• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Harmonogram w Baltic Hub już się posypał

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2024, godz. 14:30 
Opinie (58)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Terminal kontenerowy Baltic Hub już ma za sobą przerwę w cotygodniowych połączeniach oceanicznych. Teraz szykuje się ewentualne wznowienie płynnego ruchu przez Kanał Sueski i tym razem kumulacja ładunków. Ataki na statki płynące przez Morze Czerwone już komplikują ruch w naszych portach.



Od grudnia ub. roku wspierani przez Iran jemeńscy rebelianci Huti atakują przy użyciu dronów i pocisków statki przepływające przez mającą 32 km szerokości cieśninę Bab al-Mandab, czyli Bramę Łez. Rebelianci zadeklarowali swoje poparcie dla palestyńskiej organizacji Hamas i oświadczyli, że atakują statki płynące do Izraela. Rzecznik Huti, generał Jahja Sari, oznajmił, że ataki będą kontynuowane tak długo, jak długo potrwa izraelska blokada Strefy Gazy.

Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą opóźnienia w portach Ataki na statki na Morzu Czerwonym. Będą opóźnienia w portach

W tej sytuacji wielu armatorów wstrzymało żeglugę tą trasą. W wyniku działań Huti ruch przez Morze Czerwone spadł o ponad 40 proc., zakłócając globalne łańcuchy dostaw. Statki zostały przekierowane na dłuższą trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei w RPA. Niestety taka podróż trwa przynajmniej o 10 dni dłużej niż przez Kanał Sueski. Jest też droższa, nie tylko z powodu odległości, ale także z powodu wyższych kosztów ubezpieczenia.



Zmiany harmonogramu wpływają też na prace portów, zwłaszcza tych, które obsługują ruch z Azji. Terminal kontenerowy Baltic Hub już w połowie grudnia szykował się na perturbacje. Jak jest dziś?


- Do tej pory mieliśmy jedną przerwę w cotygodniowych połączeniach oceanicznych. Powodem było przekierowanie statków na linie żeglugowe wokół Przylądka Dobrej Nadziei, by uniknąć sytuacji panującej w basenie Morza Czerwonego. Na podstawie bieżących planów wiemy, że z powodu zmiany trasy opóźnionych będzie kolejnych 8 statków. W momencie, gdy linie żeglugowe przywrócą tranzyt przez Kanał Sueski, niektóre statki, które opłynęły Afrykę, spotkają się z tymi, które przepłynęły przez Kanał. Sytuacja może spowodować zatory w portach europejskich i stanowić wyzwanie dla terminalu Baltic Hub. Pozostajemy jednak w stałym kontakcie z naszymi klientami i wspólnie dążymy do utrzymania jakości obsługi operacyjnej na najwyższym poziomie - poinformowała nas Magdalena Jagła, kierownik ds. marketingu i komunikacji Baltic Hub.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (58)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane