcze inaczej.

- W 2005 roku Miasto Gdańsk powołało Gdańską Fundację Przedsiębiorczości (GFP), której celem było zaoferowanie młodym przedsiębiorcom i osobom planującym własną działalność wsparcia merytorycznego - opowiada Agnieszka Meller, menedżer Inkubatora w GFP. - W listopadzie 2011 r. Fundacja została administratorem Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. Coworking jest ściśle powiązany z networkingiem, na który kładziemy duży nacisk. Planując działania networkingowe, nie sposób było pominąć w naszej ofercie możliwości pracy w strefie coworkingu, w ramach której oferujemy freelancerom oraz mikro firmom potrzebującym nie biura, a jedynie miejsca do pracy w określonych przez siebie dniach i godzinach - Biurko dla start-upa. Poza kompletnie wyposażonym stanowiskiem pracy w strefie openspace, w której jest 18 stanowisk pracy, zapewniamy także: miejsce na spotkania biznesowe, odbiór korespondencji, merytoryczne wsparcie doradcy, a także dostęp do wiedzy oraz doskonałe otoczenie networkingowe i komunikacyjne. W ofercie posiadamy również usługi Wirtualnego Biura.

Biuro Ledochowicz nie jest typowym lokalem coworkingowym. Świadczy usługi dla firm, które potrzebują biura od czasu do czasu, na spotkanie, szkolenie, czy konferencję, a także dla osób pracujących na co dzień w systemie coworkingu potrzebujących kameralnego miejsca. Pani Grażyna prowadzi także usługi biura wirtualnego.

- Wiele osób jest zaskoczonych, że mogą mieć biuro z obsługą sekretarki przez parę godzin w tygodniu, że mogą zarejestrować pod atrakcyjnym adresem swoją działalność. A osoby, które zetknęły się z tym typem działalności po prostu pytają o termin i proszą o ofertę - mówi Ledochowicz.

Wirtualne biuro funkcjonuje też w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Usługi w tym zakresie świadczy Pomorskie Centrum Biznesu www.firmowebiuro.pl. Na pakiet wirtualnego biura składają się m.in.:obsługa korespondencji, usługa odbierania połączeń (zespół recepcyjny odbierający telefony w imieniu firmy), dedykowana lokalna linia telefoniczna, system telefoniczny umożliwiający przekierowanie połączeń na wybrany numer, preferencyjne ceny na materiały biurowe i usługi kurierskie oraz dostęp do w pełni wyposażonych salek konferencyjnych.

W Modernaoffice.pl jej właściciele poszli jeszcze dalej i zajmują się również promocją swoich użytkowników na rynku pracy.

- Jesteśmy nie tylko biurem coworkingowym z możliwością doraźnego lub stałego korzystania z pełnej, profesjonalnej infrastruktury biuro - mówi Cezary Piechowiak - Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, których specyfika działania czyni nieopłacalnym zatrudnianie osobno specjalistów m.in. z takich dziedzin, jak: rachunkowość, pomoc prawna, informatyka, telekomunikacja, szkolenia i wiele innych niezbędnych do prowadzenia nowoczesnej firmy. Dlatego cały czas poszerzamy grono specjalistów, dajemy możliwość zasięgnięcia u nich porady, nawiązania stałej współpracy na indywidualnie dopasowanych i uzgodnionych warunkach, a przede wszystkim podjęcia współpracy w oparciu o pakiet usług.

Cena wynajmu gabinetu lub salki konferencyjnej w www.biurogdynia.net kształtuje się w okolicy 30 zł, w pakietach od 22 zł za godzinę, usługa biura wirtualnego od 99 zł miesięcznie. W GFP miesięczny koszt wynajęcia biurka dla start-upa zaczyna się od 300 złotych bez żadnych dodatkowych opłat. Inną propozycją, która jest dostępna na zasadzie "od ręki", jest biurko na godziny, usługa oferowana od poniedziałku do piątku, w godzinach 7-17. Obejmuje ona stanowisko pracy z dostępem do internetu już od 35 złotych netto za 5 godzin. Wirtualne biuro w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym kosztuje miesięcznie od 295 do 450 zł, cena zależy od pakietu. W Moderna Office koszt miesięcznego wynajmu biurka startuje już od 220 zł miesięcznie, pokoju biurowego - od 550 zł miesięcznie, wirtualnego adresu i sekretariatu - od 100 zł.

- Atmosfera sprzyjająca wydajnej i kreatywnej pracy, są bardzo komfortowe warunki, np. nie trzeba pamiętać o takich rzeczach, jak papier do drukarki. Do tego jest kuchnia, gdzie można zjeść prawdziwy i smaczny obiad. Są też mili ludzie - wylicza Bartosz Michałowski, projektant stron WWW, który w Moderna Office wynajmuje biurko.

- Dla mnie taka wzajemna kooperacja jest szansą na pozyskanie nowych klientów i poszerzenie zakresu działania. Gdybym miała sama się reklamować, pewnie nie przyniosłoby to oczekiwanego skutku. W grupie siła! - śmieje się Grażyna Bieszk, księgowa sąsiadująca biurkiem w Modernie z radcą prawnym Jakubem Mańczak.

Korzyści płynące z dzielenia przestrzeni do pracy, czyli inaczej coworkingu są znaczące. To nie tylko niskie koszty najmu, brak kaucji czy opłat za media. To także brak kosztów urządzenia i wyposażania własnego biura, jego utrzymania, bezpłatny dostęp do profesjonalnego sprzętu i wyposażenia biurowego czy możliwość skorzystania z obsługi sekretariatu. A jednak można pracować w jeszcze inny sposób, mając swoje biuro w Smartfonie, choć ten sposób najwyraźniej jeszcze przed nami. Według najnowszych badań Consumer Barometer już 15 procent Polaków korzysta ze Smartfonów, 3 procent z tabletów. W Europie procent ten jest dwukrotnie większy, wiele wskazuje jednak na to, że niedługo tradycyjne biuro będzie tylko dodatkiem do wirtualnego.

Jesteś zainteresowany coworkingiem w Trójmieście? Więcej znajdziesz w naszym katalogu.

Miejsca

Opinie (31) 9 zablokowanych

  • a płacimy w podatkach za to wszystko MY (2)

    oczywiście w pieniądzach wypranych przez większą maszynkę niż budżet RP

    • 22 16

    • ty raczej nie (1)

      tracisz czas na trollowanie w necie..

      • 7 6

      • każdy pracuje tak jak się ustawi

        • 4 1

  • ceny...

    "W Moderna Office koszt miesięcznego wynajmu biurka startuje już od 220 zł miesięcznie"
    taaaa.... zapomniała pani napisać że za tą cenę dostaje się możliwość korzystania z biurka tylko 8 dni w miesiącu...

    • 31 2

  • (1)

    w dzisiejszych czasach wszyscy chcą pracować w 'biurze' - nawet za wszelką cenę.

    • 12 3

    • Dziwna(y) jesteś

      Jeśli ktoś pracuje umysłowo, a nie ma biura, to chyba lepiej, ze nie musi siedzieć w chlewie z krowami albo w kawiarni, tylko jest taki wynalazek, jak biuro??

      Jakiś kompleks sprzedawczyni czy jak...?

      • 5 5

  • ja kiedyś szukałem dobrego biura do co-workingu (3)

    Jest tak mało propozycji, że aż szkoda gadać. Piszecie o czymś co jest fajne ale nie ma możliwości. Wystarczy kliknąć w ostatni link w artykule, odnoszącym się do katalogu. 3 firmy. Reszta albo nie ma nawet strony www, albo brak porządnego co-workingu i skupia się na wirtualnym biurze. Co-Wrokingu w Trójmieście nie ma. Nie będę jeździć 10 km do biura w korkach autobusami (GPNT) bo mi się to nie opłaca. W ogóle GPNT to jeden wielki nie wypał. Postawiony daleko od centrum z dostępnym dojazdem w korkach. Nie jara mnie taka oszczędność bo więcej wydam na dojazdy niż wynajem własnego biura w centrum Sopotu czy nawet Gdańska albo Gdyni.

    • 12 4

    • polecam Business Link w Olivia Gate (blaip.pl)

      • 3 4

    • GPNT - czyli gdański? (1)

      Daleko od centrum? Hm? to chyba jakaś pomyłka? Lokalizacja idealna, no chyba że się mieszka na wygwizdajewie.

      • 2 3

      • Jak Oliwa dla Ciebie wygwizdowo to przepraszam bardzo ;)

        Ale z tego co wiem jest to geograficzny środek Trójmiasta

        • 0 0

  • slaba oferta

    niestety oferta slaba - bo biuro gdzies na peryferiach gdyni a nie w centrum. Cena 220 zlotych za 8 dni + trzeba doliczyc 100 na rejestracje adresu firmy....

    • 10 3

  • fajna sprawa:)

    jeśli ktoś jest freelancerem, to nie ma potrzeby siedzenia w biurze dzień w dzień - cena jest atrakcyjna. niebawem zakładam działalność, na pewno skorzystam :)

    • 5 12

  • Miejsce dla przedsiębiorcy (3)

    widać Pani redaktor zapomniała wspomnieć o AIP Business Link w Olivia Gate w Oliwie.

    - szukałem i znalazłem odpowiednie miejsce dla siebie.
    polecam !!

    • 14 6

    • przypomnienie

      nie zostało opłacone a więc się nie pojawiło ;)

      • 7 2

    • Zawsze się znajdzie jakaś niezadowolona jęczybuła

      o której nie napiszą w tekście i później jęczy, że tekst sponsorowany.

      • 2 4

    • Pani Redaktor nie zapomniała - to AIP BL praktycznie nie istnieje na płaszczyźnie współpracy pro-przedsiębiorczej Trójmiasta. Co z tego że jest - jak nikt nic nie wie. Słabe kierownictwo = słaba promocja = kasa unijna wyrzucona w błoto.

      • 4 2

  • słabiutko (3)

    niestety koszt biurka wynosi ok 500 zł netto w większości Gdyńskich coo. w podobnej cenie podnajmiesz pomieszczenie od innej firmy z własnymi 4 ścianami, a inkubator to już przedsięwzięcie komercyjne wystarczy spojrzeć na Gdynia i Gdańsk, takie słodkie bułeczki można opowiadać jak w tym artykule jak ktoś nie miał z tym styczności

    • 13 1

    • aa

      A co z inkubatorami, byłeś kiedyś? Może jakieś słowa o tym ?

      • 2 0

    • Super oferta (1)

      widać że nie masz kompletie pojęcia o czym piszesz a jak większość polaków po prostu pierwszy do krytyki i oceniania - w cenie kilkuset zł masz biuro bez inwestowania w sprzęt, meble, drukarki itp oraz dziwne umowy z kaucją i 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia- masz szybki internet, domene, kalendarz, przestreń dyskową i inne potrzebne dodatki i wielu ciekawych ludzi z których usług korzysta się na codzień - sam działam w ten sposób i jestem bardzo zadowolony. Po prostu trzeba mieć na siebie pomysł a nie płakać na etacie w marnej firmie.

      • 3 8

      • mam działalność Konradku

        i wolę swoje rozwiązanie, nie mam kaucji, sprzęt wolę swój, internet mam 25 mb na wyjściu wątpię czy masz lepszy, domenę, kalendarz to mnie rozśmieszyłeś buhahah

        • 6 1

  • byłem

    mają same duże pomieszczenia, i dla 2 roku już mało atrakcyjne, byłem potem na szkoleniach w inkubatorze Gdańsk, pustki i wygwizdowie, a Gdynia zawaliła się szklanymi skrzydłami myśląc tylko o zrobieniu z Gdyni finansówki dla obcego kapitału, takie słodkie gadanie nic więcej

    • 10 0

  • (2)

    W GPF biurko dla start-up'a kosztuje niemałą sumkę, niestety... Dodając do tego koszty opłaty ZUS i innych "drobnych" datków na państwo to trzeba mieć ze 2000 na same opłaty.... słabe wsparcie dla przedsiebiorcy...

    • 15 0

    • Hahaha, "Byznesmen" który nie wie co to koszty, VAT i jak razem ze składkami zus działają na podatek :)

      • 0 2

    • Po cholerę za Państwowe pieniądze tworzyć "start-upy" , inkubatory, centra wspierające rozwój przedsiębiorczości skoro wystarczyłoby wszystkich zwolnić i zmniejszyć podatki?
      Firmy same by się pojawiły - chociażby wychodząc z szarej strefy.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane