• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy młode kobiety faktycznie "dają w szyję"?

ws
18 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (491)
Kto kupuje więcej alkoholu - kobiety czy mężczyźni? Kto kupuje więcej alkoholu - kobiety czy mężczyźni?

Czy to prawda, że kobiety do 25. roku życia kupują tyle samo alkoholu co ich rówieśnicy? Wódka, piwo a może wino - jakie są preferencje polskich konsumentów? W jakim wieku najczęściej kupujemy alkohol? Na te pytania odpowiada najnowszy raport przygotowany przez ekspertów z PanParagon.



Jak często sięgasz po alkohol?

Wypowiedzi prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o spożywaniu przez kobiety alkoholu, które - jak to ujął polityk - "dają w szyję", przez co przyczyniają się do niskiej dzietności, wywołały wiele kontrowersji.

- "Jeżeli na przykład utrzyma się taki stan, że do 25. roku życia dziewczęta, młode kobiety, piją tyle samo co ich rówieśnicy, to dzieci nie będzie". Kaczyński podkreślił, że nie jest zwolennikiem "bardzo wczesnego macierzyństwa", bo "kobieta musi dojrzeć do tego, aby być matką". - Ale jak do 25. roku życia daje w szyję, to, trochę żartuję, ale nie jest to dobry prognostyk w tych sprawach - stwierdził szef PiS".
Komentarze na temat stwierdzenia Jarosława Kaczyńskiego nie milkły przez kilka dni. Teraz aplikacja PanParagon do przechowywania dowodów zakupu i kontrolowania wydatków zbadała, jak z tymi zakupami alkoholowymi jest.

- PanParagon to w dużym uproszczeniu najpopularniejsza w Polsce aplikacja do przechowywania paragonów. To właśnie na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu mamy możliwość analizy rynku konsumenckiego, cen czy realnej inflacji. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się zakupom z alkoholem w roli głównej - wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Nie ma zdrowej dawki alkoholu. Nowe badania Nie ma zdrowej dawki alkoholu. Nowe badania

Kto kupuje więcej alkoholu - kobiety czy mężczyźni?

 

W ogólnym przeświadczeniu utarło się, że to płeć żeńska szturmuje sklepowe półki. Jednak nie w przypadku napojów wyskokowych. Jak pokazują dane pochodzące prosto z paragonów dodanych do aplikacji, kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Według danych, którymi podzielili się konsumenci, kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni.  

Aplikacja PanParagon do przechowywania dowodów zakupu i kontrolowania wydatków zbadała kwestie zakupów alkoholu. Aplikacja PanParagon do przechowywania dowodów zakupu i kontrolowania wydatków zbadała kwestie zakupów alkoholu.

W jakim wieku najczęściej sięgamy po alkohol?



Po alkohol chętniej sięgają młodzi ludzie? Jak pokazało badanie specjalistów, jest zupełnie inaczej. Najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 26. do 45. roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej.

Największa aktywność zakupowa z trunkami na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35. Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy - blisko o połowę. 

- Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25. roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników - wyjaśnia Antonina Grzelak.
W jakim wieku konsumenci chętniej sięgają po alkohol podczas zakupów? W jakim wieku konsumenci chętniej sięgają po alkohol podczas zakupów?

Jaki alkohol pijemy najczęściej? Jaki alkohol lubimy najbardziej? 



Okazuje się, że ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich "rywali" i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów u kobiet i około 77 proc. u panów.

Rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach. Panie często wybierają wino (11,6 proc. analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni chętniej stawiają na wódkę (10,5 proc. dowodów zakupów). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.  

Ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo.

Im bliżej weekendu, tym więcej alkoholu



Nie jest niespodzianką, że wzmożone zakupy z udziałem trunków zaczynają się w okolicach weekendu. Najczęściej po alkohol sięgamy w sobotę - 22,4 proc. paragonów z napojami wyskokowymi oraz piątek - 20,1 proc. dowodów zakupu. Najbardziej w alkoholowych ryzach trzyma nas początek tygodnia: w poniedziałki alkoholowe zakupy stanowią 11,6 proc., wtorki - 12,3 proc., środę - 13,5 proc., czwartek - 14,2 proc.

- Najmniej alkoholu kupujemy natomiast w niedzielę, co stanowi zaledwie 6 proc. ujętych w badaniu paragonów. W głównej mierze jest to efekt zamkniętych ustawowo galerii i sklepów. Ten sam czynnik może mieć również wpływ na wzmożone alkoholowe zakupy w sobotę. W ostatnim przypadku nie bez znaczenia jest również dzień wolny od pracy, kiedy to częściej spotykamy się z rodziną i znajomymi - komentuje Antonina Grzelak.

Wzrost zainteresowania trunkami 0%



W ostatnim czasie oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się powiększa. Dodatkowo widać większe nakłady na reklamy promujące ten typ napojów. Czy Polacy przekonali się do bezalkoholowych trunków?

Czy alkohol wychodzi z mody? Czy alkohol wychodzi z mody?
- Okazuje się, że wraz z nadejściem 2022 r. znacznie częściej sięgamy po piwa oraz wina, które nie zawierają w sobie alkoholu. Porównując styczeń 2020 r. z tym samym miesiącem w tym roku kupno tego rodzaju napojów wzrosło niemal trzykrotnie. Co więcej, wraz z każdym następnym miesiącem w 2022 r. Polacy częściej sięgają po piwa i wina 0 proc. - komentuje Antonina Grzelak.
W poprzednich latach widać również inne ciekawe tendencje: w miesiącach letnich częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe. Zarówno w 2020, jak i 2021 r. piwo i wino 0 proc. były najczęściej kupowane w czerwcu, lipcu oraz sierpniu.

ws

Opinie (491) ponad 20 zablokowanych

  • Akurat słyszałem wypowiedz Kaczyńskiego na temat problemu picia alkoholu przez młode kobiety. (1)

    On nie jest światkiem picia więc tylko powtarzał słowa człowieka który zajmuje się alkoholizmem i wyraźnie to podkreślał.Alkoholikiem może zostać każdy i to szybko jeżeli posiada się jakiś gen inaczej jest się pijakiem pijąc dużo ale zawsze można przestać pić a alkoholik nie.Młode dziewczyny mówią,że one się resetują w piątek.

    • 27 5

    • Ty światek

      Idź ogarnij jakąś klawiaturę, ale z lepszą autokorektą.

      • 0 3

  • Takie ładne opracowanie

    Danych opartych na aplikacji, która jest jednak dość niszowa. Także wszystko fajnie, ale IDZD, niczego więcej się nie dowiedziałem. A na pewno nie ma odpowiedzi na tytułowe pytanie.

    • 11 0

  • Inspirujący stary dziad

    Szkoda że stary dziad dał taką inspirację do dyskusji i artykułów!

    • 9 27

  • Właściwie to czemu Pan Paragon zbiera o nas informacje i je publikuje?

    Nie korzystam z tej aplikacji i po tych wykresach nie zamierzam. Najbardziej użyteczną funkcją byłoby porównanie aktualnych cen produktów w różnych sklepach, żeby wiedzieć czy bardziej opłaca mi się iść po chleb i masło do Biedronki czy do Lidla. Nie widzę żeby aplikacja dzieliła się aktualnymi cenami produktów, czyli informacjami o sklepach, za to dzieli się informacjami o użytkownikach?

    • 14 0

  • Obecnie kobiety nie nadają się do niczego. Trans mężczyźni biją je na głowę nawet w takich (5)

    dziedzinach jak konkursy piękności o sporcie nie wspominając :D Do pracy są zatrudniane tylko by wskaźniki diveristy się zgadzały.
    Niczym się nie interesują, są próżne, nie śledzą polityki, nie potrafią gotować i sprzątać. Często są niezadbane i bez klasy. Przy tym są bardzo roszczeniowe.

    • 34 14

    • Haha ideał się odezwał na pewno (1)

      Rozumiem że jaśnie pan czeka na obiadek i kalosze? To ja już wolę alkohol ;)

      • 11 16

      • No i diagnoza Pana Kaczyńskiego okazała się słuszna.

        Życzę miłego wieczoru z kotem, Netflixem i "lampką" wina.

        • 21 4

    • (2)

      a jeśli by gotowały/ potrafiły gotować, to domyślam się, że w Twojej opinii, pretendowałyby do miana tych posiadających zainteresowania, czy też nie ?

      • 1 1

      • Nie, to znaczy że są zaradne i uporządkowane. Zainteresowania to zupełnie inna kwestia. Podpytaj mężczyzn ze swego otoczenia (1)

        co można włączyć do zbioru zainteresowań. Może się czegoś nauczysz. To nie wstyd pytać.

        • 1 2

        • hahha.... wolę sama decydować o swoich zainteresowaniach, bo jeśli płyną z wnętrza i własnego pociągu/ dążności w jakimś kierunku, to wtedy mówimy o zainteresowaniach właśnie. Chyba o tym właśnie mówimy, a nie narzuconych przez kogoś oczekiwaniach, trendach czy naśladownictwie. Aczkolwiek dziękuję za radę !!! Mężczyźni z mojego otoczenia nie zawsze rozumieją kobiece pasje, ale każdy z nich lubi jeść ;), więc wychodzi na to, że powiedzenie, przez żołądek, do serca, zawsze będzie aktualne" - działa to w obie strony :)

          • 3 1

  • Kaczyński powiedział prawdę, (1)

    ale zrobił to strasznie bezczelnie, czyli typowo dla siebie. W jakim celu wbił tam to dawanie w szyję? Może Lechu by wiedział.

    • 20 15

    • Nie powiedział a powtórzył fachowców od alkoholizmu.

      • 8 1

  • Oczywiście, że TAK. Kaczyński ma racje. (1)

    Nawet nie próbujcie zaklinać rzeczywistości.
    To nie tylko imprezy w Sopocie jak Fidel i kluby.
    Ale zdecydowana większość kobiet i to tych dorosłych tez jak i nastolatek pije codziennie winno w sporych ilościach a to alkoholizm.

    • 37 10

    • A co niby robią panowie?

      Dziewczyny mają towarzystwo wśród wielmożnych panów. O facetach sobie poopowiadajcie

      • 5 10

  • Statystyka (1)

    Mężczyzna piwo kobieta wino.
    W zakupach wszyscy 1 sztukę ale jedno wino to jak 5 piw. I kto kupuje więcej?

    • 21 5

    • nie zrozumiałeś. Piwo jest najczęsciej wybieranym trunkiem wsród kobiet i mężczyzn. Na drugim u kobiet jest wino a u mężczyzn .... wódka

      • 1 0

  • Jakby nie było nikt mi nie powie

    że ten człowiek już dawno nie stracił kontaktu z rzeczywistością i nie jest po prostu uzależniony od władzy

    • 10 25

  • Dajo dajo w szyje i nie tylko w szyje (1)

    • 25 0

    • Jarek. natomiast daje w dudę i z tego tez nie ma dzieci

      • 0 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane