- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (99 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (170 opinii)
Dwóch chętnych na Pomorskie Centrum Logistyczne
Dwie firmy walczą o zarządzanie nowoczesnym centrum logistycznym zlokalizowanym w sąsiedztwie Portu Północnego w Gdańsku i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Operator centrum o powierzchni 186 ha zostanie wyłoniony do końca sierpnia. Władze Gdańska lecą już po inwestorów do Chin.
W pierwszym etapie powstanie ok. 50 tys. m.kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Cały obszar centrum ma potencjał na stworzenie łącznie nawet 700 tys. m.kw. Centrum przeznaczone będzie pod budowę obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, obiektów produkcyjnych, biurowych i innych obiektów przemysłowych
Będzie bezpośrednio połączone z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk. Dobrze skomunikowane z infrastrukturą drogową, kolejową, morską i międzynarodowym lotniskiem w Gdańsku. Istnieje też możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.
Władze Gdańska chcą przyciągnąć do centrum wielu inwestorów. Już we wrześniu specjalna delegacja złożona z przedstawicieli operatora centrum i spółki investGDA wybiera się do Chin. - Mamy zamiar spotkać się z dużymi firmami transportowymi i władzami lokalnymi - mówi Wiśniewski. - Mamy nadzieję, że kolejni operatorzy tacy jak Maersk, zdecydują się na Gdańsk.
Jak twierdzi Wiśniewski nowe gigantyczne centrum magazynowo - dystrybucyjne umożliwi świadczenie jeszcze szerszego wachlarza usług na rzecz trafiających drogą morską ładunków. DCT Gdańsk dysponuje obecnie infrastrukturą umożliwiającą przeładunek 1 mln TEU rocznie, która może być rozbudowana do 4 mln TEU.
Jako jedyny w Polsce terminal o głębokości 16,5 m, zdolny przyjmować statki po 8000 TEU i większe, posiadający niezrównane możliwości rozbudowy, DCT wyeliminował najistotniejsze z ograniczeń, które dotąd nie pozwalało na wprowadzenie strategii zmierzającej do przekształcenia Polski w regionalny hub.
W mniejszej skali podobny projekt powstaje w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zawarł umowę z wykonawcą - Towarzystwem Inwestycyjnym Construction, który w październiku 2009 zakończył prace projektowe, a w listopadzie przystąpił do budowy magazynu wysokiego składowania. Zakończenie całego przedsięwzięcia, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, planowane jest już na wrzesień 2010 r. W ramach gdyńskiego centrum logistycznego planuje się w pierwszym etapie wybudować 8 tys. m.kw., w drugim kolejne 6 tys. m.kw.
Miejsca
Opinie (64) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-20 13:41
marudzicie !
Ja rozumiem i zdaję sobie sprawę, że w Polsce wiele dziwnych rzeczy się dzieje i że wiele należałoby zmienić. Właśnie dlatego patrzę z optymizmem na podejmowanie nowych inwestycji zamiast krytykować wszystko cokolwiek bym nie przeczytała na temat polskiej gospodarki, polityków, działań urzędników itp... Jak będziecie mieć takie podejście, a ta nasza polska mentalność bycia na 'NIE!' i sceptycznego nastawienia do wszystkiego i wszystkich sie nie zmieni, to nie zmieni się także nasz kochany kraj ;] nie udawajcie więc mądralińskich tylko zajmijcie się sobą !
- 7 3
-
2010-08-20 13:45
Jaką droga dojadą do tego centrum ?
Jaką droga dojadą do tego centrum logistycznego ,bo chyba nie po tych dziurach.
- 9 3
-
2010-08-20 13:53
"Dobrze skomunikowane z infrastrukturą drogową, kolejową, morską i międzynarodowym lotniskiem w Gdańsku."
hahaha chyba w 2020 r.!!
leżę i umieram ze śmiechu!!!- 8 4
-
2010-08-20 14:19
INWESTCYJE i inne.. (2)
I to są inwestycje z prawdziwego zdarzenia, a nie kolejne kurniki handlowe,
w których nie wiadomo Kto ma robić zakupy..
Takie inwestycje, jak w artykule napędzają gospodarkę, co więcej,
branża logistczna, to papirek lakmusowy każdej gospodarki, jak w logistyce OK, to dalej w łańcuchu dostaw - tak samo, jak źle.., odpukać..
A tereny w sąsiedztwie DCT Gdańsk, to tereny dedykowane tylko logistyce.
Podobnie, jak tereny byłego Siarkopolu, gdzie niedawno burzono stary komin.
Tylko jeszcze te drogi..
Sama inwestycja, oby takich, jak najwięcej !- 13 2
-
2010-08-20 20:20
(1)
Brawa dla Aleksandrowicza i Wiśniewskiego!!! Szkoda, że dopiero teraz to ruszyło!
- 2 0
-
2010-08-20 21:41
O inwestycjach
Nie znam Panów, ale inwestycję popieram ! Szkoda, że jest ich tak mało..
Ale lepszy rydz niż nic..
Podobnie, jak z powierzchnią biurową, której w Trójmeście - Gdańsku brak..,
a tylko posiadając już!!!, a nie za 1rok, 2 czy 3 - można zachęcić = pokazać,
że miasto jest otwarte na kapitał, bo slogany czy hasła to tylko wyrazy..
Najpierw trzeba zbudować infrastrukturę w szerokim tego słowa znaczeniu
(drogi, budynki, pany zagospodarowania), a dopiero później hasła przyciągające, jeśli w ogóle są potrzebne; A najlepiej ! zaprosić inwestorów
na schabowego z lampką goldwassera,
i wówczas można rozmawiać o poważnych kontraktach.
I życzę miastu - gwizda mnie Kto będzie prezydentem - byle by się władza
do gospodarki nie wtrącała, jeśli nie ma o niej pojęcia, lub o mechanizmach,
które nią sterują, żeby rozkwitało gospodarczo z korzyścią dla mieszkańców.
Może to idealizm = błądzenie w chmurach, ale bez optymizmu i wizji
nie ma sensu..- 1 1
-
2010-08-20 15:12
PO CO??????????????????????
Magazyny dct są puste! Brak logistyki i ceny to problem!
- 2 7
-
2010-08-20 19:57
gdyby nie wasza bezdenna głupota, to takie artykuły ukazywałyby się w "kronice towarzyskiej" kto komu zaiwanił buty
już początek artykułu świadczy, że jest on skierowany do kretynów POsPOlitych (kretynus vulgaris)
"Władze Gdańska lecą już po inwestorów do Chin.
Na placu boju pozostały dwie spółki - australijski Goodman oraz brytyjska firma Helios w konsorcjum z DCT Logistics Hub w Gdańsku"
pamiętam jak lecieli po chińskich inwestorów i roboli dla BA
budyń! pucuj sie! co ty wwozisz do Polski? trampki czy parasolki made in china??
jaja jak berety:-) a publika bije brawo:-) niedługo budyń zakrzywi paluszek serdeczny, a jego akolici będą mieli orgazm na zawołanie
cyrk na kółkach napędzany budyniem e he he he he he he
przecież to jest groteska!!!- 4 8
-
2010-08-20 21:33
Jak to się dzieje, że w Gdyni wszystkie prawie wszystkie przetargi wygrywa szeroko znana na rynku budowlanym TI Construction ?
pewnie przypadek jakiś ?
- 3 1
-
2010-08-20 21:36
Hmm zenada 7.50 na godz (1)
UWAGA. Bedą potrzebowac jeleni do pracy od 4zl na poczatek do 7.50 po 4 latach... Zenada a tym u gory kabza sie sama nabija co za chory kraj.
Kiedy sie skonczy ten wyzysk ludzi tych co robia to najtrudniejsza robote i wykorzystywanieich psychicznie i fizycznie do granic mozliwosci.
Dzisiaj na dzien dobry to stawka ok 16zl na reke lub 20 do 23zl brutto.
Robic aby robic na rachunki i egzystowac nie oplaca sie.
Beznadzieja.- 0 6
-
2010-08-20 22:05
Do roborty
To nie kombinuj koleś jak cię inni wyzyskują tylko wymyśl własny interes, zainwestuj, podejmij ryzyko i wtedy zarabiaj sobie ile zechcesz. Wiedz tylko, że wtedy będziesz zatrudniał takich samych łosi, jakim jesteś teraz.
- 1 0
-
2010-08-20 22:11
Ciągle tylko plany
i tak się nie uda !
- 2 5
-
2010-08-22 08:51
nielogiczne
---- napewno sie nie uda- plany musza powstawac
plany mozna zawsze zmienic kiedy sprawy wezma zly obrot,
Problem jest w tym ze gotowke trzeba miec , wie to kazdy ciec.
pomysly plus gotowka a polacy gotowka nie smierdza.
trzeba sie klaniac, ludziom z innych gospodarstw.
Swiat sie stawia na takim przeliczeniu od dawien dawna!
Gryzipiorki- co wy wiecie o gospodarowaniu?- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.