- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
- 2 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (70 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (171 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Do zagospodarowania masz 10 hektarów! Za... 10 tys. zł
"Przygotuj biznes plan oryginalnego pomysłu, który według Ciebie powinien znaleźć się na terenie budowanego w Zajączkowie Tczewskim suchego portu. Do zagospodarowania masz 10 hektarów!" - z takim komunikatem zwróciła się do studentów gdyńska firma PCC Intermodal, która buduje Intermodal Container Yard pod Tczewem.
- Mamy do zagospodarowania pod działalność logistyczno-dystrybucyjną ogromny teren, bo aż 63 ha. Nowy terminal zajmie powierzchnię maksymalnie do 30 ha. Na resztę szukamy pomysłu - mówi Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. marketingu PCC Intermodal. - Liczymy na kreatywność młodych ludzi. Zresztą to nie jedyny projekt jaki będziemy dla nich realizować.
Firma rozpoczęła projekt "Studenci Budują Suchy Port na Pomorzu" realizowany przy współpracy z Politechniką Gdańską, Uniwersytetem Gdańskim, Akademią Morską w Gdyni. Oprócz konkursu będą także programy stażowe i praktyki.
Skoro jednak konkurs, to są też nagrody. Autor zwycięskiego pomysłu otrzyma 10 tys. zł, a kolejne dwa miejsca to nagrody po 1 tys. zł. Na jakie projekty liczy PCC Intermodal?
- Chodzi nam o coś ciekawego, niestandarowego, ale uzasadnionego biznesowo. Ma to być pomysł, który ma szansę realizacji - wyjaśnia Monika Konsor-Fąferek. - Choć nie gwarantujemy, że nawet gdy uda się kogoś nagrodzić, to jego projekt zostanie zrealizowany. Dobrze, gdyby była to dziedzina, która wiąże się z naszą działalnością lub mogłaby zainteresować naszych kontrahentów korzystających z terminalu.
Intermodal Container Yard to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej. PCC Intermodal szacuje, że inwestycja będzie gotowa w 2014 roku. Szacowany koszt to ok. 200 mln zł. Suchy port, jakim będzie tczewski terminal, ma być jednym z głównych węzłów krajowej i europejskiej sieci połączeń intermodalnych (kolejowo-samochodowych). Ma on pełnić funkcję zaplecza logistycznego portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie ICY wybudowanych zostanie osiem bocznic kolejowych, trzy suwnice kolejowe i reachstackery, warsztaty do napraw i renowacji kontenerów, przyłącza prądu, powierzchnie magazynowe i produkcyjne, funkcjonować będą usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne.
Jaka działalność będzie do tego pasować? Ambitni studenci mogą się nad tym pogłowić przez okres wakacji. Pomysły można zgłaszać przez internet do 20 października tego roku.
(http://www.pccintermodal.pl/bazy/pccintermodal.nsf/id/PL_10_pomyslowych_hektarow).
Gdyńska spółka PCC Intermodal działa w oparciu o cztery lądowe terminale przeładunkowe zlokalizowane w Brzegu Dolnym (na terenie dzierżawionym od PCC Rokita SA), Gliwicach (na terenie dzierżawionym od Ślaskiego Centrum Logistyki Sp. z o.o.), Kutnie (własny terminal) oraz we Frankfurcie n/Odrą (w oparciu o współprace z KV Terminal). PCC Intermodal oferuje regularne połączenia pomiędzy tymi terminalami, a portami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Hamburgu, Bremerhaven oraz Rotterdamie. Stale rozszerza też sieć połączeń. W grudniu 2011 roku spółka uruchomiła połączenie pomiędzy Moskwą, a europejskimi portami.
Miejsca
Opinie (26) 1 zablokowana
-
2012-07-11 14:36
Cos chyba nie tak :( (1)
"Pomysły można zgłaszać przez internet do 20 marca tego roku."
- 3 7
-
2012-07-11 14:57
Wszystko się zgadza ;) Konkurs już dano rostrzygnięty ;)
- 2 2
-
2012-07-11 14:58
nie no ekstra (1)
10tys.. dac jakiemus studentowi.. a normalne biuro nie ma co robic.. komu sie chce zrobic proj. za 10tys??!! za 100 to moze bylo by kilka ciekawych ofert...
- 10 8
-
2012-07-11 15:10
Najwidoczniej student za 10 tysięcy będzie miał lepszego pomysła
niż biuro projektowe za 100 tysięcy.
mamy wolny rynek i nikt nikogo nie zmusi, aby pomysły biznesowe czerpać u jakiegoś monopolisty ("innowacyjny monopol" to jakiś oksymoron zresztą).- 6 1
-
2012-07-11 15:06
suchy port ? (3)
co to za dziwoląg
- 5 6
-
2012-07-11 15:13
Tylko pozornie dziwoląg. (2)
Chodzi o plac i magazyny składowania dla trójmiejskich portów. W Gdańsku i Gdyni w środku miasta miejsca na to niewiele.
Z punktu widzenia klienta końcowego kontenery "spływać" będą drogami i koleją właśnie z/do tego centrum, a reszta, czyli wymiana z portami spoczywać już będzie na barkach terminali morskich (a raczej ich kooperantów).- 3 2
-
2012-07-12 06:44
tyle teoria, życie wygląda inaczej (1)
to kolejny punkt na drodze kontenera kt. będzie generował dodatkowy koszt i czas. Z punktu widzenia spedytora ważne jest aby kontener jak najszybciej wyjechał z portu po odprawie i trafił do klienta. Na kołach jest to 8 godz., koleją 2 razy tyle przy optymalnym połączeniu, Ten suchy port jest bezsensowną przystanią dla kontenera.
- 0 0
-
2012-07-12 09:41
To wszystko prawda przy założeniu, że:
1. Spedytor od razu odbierałby dostarczony statkiem kontener (lub dostarczał go tuż przed załadunkiem na statek)
2. Przepustowość dróg byłaby wystarczająca, aby na bieżąco dostarczać i odbierać kontenery, bo ilość miejsc składowych w trójmiejskich centrach logistycznych będzie (bo obecnie tych centrów brak) stosunkowo niewielka
3. Kontenery, które nie mają być dalej wysyłane feederami należy przetransportować, najlepiej jednym środkiem transportu, w takie miejsce, które nie będzie dla aglomeracji uciążliwe. Terminal kolejowo-drogowy przy tczewskim węźle komunikacyjnym (do terenów przylega kolejowa stacja manewrowa, a do węzła A1 jest 3km) nadawać się będzie do tego idealnie.- 2 0
-
2012-07-11 15:28
myślałem że dam 10 tysięcy i dostane 10 hektarów do zagospodarowania
tak sugerował tytuł : (
- 43 1
-
2012-07-11 15:34
Ja mam pomysł
Moze basen zrobić? Wlać wode to i port nie bedzie suchy
- 28 1
-
2012-07-11 16:12
Po co wymyslac skoro i tak niczego nie zrealizuja. (2)
Autostrady leza po Euro i media podaly ze juz ich nie skonczymy . Wiec szkoda sobie du,,,e zawracac. Osiedle z kontenerow tam postawic i komunalnych przesiedlic . Prosto i przyjemnie.
- 6 9
-
2012-07-11 18:22
jakie media podaly? (1)
czyzby Nasz Dziennik?
- 4 2
-
2012-07-11 21:25
to jest przynajmniej gazeta a nie propagnada z czerwonego sztandaru
- 0 4
-
2012-07-11 16:42
połączenie PCC do Moskwy to niewypał !!! (1)
- 1 6
-
2012-07-12 17:52
to było wiadome od początku. Takie połączenia robi się do obsługi konkretnych biznesów
a nie dla drobnicy spedycyjnej (w sensie zleceń)
- 0 0
-
2012-07-11 16:48
20 tys. TEU ;)
Robi wrażenie ;) Centrum z kontenerami na dwa statki ;)
- 6 1
-
2012-07-11 17:39
ja bym tam zrobił burdel na 10000 tys ludzi to dopiero jest projekt
- 13 2
-
2012-07-11 18:16
"Suchy port" (1)
Wszystko było by piękne i cudowne, gdyby taki "suchy port" powstał nad Wisłą lub z dostępem do niej. Wówczas można by dostarczać kontenery bezpośrednio z portów morskich drogą wodną do Tczewa, a dopiero tam ładować je na pociągi. W dalszej perspektywie powinniśmy wrócić do żeglugi śródlądowej, ponieważ to najtańsza i najbardziej przyjazna środowisku forma transportu.
- 19 3
-
2012-07-12 07:54
tylko, że Tczew jakimś dziwnym trafem leży nad Wisłą :).
Tory kolejowe mamy również w Gdyni i w Gdańsku więc po co ładować je na barki i w Tczewie przeładowywać?
Tczew od dawna jest węzłem kolejowym a lokalizacja tam magazynów, składowisk jest czymś naturalnym. Masz możliwość puścić towar w różnych kierunkach. Wisła po pierwsze nie jest uregulowana i momentami nie ma możliwości transportu tą drogą. Popatrz sobie tylko na stany wody na Wiśle i to nie te przeciętne ale latem przy suszy- podobno w Warszawie ludzie przechodzili ją wtedy wpław i koło Krakowa gdzie sięgała zeszłego roku wysokości kolan. Czasami zaczyna padać i stan Wisły jest wysoki- wtedy nawet prom pomiędzy dwoma jej brzegami nie pływa.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.