• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańska firma chce otworzyć autonomiczny sklep z bielizną

Wioletta Kakowska-Mehring
1 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Na rozwój sklepów "bezobsługowych" firma z Gdańska pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Pierwsze dark stores, czyli sklepy, do których dostęp mają tylko kurierzy realizujący internetowe zamówienia, już działają w Trójmieście, sklepy autonomiczne dostępne dla klientów już testuje sieć Żabka, teraz czas na... sieć z bielizną. Gdańska spółka Esotiq&Henderson zapowiedziała powstanie takich placówek.



Czy sklepy autonomiczne zdominują rynek?

- Koncepcja sklepu autonomicznego jest istotnym elementem rozwijanego przez spółkę innowacyjnego modelu budowania relacji z klientkami, opartego na nowoczesnych technologiach - poinformowałam firma Esotiq&Henderson, producent bielizny.

Grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju



Czym jest sklep autonomiczny? To placówka, w której jest towar, ale nie ma sprzedawców. Można tam wejść np. dzięki specjalnej aplikacji, a zapłacić bezgotówkowo. Takie sklepy mogą działać przez 7 dni w tygodniu. Sklepy są monitorowane.

Na ten cel, czyli rozwój technologii, jakie mogą być wykorzystywane w bezobsługowych sklepach, firma z Gdańska właśnie pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Czytaj też:

Pierwsze "ciemne sklepy" we Wrzeszczu i Śródmieściu Gdańska



Projekt gdańskiej marki dla "Kobiety Jutra"



A skąd ten pomysł?

- Lata doświadczeń w pracy z kobietami i dla kobiet skierowały uwagę Esotiq na szerszy aspekt kobiecych oczekiwań, wychodzący poza obecne przyzwyczajenia zakupowe. Dlatego już dziś patrzymy w kierunku potrzeb "Kobiety Jutra", doskonaląc markę Esotiq zarówno od strony oferty produktowej, jak również pod względem dostarczanego doświadczenia zakupowego, wdrażając np. mobilną aplikację umożliwiającą idealne dopasowanie biustonoszy. Autonomiczny salon z bielizną - miejsce, gdzie zakup będzie w pełni bezkontaktowy, przez co maksymalnie intymny - jest kolejnym krokiem w tworzeniu unikalnych, wielokanałowych doświadczeń zakupowych odpowiadających na różnorodne kobiece potrzeby - podkreśla firma w komunikacie.
"Badania nad wynalezieniem struktur testronicznych stanowiących etykiety RFID w sklepie autonomicznym" będą realizowane w ramach Poddziałania 1.1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł. Wartość ta to całkowita kwota tzw. kosztów kwalifikowanych. Z kolei instytucja pośrednicząca (NCBiR) przyznała Esotiq&Henderson dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej ok. 6,73 mln zł.

Jak informuje Esotiq&Henderson, okres kwalifikowalności kosztów dla projektu kończy się 31 grudnia 2023 r. Czy do tego czasu możemy spodziewać się uruchomienia pierwszego autonomicznego salonu? Wszystko na to wskazuje.


Rozwój firmy Esotiq&Henderson - od LPP do giełdy w Warszawie


Marka Esotiq&Henderson najpierw należała do LPP, czyli firmy odzieżowej z Gdańska. W 2011 r. doszło do wydzielania spółki i powstała osobna firma, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. W następnym roku w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Henderson posiada 50 proc. udziałów. W 2011 r. firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 r. została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Firma prowadzimy sprzedaż w Polsce i za granicą. W Polsce ma już 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 r. powstał pierwszy salon w Niemczech, a w kolejnym pojawiły się salony na Ukrainie i Białorusi.

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • Nareszcie (1)

    Całe szczęście że będzie to realizowane bo mój zakup nie będzie zależał od dobrego lub złego humoru pani brafiterki,która zanim cokolwiek zmierzę musi zmierzyć mnie od stóp do głów i oszacować czy opłaca się mnie obsłużyć

    • 1 3

    • Ciekawe kto cie zmierzy

      Jak nie będzie pani brafiterki... :D

      • 0 0

  • Przecież majtki to sam sznurek co tu przebierać

    • 0 0

  • Nie widzę tego

    Staram się to sobie wyobrazić, że to lepsze rozwiązanie, ale nie. Jak kupuję bieliznę, to chcę usłyszeć od brafiterki czy biustonosz leży jak należy. Doradztwo jest bardzo ważne. Jadę na targi remadays i będę mieć kontakt z różnymi potencjalnymi klientami, którzy będą polegać na moim doświadczeniu. W niektórych kwestiach brak obsługi profesjonalisty jest uciążliwy.

    • 5 0

  • Niech lepiej Esotiq zajmie sie.....

    ..... kwestią stosowania mobingu przez panią Agatę W. i tego jak traktuje swoich współpracowników.

    • 3 0

  • to jest sztuka wyprodukować majtki za 5 zeta a sprzedać za 100..... (1)

    • 3 0

    • Nie za 5 a za 15

      • 0 0

  • Zwalniają, więc bedą zatrudniać

    Jak juz wszystko pójdzie w bezobsługowe systemy, chatboty i inne wspaniałe rozwiązania (wspaniałe kosztowo ale niekoniecznie jakościowe dla klienta) to ktoś znowu posadzi człowieka za ladą i wygra wyścig. Handel to coś więcej niż tylko transakcja, wie tp każdy kto był obsłużony bardzo dobrze i bardzo źle.

    • 2 0

  • Bezrobocie

    To jest początek technologicznego bezrobocia. Musi być wprowadzony minimalny dochód gwarantowany, inaczej ludzie będą umierać z głodu na ulicach. Zamiast tego politycy myślą, jak opodatkować roboty, które nie chorują, nie idą na przerwę, nie palą fajek, nie jadą na wakacje, mogą pracować 24/7.

    • 2 0

  • Ja kobieta nie potrzebuje intymności w sklepie z bielizna. Potrzebują mądra sprzedawczynie która

    jest wyszkolona jak doradzać mi w dobraniu prawidłowo pasującej bielizny, ale widać zamiast szkolić profesjonalnalnych sprzedawców wymyślono że lepiej żeby w ogóle nie było. Można i tak a najlepiej żeby było bez sprzedawcy i bez klientów.

    • 1 0

  • nic nie zastapi kontaktu z żywym człowiekiem

    i nic nie zastąpi mozgu człowieka. po niewaz maszyny mie beda mialy empatii. to będzie nisza dla dziwaków i dla ludzi o mentalnosci niewolnikow. ja jak kupuje to wymagam obslugi, a nie sam mam wszystko robic jak jakus frajer

    • 1 0

  • Już widzę te zniszczone towary, ubrudzone szminkami, podkładami. Jak naszego rodaka nie pilnować to wszystko zniszczy bo to nie jego. A przodują w tym młode kobiety.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane