- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (19 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (10 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 4 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (186 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
Energa Obrót wprowadzała w błąd? "Gwarancja stałej ceny" na celowniku UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył sprzedawcę energii elektrycznej Energa Obrót, spółkę zależną Energi, o wprowadzanie w błąd klientów. Chodzi o ofertę "Gwarancja stałej ceny". Okazało się, że m.in. pomijano istotne informacje o dodatkowej opłacie handlowej i przekazywano nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu.
Urząd otrzymywał liczne sygnały dotyczące prowadzonej przez spółkę od grudnia 2014 do końca 2015 sprzedaży w ramach oferty Gwarancja Stałej Ceny. Energa Obrót zawierała z konsumentami umowy kompleksowe i umowy sprzedaży energii elektrycznej. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające dało podstawy do postawienia zarzutów.
Zastrzeżenia Urzędu dotyczą pominięcia przez spółkę, w trakcie składania konsumentom propozycji skorzystania z oferty "Gwarancja Stałej Ceny", istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej doliczanej do rachunków, wprowadzania ich w błąd co do tożsamości spółki i okoliczności złożenia propozycji skorzystania z tej oferty, a także podejmowania działań niezgodnych z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Czytaj też: Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
- Przedstawiciele Energa Obrót informowali konsumentów w trakcie składanych im wizyt, że reprezentują dotychczasowego dostawcę energii i przekazywali m.in. nieprawdziwe informacje, jakoby podpisanie nowej umowy było konieczne w celu kontynuowania dostaw prądu. Konsumentom nie wydawano także egzemplarza zawartej w ten sposób umowy. Z kolei w przypadku umów zawieranych przez telefon, Urząd zakwestionował stosowany przez Energa Obrót tryb uznawania tego rodzaju umów za skutecznie zawarte. W rezultacie takich działań konsumenci mogli być wprowadzeni w błąd, szczególnie w zakresie przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.
Postępowanie UOKiK może zakończyć się przyjęciem zobowiązania do podjęcia działań zmierzających do zakończenia naruszenia lub usunięcia jego skutków albo uznaniem zarzucanych spółce praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazem zaniechania ich stosowania z ewentualnym określeniem środków usunięcia ich trwających skutków. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.
Miejsca
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2016-03-22 10:28
(3)
Dla mnie uczciwie by było, jakby za zbiorowe naruszenie praw konsumenta osoba decyzyjna szła do więzienia.
Tak po prostu, jak za zwyczajne oszustwo. Wsadzić jednego czy drugiego krawata na pół roku bez zawiasów. Ehh, marzenia...- 185 2
-
2016-03-22 10:37
Opinia wyróżniona
(1)
Prosta zasada - telemarketer jest pracownikiem FIRMY, a nie twoim kolegą. Będzie mówić co mu każą.
A opłacalność oferty jest odwrotnie proporcjonalna do namolności. Te najkorzystniejsze trzeba sobie samemu znaleźć w sieci i samemu załatwić.- 19 7
-
2016-03-22 11:06
A kto tu mówi o wsadzaniu telemarketera?
Uczymy się czytać ze zrozumieniem- 22 2
-
2016-03-22 20:44
Wsadzili nowego
z nowej ekipy, kukiełek - musi się, wykazać.
- 4 2
Wszystkie opinie
-
2017-11-10 12:28
Odsetki do rachunków
Od kilku dobrych miesięcy zauważyłam, że rachunki od Energii-Obrót SA. przychodzą w dniu terminu zapłaty. Odbieram go po południu więc gdy dokonuję płatności zaraz następnego dnia to do każdego kolejnego rachunku doliczają mi 0,05zł za każdy dzień zwłoki za nieterminową zapłatę. Takie celowe dzialanie sprawia, że wyciągają od Klientów dodatkową kwotę, a przy kilkunastu milionach odbiorców lekko kicząc, daje milionowe zyski!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2016-03-22 11:40
(3)
Parę miesięcy temu poprze info linie wcisnęli moim rodzicom ofertę na tańszy prąd w nocy. Tak jakby był on niezmiernie potrzebny straszym ludziom. Mimo, że nikt nic nie podpisał taryfa weszła w życie. Dopiero po interwencji p. Rzecznik Praw Konsumenta przy UM (dziękuje bardzo raz jeszcze) oszuści z Energi wycofali się z całej tej afery, bez słowa przepraszam. Tak, więc bez kozery powiem, że Energa to oszuści i naciągacze! Macie moje IP więc znajdzie mnie i wyrocznie mi proces.
- 59 4
-
2016-03-25 16:53
A jak nazwać nagminne przysyłanie faktur w dniu,lub po terminie płatności?
I oczywiście naliczanie odsetek za nieterminową wpłatę.- 1 0
-
2016-03-22 12:35
Po co ta samokrytyka , wystarczy ze minister wojny wysle o 6.00 kogo potrzeba (1)
- 9 6
-
2016-03-22 17:04
chyba jednak pomyliłeś min.wojny z szefem ABW
który szukał dowodów przestępstwa u studenta, właściciela strony AntyKomor
- 5 2
-
2016-03-25 16:41
Karę powinien zapłacić PREZES z własnych zarobków. Kara powinna mieć formę
granicznej wypłaty dla prezesa (np. 50% wypłaty obecnej), uwzględniającej wszystkie możliwe wypłaty z kasy przedsiębiorstwa (w tym koszty delegacji !!) i obowiązywałaby przez czas ustalony przez sąd (np. 15 lat). Prezes miałby ponadto OBOWIĄZEK świadczenia pracy, pod karą grzywny określonej przez sąd. Kara obowiązywałaby również ewentualnego następcę prezesa (np w przypadku śmierci) aż do końca ustalonego przez sąd czasu. Kara byłaby sprawiedliwa, bo zamiast kosztów (które zostałyby przerzucone na klientów) generowałaby firmie zyski.
- 1 0
-
2016-03-25 16:12
Po PIERWSZE ! NIEDOPUSZCZALNE jest zawieranie umów przez telefon. Propozycja
zawarcia umowy przez telefon powinna być karana DOŻYWOTNIM więzieniem dla prezesa firmy, ponadto powinna być z DEFINICJI PRAWNEJ nieważna ! Tak samo jak przysyłanie umowy kurierem z obowiązkiem podpisania jej natychmiast. JEDYNĄ nieosobistą formą może być zawarcie umowy przez internet, ewentualnie korespondencyjne, ale od momentu dostarczenia umowy do popisania, a jej faktycznym podpisaniem musi upłynąć co NAJMNIEJ 24 godziny.
- 1 0
-
2016-03-22 10:45
(1)
inna historia o tej hecy
miałem regularne telefony z infolinii Energi ws nowej umowy z gwarancją ceny. kiedy podałem dane i zacząłem dopytywać o szczegóły pojawiły się problemy, pani ciut niedoinformowana była. zrezygnowałem z zawarcia umowy przez tel . i poszedłem do biura obsługi klienta w gdyni, jakież było moje zdziwienie gdy nikt nie wiedział że były jakieś kontakty, żadnych danych które miały być zapisane nie było. bałagan? może- 31 0
-
2016-03-25 10:10
nie bałagan tylko inna firma
Energa SA, Energa Obrót SA, Energa Operator SA, Energa Wytwarzanie SA
- 1 0
-
2016-03-22 10:40
Opłata jakościowa? (3)
Może trochę jaśniej. Czy chodzi o dopisanie nowej opłaty za dystrybucję energii elektrycznej. Oprócz opłaty abonamentowej, opłaty sieciowej stałej, opłaty sieciowej zmiennej, opłaty przejściowej została dopisana dodatkowa tzw. opłata jakościowa. Żaden pracownik energii nie informował o tej opłacie i w efekcie rachunki są wyższe niż przed zmianą abonamentu. Ewidentne oszustwo.
- 80 0
-
2016-03-23 14:05
Zaraz, zaraz. Co to jest opłata jakościowa? Pojawiło się to badziewie na fakturach wysłanych z 4 miesięcznym opóźnieniem, (1)
ale żadnej oferty Energi na gwarancję stałej ceny nie akceptowałem. Czy ta opłata wynika z gwarancji stałej ceny, bo jeśli tak to idę do prokuratury i oskarżam ich o oszustwo.
- 1 0
-
2016-03-25 08:42
Ja też się zdziwiłam tą opłatą jakościową...ale domniemam, ze to rodzaj "plisy" (tego się będę trzymać) i jak tylko uznam, że prąd jest słabszej jakości (a to subiektywne odczucie), to będę żądać odszkodowania.
- 0 0
-
2016-03-22 20:14
tu jeszcze eksttra "opłata handlowa" w kwocie 15 zł za NIC!!!
niby stała cena energii, czyli jak spdnie to płacisz drożej niż inni
- 3 0
-
2016-03-24 13:57
Opłata handlowa
Prowadzę drobną działalność gospodarczą i Energa nalicza mi co miesiąc opłatę handlową w wysokości 20 zł
co miesiąc. Czy słusznie
Andrzej- 0 0
-
2016-03-22 10:29
(7)
można dodać do tego nękanie telefoniczne kilka razy dziennie...
- 149 0
-
2016-03-24 07:55
nekanie
A do mnie zadzwonili, prosili, blagali, zgodziłem się tylko na przesłanie materiałów w celu zapoznania się z ofertą. A oni przesłali mi umowę, uznali za zawarta, bo nie odpowiedziałem w terminie 2 tygodni i bez mojej świadomej zgody, zmienili, mi na 2 taryfy. Od listopada rzeczywiste rozliczenie nie dziala.... Firma masakra....Robia co chcą i są bezkarni.
- 1 0
-
2016-03-22 10:39
(5)
stalking :D
- 12 0
-
2016-03-22 10:55
Energa nęka (4)
Energa Ciebie nęka? Wystarczy, że raz powiesz "nie, dziękuję" i już powinien być spokój...
- 1 28
-
2016-03-22 15:10
(2)
Mówlem 3 razy, żeby nie dzwonili, ale jakoś opornie przyjmowali tę informację...
- 12 0
-
2016-03-22 15:38
Gdynia (1)
Do mnie dzwonili 5 razy!
- 6 0
-
2016-03-22 15:51
Prosty trik
To powiedz , że ty/twoja firma jest w upadłości to przestaną telefonować:-)
- 6 0
-
2016-03-22 13:13
Głupiś!
- 15 0
-
2016-03-24 07:20
Do mnie też kiedyś ktoś z Obrotu dzwonił z gwarancją stałej ceny.
- 1 0
-
2016-03-24 06:21
kara finnansowa
Do kogo trafiaja pieniadze z "nalozonej kary finansowej"? Oszukani ludzie dostaja zwrot?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.