• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • Tak się kręci lody w Gdyni

    We wrześniu 2016 r. MTM miało podpisać umowę na budowę tego skrzyżowania za 16 mln zł i czas robót wynosił 36 tyg., teraz mamy 20 mln i 45 tygodni.

    • 13 2

  • (2)

    Jeżeli będą tak robili jak na dabrowie to dzięki. Tam rozgrzebane i cztery dni nikogo niema.Firma powinna dostawać premię za skrócenie terminu to by zrobili e dwa tygodnie a nie miesiace

    • 20 3

    • A gdzie lewoskret z rdestowej? Przecież to rozwiązanie przyniesie efekty po południu. Rano korki będą bez zmian. Wystarczy jeden jeleń skrecajacy w lewo i korek na rdestowej jak się patrzy

      • 2 0

    • Jak to w Polsce, przetarg trzeba wygrać, rozpocząć, potem są trudności i zawsze mało czasu. Potem większą kasę trzeba wynegocjować bo trudności techniczne były.

      • 0 4

  • Pytanie brzmi po co? (5)

    po co ten remont? Skrzyzowanie w pelni przejezdne i nie korkujace sie. za 20mln to by naprawili wszystkie studzienki na morskiej, hutniczej, i zrobili porzadek na koncu estakady - podjazd pod gorke to chyba tylko dla traktorow, masakra. A tak - zrobia skrzyzowanie za 20mln!! a troche dalej dalej zostanie koslawa kostka. mistrzostwo.

    • 45 17

    • Mtm na układy z um (1)

      Rondo turbinowe by starczyło. Na morska i z morskiej obok ronda pasy a od dworca przez rondo i w drugą stronę podobnie

      • 5 6

      • Za mało miejsca na rondo niestety.

        • 1 2

    • wszystko zlikwidować, żeby nic nie było (2)

      nic nie robić bo to kosztuje

      • 5 0

      • moze jakeis konkrety? (1)

        bo poki co belkoczesz. Wykaze ze to skrzyzowanie za tyle kasy, blokujace jakiekolwiek inwestycje w naprawe gdzie indziej, jest konieczne i potrzebne? W razie co przejedz sie pare razy rondem kolo dworca, dla lepszego myslenia

        • 4 4

        • konkretnie to złodziejei ukradli

          i zlikwidować wszystko

          • 2 2

  • "Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej " (7)

    Jak już to Pas rowerowy nie "przejazd rowerowy" (przejazd jest w poprzek jezdni)

    • 23 8

    • (5)

      czyli bedzie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego

      • 8 1

      • Urzędnicy i organizatorzy ruchu drogowego zapomanają, że separowanie ruchu rowerowego (4)

        które ma sprzyjać zwiększeniu przepustowości może być realizowane wyłącznie w sposób niedyskryminujący żadnej grupy uczestników ruchu drogowego.
        Nie ma takiego prawa, które zmusza rowerzystę do jazdy po drodze rowerowej i pieszej lub rowerowo-pieszej. Zapis ministra o znakach jest oczywiście bezprawny, bo ewidentnie narusza treść i znaczenie ustawy (art. 33. PoRD), która w swojej treści wyraźnie precyzuje obowiązek korzystania w przypadku obecności DDR i pasa dla rowerów (kontrapasa również) POD WARUNKIEM jazdy w tym samym kierunku. W przypadku zamiaru zmiany kierunku rowerzysta może jechać jezdnią, by zająć właściwy pas na skrzyżowaniu.
        Z samego faktu jazdy w obecności pieszych w sąsiedztwie lub na na samej drodze rowerzysty wynikają ryzyka prawne związane z kolizją z pieszym, którego odpowiedzialność została całkowicie wyłączona nawet na drodze "rowerowej i pieszej". Nie należy domniemywać, że rowerzysta jadący np. 40km/h kolarzówką nie poniesie odpowiedzialności za potrącenie pieszego, który wejdzie mu pod koła na drodze rowerowej i pieszej (tzw. ddr położonego obok chodnika, który jest drogą rowerową i pieszą i nie jest w żadnym wypadku drogą dla rowerów)
        Stąd też na tzw. zachodzie odchodzi się od takich rozwiązań na rzecz wytyczania pasów, by właśnie nie dyskryminować uprawnionych do korzystania ze swobody komunikowania się rowerzystów, poprzez wytyczanie im różnych dziwacznych slalomów, przejazdów, objazdów, jazdy chodnikami, co w jasny sposób ich dyskryminuje i utrudnia korzystanie z pojazdu jakim jest rower.
        Pomimo całej propagandy, nie zapominajmy, że wyłącznie rowerów z jezdni do których są w pełni uprawnione, ma służyć wyłącznie usprawnieniu przepustowości, a nie jest to sposób na bezzasadne kręcenie lodów na remontach dróg.

        • 6 4

        • A ja znienawidziłem rowerzystów. (3)

          Kilka miesięcy wstecz na skrzyżowaniu Chylońskiej z Kartuską przez przejście dla pieszych usiłował przejechać na rowerze obcisłogaciowy. Dzwonił dzwonkiem, ale pewnemu panu omsknęła się laska i wpadła w szprychy przedniego koła roweru. Był piękny upadek i krzyku bardzo dużo. W efekcie gaciowy rower wziął pod pachę i poszedł na pieszo. Dostał dobrą nauczkę i kare finansową(naprawa roweru) i obyło się bez Policji.

          • 6 3

          • Wzruszyłem się. Cudowna historia, szkoda że zmyślona

            • 0 1

          • Po co te wymyślone historie? (1)

            • 6 0

            • to jakaś forma ejakulacji frustrata

              • 2 0

    • sam sobie dodałeś jedno słowo i się czepiasz?

      przejazd i przejazd rowerowy to co innego

      • 7 0

  • W tytule artykulu jest blad - mialo byc "Dwa tysiace utrudnien'.

    • 3 0

  • (25)

    I co?
    Znów inwestycja!
    A ciąle hejterzy śmieją się z Gdyni

    • 80 81

    • A co z zawaracaniem...? (4)

      może się czepiam, ale jak zawrócić na tym rondzie z powrotem do centrum (kierunek skwer)...?

      • 18 5

      • rondo

        bo debile powinie zrobic rondo a nie jakies wymysły.

        • 2 4

      • Tak samo jak zawracałeś zawsze

        Rower pod pachę i powrót. Nie było możliwości od zawsze, to po co teraz takie stwarzać?

        • 6 3

      • To nie jest rondo! Jak ty widzisz tu rondo, to ja się zastanwiam kto ci dał uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

        Na Skwer można zawsze skręcić w prawo w Dworcową i znowu w prawo w Starowiejską.

        • 15 3

      • to zostanie poprawione w kolejnej przebudowie za ok 80 lat

        • 21 6

    • (6)

      nie ma to jak robić w wakacje kiedy ruch jest największy .

      • 7 19

      • Maryjan, zaszyj sobie głowę bo ci się trociny sypią (1)

        • 10 4

        • jesteście ślepi bo macie smartfony przyklejone do czoła to jest wasze całe życie

          • 2 4

      • (1)

        Marian wracaj na Śląsk

        • 18 5

        • nie będę wkraczać na twoje rejony tam śmierdzi wunglem i nożownykami :)

          • 4 0

      • Przecież teraz największe luzy na ulicach. Ludzie na wakacjach. (1)

        • 12 1

        • na wakacjach na morzem pustaku jest najwięcej ludzi

          • 2 2

    • taka inwestycja

      jak ścieżki rowerowe pod prąd, bez pozytywnej opinii policji.... barany z u.m.

      • 6 1

    • Inwestycja dla wybranych nie dla mieszkanców ! (5)

      A gdzie nowe drogi ?!

      • 11 14

      • (1)

        Obwodnica Witomina na przykład z bus-pasami na całej długości

        • 6 6

        • A może obwodnice osobno dla każdej dzielnicy ?

          • 6 2

      • Tak, tak, dla kasty sedziów, tylko oni będą korzystać z tego, więc trzeba zrobić reformę.

        • 8 7

      • drogi już są

        gdzie ty chcesz kłaść drogi
        i dla kogo?

        • 6 8

      • Drogi dokad?

        • 7 4

    • tylko dwa miesiące??? (2)

      to małe miki. w gdańsku jak coś robią to minimum 6mcy plus kolejne 6 na poprawki

      • 19 12

      • zależy co i gdzie robią

        jak coś dużego to trwa dłużej
        jak coś gdzie jest ruch to też będzie trudniej

        • 8 1

      • Hehe
        Z um gdynia piszesz?
        To porownaj skale inwestycji

        • 18 14

    • jestem z Gdyni i śmieję się ze szczura! (1)

      • 35 19

      • a sreberka też zawijasz?

        • 7 14

    • znów ta sama

      już 10 raz piszą o tej samej inwestycji, to nie są różne budowy ale niekończąca się opowieść tej samej bajki

      • 10 9

  • Podobno dziś wieczorem ped**arze będa protestować pod UM w sprawie zamknięcia kontrpasu na czas remontu (3)

    • 12 11

    • będą świeczki i okrzyki: "konstytucja" ? (2)

      • 12 5

      • śmieszy cię to? (1)

        • 6 6

        • Tak ,jest to żałosne.

          • 5 0

  • Brawo!

    Rowerzyści na chodniki, a piesi do tuneli! Uwolnić centra miast od butoczłapów!

    • 7 0

  • Przejazd przez to " skrzyzowanie" to " harakiri". Jedyne rozwiazanie, tanie zreszta, to RONDO.

    • 4 1

  • Dużo lepiej było tam rondo zrobić. Ale pewnie wyszło by za tanio..

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane