• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal z unijnym wsparciem buduje terminal

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Rozbudowa terminalu w Brzegu Dolnym ma się zakończyć w 2015 roku. Rozbudowa terminalu w Brzegu Dolnym ma się zakończyć w 2015 roku.

Gdyńska spółka PCC Intermodal zdobyła unijne dofinansowanie na projekt, który przyczyni się do rozwoju transportu intermodalnego. Na budowę terminalu kontenerowego wraz z obiektami towarzyszącymi w Brzegu Dolnym spółka otrzyma 22 mln. zł.


Tak ma wyglądać suchy port pod Tczewem. Tak ma wyglądać suchy port pod Tczewem.
Sieć PCC Intermodal po rozbudowie. Sieć PCC Intermodal po rozbudowie.

Terminal przeładunkowy w Brzegu Dolnym jest zlokalizowany na terenie Zakładów Chemicznych PCC Rokita, około 38 km od Wrocławia. Obsługuje on ładunki z Dolnego Śląska. Bezpośrednio z tego terminalu PCC Intermodal organizuje połączenia z portami morskimi Trójmiasta, a także terminalami w porcie Hamburg, Bremerhaven i Rotterdam. Terminal wymaga jednak rozbudowy.

Projekt przewiduje budowę nowego terminalu przeładunkowego wraz z budową dróg dojazdowych i obiektów związanych z jego obsługą, modernizację bocznic kolejowych pozwalającą na dostosowanie linii kolejowej do potrzeb transportu kontenerów, przebudowę infrastruktury sieciowej, zakup systemu IT do zarządzania przeładunkami oraz specjalistycznego sprzętu do przeładunku kontenerów. Całość będzie gotowa do 2015 r. Projekt pochłonie 60 mln. zł, zatem dofinansowanie - 22 mln. zł - pokryje tylko część kosztów. Wsparcie pochodzi z Programu Infrastruktura i Środowisko (działanie 7.4 Rozwój transportu intermodalnego), a przydziela je Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Gdyńska spółka PCC Intermodal działa w oparciu o cztery lądowe terminale przeładunkowe - w Gliwicach (na terenie dzierżawionym od Ślaskiego Centrum Logistyki Sp. z o.o.), Kutnie (własny terminal), we Frankfurcie n/Odrą (w oparciu o współpracę z KV Terminal) i właśnie w Brzegu Dolnym (na terenie dzierżawionym od PCC Rokita SA). PCC Intermodal oferuje regularne połączenia pomiędzy tymi terminalami a portami morskimi. Stale rozszerza też sieć połączeń.

Jednak największą inwestycją spółki jest suchy port pod Tczewem. Obecnie trwają prace koncepcyjne przy projekcie. Intermodal Container Yard to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej. Szacowany koszt inwestycji to ok. 200 mln. zł. Suchy port, jakim będzie tczewski terminal, ma być jednym z głównych węzłów krajowej i europejskiej sieci połączeń intermodalnych (kolejowo-samochodowych). Ma on pełnić funkcję zaplecza logistycznego portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU.

Miejsca

Opinie (14) 1 zablokowana

  • Unijne wsparcie, unijna norma, czekam na unijny seks. (1)

    • 20 7

    • lepiej nie, bo wiesz - parytety - raz dziewczynka raz chlopaczek,

      a jak nie to Cię Gazeta Wyborcza wyegzorcyzmuje jako ciemnego luda;)

      • 27 0

  • Pomorze

    potrzebuje wielu inwestycji.
    Inaczej będzie coraz bardziej odstawać od innych regionów.

    • 22 2

  • Brzeg Dolny :( (3)

    Inwestycja w powiększenie tego obiektu logistycznego, akurat nie jest pozytywne dla nas, bo to oznacza większe możliwości obsługi portów niemieckich, czyli może się okazać, że stracimy część kontenerów na rzecz niemców.

    • 13 3

    • Raczej nie (2)

      To ważny punkt na trasie na Czechy i Węgry.

      • 2 1

      • To w dalszym ciągu nie zmienia sytuacji (1)

        Że przy rozbudowie tej lokalizacji i z racji dobrego połączenia kolejowego z portami niemieckimi my możemy na tym stracić.

        Oczywiście należy liczyć, że tak nie będzie, ale jak się stanie to czas pokarze.

        • 3 2

        • Jakiego dobrego połączenia? Którą magistralą?

          • 2 1

  • 1.Ustawa o przedstawicielstwie podatkowym - do poprawki

    2.Znieść pobór VAT- u przy odprawie celnej na rzecz odprowadzenia go przy deklaracji VAT- 7

    • 5 0

  • tak na marginesie, szkoda że w Polsce mało wykorzystywany jest transport rzeczny. (1)

    terminale mogłyby też powstawać przy portach rzecznych

    • 13 1

    • Jak sam wiesz u nas nie ma regulacji rzek

      Więc ich wykorzystanie to temat przyszłości i to odległej, a patrząc na małe opady na południu w tym roku, może się okazać, że będzie on coraz trudniejszy.

      Ale zmiany w tym temacie powinny i tak być robione, aby poprawić żeglugę rzeczną.

      • 2 0

  • Gdyńska spółka nie inwestuje w Gdyni ! (1)

    A jakieś 500 km od Gdyni ?

    • 2 6

    • Ale Ty tak na serio?

      • 2 0

  • db pcc

    • 2 0

  • To artykuł sponsorowany?

    To wygląda na jakąś reklamę!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane