- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (56 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (99 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Dwóch chętnych na Pomorskie Centrum Logistyczne
Dwie firmy walczą o zarządzanie nowoczesnym centrum logistycznym zlokalizowanym w sąsiedztwie Portu Północnego w Gdańsku i terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Operator centrum o powierzchni 186 ha zostanie wyłoniony do końca sierpnia. Władze Gdańska lecą już po inwestorów do Chin.
W pierwszym etapie powstanie ok. 50 tys. m.kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Cały obszar centrum ma potencjał na stworzenie łącznie nawet 700 tys. m.kw. Centrum przeznaczone będzie pod budowę obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, obiektów produkcyjnych, biurowych i innych obiektów przemysłowych
Będzie bezpośrednio połączone z nowoczesnym głębokowodnym terminalem kontenerowym DCT Gdańsk. Dobrze skomunikowane z infrastrukturą drogową, kolejową, morską i międzynarodowym lotniskiem w Gdańsku. Istnieje też możliwość objęcia części centrum statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyłączenia do Wolnego Obszaru Celnego.
Władze Gdańska chcą przyciągnąć do centrum wielu inwestorów. Już we wrześniu specjalna delegacja złożona z przedstawicieli operatora centrum i spółki investGDA wybiera się do Chin. - Mamy zamiar spotkać się z dużymi firmami transportowymi i władzami lokalnymi - mówi Wiśniewski. - Mamy nadzieję, że kolejni operatorzy tacy jak Maersk, zdecydują się na Gdańsk.
Jak twierdzi Wiśniewski nowe gigantyczne centrum magazynowo - dystrybucyjne umożliwi świadczenie jeszcze szerszego wachlarza usług na rzecz trafiających drogą morską ładunków. DCT Gdańsk dysponuje obecnie infrastrukturą umożliwiającą przeładunek 1 mln TEU rocznie, która może być rozbudowana do 4 mln TEU.
Jako jedyny w Polsce terminal o głębokości 16,5 m, zdolny przyjmować statki po 8000 TEU i większe, posiadający niezrównane możliwości rozbudowy, DCT wyeliminował najistotniejsze z ograniczeń, które dotąd nie pozwalało na wprowadzenie strategii zmierzającej do przekształcenia Polski w regionalny hub.
W mniejszej skali podobny projekt powstaje w gdyńskim porcie. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zawarł umowę z wykonawcą - Towarzystwem Inwestycyjnym Construction, który w październiku 2009 zakończył prace projektowe, a w listopadzie przystąpił do budowy magazynu wysokiego składowania. Zakończenie całego przedsięwzięcia, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, planowane jest już na wrzesień 2010 r. W ramach gdyńskiego centrum logistycznego planuje się w pierwszym etapie wybudować 8 tys. m.kw., w drugim kolejne 6 tys. m.kw.
Miejsca
Opinie (64) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-22 09:57
dlatego kocham Gdańsk tu się żyje
dynamiczny i rozsądny Gdańsk - Nec temere nec timide
- 1 1
-
2010-08-22 09:57
Nie dopuśćmy
Nie dopuszczajmy do tych samych błędów logistycznych "Centrum logistycznego" - Port wydziera wydmy, obszary leśne i przybliża się do plaży Stogi - to oznacza koniec plaży Stogi - jako mieszkaniec Gdańska nie zgadzam się z koncepcją terenów zaznaczonych kolorem żółtym i czerwonym. terenów oznaczonych kolorem brązowym jest znacznie więcej a są to niewykorzystane tereny przemysłowe - zacznijmy myśleć nie o rozbudowie o nowe tereny lecz o rewitalizację Starych terenów - z takimi samymi problemami boryka się od kilkudziesięciu lat Holandia - Mają przepiękne porty przeładunkowe ale...kosztem środowiska naturalnego - jest o czym rozmawiać - jest nad czym się zastanawiać. Zagarnięcie kolejnego spokojnego zakątka który ma zostać przekształcony w hałaśliwy port przeładunkowy podczas gdy stare niewykorzystane tereny przemysłowe Gdańska umierają daje wiele do myślenia. Myślę że Chińczycy nie mają złych intencji wobec Polaków i że są bardzo pozytywnie nastawieni wobec Polaków - są doskonałymi obserwatorami i również wyciągają wnioski ekologiczne.
- 1 1
-
2011-11-15 16:18
Dla terminalu konterenowego : NIE NIE NIE
Nie chcę i nie zgadzam się z niszczeniem unikalnej przyrody wydm
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.