• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe promy Stena Line w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni. Drugi ze statków klasy E-Flexer Stena Line będzie się nazywał Stena Ebba i w grudniu tego roku pojawi się w Gdyni.

Stena Estelle w sierpniu, a Stena Ebba jeszcze w tym roku. Dwa nowe promy prosto ze stoczni trafią na trasę Gdynia-Karlskrona. Mają one 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie.



Stena Line przedstawiała drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją. Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line.

Nowy terminal i nowe promy



Wprowadzenie nowych, większych promów na tę trasę jest możliwe dzięki uruchomieniu nowego Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. W połowie czerwca przyjął on pierwsze promy Stena Line już z pasażerami na pokładzie.

Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu PolskimMapka w sąsiedztwie Muzeum Emigracji. Pozwoli on na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m. Do tej pory terminal znajdował się przy nabrzeżu HelskimMapka i mógł przyjmować promy do ok. 175 m długości.

Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni


Nowa lokalizacja skróci pobyt w porcie



- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut. A w transporcie czas to pieniądz. Nowe miejsce jest też udogodnieniem dla pasażerów. Nowy terminal jest bliżej centrum miasta, można tam dojść pieszo, co może zwiększyć zainteresowanie turystów.

Mając długość 240 m, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 m dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewniają miejsce dla 1,2 tys. osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.

Miejsca

Opinie (52) 3 zablokowane

  • Kabiny (2)

    co z tego ze ma więcej kabin kierowców pakuje sie po 2 a nawet po 3,4 jak sie wyspać i po rejsie jechać dalej to wymyślili sobie zeby mieć pojedyncza kabinę to trzeba doplacic żart jakiś jedni płyną na wakacje i inni dalej do pracy za bilety kasuja a komfotu żadnego

    • 8 3

    • 2 do 4 ech? (1)

      Na kilkanaście rejsów raz tylko dostałem 1 współpasażera

      • 2 1

      • Zabity

        plywam od 10 lat i od pół roku kabiny minimum 2 inaczej juz nie będzie to kolega bardzo dawno temu płynął a zeby mieć teraz pojedyncza to trzeba doplacic

        • 0 0

  • co za bzdura

    " o 50 proc. więcej kabin, mogą zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku - w porównaniu z obecnie kursującymi promami na tej trasie"

    chyba wiecej kabin jezlei mowimy tylko o stena nordica bo napewno nie stena vision ani spirit ktore miesza po 1700 osob. Nowe e-flexery max 1200 osob.......

    • 1 1

  • a nasze wadze dalej myślom

    już minęło 6 lat od kiedy PIS zapowiedział budowę promów dla PŻB..
    dalej zapowiada...Założenia..3 zmiany.. NED..parę lat dumał.... anakarmił sie..prochu nie jest w stanie wymysleć..
    Teraz Remontowa.. założenia znowu rok..dokumentacja..Rok..kontraktacja urządzeń . ..wytworzenie ..rok budowa dwa lata..
    kolene ponad 4 lata.. 4 lata ..w sumie ..może po 10 latach..i 3 razy drożej..

    • 0 0

  • Tak STENA zabija śmiechem polskie promy, z których została stępka na złom i czarterowane, nie pasująca jednostka (5)

    Oto prawda czasu wobec PiSowskiej prawdy ekranu, oto odpowiedź na rojenia o morskiej potędze Polski, o PiSowskim wstawaniu z kolan

    • 38 21

    • ile rubli płacą za takie wpisy ? (1)

      Każdy wie, że za POprzedników likwidowano wszystko jak leci i jeszcze się tym chwalili ! Po co nam stocznie skoro są u Niemca, po co nam lotniska skoro są u Niemca ! Nawet lot, kghm itd chcieli wykończyć bo po co nam dobrze prosperujące spółki skarbu, skoro możemy je sprzedać... a pieniądze z ich sprzedaży roztrwonić ! Po co nam cokolwiek skoro zachód już mam... Czy nie taka była ich retoryka, pamiętając jak zamykali jednostki wojskowe itd tak bardzo potrzebne w dobie wojny na wschodzie !

      • 5 9

      • Zapewne dużo mniej

        niż potrafią nakrasc pisowcy aparatczycy od respiratorów

        • 2 1

    • Uważasz, że jeszcze jeden armator jest potrzebny na tej trasie ? (2)

      • 0 6

      • Tak jest, aby byla konkurencja. Ale nie bedzie to pisowski armator, to pewne.

        • 1 2

      • nie rozumiesz ironii

        • 5 1

  • Czy te promy wybudowała stocznia w Szczecinie. (3)

    Bo coś jakby miała budować promy.

    • 24 9

    • (2)

      miała budować promy ale chyba kosmiczne

      • 16 2

      • Partia tylko kreuje politykę... (1)

        Olga Semeniuk przewodniczącą Rady Polskiej Agencji Kosmicznej. Oto jej zadania
        Priorytetami nowej przewodniczącej ma być kreowanie polityki kosmicznej, realizacja zadań wynikających z Polskiej Strategii Kosmicznej przyjętej przez rząd w 2017 r. i przygotowanie Krajowego Programu Kosmicznego.

        • 1 0

        • Kaczka w kosmosie.

          • 0 0

  • Obiecałem i są.

    Premier.

    • 0 0

  • Skróci pobyt wydłuży korki (1)

    Może i nowa lokalizacja skróci pobyt promu w porcie ale zwiększy korki na ul. Wiśniewskiego i tak już zapchanej.
    Przecież wszystkie samochody muszą dojechać do nowego stanowiska. A jak ???
    Z Estakady muszą zjechać krótkim jednopasmowym łącznikiem na ul. Janka Wiśniewskiego i w ten sam sposób wrócić z promy.
    Czyli dokorkują jeszcze bardziej i tak zapchaną Wiśniewskiego nie mówiąc o łączniku na którym mieści się max 5 TIRów.
    Dla promu i Steny lepiej . Dla kierowców jadących Wiśniewskiego jeszcze gorzej .

    • 19 7

    • to przesiądź się do kom. miejskiej

      albo na rower

      • 1 4

  • Dam namiary

    Dam namiary na koleżanki dwie polki i 3 ukrainki 22-26 piszcie.Cała noc zabawa

    • 0 0

  • Ulica Polska się blokuje (1)

    Dzięki tej przeprowadzce. Jeden autobus, który dowozi ludzi na prom. Trzeba wcześniej pomyśleć o takich rzeczach.

    • 36 6

    • miasto pomyslalo

      Postawilo zakazy dla ciezarowek na Portowej i Jana z Kolna. Tereny wokol Wendy oddaje pod zabudowe mieszkaniowa.
      Autobusy przez Portowa, najkrotsza droga, tez nie jezdza...

      • 2 0

  • Brawo Stena. Chętnie popłynę

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane