• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding

VIK
22 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (54)
  • Okręty dla polskiej Marynarki Wojennej mają być gotowe w 2027 r.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.
  • Delegacja Saab AB w Remontowa Shipbuilding.

Stocznia Remontowa Shipbuilding gościła przedstawicieli jednego z największych w Europie producentów uzbrojenia i sprzętu wojskowego Saab AB. Wizyta związana była z realizacją programu pod kryptonimem Delfin dla polskiej Marynarki Wojennej.



Program pod kryptonimem Delfin dotyczy budowy dwóch okrętów typu SIGINT. Przypomnijmy, że w listopadzie ub. roku Agencja Uzbrojenia MON podpisała umowę ze szwedzką spółką Saab na zaprojektowanie, wyprodukowanie i wsparcie dwóch okrętów rozpoznania radiolokacyjnego typu SIGINT (Signal Intelligence) Delfin dla Marynarki Wojennej RP.

Podwykonawcą została właśnie stocznia Remontowa Shipbuilding.

W składzie delegacji, której przewodniczył prezes zarządu i dyrektor generalny tej spółki Micael Johansson, była także kadra zarządzająca Saab Kockums AB, którą reprezentował obecny dyrektor generalny Lars Tossman, jak również jego następca Mats Wicksell, który stanowisko to obejmie 1 marca br., oraz Saab Technologies Poland z prezesem Jyrki Kujansuu na czele. Ze strony stoczni Remontowa Shipbuilding w spotkaniu udział wzięli między innymi: prezes zarządu Marcin Ryngwelski oraz członkowie zarządu Dariusz JaguszewskiJacek Flasiński.



- Podczas wizyty omówiono najistotniejsze kwestie związane z realizacją Programu Delfin oraz możliwości współpracy. Spotkanie było okazją do zaprezentowania naszej infrastruktury oraz potencjału produkcyjnego, a także przedstawienia zespołu zadaniowego, bezpośrednio zaangażowanego w realizację kontraktu, na czele którego stoi kierownik projektu Krzysztof Radzikowski. Duże zainteresowanie naszych gości wzbudziła prezentacja jednostek pływających, przekazanych przez nas ostatnio odbiorcom oraz aktualnie budowanych okrętów, jak również szerokich możliwości udziału naszej stoczni w budowie statków cywilnych różnego typu - poinformowała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 7 zablokowanych

  • bym sie wstrzymal z tym zbrojeniem,samoloty eFy 16e,czolgi juz oddaja ukraincom,to okrety jeszcze na pochylni oddadza!.

    • 2 6

  • a nasza słynna Stocznia Marynarki Wojennej? Jaki jest jej wkład w ten projekt?

    A nie, ona ma być by takie osobniki jak Dudziński z PiS stołek mieli

    • 7 3

  • Może tam niech budują

    MON znalazł siedzibę dla Stoczni Marynarki Wojennej. Będzie nią Radom

    • 2 3

  • (1)

    A kiedy wreszcie nowe i nowoczesne okręty bojowe, nawodne i podwodne?

    • 1 1

    • Nie lepiej pontony i ołtarze

      • 0 0

  • macier zatwierdził

    to prawdziwy manager project - ruskie go wyszkoliły najlepiej.

    • 2 0

  • Informacja dla nowe?
    Projekt na budowę okrętu SPS 104 dla SAAB został przerwany w 2020 roku przez Szwedów ponieważ podwykonawcy Nauty nie chcieli pracować za darmo. Pieniądze wpłacane przez SAAB zgodnie z kontraktem Naucie od pewnego momentu nie były przekazywane podwykonawcom. Zaległości wynosiły od kilkuset tysięcy do kilku milionów.
    Niedokończony okręt został przeholowany do Szwecji i tam skończony w Karlskronie w stoczni budującej m.in .okręty podwodne. Tak więc to nie wadliwy szwedzki projekt tylko nieudolne zarządzanie stocznią Nauta było powodem zerwania kontraktu.
    Warto zapoznać się z prawdą zanim napisze się propagandowego faka panie nowe?

    • 2 0

  • Proszę o nie kasowanie mojej odpowiedzi dla "nowe?"

    • 0 0

  • SPS 104

    • 0 0

  • Kasa !

    A ja ciągle jestem ciekawy za co Janusz wykupił tyle firm ? Kto mu dał kredyt na to. Czy go spłacił ? Ile spłacił ? Za co spłacił opcje ? I ile podatnicy do tego dołożyli. No pożytku nie ma z tego żadnego tylko miliardy strat na machlojach bankowych. Może jakiś dziennikarz śledczy ? Taki artykuł chciałbym przeczytać a nie jakieś chore psychicznie, zmyślone hagiografie, pisane za kasę, jakieś bzdury o sukcesie wybudowania kadłuba częściowo wyposażonego. Czas kończyć zabawę z masonami.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane