Do zagospodarowania masz 10 hektarów! Za... 10 tys. zł

Najnowszy artukuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Tak ma wyglądąć suchy port pod Tczewem.
Tak ma wyglądąć suchy port pod Tczewem. fot. mat. prasowe

"Przygotuj biznes plan oryginalnego pomysłu, który według Ciebie powinien znaleźć się na terenie budowanego w Zajączkowie Tczewskim suchego portu. Do zagospodarowania masz 10 hektarów!" - z takim komunikatem zwróciła się do studentów gdyńska firma PCC Intermodal, która buduje Intermodal Container Yard pod Tczewem.



- Mamy do zagospodarowania pod działalność logistyczno-dystrybucyjną ogromny teren, bo aż 63 ha. Nowy terminal zajmie powierzchnię maksymalnie do 30 ha. Na resztę szukamy pomysłu - mówi Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. marketingu PCC Intermodal. - Liczymy na kreatywność młodych ludzi. Zresztą to nie jedyny projekt jaki będziemy dla nich realizować.

Firma rozpoczęła projekt "Studenci Budują Suchy Port na Pomorzu" realizowany przy współpracy z Politechniką Gdańską, Uniwersytetem Gdańskim, Akademią Morską w Gdyni. Oprócz konkursu będą także programy stażowe i praktyki.

Skoro jednak konkurs, to są też nagrody. Autor zwycięskiego pomysłu otrzyma 10 tys. zł, a kolejne dwa miejsca to nagrody po 1 tys. zł. Na jakie projekty liczy PCC Intermodal?

- Chodzi nam o coś ciekawego, niestandarowego, ale uzasadnionego biznesowo. Ma to być pomysł, który ma szansę realizacji - wyjaśnia Monika Konsor-Fąferek. - Choć nie gwarantujemy, że nawet gdy uda się kogoś nagrodzić, to jego projekt zostanie zrealizowany. Dobrze, gdyby była to dziedzina, która wiąże się z naszą działalnością lub mogłaby zainteresować naszych kontrahentów korzystających z terminalu.

Intermodal Container Yard to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej. PCC Intermodal szacuje, że inwestycja będzie gotowa w 2014 roku. Szacowany koszt to ok. 200 mln zł. Suchy port, jakim będzie tczewski terminal, ma być jednym z głównych węzłów krajowej i europejskiej sieci połączeń intermodalnych (kolejowo-samochodowych). Ma on pełnić funkcję zaplecza logistycznego portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie ICY wybudowanych zostanie osiem bocznic kolejowych, trzy suwnice kolejowe i reachstackery, warsztaty do napraw i renowacji kontenerów, przyłącza prądu, powierzchnie magazynowe i produkcyjne, funkcjonować będą usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne.

Jaka działalność będzie do tego pasować? Ambitni studenci mogą się nad tym pogłowić przez okres wakacji. Pomysły można zgłaszać przez internet do 20 października tego roku.
(http://www.pccintermodal.pl/bazy/pccintermodal.nsf/id/PL_10_pomyslowych_hektarow).

Gdyńska spółka PCC Intermodal działa w oparciu o cztery lądowe terminale przeładunkowe zlokalizowane w Brzegu Dolnym (na terenie dzierżawionym od PCC Rokita SA), Gliwicach (na terenie dzierżawionym od Ślaskiego Centrum Logistyki Sp. z o.o.), Kutnie (własny terminal) oraz we Frankfurcie n/Odrą (w oparciu o współprace z KV Terminal). PCC Intermodal oferuje regularne połączenia pomiędzy tymi terminalami, a portami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Hamburgu, Bremerhaven oraz Rotterdamie. Stale rozszerza też sieć połączeń. W grudniu 2011 roku spółka uruchomiła połączenie pomiędzy Moskwą, a europejskimi portami.

Opinie (26) 1 zablokowana

  • Cos chyba nie tak :( (1)

    "Pomysły można zgłaszać przez internet do 20 marca tego roku."

    • 3 7

    • Wszystko się zgadza ;) Konkurs już dano rostrzygnięty ;)

      • 2 2

  • nie no ekstra (1)

    10tys.. dac jakiemus studentowi.. a normalne biuro nie ma co robic.. komu sie chce zrobic proj. za 10tys??!! za 100 to moze bylo by kilka ciekawych ofert...

    • 10 8

    • Najwidoczniej student za 10 tysięcy będzie miał lepszego pomysła

      niż biuro projektowe za 100 tysięcy.
      mamy wolny rynek i nikt nikogo nie zmusi, aby pomysły biznesowe czerpać u jakiegoś monopolisty ("innowacyjny monopol" to jakiś oksymoron zresztą).

      • 6 1

  • suchy port ? (3)

    co to za dziwoląg

    • 5 6

    • Tylko pozornie dziwoląg. (2)

      Chodzi o plac i magazyny składowania dla trójmiejskich portów. W Gdańsku i Gdyni w środku miasta miejsca na to niewiele.
      Z punktu widzenia klienta końcowego kontenery "spływać" będą drogami i koleją właśnie z/do tego centrum, a reszta, czyli wymiana z portami spoczywać już będzie na barkach terminali morskich (a raczej ich kooperantów).

      • 3 2

      • tyle teoria, życie wygląda inaczej (1)

        to kolejny punkt na drodze kontenera kt. będzie generował dodatkowy koszt i czas. Z punktu widzenia spedytora ważne jest aby kontener jak najszybciej wyjechał z portu po odprawie i trafił do klienta. Na kołach jest to 8 godz., koleją 2 razy tyle przy optymalnym połączeniu, Ten suchy port jest bezsensowną przystanią dla kontenera.

        • 0 0

        • To wszystko prawda przy założeniu, że:

          1. Spedytor od razu odbierałby dostarczony statkiem kontener (lub dostarczał go tuż przed załadunkiem na statek)
          2. Przepustowość dróg byłaby wystarczająca, aby na bieżąco dostarczać i odbierać kontenery, bo ilość miejsc składowych w trójmiejskich centrach logistycznych będzie (bo obecnie tych centrów brak) stosunkowo niewielka
          3. Kontenery, które nie mają być dalej wysyłane feederami należy przetransportować, najlepiej jednym środkiem transportu, w takie miejsce, które nie będzie dla aglomeracji uciążliwe. Terminal kolejowo-drogowy przy tczewskim węźle komunikacyjnym (do terenów przylega kolejowa stacja manewrowa, a do węzła A1 jest 3km) nadawać się będzie do tego idealnie.

          • 2 0

  • myślałem że dam 10 tysięcy i dostane 10 hektarów do zagospodarowania

    tak sugerował tytuł : (

    • 43 1

  • Ja mam pomysł

    Moze basen zrobić? Wlać wode to i port nie bedzie suchy

    • 28 1

  • Po co wymyslac skoro i tak niczego nie zrealizuja. (2)

    Autostrady leza po Euro i media podaly ze juz ich nie skonczymy . Wiec szkoda sobie du,,,e zawracac. Osiedle z kontenerow tam postawic i komunalnych przesiedlic . Prosto i przyjemnie.

    • 6 9

    • jakie media podaly? (1)

      czyzby Nasz Dziennik?

      • 4 2

      • to jest przynajmniej gazeta a nie propagnada z czerwonego sztandaru

        • 0 4

  • połączenie PCC do Moskwy to niewypał !!! (1)

    • 1 6

    • to było wiadome od początku. Takie połączenia robi się do obsługi konkretnych biznesów

      a nie dla drobnicy spedycyjnej (w sensie zleceń)

      • 0 0

  • 20 tys. TEU ;)

    Robi wrażenie ;) Centrum z kontenerami na dwa statki ;)

    • 6 1

  • ja bym tam zrobił burdel na 10000 tys ludzi to dopiero jest projekt

    • 13 2

  • "Suchy port" (1)

    Wszystko było by piękne i cudowne, gdyby taki "suchy port" powstał nad Wisłą lub z dostępem do niej. Wówczas można by dostarczać kontenery bezpośrednio z portów morskich drogą wodną do Tczewa, a dopiero tam ładować je na pociągi. W dalszej perspektywie powinniśmy wrócić do żeglugi śródlądowej, ponieważ to najtańsza i najbardziej przyjazna środowisku forma transportu.

    • 19 3

    • tylko, że Tczew jakimś dziwnym trafem leży nad Wisłą :).
      Tory kolejowe mamy również w Gdyni i w Gdańsku więc po co ładować je na barki i w Tczewie przeładowywać?
      Tczew od dawna jest węzłem kolejowym a lokalizacja tam magazynów, składowisk jest czymś naturalnym. Masz możliwość puścić towar w różnych kierunkach. Wisła po pierwsze nie jest uregulowana i momentami nie ma możliwości transportu tą drogą. Popatrz sobie tylko na stany wody na Wiśle i to nie te przeciętne ale latem przy suszy- podobno w Warszawie ludzie przechodzili ją wtedy wpław i koło Krakowa gdzie sięgała zeszłego roku wysokości kolan. Czasami zaczyna padać i stan Wisły jest wysoki- wtedy nawet prom pomiędzy dwoma jej brzegami nie pływa.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane