• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa Obsługa i Sprzedaż zwolni ponad 360 pracowników

Robert Kiewlicz
10 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka odpowiedzialna za proces obsługi klientów. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych w niej łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach. Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka odpowiedzialna za proces obsługi klientów. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych w niej łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach.

Gdański koncern Energa szykuje zwolnienia grupowe w jednej ze spółek zależnych. Pracę w Energa Obsługa i Sprzedaż straci łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach. Jak twierdzi zarząd spółki przyczyną zwolnień jest konieczność przeprowadzenia zmian reorganizacyjnych oraz obniżenia kosztów operacyjnych działalności do poziomu zaplanowanego w budżecie Grupy Energa.



Dla pracowników, których stanowiska pracy ulegną likwidacji, pracodawca przygotował programy osłonowe, w tym m.in. trzy warianty Programu Dobrowolnych Odejść, możliwość kontynuowania współpracy na podstawie umowy agencyjnej (sprzedaż) lub rocznej umowy o pracę (w obszarze telefonicznej lub zdalnej obsługi klienta), jak również dodatkowe odprawy emerytalne.
 
- Dodatkowo planowane jest utworzenie 144 nowych stanowisk pracy w pięciu lokalizacjach, na które w pierwszej kolejności planuje się zatrudnić pracowników z likwidowanych stanowisk - wyjaśnia Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa - Osobom, które pozytywnie przejdą proces rekrutacji na nowe stanowiska, Energa oferuje także odszkodowanie w postaci wypłacenia osiemnastokrotnej różnicy pomiędzy wynagrodzeniem dotychczasowym i nowym czy dwunastomiesięcznej dopłaty wynikającej z konieczności zmiany miejsca zatrudnienia w przypadku odległości powyżej 100 km.
 
Trwa również proces negocjacji ze związkami zawodowymi w sprawie reorganizacji spółki, w tym proponowanych programów osłonowych dla pracowników spółki Energa Obsługa i Sprzedaż. W spółce pracuje aktualnie około 600 osób.
 
Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka z segmentu sprzedaży w Grupie Energa odpowiedzialna za proces obsługi klientów (min. rozliczanie, bilingowanie czy fakturowanie).

Protesty związkowców Energi w 2013 roku.

Tak protestowali pracownicy Energi w 2010 roku.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (189) ponad 10 zablokowanych

  • wąsaci związkowcy jak zwykle zadowolemi, ich nie ruszą

    • 4 1

  • spada bezrobocie

    a co premier mówi że będzie zmniejszał bezrobocie brawo

    • 3 3

  • (5)

    komputery, mechanizacja, mejle,to wszystko zastępuje żywego człowieka

    • 63 6

    • dokładnie - podniecajmy sie bardziej smartfonikami (2)

      a tu nagle na ulicy lądować trzeba

      • 16 2

      • no tak lepiej wszystko wykonywać ręcznie (1)

        Porównaj chiny z przed 40 lat a teraz. 40 lat temu bieda piszczała tam a teraz dzięki rozwojowi i automatyzacji zaczyna się tam dobrobyt. Dla ciebie może i 300 dolarów to niewiele ale dla chińczyka po tylu latach biedy to są duże pieniądze a pensje rosną tam z roku na rok i warunki pracy polepszają się każdego roku. Jak potrafisz to wyobraź sobie jak wyglądał by świat bez automatyzacji np. bez transportu i jaki byłby standard życia. Jest więc dokładnie odwrotnie do tego co piszesz - piszą o tym zresztą w każdym podręczniku do ekonomii, ale pospólstwo, które nie ma wyobraźni i żadnych horyzontów łatwo takimi hasłami otumanić.

        • 8 7

        • w Chinach 300 Dolców zarabia garstka ludzi to raz a dwa w przerwach meczu strzelają w tył głowy przestępcom, to chyba słabe, więc co ty tu klikasz ??

          • 8 3

    • I jak masz problem to mejlem stolec załatwisz. A do okienka bedziesz stał tydzien.
      Obsluga i sprzedawcy to front office . niech poszukaja oszczednosci w zarzadach i back office.

      • 7 2

    • To źle że maszyny wykonują za nas coraz więcej pracy?

      porównaj bezrobocie i standard życia w krajach rozwiniętych technologiczne z tymi zacofanymi.

      • 6 3

  • Energa-patologia

    Jak ktos pisze,ze byl dobrze obsuzony w punkcie we wrzeszczu to ja tylko powiem,ze tez mnie dobrze obsluzyli w tym punkcie.Problem w tym,ze czekalem na ta obsluge 3 cholerne godziny.Brak szacunku dla klienta i jego czasu.Moj problem na ebok rozwiazywali ponad pol roku i przez telefon nic nie zalatwisz bo przelaczja jeden do drugiego,aby tylko nie pomoc.PATOLOGIA.

    • 11 0

  • NA ULICE!!!!

    ludzie wyjdzmy ostro na ulice pokazmy jak zrobili to w grecji.nie dajmy się bo juz niedługo nie bedzie miejsc na ulicy tyle bedzie bezdomnych

    • 7 5

  • anka

    i teraz się zaczną kolejki!!!!!!!!:((((((((((jakiś śmiech na sali normalnie

    • 3 0

  • bez doświadczenia

    człowieku, to teraz się nie dodzwonisz, moja znajoma pracuje na umowę śmieciową, bo firma wygrała przetarg,(byli najtansi) mówi, że oni mają tylko przyjmować reklamacje , bo nie zna się co i jak działa...

    • 7 1

  • Dobra decyzja. Won z Obsługa i Sprzedaż! (2)

    Bardzo dobrze, niech likwidują. Przynajmniej w związku z reorganizacją i przejęciem obowiązków przez inną spółkę - są szanse na poprawę jakości obsługi. W końcu dobry ruch!

    • 1 16

    • ale debil z ciebie, usiądą ludzei niekompetentni, którzy nie wiedzą co i jak...ludzie z łapanki a nie wykwalifikowani już w temacie ludzie...

      • 4 0

    • no to

      PO straci 360 wyborców :) może teraz zagłosują na Polską Partię Pracy ? broniącą ludzi pracy a nie biznes

      • 5 4

  • ach (1)

    Teraz to wg nie dodzwonimy się do BOK,nie będzie komu słuchawki podnieść,juz teraz czas oczekiwania jest ok 15min.

    • 6 2

    • bo za mało jest osób do odbierania telefonów, więc teraz to już chyba w ogóle się nie dodzwonię :!skandal

      • 2 1

  • nie można się dodzwonić, bo nie ma właśnie ludzi do odbiory telefonów, a awarii jest mnóstwo!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane