- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (31 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (144 opinie)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych
We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.
W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.
O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.
Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.
- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.
Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.
To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.
Miejsca
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-11-13 16:58
The *ille
sami robią sobie pod górę przecież każdy przestój to straty dla nich zróbcie porządek ze zrzeszeniem które was kroi nie dając kompletnie nic w zamian! !!!!!
- 5 0
-
2018-11-13 17:00
Za 5 lat problem się sam rozważę (4)
1/3 transportu w Europie to Polacy. Za 5-7 lat zastąpią ich pojazdy autonomiczne szczególnie na dalekich trasach. Lepiej niech teraz zaczną szukać nowego fachu zamiast wygłupiać się i robić blokady dróg.
- 1 6
-
2018-11-13 19:34
(3)
Poznałeś jeszcze jakieś obce słowa?
- 1 0
-
2018-11-13 20:08
Nie rozumiem zapytania? (2)
Proszę doprecyzować co to ma do tematu mojej wypowiedzi?
- 0 0
-
2018-11-14 08:19
(1)
Idiotyczna i niereslna.
- 0 0
-
2018-11-14 09:09
https://trans.info/pl/przez-autonomiczne-ciezarowki-kierowcy-za-10-lat-nie-beda-juz-potrzebni-57ea05fcbc04fa075f8b8db6-17260
- 0 1
-
2018-11-13 17:04
D... LE!!! Do roboty byście się wzięli, a nie jak matoły na przejściu dla pieszych chodzić w kółko, ja te osły!!!
- 6 2
-
2018-11-13 17:07
Na całym świecie są systemy awizacji w logistyce
Nawet sieci handlowe, fabryki, zakłady produkcyjne mają dokładne okienka czasowe kiedy można przyjechać z towarem. Jak ktoś się nie potrafi dostosować to nie dostanie zleceń i tyle.
- 22 2
-
2018-11-13 17:17
Cześć na codzień jestem maszynistą szmaty
i drażnią mnie ci goście z konserw w szczególności co po dwie tyrolskiej biorą na kromkę chleba zapnie taki magnez i dwie konserwy lecą jak 80 cio tonowy pocisk na drodze ze szmaty to przenajmiej pożytek mam jak ją rozpinam hehe
- 2 7
-
2018-11-13 18:53
Piszecie że duzi blokują.tylko że dct wprowadziło ze na 2 godz przed okienkiem nie możesz wprowadzić zmian.a co jak będziesz musiał wziąć inny kontener lub auto zawiedzie....okienko przypadnie a Ty dalej czekaj kierowco aż ck coś wskoczy za 6 godzin.a drogę możesz blokować jeśli zglosisz owy protest.
- 6 5
-
2018-11-13 19:31
Rany ludzie o co wam chodzi?
Przyjedziecie do Chińczyka,tam to się czas zatrzymał w miejscu 15lat temu.Warunki socjalne i sanitarna ha ha......sr*j i lej pod koło.- 5 1
-
2018-11-13 19:39
super
bardzo dobrze ze są zmiany w DCT w awizacjach, blokują Ci co nielegalnie jeżdzą tzn na magnesach itp bo co teraz na legalu okazuje się ze mniej wyjeżdzą brawo DCT super zmiana, a jak protestują to ITD wysłąc i zaraz sie rozjadą :)
- 10 1
-
2018-11-13 20:17
Protest wąsów
- 3 0
-
2018-11-13 21:01
Rozwiązanie kwestii protestu (1)
Drodzy Protestujący Strajkujący
Chciałbym przekazać Wam, że protest w formie blokowania przejazdu drogą aut osobowych zupełnie jest nietrafiony ponieważ ja jak i moi współpracownicy nie mamy żadnego wpływu na załatwienie waszych postulatów. Powinniście rozmawiać z naszymi szefami. A tu od razu tak z grubej rury - strajk, Zaskarbiliście sobie u mnie jedynie głęboką niechęć, ponieważ mnie jest również ciężko i muszę codziennie jeździć długo i daleko do pracy, a przez przymusowy postój na wyjeździe z pracy, niestety nie zdążyłem załatwić bardzo ważnej sprawy i dodatkowo musiałem zorganizować zastępczy odbiór mojego dziecka z przedszkola.
Jak widziałem na własne oczy po przejściu spacerowało tylko kilka osób blokując ruch. Reszta kierowców ciężarówek siedziała w swoich wozach, a z wyrazu ich twarzy wyczytać można było poirytowanie faktem, że zamiast wykonywać swoje kursy muszą garować w korku.
Wobec powyższego, wnioskuję, że jesteście bardzo wąską, roszczeniową grupą społeczną, a nie żadnym tam głosem większości.
Oczywiście ile ludzi tyle głosów w dyskusji, a każdy będzie pewien swojego zdania, ale myślę, że pozostawiwszy spory ideowe, następnym razem można by podejść do sprawy w sposób racjonalny czyli bardzo wymierny – finansowy: Ja muszę po raz kolejny jechać jutro do urzędu i zapłaciłem za taxi z przedszkola. Wyceniam całość na 100zł. Takich jak ja wyjeżdżało z pracy 200 osób. To razem 20 000zł.
Teraz ciężarówki; każdy, którego ten strajk nie obchodził, stał parę godzin pod DCT, nie wykonał kilku innych kursów jeszcze gdzieś i każda mała firma jest w plecy powiedzmy 1000zł i nadszarpnięte zaufanie kontrahetów. Pięćdziesiąt wozów to razem 50 000zł.
Następnie poprosimy panów policjantów żeby wylegitymowali strajkujących, a my pracownicy DCT i zainteresowani kierowcy na drodze sądowej poprosimy tylko kulturalnie o zwrot naszych kosztów.
70 tysięcy na kilka osób…? Co tam, dacie radę, drodzy.
P.S.
Jeśli nie odezwie się żaden kierowca niezainteresowany dzisiejszym protestem to odszczekam „bardzo wąską, roszczeniową grupę społeczną”- 22 3
-
2018-11-15 14:45
Oj biedny Ty Dratewka ...
dlaczego biedny ? boś durny ! w 2008 roku strajkowali pracownicy BCT jako kierowca nie mogłem złożyć kontenera do portu stałem 3dni na Berlinku i co ? miałem spytać operatora z BCTu czy mi zwróci za to że stoję i nie zarabiam ? mało zarabiali to protestowali i tu jest tez jakiś powód zainteresuj się dlaczego protestują i wtedy się wypowiadaj. Trochę empatii - jeśli wiesz co to znaczy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.