stat

Firma z Nowego Jorku wprowadza się do Trójmiasta

Firma Acoustic specjalizuje się projektowaniu rozwiązań - opartych na sztucznej inteligencji - umożliwiających cyfrową i mobilną analitykę danych marketingowych.
Firma Acoustic specjalizuje się projektowaniu rozwiązań - opartych na sztucznej inteligencji - umożliwiających cyfrową i mobilną analitykę danych marketingowych. fot. 123rf / everythingpossible

Na początku pracę znajdzie 50 osób, a w ciągu dwóch lat planowane jest zwiększenie zatrudnienia do 250 osób. W Gdańsku powstanie centrum badawczo-rozwojowe amerykańskiej firmy Acoustic, wywodzącej się z koncernu IBM.



- Kluczowym czynnikiem przy wyborze Trójmiasta był tętniący życiem, wielokulturowy i zapewniający utalentowanych ludzi rynek pracy. Ponadto Trójmiasto to fantastyczne miejsce do życia, pozwalające na atrakcyjne warunki do pracy, w którym pracownicy mogą cieszyć się równowagą między pracą a życiem prywatnym - mówi Mateusz Urban, dyrektor Acoustic Poland R&D Lab Leader.

Oferty pracy w Trójmieście



Firma Acoustic pojawiła się na rynku latem 2019 r., po wyodrębnieniu jej z koncernu IBM. Jej specjalnie zaprojektowane rozwiązania - oparte na sztucznej inteligencji - umożliwiają cyfrową i mobilną analitykę danych marketingowych, narzędzia do automatyzacji działań marketingowych i zarządzania treściami dla ponad 3,5 tys. marek z różnych sektorów gospodarki w ponad 70 krajach. Nowoczesna platforma, która łączy i analizuje dane ze źródeł wewnętrznych oraz zewnętrznych, dostarcza cenne informacje i całkowicie spersonalizowane usługi.

- Centrum badawczo-rozwojowe początkowo będzie się skupiało na innowacjach i udoskonalaniu dwóch podstawowych produktów (Campaign Automation oraz Content Hub), na których przede wszystkim nasi klienci polegają. Umożliwiają one kontaktowanie się z konsumentami w łatwy i intuicyjny sposób, aby uzyskać najlepsze wyniki - mówi Mateusz Urban.
Acoustic oficjalnie otwiera swoje nowe biuro 9 grudnia. Firma ulokuje się w Olivia Business Centre. Na początek w centrum badawczo-rozwojowym znajdą zatrudnienie:

  • programiści Front oraz Back End,

  • projektanci UI/UX, architekci,

  • specjaliści ds. infrastruktury informatycznej i menedżerowie.


W centrum będzie także pracował zespół zajmujący się obsługą klienta, którego działania będą skoncentrowane na pomocy w maksymalizacji korzyści z rozwiązań oferowanych przez Acoustic. W skład tego zespołu wejdzie kilku:

  • specjalistów ds. danych,

  • specjalistów analityków,

  • ekspertów ds. zakupów.



Rynek IT i ICT w Trójmieście



Od początku procesu inwestycyjnego projekt utworzenia centrum był objęty wsparciem Invest in Pomerania, regionalnej inicjatywy Samorządu Województwa Pomorskiego oraz samorządów lokalnych. Jej celem jest promocja gospodarcza Pomorza, pozyskiwanie nowych projektów inwestycyjnych oraz wsparcie inwestorów w ich realizacji.

Acoustic to niezależna platforma marketingowa działająca w tzw. chmurze, która ma wspierać branżę usług marketingowych i sprzedaży. Firma oferuje otwarty system składający się z intuicyjnych produktów opartych na sztucznej inteligencji, stworzonych specjalnie dla branży marketingowej. Acoustic obsługuje międzynarodową bazę klientów obejmującą ponad 3,5 tys. marek, w tym przedsiębiorstwa z listy Fortune 500. Oferuje marketing cyfrowy, analizy, zarządzanie treścią, personalizację, marketing mobilny i automatyzację. Siedziba Acoustic mieści się w Nowym Jorku.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....