• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fabryka naczep w Gdyni. Chińska spółka CIMC przedstawiła szczegóły

VIK
31 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - twierdzi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.

W pierwszym etapie ok. 3 mln dolarów na inwestycję, 40 miejsc pracy i 2 tys. naczep rocznie - w Gdyni powstaje fabryka naczep do ciężarówek. W piątek chińska spółka CIMC, jeden z wiodących producentów kontenerów na świecie przedstawiła szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. O nowym inwestorze informowaliśmy już kilka dni temu.


Czy mamy szanse na kolejne, poważne chińskie inwestycje?


Gdyński zakład CIMC zajmie 3,623 m kw. powierzchni użytkowej oraz 4,428 m kw. przestrzeni przeznaczonej na plac manewrowy. Ważnym elementem wyposażenia są 2 suwnice o nośności 3,2 t/m kw. Hala znajduje się w przemysłowej części Gdyni. zobacz na mapie Gdyni O wyborze tej lokalizacji przesądziło kilka czynników. Po pierwsze dużym atutem było sąsiedztwo portu oraz dogodne połączenie komunikacyjne. Po drugie - bliskość rynków docelowych oraz strategiczne położenie regionu.

W gdyńskim oddziale montowane będą różnego rodzaju przyczepy transportowe. Realizowane tam będą zamówienia z Europy Środkowej, Wschodniej i Zachodniej. Podzespoły do instalacji będą importowane z Chin i Europy. W pierwszym etapie koncern zamierza zainwestować ok. 3 mln dolarów i nie wyklucza w przyszłości podwojenia tej kwoty.

- Model produkcji i montażu przetestowaliśmy już na innych rynkach. Region Europy Środkowej i Wschodniej jest bardzo obiecującym rynkiem, dlatego planujemy tu dalszy rozwój. Polska, jako największy kraj w regionie oraz ważny partner w transporcie międzynarodowym, była dla nas naturalnym wyborem. Gdynia to najlepsza lokalizacja ze względu na bliskość dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej i portowej oraz rynku pracy - mówi Steven Feng, dyrektor zarządzający CIMC Trailer Polska.
Invest in Pomerania, instytucja zajmująca się ściąganiem inwestorów na Pomorze prowadziła rozmowy z CIMC od listopada 2014 roku. Istotną rolę w procesie inwestycyjnym spełniło też Biuro Pomorskie w Chinach, które nawiązało pierwszy kontakt z firmą.

- Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie chińskich inwestorów Pomorzem. Liczymy, iż nasze działania przekują się w kolejne projekty inwestycyjne firm z Państwa Środka. Warto podkreślić, iż jest to pierwsza na Pomorzu inwestycja chińskiej firmy produkcyjnej - mówi Łukasz Żelewski, prezes Agencji Rozwoju Pomorza, która jest koordynatorem inicjatywy Invest In Pomerania.
- Inwestycja firmy CIMC wpisuje się w światowe trendy. Firmy produkcyjne coraz częściej optymalizują swoje procesy logistyczne poprzez lokowanie inwestycji w pobliżu portów morskich. To właśnie bliskość dwóch dynamicznie rozwijających się portów oraz bezpośrednie połączenia morskie z najważniejszymi azjatyckimi ośrodkami przemysłowymi były jedną z głównych przesłanek w wyborze naszej lokalizacji - dodaje Anna Rajzer, projekt manager-sektor logistyczny, Invest in Pomerania.
China International Marine Containers to pochodząca z Chin globalna spółka zatrudniająca ponad 60 000 pracowników i posiadająca ponad 300 firm członkowskich między innymi w Azji, Ameryce Północnej, Europie, Australii. Zasięg CIMC obejmuje ponad 100 państw. Oferuje produkty i usługi w takich branżach, jak: logistyka, produkcja kontenerów i naczep samochodowych, offshore, energetyka, przemysł chemiczny i spożywczy czy finanse. Jednym z wiodących obszarów działalności CIMC jest produkcja pojazdów, którą firma rozpoczęła w 2002 roku jako CIMC Vehicles (Group) Co. Ltd. Właśnie w tym zakresie firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o kolejną lokalizację.
VIK

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

  • Stop made with China !

    Nienawidzę Chińczyków za ich niczym nie uzasadnioną ,światową ekspansję , za przejęcie polskiego przemysłu stoczniowego , za tworzenie wrażenia ,że nawet banalna produkcja naczep też nie może się obejść bez ich ingerencji .

    • 0 1

  • Chińczycy zatrudniają w Gdyni tanią siłę roboczą. (1)

    Potrzeba ślusarzy, spawaczy, lakierników, narzędziowców, operatorów maszyn typu giętarki, prasy, wytłaczarki... bajka :-)

    • 1 0

    • Lepiej robic to samo w Niemczech. Nawet przez zlodziejskiego polskiego posrednika za minimum. 10 euro na godzine + 45 euro dziennie na jedzenie. Za nocleg niestety trzeba placic z wlasnej kieszeni 20 euro dziennie.

      • 0 0

  • (9)

    Jakie zarobki netto?

    • 31 0

    • Nie dajcie sie dymac ! (2)

      Ja pracuje w w Anglii w montowni naczep,zarabiam ok.400funtow na reke tygodniowo ,47 godzin pracy jesli robie w sobote to troche wiecej.Ogolnie rak sobie tutaj nie urywam.
      W "moim"zakladzie pracuje ok 600 osob i robimy srednio 2 tys. naczep rocznie ja nie wiem jak w 40 osob oni beda robic 2 tys. naczep?Do przyszlych pracownikow nie dajcie sie dymac !

      • 5 0

      • Mogą mieć zautomatyzowaną produkcje, w końcu to nowa firma.

        • 0 0

      • Przecież nie będą tego robić od podstaw, tylko składać naczepy z części dostarczonych z Chin

        Taniej robić w Chinach, przewieźć w modułach, i złożyć na miejscu.

        • 3 0

    • Jak zwykle, rynkowe

      • 0 0

    • (3)

      1800pln

      • 9 2

      • (2)

        Na pewno beda wysokie.
        Do czasu aż kierownictwa nie przejmie Polak, wtedy firma nagle przestanie zarabiać, bedzie kryzys i ciecie kosztów, redukcja etatów i zatrudnianie wyłącznie rodzinny na niepotrzebne stanowiska, a dalsi znajomi rodziny na stanowiska juz gorsze, dopiero plebs z ulic za najniższą krajową- kogoś trzeba je*ać
        Sprzęt do produkcji bedzie zaniedbany, przez cięcia kosztów firma bedzie produkowala gorszej jakości sprzęt, przez co zacznie tracić klientów.
        Pozdrawiam z podobnej chińskiej firmy zlokalizowanej w Gdyni.

        • 40 0

        • w pierwszej kolejności umowy o pracę zostaną zastąpione zleceniami i "samozatrudnieniem"

          • 6 0

        • chińczyk

          Wiem z jakiej

          • 1 0

    • Ukraińskie :D

      • 0 0

  • (4)

    Pracowałem u chińczyka-port gct.umowa oczywiście śmieciową miałem dyspozycyjność 24godz. Pracować nie raz trzeba było 24godz. Stawka 9zł oszczędności na wszystko liczył się przerób i zysk.na końcu tego był człowiek.Kto nie wierzy niech się zatrudni tam

    • 16 3

    • chyba dobrowolnie tam pracowales ! czy cie ktos zmusil ? (1)

      • 3 5

      • pracował żeby włożyć coś do gara

        • 1 0

    • Znasz jakąś konkretnie firmę dla której nie liczy się zysk i przerób

      a najważniejszy jest człowiek?

      • 1 0

    • cto

      Ty pracowałeś u konia

      • 0 0

  • CIMC - Burg Silvergreen (1)

    Na stronie firmy CIMC Silvergreen jest jeszcze resztka tego co pozostało po inwestycji firmy CIMC w Gunzburgu, 26 milionów euro wyrzucone w błoto. Chińczycy wchodzili n aeuropejski rynek ale po 2-3 latach męczarni odpuścili, nie znajdowali klientów w Europie na swoje naczepy. na stronach cimc-silvergreen mozna jeszcze poczytac na czym to się skończyło. Obawaim się że w Gdyni nikt z przedstawicieli miasta do końca nie zastanawiał się czym ma się objawaić ta chińska u nas inwestycja i bedzie ona godzić w interesy polskich firm.

    • 0 0

    • CIMC Silvergreen

      dopisuję jeszcze w formie ciekawostki: ramy naczep i podzespoły produkowane w Chinach, montaż jeśli takowy się w ogóle odbywa polega na założeniu kół, opon, maksymalnie układu elektrycznego lub/i pneumatycznego. Naczepy są wykonane w technologii dosyć ciężkiej, raczej niezbyt jak na te czasy i wymagania współczesnych klientów w transporcie. Nie mają sieci serwisowej, nie mają nawet zaplecza handlowego bo sprzedaż prowadzą Chińczycy po angielsku, widać trochę urwali się z choinki. Jak na razie to niewiele zainwestowali, bo wynajęli przecież gotowe hale nic tam nie zbudowali. W istniejącą infrastrukturę wetknęli kartkę z numerami telefonów. Nie życzę im źle, niech znowu się sprawdzają na europejskim rynku, ale mam niejasne przekonanie że z takim zaangażowaniem znowu podzielą los swojej inwestycji w Niemczech, gdzie położyli gigantyczne sumy i temat upadł.

      • 0 0

  • na drugim zdj w pierwszym rzędzie

    siedzi David Beckham! :o

    • 2 0

  • Sukces Gdyni !!! (3)

    Śmieszna inwestycja jak na skalę wiadomości, ale jak nie ma się o czym pisać to nawet z niczego robi się coś.
    Ja w Gdyni chcę otworzyć bar z frytkami belgijskimi i dam dobrą pracę z wynagrodzeniem wypłacanym w terminie - ciekawe czy coś napiszą?

    • 22 17

    • kto to g.wno jeszcze je????

      • 1 0

    • (1)

      wsadź sobie te frytki gdzieś malkontencie..albo otwórz bar w gdańsku

      • 2 8

      • wiem wiem wy w Gdyni nie trawicie drobnych przedsiębiorców nawet kioski wam przeszkadzały

        • 1 1

  • chinska montownia... (5)

    ...raczej nie rozwinie Pomorza.

    • 33 12

    • Racja jak nie postawimy na innowacje i technologie zostaniemy wyrobnikiem Europy, zwyczajnym przeciętniakiem na długie lata.

      • 2 0

    • Kolejny marudzacy (1)

      Jak by nie zainwestowali to narzekanie, zainwestowali, tez źle. Dla wszystkich musi się znaleźć praca, dla wykwalifikowanych jak i nie. Super że inwestują.

      • 3 6

      • Problem w tym, że posiadamy już kilka montowni naczep w Polsce (np. Wielton) i jest to silna gałąź naszego przemysłu. Taka inwestycja niestety osłabia rodzimą gospodarkę.

        • 3 0

    • no i co z tego...

      dobrze, ze inwestują

      • 4 5

    • Brak chińskiej montowni tym bardziej

      • 14 6

  • sekretarz

    Komuna nie parzy w ręce?

    • 0 0

  • Jesteśmy tańsi niż chińczycy... (6)

    Brawo Ewa !!! Brawo Donciu!!!

    • 47 25

    • Zacznij mysleć. (5)

      Chcą zatrudnić 40 osób i myślisz że budują tu ta montownię ze względu na tanią siłę roboczą? Sądzisz, że decydującym czynnikiem jest pensja dla 40 osób?

      • 19 8

      • dokladnie (2)

        przyjma 40 osób, komponenety gotowe bedą przychodzić z portu (bliskość jego- sami na to wskazuja) naszych 40 osób będzie to składał i będzie made in EU, a co to znaczy. Znaczy to omijanie cła!

        • 17 0

        • (1)

          3 Chińczyków w zarządzie, 5-gestapo-kierowników-Polaków, 25 Ukraińców pracujących 12h dziennie 25 dni w miesiącu, reszta Polacy na wiecznej rotacji. Taka typowa polska kolonia.

          • 13 1

          • kretyn

            • 1 4

      • Decydującym czynnikiem jest port i tania siła robocza w montowni. Wyprodukują w Chinach, u nas zmontują w całość i sprzedadzą po niższych cenach od konkurencji, bo mają tańsze podzespoły.

        • 4 0

      • On nie skuma

        Narzeka żeby narzekać :)

        • 11 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane