- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (39 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (98 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (83 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
Gdańska firma chce otworzyć autonomiczny sklep z bielizną
Pierwsze dark stores, czyli sklepy, do których dostęp mają tylko kurierzy realizujący internetowe zamówienia, już działają w Trójmieście, sklepy autonomiczne dostępne dla klientów już testuje sieć Żabka, teraz czas na... sieć z bielizną. Gdańska spółka Esotiq&Henderson zapowiedziała powstanie takich placówek.
Grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Czym jest sklep autonomiczny? To placówka, w której jest towar, ale nie ma sprzedawców. Można tam wejść np. dzięki specjalnej aplikacji, a zapłacić bezgotówkowo. Takie sklepy mogą działać przez 7 dni w tygodniu. Sklepy są monitorowane.
Na ten cel, czyli rozwój technologii, jakie mogą być wykorzystywane w bezobsługowych sklepach, firma z Gdańska właśnie pozyskała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Czytaj też:
Pierwsze "ciemne sklepy" we Wrzeszczu i Śródmieściu Gdańska
Projekt gdańskiej marki dla "Kobiety Jutra"
A skąd ten pomysł?
- Lata doświadczeń w pracy z kobietami i dla kobiet skierowały uwagę Esotiq na szerszy aspekt kobiecych oczekiwań, wychodzący poza obecne przyzwyczajenia zakupowe. Dlatego już dziś patrzymy w kierunku potrzeb "Kobiety Jutra", doskonaląc markę Esotiq zarówno od strony oferty produktowej, jak również pod względem dostarczanego doświadczenia zakupowego, wdrażając np. mobilną aplikację umożliwiającą idealne dopasowanie biustonoszy. Autonomiczny salon z bielizną - miejsce, gdzie zakup będzie w pełni bezkontaktowy, przez co maksymalnie intymny - jest kolejnym krokiem w tworzeniu unikalnych, wielokanałowych doświadczeń zakupowych odpowiadających na różnorodne kobiece potrzeby - podkreśla firma w komunikacie.
"Badania nad wynalezieniem struktur testronicznych stanowiących etykiety RFID w sklepie autonomicznym" będą realizowane w ramach Poddziałania 1.1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ok. 11,24 mln zł. Wartość ta to całkowita kwota tzw. kosztów kwalifikowanych. Z kolei instytucja pośrednicząca (NCBiR) przyznała Esotiq&Henderson dofinansowanie w kwocie nieprzekraczającej ok. 6,73 mln zł.
Jak informuje Esotiq&Henderson, okres kwalifikowalności kosztów dla projektu kończy się 31 grudnia 2023 r. Czy do tego czasu możemy spodziewać się uruchomienia pierwszego autonomicznego salonu? Wszystko na to wskazuje.
Rozwój firmy Esotiq&Henderson - od LPP do giełdy w Warszawie
Marka Esotiq&Henderson najpierw należała do LPP, czyli firmy odzieżowej z Gdańska. W 2011 r. doszło do wydzielania spółki i powstała osobna firma, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. W następnym roku w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Henderson posiada 50 proc. udziałów. W 2011 r. firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 r. została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Firma prowadzimy sprzedaż w Polsce i za granicą. W Polsce ma już 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 r. powstał pierwszy salon w Niemczech, a w kolejnym pojawiły się salony na Ukrainie i Białorusi.
Miejsca
Opinie (114) 7 zablokowanych
-
2022-02-01 11:04
Opinia wyróżniona
(4)
Jestem za rozwojem technologii i nie mam nic przeciwko takim sklepom, ale nie w przypadku sklepów z bielizną.
Pewnie część ludzi zdaje sobie sprawę z tego jak niektórzy przymierzają bieliznę i co potrafi potem na niej zostać. Jeśli z sklepie nie będzie obsługi, to nawet przy monitoringu, takie miejsce będzie stwarzało pozory brakuJestem za rozwojem technologii i nie mam nic przeciwko takim sklepom, ale nie w przypadku sklepów z bielizną.
Pewnie część ludzi zdaje sobie sprawę z tego jak niektórzy przymierzają bieliznę i co potrafi potem na niej zostać. Jeśli z sklepie nie będzie obsługi, to nawet przy monitoringu, takie miejsce będzie stwarzało pozory braku nadzoru, więc ci, których obecność sprzedawcy powstrzymywała przed pewnymi zachowaniami, mogą poczuć się nadto swobodnie.
Druga sprawa - bezpieczeństwo. Będąc jedyną osobą w sklepie, idąc do przymierzalni nie czułabym się ani trochę bezpiecznie. Przecież każdy może wejść, nadzoru brak, na pomoc nikt nie przyjdzie jak zaczniesz krzyczeć.- 119 6
-
2022-02-02 21:06
W tym sklepie nie będzie przymierzania
- 3 0
-
2022-02-02 18:00
swietny pomysl
tez uwazam, ze ludzi nalezy zastepowac technologia. nastepniw kolejce lekarze leczacy jedynie sluszna na dzisiaj chorobe czyli covid. nie potrzeba nam takich szarlatanów, którzy przy złamanym zebrze zaczynaja rozmowe od propozycji zrobienia testu jakoby złamanie nastapiło z powodu koronawirusa. lepiej juz technologia bedzie leczyc a nie felczerzy, którzy tylko dla niepoznaki maja przed nazwiskiem "dr.med"
- 2 7
-
2022-02-02 10:31
Masz racje ale chytry Janusz patrzy (1)
Tylko przez koszt pracownika. To go najbardziej boli a nie twoje bezpieczeństwo.
- 4 2
-
2022-02-03 13:26
Patrzy przez pryzmat dochodów. Jeżeli bezpieczeństwo będzie się opłacało to będzie rozwiązane w ten czy inny sposób. To nowe pole doświadczeń i na razie sprawdzane metodą prób i błędów. Jak ludzie zaczną korzystać bądź nie to wtedy będą wyciągane wnioski z obserwacji. Deklaracje ludzi w ankietach i wywiadach nie mają pokrycia w rzeczywistości bo
Patrzy przez pryzmat dochodów. Jeżeli bezpieczeństwo będzie się opłacało to będzie rozwiązane w ten czy inny sposób. To nowe pole doświadczeń i na razie sprawdzane metodą prób i błędów. Jak ludzie zaczną korzystać bądź nie to wtedy będą wyciągane wnioski z obserwacji. Deklaracje ludzi w ankietach i wywiadach nie mają pokrycia w rzeczywistości bo ludzie zazwyczaj dopiero jak staną przed dylematem to podejmują decyzję. Wcześniej to zawsze jest, że może albo chętnie spróbuję mimo, że nie wiedzą jak to ma działać.
- 0 0
-
2022-02-01 10:18
Opinia wyróżniona
(14)
A będzie można przymierzać? uważam, że w przypadku bielizny czy ciuchów to nie jest dobry pomysł, no i w przyszłości bezrobocie ogromne
- 111 8
-
2022-02-01 18:30
(6)
Nie będzie bezrobocia, jak ludzie przestaną się bezsensownie rozmnażać. Populację należy zmniejszyć do max 1mld. Wszystko zautomatyzować, tereny oddać naturze.
- 9 13
-
2022-02-02 17:24
Trochę pokory. Nie wiadomo kto jest tą "nadwyżką" (1)
Ciekawe czemu o ograniczeniu zaludnienia mówią i piszą ci co mieli szczęście już się urodzić.
- 2 3
-
2022-02-03 06:23
Ciekawe jak mieliby się wypowiadać ci którzy jeszcze się nie urodzili...
Ale zastanawiaj się nad tym dalej, skoro to dla Ciebie taka zagadka.
- 0 1
-
2022-02-02 09:53
Proponuje te haselka NWO wsadzic sobie gleboko w miejsce gdzie slonce nie dochodzi i oddalic sie w podskokach.
- 2 1
-
2022-02-02 09:07
A kto będzie płacił na przyszłych emerytów gdy nagle będzie tylko 1miliard ludzi ? ? (2)
Przypominam że teraz my płacimy na obecnych i są to miliardy miesięcznie. Oni oczywiście sobie wypracowali te emerytury (no poza Rodowicz ) ale pieniądze do budżetu dają głównie aktualnie pracujący. To byłaby katastrofa demograficzna
- 1 5
-
2022-02-03 06:22
Socjalizm się tak już zadomowił w głowach ludzi
że już nawet nie wyobrażają sobie tego, że można samemu odłożyć na swoją emeryturę.
Mają nadzieję że państwo o nich zadba.
Ale nadzieja matką...- 1 1
-
2022-02-02 09:53
Nikt nie będzie płacił..
bo czegoś takiego jak emerytura nie będzie. Kto sobie odłoży to będzie miał a reszta będzie umierać z głodu.
- 4 1
-
2022-02-01 13:59
(1)
Juz teraz w sklepach z obsluga czasem nie idzie wybrac czystego egzemplarza. Wszystko umazane tlustymu podkladami, mascarami lub pouszkadzane. Bez obslugi to strach sie bac co tam bedzie.
- 25 0
-
2022-02-01 16:55
no ja się też obawiam czym będzie umazane :/ :/ :/
- 14 0
-
2022-02-01 11:24
(4)
Stare zawody odejdą, a w zamian pojawią się nowe.
- 26 5
-
2022-02-02 22:24
Akurat (1)
Tam będą kradli na potęgę. Także góra dwa miesiące będzie sklep. Nawet nie trzeba zmuszać, żeby masekczke zakładali
- 0 0
-
2022-02-03 06:20
no cóż
dziki kraj, dzikich ludzi
- 0 0
-
2022-02-02 12:29
(1)
jesli zlikwidujemy wszystkich sprzedawców to gdzie pojawia sie nowe miejsca pracy ? nawet jesli taki system bedzie potrzebowal kogos do porzadkowania i jakiekogs nadzoru IT , to i tak bilans miejsc pracy bedzie ujemny.
No chyba ze te nowe zawody to youtuberzy i streamerzy- 4 0
-
2022-02-02 13:30
Podziękuj tym co zafundowali nam wolne niedziele
- 9 1
-
2022-02-01 12:02
Opinia wyróżniona
Czy to aby na pewno dobry pomysł? (1)
Nie wiem jak inne kobiety, ale "na szybko" to można skarpetki kupić. Ja cenię sobie, że jak przychodzę do Esotiq to mogę liczyć na profesjonalną poradę w kwestii doboru bielizny. Szczególnie pani Beaty w salonie w Batorym, która pracuje już tam wiele lat i zna moje "upodobania". Teraz kto mi doradzi? Aplikacja? Dokąd ten Świat zmierza?
- 82 6
-
2022-02-02 12:33
Dzień dobry
Bardzo chętnie poznam Pani upodobania, doradzę w kwestii bielizny i nie tylko ;-)
- 4 5
Wszystkie opinie
-
2022-02-01 08:09
sklep pierwszej potrzeby? (2)
- 18 3
-
2022-02-01 08:11
hah, aplikacja, czas zbiorow waszych danych trzeba zaczac (1)
- 3 1
-
2022-02-01 11:34
Naraszcie będę mógł zrealizować moje fantazje, wam też polecam, kochani.
- 2 0
-
2022-02-01 08:11
To przyszłość (6)
Nie lockdown, nie zakaz handlu w niedziele to wymusza, a brak ludzi do pracy, rotacja pracownikow, coraz wyższe koszty pracodawcy związane nie tylko z wynagrodzeniem ale i przeszkoleniem nowych pracownikow. Jestem przekonana, ze więcej Marek pójdzie w tym kierunku a obsługa to będzie luksus. Tak to jest, gdy socjal jest tak rozbudowany, dostęp do darmowej służby zdrowia dla każdego. Tylko Ci co pracują, musza umawiać się na prywatne wizyty.
- 57 22
-
2022-02-01 08:46
(3)
Jak płaciliby normalnie, bez jakiegoś mobbingu i wytyczania targetów z kosmosu to czy mieliby problem rotacji? Takie problemy generuje się na własne życzenie. Czy stabilny poważany pracodawca ma takie problemy? Odpowiedz sobie sam. W Polsce nadal pokutuje myślenie rodem z czasów gdzie było wysokie bezrobocie, a na miejsce zwolnionego można szybko znaleźć 10 innych czekających za płotem. Żałosne.
- 35 3
-
2022-02-01 12:02
no dobra, mobbing to nieładna rzecz (1)
ale może targety nie są z kosmosu, tylko z matematyki-rentowności
ktoś kto zarabia, nie mam pojęcia, 3,5k na rękę? to jaki jest koszt pracoawcy? 7k, to żeby opylało mu się w ogóle zatrudniać to musi sprzedać za yyy odpowiednio więcej - co może się obiektywnie z kosmosu, a realnie podyktowane ekonomią
nie, nie jestem pracodawcą w januszeksie :)- 11 2
-
2022-02-01 16:58
niby masz rację, ale to nie od sprzedawcy zależy czy klient kupi towar! tzn. może troszkę zależy, 5-10%, reszta jest po stronie producenta towaru oraz (tu pewnie wielkie zdziwienie) kupującego.
- 3 0
-
2022-02-01 13:11
A wiesz, że 'target' to cel po polsku ?
- 8 2
-
2022-02-01 16:56
(1)
zgadzam się z tobą w jednym: dostęp do darmowej służby zdrowia dla każdego to jakiś skandal. Powinno być jak w Afryce - tylko dla nielicznych.
- 0 1
-
2022-02-02 10:37
Nie wiedziałem, ze Afryka to państwo. Poza tym chyba ci autokorekta poprawiła Amerykę na Afryke
- 0 0
-
2022-02-01 08:13
(2)
W końcu. Ileż to razy budziłem się w niedzielę niehandlową a tu się okazuje, że gacie się skończyły. Ten projekt odpowiada na moje żywotne potrzeby.
- 75 11
-
2022-02-01 08:25
dla takich tekstów czytam te komentarze :-)
- 28 2
-
2022-02-01 08:55
Tylko się wykąp! Zanim pójdziesz po te gacie!
- 10 3
-
2022-02-01 08:33
Brawo
Brawo Adam jesteś wielki zawsze byłeś
- 4 7
-
2022-02-01 08:35
Nasz rząd już zaczyna z tym walczyć zanim na dobre to ruszyło (1)
Tak jak z próbami otwierania sklepów z samą ochroną i kasami samoobsługowymi, przykładowo wprowadzonym niedawno prawem nakazującym sklepom przyjmowania gotówki, a nie wyłącznie płatności kartą i aplikacją. W sklepach samodzielne płatności gotówkowe może i są wykonalne, ale znacznie podnosi to koszty dostosowania kas i jest trudniejsze w kontroli.
- 4 13
-
2022-02-01 09:56
ale wiesz że już istniały automaty z napojami i batonami przyjmujące bankoty zanim były karty płatnicze ;-)
Technicznie to nie problem, jest mało popularne bo rzadko w automatach sprzedawało się rzeczy droższe niż możliwość zapłaty w monetach.
- 9 1
-
2022-02-01 08:54
Bielizna (1)
I przyjdą osoby z niepodmytą dolną częścią ciała i będą przebierać i przerzucać bieliznę ,jak w Lidlu ! Strach coś takiego kupować w takich sklepach! Polska to kraj Brudasów!
- 31 9
-
2022-02-20 17:31
Chyba ty
Nie przykładając do wszystkich swojej miary
- 0 0
-
2022-02-01 09:06
Najwyzsza forma kapitalizmu. (1)
Szyc w azji,ceny z kosmosu i cala kasa dla wlasciciela.Trzeba jeszcze wymyslec sposob na autonomiczne towarowanie sklepu i bedzie miodzio.
- 33 1
-
2022-02-01 23:51
Jeszcze dekada czy dwie i trzeba będzie zatrudnić roboty w nowej roli: kupujących a przynajmniej ich atrapy.
- 3 0
-
2022-02-01 09:16
Jeśli ktoś myśli, że gdy ludzi zastąpią maszyny i automaty we wszystkich możliwych zastosowaniach (3)
I wtedy to zapanuje spokój i dobrobyt to jest bardzo naiwny. Wtedy dopiero nastanie bieda, chaos i konflikty. Ludzie sami skoczą sobie do gardeł jeśli nie bedzie dla nich pracy i możliwości zarabiania.
Pomyślcie sobie, jeśli jakaś firma zatrudnia 20 osób i jeszcze dostanie kasę na zakupienie maszyny zastępującej pracę 15 z nich to co zrobi te 15 osób? Zostaną zwolnieni i poszukaja innej pracy, to jeszcze nie problem. Ale jak skala takich innowacji siegnie setek tysiecy ludzi? Nie jestem przeciwnyu postepowi ale ludzkość kręci na siebie bat w wielu różnych aspektach.- 48 6
-
2022-02-01 09:32
Chaos
Anarchia, zamieszki, jeden rząd światowy, jedna waluta, jedna religia. I wszyscy sp roboty. To już się bardzo powoli spełnia.
- 3 1
-
2022-02-01 09:53
Nastanie bieda, chaos i konflikty
Pomyśl sobie, że zamiast ludzi w fabrykach będzie produkcję robił sprzęt. Jakaś firma zatrudnia 400 osób, a pracę straci połowa z nich. Skala takich innowacji sięgnie setek tysięcy ludzi. Nie jestem przeciwnyu postepowi ale ludzkość kręci na siebie bat w wielu różnych aspektach.
- 3 2
-
2022-02-01 10:54
depopulacja
Nie jest potrzebnych tylu ludzi. Oczywiscie jest to proces ktory bedzie trwal dziesiatki jesli nie setki lat. Nikt nikogo nie bedzie zabijal, poprostu jeszcze bardziej spadnie dzietnosc.
- 4 2
-
2022-02-01 09:31
Ich biustonosze są tak szyte (2)
Ze ten sam rozmiar w jednym modelu jest wielki, ze biust się w nim topi, z kolei w dwa inne modele (o tym samym rozmiarze co olbrzym) są za ciasne. Tylko Marion Poupee. Tam rozmiarówka jest równa a modele są faktycznie śliczne.
- 19 6
-
2022-02-01 10:10
Pokazesz mi swoja kolekcje?:) (1)
Koneser
- 4 5
-
2022-02-01 21:31
Nie dla psa kiełbasa! Moją kolekcję ogląda mąż który kupuje te staniki .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.